Pagina 5 van 5
Geplaatst: 25.01.2013 - 08:01
door Frederik Welvaert
Leg ik normaal ook, maar had het bij wijze van test weggelaten
Wanneer laat de topicstarter nog eens van zich horen?
Geplaatst: 25.01.2013 - 09:46
door renezzzz
Onze vorige auto was een Toyota Carolla Verso (ook een diesel) die een half uur nodig had voor een beetje warme lucht. Dramatisch lang in de winter. Je reed dan bijna altijd met hanschoenen aan in de auto (geen grap). T.o.v. onze vorige auto is de XC60 lekker snel warm. Binnen een paar minuten lukt wel, exacte waardes ken ik niet omdat we meestal de standkachel gebruiken.
@Helpsie, als het dan toch een XC60 wordt, zou ik zeker naar de standkachel optie kijken. Afhankelijk van je parkeersituatie: luxe in het kwadraat!
Geplaatst: 25.01.2013 - 15:08
door Helspie
Ik heb voor dit weekend nog ritje voorzien voor XC60 R-design.
als dat bevalt zal het XC60 worden, anders BMW318d...
ik weet het, niet met elkaar te vergelijken.
maar ze hebben elks hun plussen:
- waarbij het iDrive van BMW toch het sensus systeem overtreft.
- XC60 oogt ruimer, en bruter. BMW is sportiever.
- voortractie tegen achtertractie (ben daar nog niet uit...)
vind het alleen vreemd dat niemand anders opmerkingen heeft over de knie en de middenconsole... zit ik dan zo vreemd in deze wagen???

Geplaatst: 25.01.2013 - 16:01
door Thom
Nee, ik heb dat ook, terwijl ik 'slechts' 1.80m ben; het heeft een btje te maken met hoe je in de wagen zit. Ik vind het ook vaak prettig om mn been een btje te laten 'leunen', bij de ene wagen kan dat beter dan bij de andere.
Geplaatst: 25.01.2013 - 16:44
door Frederick
In zowat alle wagens en zeker de Volvo's die we hebben en gehad hebben zit ik met mijn knie tegen de rand van de middenconsole. Ik meet dan ook 1,97m.. Beetje experimenteren met de zetel en je zit er weliswaar nog steeds tegen, maar vrij aangenaam.. Extra steun?
Zit je bij die BMW ook niet tegen het dashboard aan? Ik vind hem in ieder geval redelijk klein uitgevallen binnenin, kleiner dan de XC in ieder geval.
Als ik mocht kiezen zou ik voor een summum geartronic gaan met een 2.4 dieseltje.. Veel comfort en opties!
De R-design is uiterlijk heel mooi, maar wat is het nut van de duur betaalde skidplates, 20" en andere bling? Ik denk niet dat je er elk weekend mee het bos in gaat trekken
AWD of FWD..tja, AWD lijkt me leuk bij noodweer, maar ik heb er nog nooit behoefte aan gehad.
Benieuwd wat het wordt...
Geplaatst: 25.01.2013 - 17:58
door Frederik Welvaert
Helspie schreef:
maar ze hebben elks hun plussen:
- waarbij het iDrive van BMW toch het sensus systeem overtreft.
- XC60 oogt ruimer, en bruter. BMW is sportiever.
- voortractie tegen achtertractie (ben daar nog niet uit...)
vind het alleen vreemd dat niemand anders opmerkingen heeft over de knie en de middenconsole... zit ik dan zo vreemd in deze wagen???

