Pagina 5 van 6

Geplaatst: 16.09.2013 - 14:41
door RoaldH
@Montalbano: Een dikke diesel met automaat (zeker met de ondersteuning van de elektromotor), doet qua gevoel erg denken aan een CVT (maar zonder slip in de aandrijflijn).

Geplaatst: 16.09.2013 - 19:33
door jp-v60
ik rij zelf nu mijn tweede mercedes en i.v.m. de bijtelling bij volvo uitgekomen.
Denk kwa comfort, dat het het zelfde is en dat bevalt me wel.
Heb ook nog diverse proefritjes gemaakt in bmw's 5 serie en 3 serie. Ik vond de bmw te nerveus in zijn stuur. vond ik erg vermoeiend. constant te moeten corrigeren, dat werd uitgelegd door de dealer als sportief rijgedrag, nou laat maar voor zoveel geld.

Geplaatst: 16.09.2013 - 19:56
door RoaldH
jp-v60 schreef:ik rij zelf nu mijn tweede mercedes en i.v.m. de bijtelling bij volvo uitgekomen.
Denk kwa comfort, dat het het zelfde is en dat bevalt me wel.
Heb ook nog diverse proefritjes gemaakt in bmw's 5 serie en 3 serie. Ik vond de bmw te nerveus in zijn stuur. vond ik erg vermoeiend. constant te moeten corrigeren, dat werd uitgelegd door de dealer als sportief rijgedrag, nou laat maar voor zoveel geld.
Dat nerveuze gedrag kan een oorzaak zijn van bepaalde typen runflat banden. Vaak is een grotere maat zonder runflat comfortabeler dan een kleinere maat met runflat banden. Hoe hoger de bandwang, hoe stugger de runflat band moet zijn om dat te compenseren. Je krijgt dan dat auto meer gevoelig is voor spoorvorming. Mijn ervaring is dat met minimaal 18 inch zomerrubber en het adaptieve onderstel, dat reuze meevalt.

Geplaatst: 16.09.2013 - 21:23
door daaldijk
Superfunky: A6, 3.0 TDI quattro
pih60: Audi A6 2.7 TDi quattro
Samura: Audi Q5 & BMW 320i touring
Bluemagics: Alfa 159 (nu tijdelijk de mini one van mijn vriendin:-))
WouterJ: VW Golf 6 GTI
Pvdveen: A6 3.0 tdi S-Line 270 pk 580 NM
Magliaveli: BMW 120d
P-V60: SEAT Leon 2.0 TDi 'FR'
Bjeff: 2012 BMW 325D
J83: 2012 BMW 320 EDE
Wouter81: Golf 6 GTI
Ojee99: Audi A4 1.9 tdi
Alexmem: Opel Insignia Sports Tourer
Pimmetje: Opel Insignia 2.0 CDTI Ecoflex Business Edition
EQ: BMW 335i Touring
Vroonhof: A6 2.0 TFSI
Blokstra: Laguna Estate 2.0 Dti
Ganzewin: 2004 Volvo S60 2.5T - 2007 BMW 325D - 2010 VW Passat CC
IV39: Audi A4 2.0 TDI
Alex V70R: BMW 335i (daarvoor wel meerdere Volvo's, dus niet helemaal nieuw)
Dr. Schupp: Toyota Avensis Panoramic 2009 D4D (daarvoor ook o.a. 4 volvo's)
AdS: Audi A4 Avant 2.0 TFSI MT
BoBBLinG: VW Golf 6 GTD
Markgp: BMW 545i
Smartbart: OPEL Ampera[/quote
HansBb: alleen maar BMW's, laatste BMW520DA High Executive 2012
jp-v60: Mercedes ML 280 cdi 2008 260 pk 600 NM
Yovol: Opel Insignia 1.6T (180pk) Cosmo Plus
Jaromir: Seat Ibiza 1.2 ST
Autowina: na verkoop BMW 120d vorige week nu een Smart
Rappe Henderik: Audi A4 Avant 3.0tdi proline S 2010
uaebroc: Mercedes E estate 2010
RoaldH: BMW 520dA Touring High Executive 2010 (daarvoor veel BMW's 330ci en 330dA en Peugeots)
iRay: Toyota Prius Executive 2010
Montalbano: Audi A6 Avant 2.0 Multitronic
Daaldijk: A4 cabrio3.0 multitronic (zakelijk) en Peugeot 5008 1.6 thp 7p (prive).

Beide auto's gaan er uit als de V60 komt.
De cabrio ga ik zeker missen, maar daarvoor heb ik nog een Peugeot 204 cabrio uit 1970 in de garage staan. Wel heel anders, maar ook open.
De Peugeot is qua ruimte 2x zo groot als de V60 pih maar qua vermogen nog niet de helft. Dus wat dat betreft ga ik er zeker op vooruit. Om van de afwerking maar niet te spreken...daar hoop ik hetzelfde niveau als Audi te bereiken. Ik verwacht daar ongeveer hetzelfde comforniveau in de V60.

