Pagina 5 van 14
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 01.04.2014 - 14:00
door Walter
goede toevoeging Casper
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 01.04.2014 - 14:26
door Volvoman
Leuk! Zijn er foto's van de rij Volvo's?
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 01.04.2014 - 15:15
door casper
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 01.04.2014 - 15:19
door Volvoman
Dank je!
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 01.04.2014 - 17:00
door casper
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 01.04.2014 - 17:27
door Tom960
Toch een paar Volvo's dus niet helemaal negatief.
Met wat voor auto rijdt de burgemeester van Gent eigenlijk?
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 01.04.2014 - 17:33
door casper
Tom960 schreef:
Met wat voor auto rijdt de burgemeester van Gent eigenlijk?
De burgemeester en schepenen rijden allemaal met een Volvo als dienstauto.
Dat is reeds zeer lang het geval.
Zelfs de "groenen" van het bestuur rijden Volvo.
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 01.04.2014 - 19:42
door Tom960
Dat wist ik niet. Merci

Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 01.04.2014 - 21:12
door Phacoid
casper schreef:
Tom960 schreef:
Met wat voor auto rijdt de burgemeester van Gent eigenlijk?
De burgemeester en schepenen rijden allemaal met een Volvo als dienstauto.
Dat is reeds zeer lang het geval.
Zelfs de "groenen" van het bestuur rijden Volvo.
Zo hoort dat ook. Als bestuur van land en een stad moet je tonen dat je de producten die in eigen land worden gemaakt ook echt steunt. Ok, niet alle modellen worden hier gemaakt, maar het is vooral het principe ervan.
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 07.04.2014 - 10:47
door Ben
Amper twintig minuten, en plots was alles voorbij
Het relaas van een bewogen dag...
Amper twintig minuten, en plots was alles voorbij. Het leek bij momenten alsof de rondleiding van de Chinese president Xi en onze koning Philippe aan Volvo Car Gent in snelmodus werd afgespeeld. Een blitsbezoek pur sang. "Hij was blijkbaar niet onder de indruk", hoorde ik terwijl de rode loper vakkundig terug opgerold werd. De criticasters bleken ongelijk te hebben want diezelfde avond nog verwees onze vriend Xi tijdens zijn toespraak in Brugge - uitgerekend in Brugge - naar Volvo Car Gent als 'mooi voorbeeld van een geslaagde economische samenwerking tussen Zweden, China en België. Dat kan al tellen, toch?
Van de koning tot de hofnar. Niet enkel de president was in zijn nopjes. Zo goed als de volledige delegatie genodigden bedankten ons de afgelopen dagen om het high-level bezoek in goede banen te leiden. Verliep alles dan vlekkeloos? Natuurlijk niet, zo bleek ook maandag tijdens de generale repetitie - toen Li Shufu al eens in de fabriek kwam rondsnuffelen - het een en ander nog niet volledig op punt te staan. Het rode laken op de signeertafel moest nog gestoomd - niet gestreken! - worden, de Chinese autovlaggen wapperden nog ergens onderweg tussen Stuttgart en Gent, en de Chinezen en Belgen discussieerden stevig over de versiering aan de 'inkomhal' van GC, waar een witte ontvangsttent opgesteld stond. Een paar uur later hingen daar prompt vier rode Chinese kussens aan, het symbool voor eenmaking en harmonie (of dat maakten ze ons graag wijs).
Eind goed al goed: iedereen tevreden. Ja... dat was toch het gevoel dat overheerste bij iedereen die erbij betrokken was. Maar wat vond de vierde macht, de waakhonden van de democratie, van het staatsbezoek? De opkomst was enorm. Journalisten met hopen, in busjes kwamen ze aan en werden ze gedropt aan de bewakingspost. Het moeten er in totaal een 50-tal - vergeef ons als we er eentje gemist hebben - waarvan ongeveer de helft Chinezen...