En hoevaak denk je te zitten prullen in het iDrive of Sensus systeem? Hooguit als je gps nodig hebt, maar ik zit niet elke week alle instellingen van m'n auto aan te passen :p
De knie had ik in het begin ook (ben 1.87) de tunnel is wel heel breed gemaakt, maar eens je eraan gewoon bent is het geen probleem meer

Geplaatst: 03.02.2013 - 20:57
door ex-Mooseman
BlackcurrantV70 schreef:In een BMW wil je toch niet gezien worden !
Moet je ook nog een cursus bumperkleven volgen....
Niet zo afgeven op BMW-rijders hé... Ik ga mijn Eendje missen, en dan vooral de RWD... Ik heb echt niemand opgehouden hoor, de voorbije weken, en héél veel sukkelende en twijfelende FWD's voorbij gestoken.
BTW: ik HAAT bumperklevers, vooral die aan mijn voorbumper

Geplaatst: 03.02.2013 - 21:06
door ex-Mooseman
is de BMW niet zuiniger ?
Mijn 1reeks (118d) loopt ongeveer 6,1 l/100 km, onze 3reeks (E46 320 Touring), doet daar vlotjes nog een halve liter af (en daar staan al 200.000 km op de teller).
Mocht de 318 touring (met de gewenste opties) in mijn lease-budget gepast hebben, ging ik niet op de forum aanwezig zijn, want dan had ik die gekozen ipv de V60 D2.
Geplaatst: 03.02.2013 - 21:14
door Marc Apeldoorn
@ex Mooseman: Dat is dan wel appels met peren vergelijken. XC60 moet je vergelijken met een BMW X3.
Geplaatst: 03.02.2013 - 21:19
door ex-Mooseman
topicstarter twijfelt tussen 3 en XC60.
XC60 valt zo wat tussen X1 en X3, lijkt me ? X3 is toch wel een pak ruimer dan een XC60, imho.
Geplaatst: 03.02.2013 - 21:23
door diesel01
ex-Mooseman schreef:topicstarter twijfelt tussen 3 en XC60.
XC60 valt zo wat tussen X1 en X3, lijkt me ? X3 is toch wel een pak ruimer dan een XC60, imho.
U heeft in beiden gereden.
Zeker is dat de XC60 een rechtstreekse concurrent van de X3, Q5, GLK is.
Waarbij ik vind dat de weegschaal uitslaat ten goede van de XC60.
Geplaatst: 03.02.2013 - 21:24
door Marc Apeldoorn
X3: lengte 4648 mm
breedte 1881 mm
hoogte 1661 mm
wielbasis 2810 mm
spoorbreedte voor 1616 mm
spoorbreedte achter 1632 mm
XC60: lengte 4628 mm
breedte 1891 mm
hoogte 1713 mm
wielbasis 2774 mm
spoorbreedte voor 1632 mm
spoorbreedte achter 1586 mm
Wat scheelt het??
Geplaatst: 04.02.2013 - 09:48
door Volvo T56
Helspie schreef:Ik heb voor dit weekend nog ritje voorzien voor XC60 R-design.
als dat bevalt zal het XC60 worden, anders BMW318d...
vind het alleen vreemd dat niemand anders opmerkingen heeft over de knie en de middenconsole... zit ik dan zo vreemd in deze wagen???

Hou je van een harde auto neem de BMW anders de Volvo, vwb ruimte been, stel er zit niets misschien mis je dan dat er iets zit om je been tegen aan te leggen...
Geplaatst: 04.02.2013 - 11:07
door diesel01
Volvo T56 schreef:Helspie schreef:Ik heb voor dit weekend nog ritje voorzien voor XC60 R-design.
als dat bevalt zal het XC60 worden, anders BMW318d...
vind het alleen vreemd dat niemand anders opmerkingen heeft over de knie en de middenconsole... zit ik dan zo vreemd in deze wagen???

Hou je van een harde auto neem de BMW anders de Volvo, vwb ruimte been, stel er zit niets misschien mis je dan dat er iets zit om je been tegen aan te leggen...
Ik heb fourC op advance wordt de auto knetter hard en is er van een wollige suv niets meer over.
Ik heb het op de autobahn even uitgeprobeerd en de XC kleeft aan de weg zelfs met 17" winterbanden het aanremmen op hoge snelheid(190km/h) is best een sensatie.
Ook lange doordraaiers zijn apart....voor 5minuten ik heb de auto gauw op comfort gezet en met de cruise op 135 doet de auto waar hij voor gemaakt is, in rust en comfort km maken.
