Ervaringen met V50 2.4i op LPG G3?

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
bartv70
5th Gear member

HenriV50...leuke reactie maar Gerben opende dit topic in okt. 2012
Hij zal inmiddels wel voorzien zijn of hebben afgehaakt.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
HendriV50
Starter

bartv70 schreef:HenriV50...leuke reactie maar Gerben opende dit topic in okt. 2012
Hij zal inmiddels wel voorzien zijn of hebben afgehaakt.
Oeps, sorry!. Dat had ik niet zo 1,2, 3 gezien.
Krijg je hè als beginneling op zo`n site..... :P
Dave07
2nd Gear member

Geeft niet. Alle info is welkom. Laatste berichten zijn uit 2013 dus de discussie gaat nog door.

Jij rijd 1 op 10 met je 1.8.
Ik ook met mijn 2.4i (gecombineerd)
Als ik veel snelweg rijd is die zuiniger, Dan ga ik meer richting de
1 op 12 a 13 (120 km/h snelwegen)
codriver
3rd Gear member

Mijn vrouw rijdt al jaren zonder problemen een V70 2.5 met Vialle G3 installatie en heeft inmiddels 340.000 km gereden, ik weet dat deze motor hydraulische klepstoters heeft t.o.v. de latere modellen.
Er wordt gesuggereerd dat een diesel minder onderhoudskosten met zich meebrengt maar ik heb met de vorige 2 V50 2.0D tussen 170- en 200 duizend km de hogedrukpomp en 4 injectoren moeten laten vervangen en kan je zeggen dat de rekening er niet om liegt.
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
codriver
3rd Gear member

Ik zag net ook dat het een oudere topic is
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
simonts
2nd Gear member

MarioC70 schreef:
simonts schreef:Koop in ieder geval GEEN VIALLE LPI installatie.

Na 4 jaar en 89000 Km begaf de LPI pomp het en of ik even 500 euro kan aftikken.

Vialle geeft niet thuis, en dat slaat nergens op zo een onderdeel hoort minsten 150000km meet gaan.

Het is een bekend probleem als je op dit onderwerp zoekt: vialle lpi pomp defekt

Ga voor een Prince systeem. Auto rijdt trouwens verder prima op gas, en tanken is altijd weer een genoegen als je het vergelijkt met benzine.
Gezwets in de ruimte dus,ik ken Volvo,s met een Prins installatie die ook veel problemen hebben.
Die Vialle pompen kosten ook bij lange na geen 500 euro meer tegenwoordig.
En de levensduur van een pomp is afhankelijke van het tankgedrag in de meeste gevallen,witte pompen LPG is daar een van de oorzaken van.
Er rijden veel Volvo,s met een vialle systeem die nooit probemen hebben.
Nu zal ik even op het "gezwets" van MarioC70 reageren:

Witte pomp of merk pomp maakt geen "reed" uit (sorry pas me aan op het niveau van reageren aan) gas is een schrale brandstof en dat is het probleem.

Een nieuwe Vialle pomp kost 350 euro inkoop bij Vialle. Ik heb de inkoop factuur gezien van mijn gas inbouwer, inbouwen is 2 uur werk dan zit je op 500 euro... ik heb nu bewust niet gekozen voor een gereviseerde pomp hopende dat deze nieuwe een verbeterde pomp van Vialle nu wel goed is

Het feit dat er zo veel alternatieven voorhanden zijn op het internet (kijk maar op marktplaats) zou toch een aanwijzing moeten zijn dat er iets niet deugd aan de gas pomp.

Om terug te komen op het specifiek pomp probleem, Vialle heeft gekozen voor een systeem met direct gas injectie (alla benzine injectie). Dit verijst een hoge druk van het vloeibare gas naar de injectoren, en daar nu ligt het probleem. Omdat het gas een schrale brandstof is en er een hoge druk moet worden opgebouwd heeft de gaspomp het zwaar, en in veel gevallen te zwaar. De pomp slijt te snel. En dat wordt door meerdere gasinbouwers bevestigd.

Ik heb dit gecheckt door een aantal gas inbouw bedrijven te bellen en te vragen of zij problemen hadden met Vialle en de gas pomp, en warempel ze hadden allemaal meerde auto's staan met defecte gaspompen.. geloof je me niet bel zelf en check het verhaal.

Het systeem van Vialle is technisch het mooiste maar nog niet betrouwbaar genoeg. Let wel Vialle is de afgelopen 10 jaar 2 keer bijna failliet gegaan, dat zegt ook wel iets over de stabiliteit van het bedrijf.

Dat Prince autogas ook zo nu en dan problemen heeft geloof ik best maar die problemen heef Vialle ook naast het chronische gaspomp probleem. Ik blijk nu al een tijd met 1 of meerdere lekke gasinjectoren te rijden.

Mijn advies als je nu gas wilt gaan rijden, kijk goed naar de alternatieven en als je toch voor Vialle gaat koop de extra garantie want die kan nog wel eens van pas komen!
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”