Pagina 5 van 8
Geplaatst: 23.03.2012 - 19:40
door bart simpson
APK afkeur plus een economisch delict
Geplaatst: 23.03.2012 - 19:50
door bart simpson
diesel01 schreef:Vanmiddag op de snelweg cc bij 110km/h 5.5/100km, betreft een 185pk gt.
Dus toch de rechtervoet.
dat is er ook een met rpf
Geplaatst: 23.03.2012 - 20:09
door wim de jong
APK afkeur plus een economisch delict
oei, oei.......da's minder. Maar ja, een dag voor de keuring die er weer onder zetten?, en een dag na de keuring weer verwijderen?
Geplaatst: 23.03.2012 - 20:21
door bart simpson
ja en dan ook weer meteen je software even aanpassen
Geplaatst: 23.03.2012 - 20:25
door wim de jong
is het nodig om je originele software weer terug te plaatsen als je roetfilter er weer terug onder zet, voor 1 dag?
nou ja, ik denk ook maar hardop, hoor... zoals ik het nu zie, heb je meer last dan gemak van dat filter.
Geplaatst: 23.03.2012 - 20:30
door diesel01
bart simpson schreef:diesel01 schreef:Vanmiddag op de snelweg cc bij 110km/h 5.5/100km, betreft een 185pk gt.
Dus toch de rechtervoet.
dat is er ook een met rpf
Geheel correct.
Geplaatst: 31.03.2012 - 19:27
door William244
bart simpson schreef:walter leever schreef:je kunt er natuurlijk ook eentje in duitsland kopen(3.2/T6)stukken goedkoper(en meestal fully loaded),en met dat verschil(prijs)kun je wel effe je brandstof betalen.

even gemist dat je daar in NL nog wat belastingen over moet betalen?
Met de huidige brandstofprijzen is dat vermeende verschil trouwens snel opgesoupeerd, grote motoren zijn uit, leg je daarbij neer
Wat een onzin!
Als ik me zou moeten neerleggen bij wat het gemiddelde kuddedier vind reed ik al jaren geen Volvo meer.
Gewoon genieten van je dikke zuipende benzinemotor.
In een vrachtwagen zit een diesel, een auto rijdt op benzine.
Het is toch ook hobby en fun?
Koop wat kleding minder of stop met roken oid.
Dat gemekker over onzuinig en milieu.
Aan het milieu mankeert helemaal niets en als je zuinig wilt voortbewegen koop dan geen Volvo maar ga fietsen.
Geplaatst: 31.03.2012 - 20:19
door beaver
William244 schreef:bart simpson schreef:walter leever schreef:je kunt er natuurlijk ook eentje in duitsland kopen(3.2/T6)stukken goedkoper(en meestal fully loaded),en met dat verschil(prijs)kun je wel effe je brandstof betalen.

even gemist dat je daar in NL nog wat belastingen over moet betalen?
Met de huidige brandstofprijzen is dat vermeende verschil trouwens snel opgesoupeerd, grote motoren zijn uit, leg je daarbij neer
Wat een onzin!
Als ik me zou moeten neerleggen bij wat het gemiddelde kuddedier vind reed ik al jaren geen Volvo meer.
Gewoon genieten van je dikke zuipende benzinemotor.
In een vrachtwagen zit een diesel, een auto rijdt op benzine.
Het is toch ook hobby en fun?
Koop wat kleding minder of stop met roken oid.
Dat gemekker over onzuinig en milieu.
Aan het milieu mankeert helemaal niets en als je zuinig wilt voortbewegen koop dan geen Volvo maar ga fietsen.
+1
Geplaatst: 31.03.2012 - 21:02
door bart simpson
William244 schreef:bart simpson schreef:walter leever schreef:je kunt er natuurlijk ook eentje in duitsland kopen(3.2/T6)stukken goedkoper(en meestal fully loaded),en met dat verschil(prijs)kun je wel effe je brandstof betalen.

