Pagina 5 van 6
Geplaatst: 14.07.2012 - 18:20
door evert65
Nou, het blijkt mee te vallen links heel ietsje van een roest zweem, rechts een klein plekje
dat valt nog mee daar is wel wat aan te doen denk ik waarschijnlijk heeft de wagen vaak binnen gestaan
Noverox ken ik nog van vroeger goed spul ! dat ga ik ook maar weer eens kopen
Geplaatst: 14.07.2012 - 19:54
door janpie
Jammer dat het moet he.. we dachten dat we nu een auto hadden die niet zo snel ging roesten.. Maar we doen gewoon met de japanners mee
Geplaatst: 14.07.2012 - 19:54
door janpie
wel raar dat alleen links het meeste roest
Geplaatst: 14.07.2012 - 20:00
door toedeledoki
janpie schreef:wel raar dat alleen links het meeste roest
Bij mij is het toch écht rechts waar de bloemkolen groeien.
Geplaatst: 14.07.2012 - 20:47
door Edwin
:?: Ben ook ff onder de rubbers gedoken maar kan niets vinden?
Auto is precies 12 jaar en 1 week(!) oud! Eén van de eersten dus.
Enige wat ik gezien heb, was een klein soort van bubbeltje op het portier rechtsachter, maar lijkt mij eerder een oneffenheid dan roest. Was niet rood, niet zacht of bros en ook niet eraf te krabben. Was ongeveer 1,5 mm groot. Zie rood omcirkelde op foto.
Andere portierranden zijn allemaal gewoon strak in de lak, niets te zien en ziet er nog fabrieksnieuw uit.
Vind het overigens wel een vreemd, volvo-onwaardig verhaal hoor. Roesten bij de deuren, kan me niet voorstellen dat ze er allemaal last van hebben en dat het structureel is. Wat iemand anders suggereerde vind ik aannemlijker, dat het een bepaalde serie betreft, maar dan zou het weer niet door alle MY heen moeten lopen? :?
gr. Edwin.
Geplaatst: 14.07.2012 - 20:59
door toedeledoki
Edwin schreef::?: Ben ook ff onder de rubbers gedoken maar kan niets vinden?
Kijken wij hier naar de rand van het dak (gat waar de deur in valt), of naar de rand van de deur zelf?
Geplaatst: 14.07.2012 - 21:47
door Edwin
toedeledoki schreef:Edwin schreef::?: Ben ook ff onder de rubbers gedoken maar kan niets vinden?
Kijken wij hier naar de rand van het dak (gat waar de deur in valt), of naar de rand van de deur zelf?
Rand van de deur, als je het rubber er vanaf hebt getrokken. Rubber zie je links nog iets zitten.
gr. Edwin.
Geplaatst: 14.07.2012 - 23:22
door evert65
nou edwin, als ik zo naar die foto kijk zie ik rechts van de omcirkelde bubbel wel een flinke corrossie streep.
De lak zit er nog over maar lekker ziet het er niet uit
Geplaatst: 15.07.2012 - 00:33
door Edwin
evert65 schreef:nou edwin, als ik zo naar die foto kijk zie ik rechts van de omcirkelde bubbel wel een flinke corrossie streep.
De lak zit er nog over maar lekker ziet het er niet uit
Ja, lijkt net zo op de foto hè, maar geloof me, het is smerigheid. Heb het even weggeveegd, zie foto. Al ziet het er zo close-up nog steeds een beetje smoezelig uit.... Maar wees gerust, de portieren zijn gelukkig nog echt helemaal roestvrij en strak in de lak!

Sorry....
gr. Edwin.
Geplaatst: 15.07.2012 - 00:39
door sbv
Het lijkt erop dat het echt een kwaal van de V70's is.
Als de auto nog geen 8 jaar oud is kan je het via koets garantie doen. Indien de auto ouder is, dan zou ik zeggen, werk het snel bij, dan is het mogelijk nog te redden
Geplaatst: 15.07.2012 - 12:30
door V70 T5 assen
Wel raar dat het bij de meesten onder ons alleen het linker achterportier is.
Net of een lakspuit robot daar net wat te weinig lak heeft gespoten.
Geplaatst: 15.07.2012 - 14:53
door Steven Volvo
Ook net even gekeken (V70, 2002), ik heb gewoon de rubbers eruit gehaald.
De voorportieren lijken in orde, maar achter heb ik wel wat hele kleine plekjes gezien.
