Pagina 5 van 5
Geplaatst: 24.04.2013 - 22:55
door Woudenstein
fluz schreef:Kan een duitse kopen. maar met duits kenteken.
Importeren en dan is hij 2e hands, dus dag Vamil en Mia
Probeer het via de UK. De mijne is vorige week besteld en het systeem geeft op dit moment produktie week 34 aan.
En ja, het stuur zit gewoon links.....
Kijk eens op de Volvo UK site bij expat sales.
http://www.volvocars.com/uk/sales-servi ... fault.aspx
Geplaatst: 25.04.2013 - 23:18
door Durden
Paul schreef:Ik hoop wel dat deze auto niet al op naam staat waar hij vandaan komt, anders kom je niet in aanmerking voor wat aftrekpostjes.
Hi Paul, ik kan deze voorwaarde niet vinden bij agentschap NL. Heb je er ervaring mee dat dit fout kan gaan? Ik heb namelijk een MY14 in duitsland besteld en geen idee of de dealer hem eerst in Dld registreert....
En het zijn geen kleine aftrekpostjes...

Geplaatst: 26.04.2013 - 07:54
door Paul
Wat je gewoon als een dolle moet regelen is dat hij daar niet geregistreerd wordt. Dan is je eerste toelating in Nederland en heb je nergens last van.
Mijn dealer gaf dit aan, omdat ze namelijk zelf ook zaten te kijken om auto's uit het buitenland hier te halen.
Geplaatst: 26.04.2013 - 08:49
door Durden
OK dank voor de tip! Ik dacht dat een factuur voor een nieuwe auto voldoende zou zijn maar better safe than sorry...
Geplaatst: 26.04.2013 - 16:01
door ferretje
Artikel 3.42a van de Wet IB, wat handelt over de Milieu-investeringsaftrek zegt:
Indien in een kalenderjaar in een onderneming die de ondernemer voor eigen rekening drijft, wordt geinvesteerd in niet eerder gebruikte bedrijfmiddelen die zijn aangewezen als milieu investeringen....
Voor de wijsneuzen: via de schakelbepaling van artikel 8 lid 1 van de Wet op de Vennootschapsbelasting is dit ook van toepassing voor BV's.
Het gaat dus om niet eerder gebruikte auto's.... bewijs dat maar eens...
Of een auto een buitenlands kenteken heeft gehad is minder relevant, maar kan wel een sterke aanwijzing zijn dat de auto is gebruikt.
Aan de andere kant, voor de BTW beschouwt de Belastingdienst een auto als nieuw als hij jonger is dan 6 maanden of minder heeft gereden dan 6.000 km. Voor de BTW heb je het dus redelijk makkelijk....
In het kader van de MIA/Vamil is dat een proces dat je niet als eerste wilt voeren. Rechtstheoretisch wel heel interessant, vind ik dan.... sorry, mijn afwijking.....
Geplaatst: 27.04.2013 - 00:37
door fluz
Durden schreef:Paul schreef:Ik hoop wel dat deze auto niet al op naam staat waar hij vandaan komt, anders kom je niet in aanmerking voor wat aftrekpostjes.
Hi Paul, ik kan deze voorwaarde niet vinden bij agentschap NL. Heb je er ervaring mee dat dit fout kan gaan? Ik heb namelijk een MY14 in duitsland besteld en geen idee of de dealer hem eerst in Dld registreert....
En het zijn geen kleine aftrekpostjes...

Ben zelf al weer ietsje verder:
Dealer registreert de auto wel in Duitsland (verplicht door Volvo).
Dit kan op een eendagskenteken.
Deze kan je daarna importeren. Hierover met mijn belastingkantoor gesproken. Zij zien deze auto nog steeds als een nieuwe auto en komt daarmee nog steeds in aanmerking voor MIA en Vamil.
Probleem nu is dat ik met NL BV de auto wil kopen. Dealer is hier nog niet mee accoord. uitspraak aanstaande week.
Geplaatst: 27.04.2013 - 05:15
door friend
fluz schreef:Dealer registreert de auto wel in Duitsland (verplicht door Volvo).
Probleem nu is dat ik met NL BV de auto wil kopen. Dealer is hier nog niet mee accoord. uitspraak aanstaande week.
Dit is niet de eerste keer dat Volvo dit wil tegenhouden.
Het gaat rechtstreeks in tegen vrij verkeer van goederen binnen Europa.
Wat mij betreft (en misschien ook de Europese regels) gaat Volvo hier te ver om dit te willen reguleren.