Hakan Samuelsson, topman van Volvo Car Group, nam uitgebreid de tijd om de talrijk opgekomen journalisten te woord te staan.
... maar wat vond de media ervan? Dit is wat u ervan moet onthouden
De president kwam enigszins verrassend aan in een Mercedes, ondanks alle moeite die de regering gedaan had om de delegatie te voorzien van Volvo's. Bij Volvo Car Gent zagen ze hen liever aankomen in een Volvo maar het belang van tradities en gewoontes zit ingebakken in de Chinese cultuur, zo zei woordvoerder Mark De Mey in het avondjournaal van VTM. "Verandering houdt een zekere vorm van risico in, zeker voor Chinezen. Daarom houdt men bij presidentiële gelegenheden sterk vast aan gewoontes."
De regionale televisiezender AVS besteedde veel aandacht aan de toekomst van de fabriek, en vroeg aan Hakan Samuelsson, CEO van Volvo Car Corporation, of Volvo nog wel een plaats heeft in Gent. "Absoluut. De fabriek in Gent maakt integraal deel uit van onze productieoperaties en is een hoeksteen van Volvo's toekomst", zo zei hij ook tegen de meeste media. "Deze fabriek heeft als voornaamste troef haar enorme productiecapaciteit. De productie in Gent is cruciaal om ons doel van 800.000 auto's tegen 2020 te behalen. Bovendien zal de groeiende vraag in China voor heel wat extra jobs in België en Zweden zorgen."
Tewerkstelling garanderen
Samuelsson legde in onder andere De Standaard wel meteen een pijnpunt bloot: de hoge kosten. "De belastingen en energie -en loonkosten moeten dringend naar omlaag om de fabriek efficiënter en rendabeler te maken." De Volvo-topman had voorafgaand aan de rondleiding een gesprek over lastenverlaging met de toplui van Geely, samen met Vlaams minister-president Kris Peeters(CD&V) en federaal vicepremier Alexander De Croo (Open VLD). Samuelsson wilde in De Tijd niet in detail gaan over welke besparing de maatregelen precies opleveren. "Maar er is begrip en een wil om ons te ondersteunen, en dat is belangrijk", verklaarde hij.
Vicepremier en minister van Pensioenen Alexander De Croo (Open VLD) vertelde tegen AVS dat de gesprekken het beste doen vermoeden. "De maatregelen die genomen zijn voor de Belgische economie is goed voor elke onderneming in ons land, en zeker voor Volvo. Een verlaging van de loonkost garandeert tewerkstelling, en zorgt ervoor dat onze ondernemingen kunnen blijven concurreren", besluit De Croo.
Samuelsson liet nog niet helemaal in zijn kaarten kijken over de productie van de populaire XC60 in Gent maar woordvoerder Stefan Elfström bevestigde in De Tijd wel dat ook de opvolger van de populaire V40 al zeker naar Gent komt. En het feit dat Geely-topman Li Shufu de Chinese president een rondleiding geeft in de Gentse fabriek is voor Plant Manager Eric Van Landeghem meer dan een positief signaal. "Het hoogstaand bezoek naar Gent halen was een kans van één op een miljoen. Dat het toch gelukt is toont aan dat Gent een belangrijke rol blijft spelen in de toekomst van Volvo. We zullen nieuwe modellen blijven bouwen", besluit Van Landeghem.
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 10.04.2014 - 20:14
door Ben
Bij autobouwer Volvo Cars in Gent zal de nachtploeg vanavond niet aan het werk gaan omdat toeleveringsbedrijf Johnson Controls in Assenede geen onderdelen levert door een staking. Dat meldt woordvoerder Mark De Mey van Volvo Cars Gent.
"We hebben de nachtploeg laten weten dat ze niet moet opkomen en zullen bekijken of de ploeg morgen in de voormiddag aan het werk kan gaan. De staking heeft aanzienlijke gevolgen voor Volvo Cars want ongeveer 1.200 mensen zijn hierdoor technisch werkloos", zegt De Mey.