even gemist dat je daar in NL nog wat belastingen over moet betalen?
Met de huidige brandstofprijzen is dat vermeende verschil trouwens snel opgesoupeerd, grote motoren zijn uit, leg je daarbij neer
Wat een onzin!
Als ik me zou moeten neerleggen bij wat het gemiddelde kuddedier vind reed ik al jaren geen Volvo meer.
Gewoon genieten van je dikke zuipende benzinemotor.
In een vrachtwagen zit een diesel, een auto rijdt op benzine.
Het is toch ook hobby en fun?
Koop wat kleding minder of stop met roken oid.
Dat gemekker over onzuinig en milieu.
Aan het milieu mankeert helemaal niets en als je zuinig wilt voortbewegen koop dan geen Volvo maar ga fietsen.
volgens mij was de vraag waarom een 3.2 te geef is, ik beargumenteerde het waarom wat, wat iemand daar dan mee doet moet hij weten, een 3.2 is een lastig te verkopen V70, doe er je voordeel mee
Geplaatst: 31.03.2012 - 21:06
door euerw
Heb hem ook voor de heb en fun en hobby, de d5 is gewoon een geweldige motor.
Gelukkig kunnen we het (nog) doen, heel veel km's rijden we echt niet meer.
Geplaatst: 31.03.2012 - 21:12
door Fore
De 3.2 zal t niet gaan worden.
Vandaag bij een D5 geatronic staan kijken.... MY08, 193K op de teller. Plaatje om te zien. van 1e eigenaar, dealer onderhouden en ingeruild bij dezelfde dealer voor nieuwe. Nu aan t prijsvergelijken.
Hoewel een Diesel die echt nog meekan, zie ik voor het bedrag ook D5's staan met minder kilometers en zelfde uitrusting.
Hoe erg is het in autoland volgens jullie? Is het echt kommer en kwel? en nee, ik trek niet t vel over de oren.
Als ik het zo vergelijk, wordt er een redelijke aanbieding gedaan, doch niet scherp. Bovendien....auto staat er al een aardige tijd.
What to do.....
Geplaatst: 31.03.2012 - 22:07
door William244
Hoeveel rijd je per jaar ?
Geplaatst: 31.03.2012 - 22:22
door Fore
@William244
Ik rijd genoeg om rendabel diesel te rijden. Heb van Wim de Jong een excel sheet gekregen en deze op mijn situatie doorgerekend. Maar op concreet antwoord te geven, ik rijd circa 25000 per jaar
Geplaatst: 01.04.2012 - 08:48
door crackedtooth
met 25.000 kun je goed benzine rijden in een vlot model.. wanneer je hem scherp inkoopt (inderdaad bv import) dan kan de rekensom over 2-3 jaar bekeken erg meevallen. Eventueel jaartje ouder kopen.
Ikzelf heb altijd liever een prettig motorblok en rijplezier dan het meest recente jaar.
Geplaatst: 01.04.2012 - 11:39
door Fore
Grappig is dat Crackedtooth. Zoveel mensen zoveel meningen.
De een zweert bij benzine, de ander bij diesel. De een zegt vanaf 30000 is het dieselen, de ander zegt vanaf 17500.....
Ik zie wel wat er op mijn pad komt. sowieso een automaat en MY08 of jonger. Of t diesel of benzine wordt, ik weet het nog niet. Ik zoek rustig door.
Geplaatst: 01.04.2012 - 14:06
door crackedtooth
@Fore: nouja.. gechipte T5 of gewone R is ook geen 2.0T
weet niet of ik dan niet liever een gechipte D5 zou rijden.
Heb eerder 35duizend per jaar gereden voor aantal jaar in de iets oudere rica T5 mede ivm kostenoverweging verbruik vs aanschaf, toch wel veel lol tov d5 bv.
Geplaatst: 01.04.2012 - 15:46
door Fore
crackedtooth schreef:@Fore: nouja.. gechipte T5 of gewone R is ook geen 2.0T
weet niet of ik dan niet liever een gechipte D5 zou rijden.
Heb eerder 35duizend per jaar gereden voor aantal jaar in de iets oudere rica T5 mede ivm kostenoverweging verbruik vs aanschaf, toch wel veel lol tov d5 bv.
Gas geven en knallen doe ik op t circuit. Bij voorkeur op 2 wielen. Mij gaat het om lekker rijden, genoeg koppel en snelheid indien nodig. Dus de D5 chippen, vooralsnog niet.
Geplaatst: 04.04.2012 - 12:40
door William244
Ja diesel is een heel verstandige keuze.
Geplaatst: 04.04.2012 - 12:45
door Fore
Dilemma:
MY06 2.4D Edition I handbak in perfecte staat met 130K op de teller
MY08 5D Momentum Geartronic ook in perfecte staat met 195K op de teller
Voor beide auto's geldt: Dealer onderhouden, schade vrij. Prijsverschil is 7K euro.
Wat zou jij doen en waarom? (ik twijfel erg ivm afschrijving vs kilometerstand)
Geplaatst: 04.04.2012 - 12:49
door t5power
Ik neem aan dat de MY08 7k duurder is? Dan had ik liever de MY06 gehad, misschien een chipje erin. Maar was je niet heel erg pro-automaat?