Pagina 5 van 8

Geplaatst: 05.11.2012 - 21:48
door bart simpson
die kun je ook niet aan een Volvo laten sleutelen..

Geplaatst: 05.11.2012 - 21:50
door diesel01
least schreef:
jan weemering schreef:Werkplaats tarief bij mijn dealer (NL) is in ieder geval € 90,-- ex btw per uur en dat vind ik niet mis!
dat kan ik voor mijn HBO en WO consultants al bijna niet meer vragen...
Bijzonder...want als ik in het MKB een offerte vraag krijg ik dit bedrag 1.5x p uur.

Geplaatst: 06.11.2012 - 06:36
door Marc Apeldoorn
Nou Diesel, dan mag je bij mij wel een offerte aanvragen, wat voor soort diensten koop je dan in tegen die prijs (in het MKB...............)?

Geplaatst: 06.11.2012 - 08:15
door diesel01
Marc Apeldoorn schreef:Nou Diesel, dan mag je bij mij wel een offerte aanvragen, wat voor soort diensten koop je dan in tegen die prijs (in het MKB...............)?
Soms wil je wel een sparrings partner om te kijken welke kant je op moet in een veranderende markt.
Het blijkt dan dat je te moeilijk denkt en dat boerenverstand en een acountant die de boeken op maakt voldoende is.
Gaat al 5 jaar goed :wink:

Geplaatst: 06.11.2012 - 08:52
door Marc Apeldoorn
Aha, maar organisatie advies is natuurlijk niet goedkoop....
En die accountant zal het ook niet gratis doen (die moet overigens m.i. bij zijn leest blijven, accountants zijn geen bedrijfskundigen, maar boekhouders)

Geplaatst: 06.11.2012 - 09:32
door diesel01
Marc Apeldoorn schreef:Aha, maar organisatie advies is natuurlijk niet goedkoop....
En die accountant zal het ook niet gratis doen (die moet overigens m.i. bij zijn leest blijven, accountants zijn geen bedrijfskundigen, maar boekhouders)
Klopt, die acountant heb ik nodig voor mijn jaarrekening en contact met onze vrinden van de BV Nederland.
Financieel advies over hoe je het eea het beste kunt inkleden krijg ik ook daar vandaan.
Nu is het niet zo dat wij een bedrijf hebben met veel medewerkers en ook niet de intentie hebben om dat te worden dus de lijnen zijn kort en kennen de mensen die voor succes zorgen, onze klanten.
Wij dachten dat het geen kwaad zou kunnen om eens te praten over organisatie advies, bij nader inzien blijkt het goed te werken door je verstand te gebruiken.

Geplaatst: 06.11.2012 - 09:35
door Ben
Altijd fijn als je er in bevestigd wordt dat je het goed doet.

Geplaatst: 06.11.2012 - 09:56
door Oceanracer
Eigenlijk hebben jullie dus service 10.0!

Geplaatst: 06.11.2012 - 10:39
door diesel01
Oceanracer schreef:Eigenlijk hebben jullie dus service 10.0!
Geinig dat je dat zegt..
We zitten in een branche waar concollega's in 40 minuten een intake geven over een apparaat die iig 5 jaar plezier moet geven, diezelfde intake plannen wij in voor een uur.
Mensen hebben een hoop vragen indien ze voor het eerst een hoorhulpmiddel kopen en daar moet je zorgvuldig mee omgaan.
Als ik hoor dat collega's(ketens) mensen(mevrouw 82jaar) een nieuwe afspraak laten maken omdat mevrouw 6 km heeft gefiets maar door tegenwind 7 minuten te laat is, moet diegene gewoon koffieapparaten gaan verkopen bij de mediamarkt.
Ik hoor verhalen van mensen die moeten betalen voor het reinigen toestellen en zelfs de slangentjes dienen betaalt te worden.
Die mensen hebben een hoop geld betaald en moeten bij service wederom betalen, werkt bij ons net even anders.

Geplaatst: 06.11.2012 - 11:01
door Carlsson 900
Sorry OT.
Gelukkig doet mijn audiocien (géén keten maar zelfstandig) al jaren aan echte service. :D

Persoonlijk vind ik dat commerciële gezwam dan ook erg irritant,
met name ook de spotjes van de "ketens" op TV.