Er is momenteel geen zicht op een akkoord bij Johnson Controls in Assenede, waar de ochtend- en middagploeg niet aan het werk gegaan is. Het is nog niet duidelijk of de nachtploeg bij Johnson Controls, dat autozetels levert aan Volvo Cars, aan de slag zal gaan.
De ochtendploeg van Volvo Cars zal wel aan de slag gaan, zegt De Mey. "We hopen dat de nachtploeg bij Johnson Controls opnieuw aan het werk gaat, maar als dat niet zo is zal onze ochtendploeg de wagens produceren zonder autozetels. De zetels kunnen dan later geplaatst worden."
Per shift worden bij Volvo Cars Gent ongeveer 400 wagens gebouwd. De ochtendploeg van Volvo start om 5.15 uur.
Bron:
www.hln.be
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 11.04.2014 - 10:41
door Ben
Helaas, ook de namiddagploeg van vrijdag kan niet aan het werk wegens een tekort aan onderdelen.
We volgen de zaak op de voet en beslissen deze namiddag of de nachtploeg aan het werk kan gaan of niet. Later wordt er bekeken hoe we de achterstand zo snel mogelijk kunnen wegwerken.
“Deze staking brengt ons in een lastig parket,” aldus gedelegeerd bestuurder Eric Van Landeghem. “Het verstoort onze processen op een ogenblik dat we al alle zeilen moeten bijzetten om aan de stijgende marktvraag te voldoen, én het is een moeilijke situatie voor onze productiemedewerkers. We hopen dat het gezond verstand snel de bovenhand haalt, want een dergelijk sociaal conflict is nefast voor het imago van onze industrie. Er worden veel inspanningen gedaan om de concurrentiehandicaps van de Belgische industrie te verkleinen – maar zonder een harmonieus sociaal klimaat heeft de industrie in ons land op lange termijn geen toekomst.”
via
https://www.facebook.com/volvocargent
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 11.04.2014 - 15:58
door Ben
Update: Productie kan terug worden hervat bij Volvo Car Gent
Er is een akkoord gekomen in het conflict bij toeleveringsbedrijf Johnson Controls in Assenede (assemblage autostoelen). De productie werd er intussen hervat. Bijgevolg besliste Volvo Car Gent om de productie in de nachtploeg ook te hervatten. Verwacht wordt dat de eerste autostoelen in de loop van de avond zullen toekomen. Medewerkers van de nachtploeg worden deze avond op het normale uur op het werk verwacht.
Gedelegeerd bestuurder Eric Van Landeghem: “We zijn opgelucht dat er een doorbraak gekomen is bij de toeleverancier, en hopen nu zo snel mogelijk de productie terug te hervatten.”
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 24.04.2014 - 10:21
door aron22
dank u voor de informatie, en dank u voor uw inspanning...
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 24.05.2014 - 17:38
door BillyBob
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 24.05.2014 - 21:16
door casper
Laat ons dit forum ernstig houden en de verspreiding van idiote kwakkels ten stelligste afkeuren.
Morgen zijn het verkiezingen voor Vlaanderen, België en Europa.
Mogelijk is er daarom een flauwe plezante aan het werk en springt die nieuwsblog er zonder nadenken op.
De sociale media zijn prima voor de samenleving maar dit soort misbruik dient gepast te worden aangepakt.
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 26.05.2014 - 20:24
door Ben
In de Gentse fabriek van de Zweedse autobouwer Volvo Cars wordt dit jaar 22 miljoen euro geïnvesteerd. Samen met 37 miljoen euro investeringen in 2015, wordt het pad geëffend om vanaf 2017 nieuwe model(len) naar Gent te halen, zo werd vernomen van het bedrijf.
Deze zomer wordt er 4 miljoen euro geïnvesteerd in het vervangen van spuitrobots in Gent. Tegen 2019 zal ongeveer 60 miljoen euro geïnvesteerd worden in de vernieuwing van de topcoat-robots.
