Pagina 5 van 23
Geplaatst: 14.02.2013 - 10:40
door IV39
Basvolvo75,
Bedankt voor de informatie.
Er komt eigenlijk altijd nog een extra kabel (Mode 3 / Type 2) bij zodat je overal kunt laden.
Geplaatst: 14.02.2013 - 10:50
door basvolvo75
IV39 schreef:
Er komt eigenlijk altijd nog een extra kabel (Mode 3 / Type 2) bij zodat je overal laden.
inderdaad, die wordt dus niet standaard bij de auto geleverd en mag je zelf aanschaffen.... :?
Geplaatst: 14.02.2013 - 11:19
door RichieB
Ik weet nog niet of ik zo'n kabel met type 2 stekkers ga kopen. Misschien als ik op m'n werk een laadpaal kan gebruiken. Voor af en toe in de stad is het wel een beetje duur. Dat zo'n mode 2 kabel duur is kan ik nog begrijpen, daar zit een controle unit in. Maar een mode 3 kabel is gewoon koper met een paar stekkers.
Geplaatst: 21.02.2013 - 13:39
door basvolvo75
Inmiddels is uit prijslijst my14 duidelijk dat er tegen 40€ extra gekozen kan worden voor een ander laadsnoer. Losse type 2 kabels zijn bij Volvo 435€ incl btw.
Dat kan scherper qua prijs. Ik heb contact met een Duitse leverancier die dergelijke en degelijke kabels voor ca 350 in de btw levert, als er meer animo is dan kan een groepsaankoop nog interessant zijn.
Chinese kabels met Europese goedkeuring zijn nog 50-75€ per stuk goedkoper maar ik verkies liever een Duits fabrikaat.
Bij interesse voor groepsaankoop laadkabel hoor ik van jullie.
Geplaatst: 21.02.2013 - 13:47
door BanRay
@Pieter van Ommeren: volgens mij werkt jullie laadbox niet samen met een Multi Tank Card. Gaat dit wel komen?
Geplaatst: 21.02.2013 - 14:35
door RichieB
In heb wel interesse in het centraal inkopen van een mode 3 kabel met type 2 stekkers.
Geplaatst: 21.02.2013 - 19:40
door Magliaveli
Kijk DAT is nou zinnig, daar heb ik ook wel oor naar
Geplaatst: 21.02.2013 - 19:44
door volvosan
Volvo levert als optie een Mennekes-Mennekes kabel tot 4,5 meter lang. Bestaan ze ook langer ? Ik zag wel een 8 meter kabel in de optielijst staan, maar dat is een CEE- Mennekes kabel (campingstekker).
Geplaatst: 21.02.2013 - 19:49
door alexmem
Mijn vraag ziet op de laadpaal op kantoor (die er dus nog niet is). Thuis zal het een wallbox met vaste kabel worden.
Het verhaal hierboven 'voorspelt' een mode3/ type2 aansluiting voor de kantoorplek. Voor welke optie moet ik de affabriek geleverde kabel (Schucko - Mennekes) vervangen (à €40.00)
-16A Mennekes- Mennekes
-16A CEE - Mennekes
Geplaatst: 21.02.2013 - 19:50
door volvosan
16A Mennekes- Mennekes
Geplaatst: 21.02.2013 - 19:51
door alexmem
@Volvosan die (de 8 m waar je naar vraagt) staat idd niet als optie in de prijslijst.
Geplaatst: 21.02.2013 - 19:52
door alexmem
Ok die heb ik er ook op staan. Bedankt.
Geplaatst: 21.02.2013 - 21:54
door Paul
Als je zo'n paal deelt met je buurman die ook een v60 PIH heeft besteld, is dat dan in te regelen denk je dat we beide een rekening krijgen? (met onze eigen bijdrage dus)
Geplaatst: 21.02.2013 - 22:36
door RichieB
Ja, je kan een paal nemen die is aangesloten op een landelijk netwerk. Je moet dan via een pas aanmelden voordat je kan laden. Via GPRS wordt het verbruik doorgestuurd naar een centrale. Je krijgt dan geen rekening voor je eigen verbruik (als de paal wordt gevoed via jouw meterkast) en een vergoeding voor het verbruik van anderen.
Geplaatst: 21.02.2013 - 23:35
door basvolvo75
volvosan schreef:Volvo levert als optie een Mennekes-Mennekes kabel tot 4,5 meter lang. Bestaan ze ook langer ? Ik zag wel een 8 meter kabel in de optielijst staan, maar dat is een CEE- Mennekes kabel (campingstekker).
Op zich is lengte kabel geen probleem, die kan op bestelling variëren, echter voor een mogelijke groepsaankoop is het bestellen van veelvouden van dezelfde lengte handiger.
ikzelf ga voor 5 of 6 meter.
Komende week hoop ik prijsopgave te krijgen van de Duitse fabrikant zodat ik concretere suggesties over kosten kan geven.
Geplaatst: 22.02.2013 - 00:35
door EVuse
OGA244 schreef:BAM en Nuon zijn in dit geval de contractpartners
Maar niet verplicht, dealer en eigenaren/bestuurders zijn vrij in keuze!
Geplaatst: 22.02.2013 - 00:59
door EVuse
Het is wel erg handig om voor prive laden een vaste kabel te gebruiken aan de lader met Type 2 stekker. voor onderweg bij openbare laadstations een mode 3 type 2 naar type 2 kabel van minimaal 6 meter, omdat je anders altijd je auto optimaal moet hebben staan tenopzichte van de auto. bedenk eens de afstand van linkervoorscherm (aansluitpunt bij de V60) en de paal die mogelijk rechts achter staat!!!
Geplaatst: 22.02.2013 - 08:37
door RichieB
Dan moet je gewoon je auto omdraaien. Interessanter is als de EV laadplek bezet is, maar de paal niet in gebruik.
Geplaatst: 22.02.2013 - 09:00
door BanRay
Ik zoek een wandmodel met de volgende eigenschappen:
-heeft een vaste kabel (Type 2)
-moet kunnen werken met de Multi Tank Card (MTC)
MTC is een must have. Als het echt niet anders kan, dan kan laden met een losse kabel ook.
Ik heb contact gehad met MTC en zij zeggen dat hun tankpas alleen werkt met de laadbox van The New Motion. Dit terwijl EV-Box het volgende zegt: "onze modellen met GSM/GPRS/GPS/RFID zijn geschikt voor interoperabel gebruik, u kunt dan elke willekeurige tankpas gebruiken op uw station".
De box van Nuon kan volgens mij helemaal niet werken met een tankpas.
Heeft iemand nog een goede tip?
Geplaatst: 22.02.2013 - 23:16
door EVuse
RichieB schreef:Dan moet je gewoon je auto omdraaien. Interessanter is als de EV laadplek bezet is, maar de paal niet in gebruik.
Eenrichtingsverkeer laadpaal rechts achter??? moeilijk omdraaien!!