Als ik in de lengte richting van het achterportier naar voren kijk, dan zitten er wel knikjes in die omgevouwen rand. Precies bij die knikjes heb ik lichte roestplekken gezien.
- hebben jullie ook die knikjes icm roest op die plek?
De beste indicatie is misschien het deurrubber zelf, omdat in dit rubber je kunt zien hoe het onder de gefelste deurrand eruit ziet, er zit dan aan twee zijden roestaanslag in het rubber.
Schuren en dan licht spuiten is denk ik toch de enige remedie om de koets langer goed te houden, als het niet al te erg is. Ik heb wel eens roestomvormers gebruikt maar echt vertrouwen heb ik er niet in. Jullie?
Steven
Geplaatst: 15.07.2012 - 17:30
door Oceanracer
Zitten die rubbers niet gelijmd dan en kun je ze gemakkelijk weer monteren zonder nieuwe clips?
Geplaatst: 15.07.2012 - 18:20
door Edwin
Zitten d.m.v. een soort ribbeltje op het rubber ( :twisted: ) onder de rand van de deur geklemd. Kun je zo vaak je wil weer los- en vastmaken.
[edit] nu ik onderstaande reactie lees realiseer ik me i.d.d. dat er bij de voordeur rubbers wel een klein stukje dubbelzijdige tape zit. [edit]
gr. Edwin.
Geplaatst: 15.07.2012 - 18:28
door Steven Volvo
Klopt, er zitten soms wel tweezijdige plakstrips bij mij ter grootte van een wijsvingernagel. Ik zie ze trouwens alleen op de verticale stukken zitten, nooit op horizontale.
Geplaatst: 15.07.2012 - 19:16
door jee-bee
Klopt. Je kunt ze vrij makkelijk los maken. Die plugjes kun je er met een klein tangetje wel uit krijgen. Ik heb voorlopig eerst maar alles even schoongemaakt en met siliconenspray ingespoten. Ik denk dat ik maar zo'n bus tectyl ML ga kopen en het daar mee ga behandelen.
Ook maar even een mail naar Volvo Duitsland gestuurd:
Sehr geehrte Damen und Herren,
in einem Internet-Forum wurde ich aufmerksam gemacht auf ein Rostproblem an den Türen bei dem Volvo-Modell welches ich fahre (Volvo V70 2005).Fahrzeug identifizierungsnummer YV1SW................. Daraufhin habe ich das überprüft und an der Beifahrertür leichte Spuren von Rost entdeckt. Diese Spuren haben sich mit Silikonspray entfernen lassen. Unter der Türdichtung ist der Lack weg oder weggefressen. Es ist blankes Metall zu sehen. Leider kann ich nicht mit blossem Auge erkennen ob noch mehr Rost vorhanden ist, da nicht alle Stellen ohne Weiteres einsehbar sind.
Auf die Karosserie wird ja 8 Jahre Garantie gewährt. Momentan ist der Rost nur an der Oberfläche und leicht zu entfernen (zumindest an den Stellen die einsehbar sind). Ich befürchte nur, dass das Rostproblem dadurch nicht komplett gelöst ist, da es auch sein kann, dass sich der Rost an den nicht-einsehbaren-Stellen verbreitet. Können Sie mir sagen, was in dem Fall zu tun ist?
Mit freundlichen Grüssen
John B.....
And now we wait......
Geplaatst: 15.07.2012 - 20:32
door toedeledoki
jee-bee schreef: Ik heb voorlopig eerst maar alles even schoongemaakt en met siliconenspray ingespoten. Ik denk dat ik maar zo'n bus tectyl ML ga kopen en het daar mee ga behandelen.
Ik denk dat je nu ook weinig keus meer hebt. Het schijnt dat siliconenspray en verse (auto)lak geen vriendjes van elkaar zijn. Maar ik weet niet hoe dat met tectyl zit.
Geplaatst: 15.07.2012 - 20:46
door jee-bee
Nee dat zal. Als het roest maar (enigzins) tegen houdt. Als de deuren opnieuw gespoten moeten worden, dan zien we wel weer verder.
Voorlopig ga ik er van uit dat het niet opnieuw gespoten gaat worden.
Daarbij komt nog dat als het überhaupt al gespoten zou worden. Het toch helemaal gecleaned moet worden en dan neem ik aan dat die spuiter weet wat hij doet. Aanname = ook wee niet goed, ik weet het.