Geplaatst: 06.11.2012 - 11:21
door Gast
Dat is nu precies de reden waarom ik sommige zaken niet bij bepaalde grote ketens koop.
Luidsprekers voor mijn geluidsinstallatie gekocht bij een bekende hifi-zaak in Groningen (er zijn er jammer genoeg weinig meer over).
Fototoestel en toebehoren gekocht bij een fotograaf in Delfzijl.
Je betaalt wellicht iets meer (soms ook helemaal niet), maar de service is wel tig keer beter - zo is mijn ervaring.

Geplaatst: 06.11.2012 - 11:22
door diesel01
Ik ben wel blij met die spotjes :mrgreen:
Het probleem wordt bespreekbaar gemaakt waardoor mensen de weg naar de zelfstandige audicien weten te vinden en een hoortest kost niets.
Mw Alberti vaart er wel bij, hatzeklats weer 2 ton in de kontzak.

Geplaatst: 06.11.2012 - 11:26
door diesel01
@bosker, precies dezelfde manier als die van ons.

Geplaatst: 06.11.2012 - 12:34
door Amlux
Janhertogh schreef:Voor volvo's ouder dan zeven jaar geldt inderdaad een basisprijs van 239 euro (betreft dan geen Service2.0.) Van die aanbieding mag je geen gebruik maken als je in een jongere Volvo rijdt. Rij je in een Volvo vanaf 2007 dan ben je verplicht je onderhoud te upgraden naar service 2.0, kosten tussen de 316 en de 1528 euro. En dat is ( als je geluk hebt) acht tientjes duurder dan de standaard onderhoudsbeurt. Dus fors duurder dan VW.
Ik heb een S40 van eind 2007 (MY2008) en heb bij mijn laatste (120.000km) beurt ook Service 2.0 ontvangen, zonder meerprijs. Gewoon de prijs van de Volvo onderhoudsprijzen tabel betaald.

Voor mijn aankomende 140.000km beurt betaal ik straks - zonder tegenvallers - 277 euro (mijn dealer houdt zich tot nu toe tenminste netjes aan de prijzen uit de tabel). Dat is nog wel te overzien vind ik.

Geplaatst: 09.11.2012 - 11:09
door V70/2.4D/2003
Onder het motto "service 2.0"plofte zojuist een brief/folder van de dealer op de deurmat, gericht aan hen die een Volvo rijden van drie jaar of ouder en per jaar minder rijden dan 20.000 km.

Daar val ik dus niet onder want:
Ja, de mijne is ouder dan drie jaar.
Neen, ik rol meer dan 20.000 km per jaar.

Kennis genomen hebbende van wat men zoal doet bij die aangeboden jaarbeurt a 239,= incl BTW voor elk type Volvo en inclusief de APK en roetmeting kom ik tot de conclusie dat, omdat ik zelve toch wel met enige regelmaat mijn voiture aan een "veiligheidsinspectie" onderwerp, ik voor die 239 euro feitelijk alleen maar een APK-tje heb.

Waarom?
Wielen, banden, stuurinrichting, wielophanging, remvloeistof niveau, remmerij, verlichting, claxon, ruitenwisserbladen, vloeistof- en olieniveau, serviceinterval resettemn, filters en olie vervangen, dat doen we zelf.
Mijn auto wassen is VERBOTEN voor anderen dan mijzelve.

Indien nodig, en na toestemming (en zit dus niet in de prijs) gaat men filters, vloeistoffen etc vervangen c.q. bijvullen, aangevuld met het service 2.0 gebeuren.

Commerciel gezien: 100 punten

Ik heb mijn keuze gemaakt: APK-tje bij de lokale garagist, mocht er wat aan de hand zijn hoor ik het wel en maak de keuze om het door de garagist te laten doen of op zaterdag zelf de handjes vuil te maken.

Geplaatst: 09.11.2012 - 11:55
door M@rcel
Nog meer besparen? http://www.autobruchem.nl/suzuki/nieuws/gratis-apk.aspx

De S80 rolde er zonder problemen doorheen.

Geplaatst: 09.11.2012 - 13:28
door Oceanracer
Ger, jouw wagen is te oud voor 2.0!

Geplaatst: 09.11.2012 - 20:57
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 09.11.2012 - 21:13
door Oceanracer
Geen grapje, de "gratis" softwareupdate is er alleen voor modellen vanaf 2005 of zo.

Geplaatst: 09.11.2012 - 21:16
door VolvoXC70
:-#