Pagina 5 van 6
Geplaatst: 29.01.2013 - 20:32
door lancer
Ergonomischgezien vind ik het ontwerp van Sensus helemaal top hoor. Heel anders dan de veel te ingewikkelde systemen van de concurrent.
De implementatie had beter gekund. Soms wat langzaam (hier is de concurrent trouwens lang niet altijd beter; probeer maar eens een paar GB op de interne disk van een bmw te zetten) en inderdaad, wat (of eigenlijk een boel) extra opties waren prettig geweest.
Navigatie en telefoon bedien ik uitsluitend met voice control. Iets waar ik in onze bmw niet aan begin. De bmw moet je eigenlijk aan dekant zetten als je een taak wilt uitvoeren.
Volvo heeft altijd een eigen koers gevolgd en oom altijd ingezet op de dealer-auto combinatie, dat is voor mij een belangrijke reden om voor Volvo te kiezen. Zelfs als de duitsers een betere auto weten te bouwen, hebben ze nog een lange weg te gaan om het niveau van de dealer-auto som te evenaren.
Geplaatst: 29.01.2013 - 20:59
door Dirk-Pieter
JCF schreef:Ik ben helemaal niet voor een soort aardsconservatisme, of een vasthouden aan een 240.
Ik zie gewoon in de huidige S60, en in iets mindere mate in de andere modellen weinig Volvo terug. Maar met name de S60 is een anonieme auto, die op geen enkele manier doet denken aan het goede ontwerp van de eerste S60 bijvoorbeeld. Als je het merk eraf haalt, is het echt raden welke fabrikant de auto maakt. Dat is dodelijk. Volvo drijft nog altijd voor een groot deel op een in decennia opgebouwd imago, een elitair imago, uit de tijd dat velen de auto's lelijk vonden, maar toen werd wel de basis gelegd voor de vele (klein)burgers die zich, rijdende in een Volvo, net iets beter voelen dan de buurman.
Ik zie nu een merk dat blijkbaar een totaal andere klantenkring probeert te vinden, waaronder de genoemde kleinburgers, maar waaronder ook zakelijke rijders die net zo makkelijk een 3-serie kiezen, of iets anders uit Duitsland.
Om op de S60 terug te komen; het is mij een raadsel hoe zo'n model door Volvo uitgebracht kan worden. Is men blind? Heeft men de verkeerde ontwerpers ingehuurd?
Het hoeft niet ouderwets, of conservatief, maar modern en hip is ook bepaald anders. Het zal toch voor iedereen duidelijk zijn dat deze auto de klassiekerstatus nooit gaat bereiken?
Los van het feit dat het technisch een prima auto kan zijn, dat kan ik verder niet beoordelen.
Kijk eens naar FIAT met de prachtige en succesvolle 500, welsiwaar een andere klasse, maar wel een ontwerp dat staat, ieder kind herkent hem. Kom daar met deze suffe S60 eens om...
dat wel natuurlijk... toevallig heb ik nog nooit zoveel "positieve" reacties gehad.. ehhe jah het is een S60 t5,..
Herkenning is niet bij voorbaat positief,.. maar goed het lijkt mij meer een kwestie van smaak :oops:
Geplaatst: 29.01.2013 - 21:57
door Johan
@JCF
Ten dele eens met je stellingname. De S60 is gebaseerd op een andere designtaal en is in die zin een breuk met al het voorgaande. Nu is dat in het verleden natuurlijk ook wel gebeurd want de eerste generatie V70 kan je toch ook moeilijk vergelijken met het design van een 245. Na diverse evoluties is het ook weer tijd voor een revolutie denk ik. Wat wel een eis is in mijn optiek, is dat je onderscheidend moet zijn en geen model moet maken dat iedereen wel redelijk aanspreekt maar als het er op aan komt niemand koopt. Je moet een auto of heel mooi of lelijk vinden, het moet zeg maar maximaal prikkelen.
De nieuwe S60 doet dat in mijn ogen ook niet. Wellicht dat er onder de camouflage iets uitkomt wat wel sprekender is. Ik gun het Volvo van harte.
Geplaatst: 30.01.2013 - 01:00
door codriver
Ik kan mij een vergelijkbare discussie herinneren toen de 850 begin jaren 90 werd geintroduceerd, was ook niet Volvo waardig, "het vierkante was verdwenen".
Ik vindt dat Volvo met de huidige S60 het 4 deurs coupé design voortzet.
Wie weet komen er in het nieuwe modeljaar wel andere achterlichten en achterbumper met uitlaten als PIH.
Kijk eens naar Saab die hebben naar mijn mening te lang vast gehouden aan een bepaald design.
Geplaatst: 30.01.2013 - 08:12
door Walter
v0lv0freak schreef:Jammer dat die lelijke achterlichten blijven

Dat is een stukje design waarmee je de auto juist herkenbaar Volvo maakt

Geplaatst: 30.01.2013 - 08:27
door diesel01
Walter schreef:v0lv0freak schreef:Jammer dat die lelijke achterlichten blijven

Dat is een stukje design waarmee je de auto juist herkenbaar Volvo maakt

Idd, je ziet in het donker van afstand dat er een V/XC60 rijdt, die overigens duidelijker zichtbaar is dan de 2 ledjes van bijv de V70.
Geplaatst: 30.01.2013 - 18:37
door ALF
diesel01 schreef:Walter schreef:v0lv0freak schreef:Jammer dat die lelijke achterlichten blijven