Efficiëntie verhogen
Alles samen zal Volvo in 2014 ongeveer 22 miljoen investeren in zijn Gentse fabriek. "Hiermee wordt een deel van de eindassemblage verbouwd om de efficiëntie in dat deel van de fabriek verder te verhogen", verduidelijkt woordvoerder Mark De Mey. "Ook de investeringen voor het overnemen van de activiteiten van Johnson Controls Interior zijn hierin opgenomen."
Vanaf de zomervakantie zal Volvo Car Gent zelf instaan voor de assemblage van de tunnelconsole en dakbekleding, momenteel nog aangeleverd door Johnson Controls in Assenede. Vanaf 2016 worden de activiteiten van het sequencing center DSV overgenomen.
"Vertrouwen in de toekomst"
In 2013 investeerde Volvo Car Gent 19 miljoen euro. De investeringen voor 2015 worden geraamd op 37 miljoen euro. "Deze investeringen zullen de fabriek klaar zetten om ook de komende jaren Volvo's van topkwaliteit te kunnen bouwen," zegt plant manager Eric Van Landeghem. "Ze zijn dan ook een teken van vertrouwen in onze toekomst."
Welke modellen vanaf 2017 in de Gentse fabriek gebouwd zullen worden, is nog niet bekend. Momenteel rollen de S60, XC60, V40 en het afgeleid model V40 Cross Country van de Gentse band.
Bron: Belga
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 28.05.2014 - 19:17
door volvofan90
Zoals velen wel verwachten:
We vernemen dat Volvo Gent, eigendom van het Chinese Geely, eind 2015 sluit”
Op 24 juli 2012 stuurden ze de onderstaande tweet de wereld in:
NieuwsBlog | Brekend @nbbrk
Volgen
Bronnen dichtbij de Ford Motor Company in Michigan VS bevestigen nogmaals dat niet Southampton maar Ford Genk sluit.
11:22 's middags - 24 juli 2012
Weinigen schonken er aandacht aan.
De directie had tenslotte maar enkele dagen voordien met klem de sluiting van Ford Genk ontkend.
Niettemin waren er tekenen aan de wand. Zo werd bijvoorbeeld de lancering van de Mondeo voor onbeperkte tijd uitgesteld.
De vergelijking met Volvo Gent is echter treffend.
Ook nu is de woordvoerder van het bedrijf er als de kippen bij om het bericht te ontkennen.
Al wordt een serieuze opening gelaten.
Het bericht wordt immers niet categoriek ontkend.
Als er iets van zou kunnen kloppen van het hele bericht, dan zou het het scenario zijn dat de nieuwe XC60 niet meer in Gent gebouwd zou worden en dat die leverancier daardoor zijn contract verliest.
“Als er iets van zou kunnen kloppen”. In sommige kringen zouden ze dat een schijterige ontkenning noemen.
Men had bijvoorbeeld ook kunnen zeggen: “Volvo Gent wordt in geen geval gesloten. Onze productie ligt vast tot 2020 en tot die tijd, en waarschijnlijk nog lang daarna, kan iedereen op twee oren slapen”.
Een dergelijke ontkenning is het dus niet geworden. En dat is opvallend.
En als de nieuwe XC60 niet meer in Gent gebouwd zal worden, zullen velen de vergelijking maken met het verlies van de Mondeo in Genk.
http://www.beurs.com/2014/05/24/blog-di ... luit/46862
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 28.05.2014 - 19:34
door Ben
Tja, als je het bericht erboven leest worden er juist miljoenen geïnvesteerd in de Volvofabriek in Gent.
Re: Nieuws uit Gent
Geplaatst: 28.05.2014 - 19:35
door BlackcurrantV70
Dit staat wel in schril contrast met de vorige post, ik hoop dat de vorige post gelijk gaat krijgen....