Geplaatst: 16.07.2012 - 00:07
door sbv
jee-bee schreef:Klopt. Je kunt ze vrij makkelijk los maken. Die plugjes kun je er met een klein tangetje wel uit krijgen. Ik heb voorlopig eerst maar alles even schoongemaakt en met siliconenspray ingespoten. Ik denk dat ik maar zo'n bus tectyl ML ga kopen en het daar mee ga behandelen.
Ook maar even een mail naar Volvo Duitsland gestuurd:
Sehr geehrte Damen und Herren,
in einem Internet-Forum wurde ich aufmerksam gemacht auf ein Rostproblem an den Türen bei dem Volvo-Modell welches ich fahre (Volvo V70 2005).Fahrzeug identifizierungsnummer YV1SW................. Daraufhin habe ich das überprüft und an der Beifahrertür leichte Spuren von Rost entdeckt. Diese Spuren haben sich mit Silikonspray entfernen lassen. Unter der Türdichtung ist der Lack weg oder weggefressen. Es ist blankes Metall zu sehen. Leider kann ich nicht mit blossem Auge erkennen ob noch mehr Rost vorhanden ist, da nicht alle Stellen ohne Weiteres einsehbar sind.
Auf die Karosserie wird ja 8 Jahre Garantie gewährt. Momentan ist der Rost nur an der Oberfläche und leicht zu entfernen (zumindest an den Stellen die einsehbar sind). Ich befürchte nur, dass das Rostproblem dadurch nicht komplett gelöst ist, da es auch sein kann, dass sich der Rost an den nicht-einsehbaren-Stellen verbreitet. Können Sie mir sagen, was in dem Fall zu tun ist?
Mit freundlichen Grüssen
John Bonke
And now we wait......
Als je nog koets garantie hebt, even lekker niets aan doen zou ik zeggen. Eerst reactie van Volvo dld afwachten
Geplaatst: 18.07.2012 - 20:58
door jee-bee
Het antwoord van de klantenservice. Diplomatiek zoals verwacht. Vrijdag maar even langs de dealer.
Sehr geehrter Herr .....,
wir möchten zunächst um Ihr Verständnis bitten, dass wir zu Einträgen aus Internetforen keine Stellung nehmen.
Dass sich an der Beifahrertür Ihres Volvo V70 Rost bildete, bedauern wir sehr.
Mit dem Fahrzeugkauf haben Sie automatisch eine Garantie von 8 Jahren gegen Durchrostung erworben. Diese Garantie beinhaltet Rostschäden, die von innen nach außen verlaufen.
Für die Entstehung von Rost gibt es jedoch verschiedene Ursachen, wie beispielsweise die vorliegenden Witterungsverhältnisse. Rein optische und oberflächliche Beeinträchtigungen fallen nicht unter den Garantieschutz.
Der Lack ist ein wichtiger Faktor des Rostschutzes und muss regelmäßig überprüft werden. Lackschäden müssen sofort ausgebessert werden, damit kein Rost ansetzt. Lackschäden, die Sie selbst ausbessern können, sind zum Beispiel:
• Kleine Steinschlagschäden und Kratzer.
• Schäden an Kotflügelkanten und Türen.
Des Weiteren ist die Kontrolle und Ausbesserung der Rostschutzbehandlung ein wichtiger Faktor. Ihr Volvo hat bereits im Werk eine vollständige und sehr sorgfältige Rostschutzbehandlung erhalten. Teile der Karosserie bestehen aus galvanisierten Blechen. Der Unterboden ist mit einem verschleißbeständigen Rostschutzmittel versehen. In Träger, Hohlräume und geschlossene Sektionen ist ein dünnflüssiges, durchdringendes Rostschutzmittel eingespritzt.
Um Ihren Volvo V70 auf Rostschäden überprüfen zu lassen, bitten wir um Kontaktaufnahme zu einem Volvo Partner:
http://www.volvocars.com/de/footer/Page ... cator.aspx
Wir bitten um Ihr Verständnis, dass wir auf dem Korrespondenzwege keine Diagnose vornehmen können, hoffen jedoch, dass unsere Zeilen für Sie dennoch hilfreich sind.
Bei weiteren Fragen sind wir - ebenso wie Ihr Händler - gerne für Sie da. Sie erreichen die Volvo Kundenbetreuung montags bis freitags von 08:00 Uhr bis 18:00 Uhr.
Mit freundlichen Grüßen