Dat is een stukje design waarmee je de auto juist herkenbaar Volvo maakt

Idd, je ziet in het donker van afstand dat er een V/XC60 rijdt, die overigens duidelijker zichtbaar is dan de 2 ledjes van bijv de V70.
Als ik die spyshots moet geloven komen er dus ledstrips aan de zijkant onder de lampen voor. Dus ook minder herkenbaar als S/V/XC60
Ik weet ook niet of ik het nu mooier vind.
Geplaatst: 30.01.2013 - 21:36
door codriver
We gaan het zien.
Geplaatst: 30.01.2013 - 21:40
door Arnold
Wanneer? Al datum bekend bij iemand?
Geplaatst: 30.01.2013 - 21:46
door BillyBob
Vanaf week 20 hoorde ik waaien. Of dat correct is :?:
Geplaatst: 31.01.2013 - 07:26
door Paul
Zou die niet gewoon in Geneve staan?
Geplaatst: 31.01.2013 - 09:19
door nossy
denk dat hij productie bedoeld vanaf wk20
zou goed kunnen dat ie in Geneve staat. Hoeven we ook niet zo lang meer te wachten

Geplaatst: 31.01.2013 - 09:24
door Figaro
diesel01 schreef:Walter schreef:v0lv0freak schreef:Jammer dat die lelijke achterlichten blijven

Dat is een stukje design waarmee je de auto juist herkenbaar Volvo maakt

Idd, je ziet in het donker van afstand dat er een V/XC60 rijdt, die overigens duidelijker zichtbaar is dan de 2 ledjes van bijv de V70.
Ja, maar als een V70 of XC70 remt dan zie je dat heel klaar en duidelijk! Dat vind ik dan weer heel positief in vergelijking met de overige Volvo modellen
Geplaatst: 31.01.2013 - 11:48
door diesel01
Figaro schreef:diesel01 schreef:Walter schreef:
Dat is een stukje design waarmee je de auto juist herkenbaar Volvo maakt

Idd, je ziet in het donker van afstand dat er een V/XC60 rijdt, die overigens duidelijker zichtbaar is dan de 2 ledjes van bijv de V70.
Ja, maar als een V70 of XC70 remt dan zie je dat heel klaar en duidelijk! Dat vind ik dan weer heel positief in vergelijking met de overige Volvo modellen
Mwoh zolang mensen achter mij bij het verkeerslicht de zonneklep naar beneden doen zodat ze niet in de remlichten kijken zit het best snor met de felheid.
Geplaatst: 31.01.2013 - 14:09
door hotpants
nossy schreef:denk dat hij productie bedoeld vanaf wk20
zou goed kunnen dat ie in Geneve staat. Hoeven we ook niet zo lang meer te wachten

AUto staat in Geneve en wordt per modeljaar 2014 geproduceerd, dus weer 20 dit jaar
Geplaatst: 31.01.2013 - 14:10
door hotpants
lancer schreef:Ergonomischgezien vind ik het ontwerp van Sensus helemaal top hoor. Heel anders dan de veel te ingewikkelde systemen van de concurrent.
De implementatie had beter gekund. Soms wat langzaam (hier is de concurrent trouwens lang niet altijd beter; probeer maar eens een paar GB op de interne disk van een bmw te zetten) en inderdaad, wat (of eigenlijk een boel) extra opties waren prettig geweest.
Navigatie en telefoon bedien ik uitsluitend met voice control. Iets waar ik in onze bmw niet aan begin. De bmw moet je eigenlijk aan dekant zetten als je een taak wilt uitvoeren.
Volvo heeft altijd een eigen koers gevolgd en oom altijd ingezet op de dealer-auto combinatie, dat is voor mij een belangrijke reden om voor Volvo te kiezen. Zelfs als de duitsers een betere auto weten te bouwen, hebben ze nog een lange weg te gaan om het niveau van de dealer-auto som te evenaren.
Heb je het filmpje van Volvo Connected touch al gezien op youtube?

Straks als accesoire leverbaar
Geplaatst: 31.01.2013 - 14:22
door Walter
hotpants schreef:
Heb je het filmpje van Volvo Connected touch al gezien op youtube?

Straks als accesoire leverbaar
Wat is jouw bron? Mijn (in mijn ogen zeer betrouwbare) bron had het over najaar 2014.
Geplaatst: 31.01.2013 - 14:35
door BanRay
Op
http://www.digitaltrends.com/ces/volvo- ... en-at-ces/ staat:
"Volvo’s existing customers won’t have to trade in their cars to get the new system either. Volvo will sell it as a dealer-installed option on any car with the seven-inch Sensus display, model year 2010 or later.
Retrofitting involves adding an interface box (installed in the glovebox) and an infrared screen overlay to make the Sensus display touch-sensitive. It’s unusual to see a carmaker updating the hardware of an infotainment system this way, but at least the company is giving its customers the option of upgrading.
The Ericsson system will also be offered from the factory beginning later in 2013. It will be standard on some models and optional on others. Volvo did not say which models would get the system as standard, or how much it would cost."
Geplaatst: 31.01.2013 - 15:07
door IV39
Er staat ook in dat het een touchscreen wordt.
Ik vraag me af of je makkelijk bij het scherm kunt komen, aangezien het ontworpen is om alleen naar te kijken en dus de afstand naar de bestuurder toe redelijk groot is.
Het zou wel mooi zijn als dit er in komt.
Geplaatst: 31.01.2013 - 15:20
door Walter
er staat dat het achteraf ingebouwd kan worden in oudere modellen, niet wanneer het beschikbaar komt voor oudere modellen. En af fabriek stellen zij medio 2013. Ik blijf even vasthouden aan wat ik gehoord heb, dat zit wat dichterbij de bron