Geplaatst: 16.09.2013 - 21:42
door OELIE
Jaromir schreef:
OELIE schreef:Opel Ampera (ben dus het electrisch rijden in ieder geval gewend)
Dat is een snelle wissel...
beviel de Opel Ampera niet helemaal?
de Ampera is prima bevallen, maar ik had de Volvo vorig jaar al besteld.
ik heb vanaf november t/m augustus in de Ampera gereden en sinds begin deze maand in de V60 PIH.
Puur op elektriciteit vind ik de Ampera beter rijden (deze schakelt niet over naar de range-extender bij 'sportief' rijden), maar zodra de accu leeg is rijd ik natuurlijk liever met een 215pk dieselmotor :P

Geplaatst: 17.09.2013 - 09:16
door Montalbano
RoaldH schreef:@Montalbano: Een dikke diesel met automaat (zeker met de ondersteuning van de elektromotor), doet qua gevoel erg denken aan een CVT (maar zonder slip in de aandrijflijn).
Je berichten stemmen me positief. Ik ga er vanuit dat ik voor het fikse bijtellingsbedrag dat ik overhoud een beetje comfort moet inleveren. Als dan straks blijkt dat het comfort vergelijkbaar of nog beter is ben ik dubbel blij :D

Geplaatst: 17.09.2013 - 09:44
door vroonhof
Hier moest ik wel om lachen:
Ik denk overigens dat er heel wat Volvo adepten van de overige categorieën op het Volvo forum meewarig kijken naar alle ex BMW en Audi rijders die van hun 0% Volvo alsnog
een wannabee BMW of Audi maken
Ik rij tot volle tevredenheid een A6 en ga over een maand naar een PIH.
Ik zal zeker merken dat een Volvo geen Audi is qua afwerking. Maar daar kies ik voor. Daar staan weer andere dingen tegenover.

Ik proef bij Volvo rijders, maar ook bij andere (sub) premium merken dat er een bepaalde jalouzie bestaat jegens Audi, Mercedes en BMW.
Audi wordt meestal verbasterd tot Aldi of Audio.
Op het forum van Audi wordt Volvo of een ander merk nooit belachelijk gemaakt. Eigenlijk wordt er uberhaupt niet over andere merken gepraat of neerbuigend over gedaan. Voor een Audirijders is dit simpelweg niet interessant. Waarom afgeven op een merk? Toch weer die afgunst?

Ik moet - als Audi-rijder- steeds gniffelen als ik de woorden Aldi, Audio iod zie staan. Dan besef ik mij dat ik blijkbaar in een auto rijd die afgunst wekt bij de subtop terwijl een Audirijder zich zo echt niet voelt.

Dus:
  • - heb lak aan het feit dat er andere en wellicht betere auto's bestaan;
  • - gebruik niet woorden als Aldi, BoerenMestWagen etc, want hiermee geef je aan dat je toch liever zo'n auto had gehad
  • - ga je Volvo niet verlagen, verbreden of pimpen want daarmee geef je aan dat je liever in een BMW van 10 jaar oud had willen rijden. Echte Audi en BMW rijders verlagen hun auto ook niet en rijden vrijwel allemaal op normale 17" wielen.
Afgesproken?

Maarten

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:16
door Durden
Superfunky: A6, 3.0 TDI quattro
pih60: Audi A6 2.7 TDi quattro
Samura: Audi Q5 & BMW 320i touring
Bluemagics: Alfa 159 (nu tijdelijk de mini one van mijn vriendin:-))
WouterJ: VW Golf 6 GTI
Pvdveen: A6 3.0 tdi S-Line 270 pk 580 NM
Magliaveli: BMW 120d
P-V60: SEAT Leon 2.0 TDi 'FR'
Bjeff: 2012 BMW 325D
J83: 2012 BMW 320 EDE
Wouter81: Golf 6 GTI
Ojee99: Audi A4 1.9 tdi
Alexmem: Opel Insignia Sports Tourer
Pimmetje: Opel Insignia 2.0 CDTI Ecoflex Business Edition
EQ: BMW 335i Touring
Vroonhof: A6 2.0 TFSI
Blokstra: Laguna Estate 2.0 Dti
Ganzewin: 2004 Volvo S60 2.5T - 2007 BMW 325D - 2010 VW Passat CC
IV39: Audi A4 2.0 TDI
Alex V70R: BMW 335i (daarvoor wel meerdere Volvo's, dus niet helemaal nieuw)
Dr. Schupp: Toyota Avensis Panoramic 2009 D4D (daarvoor ook o.a. 4 volvo's)
AdS: Audi A4 Avant 2.0 TFSI MT
BoBBLinG: VW Golf 6 GTD
Markgp: BMW 545i
Smartbart: OPEL Ampera[/quote
HansBb: alleen maar BMW's, laatste BMW520DA High Executive 2012
jp-v60: Mercedes ML 280 cdi 2008 260 pk 600 NM
Yovol: Opel Insignia 1.6T (180pk) Cosmo Plus
Jaromir: Seat Ibiza 1.2 ST
Autowina: na verkoop BMW 120d vorige week nu een Smart
Rappe Henderik: Audi A4 Avant 3.0tdi proline S 2010
uaebroc: Mercedes E estate 2010
RoaldH: BMW 520dA Touring High Executive 2010 (daarvoor veel BMW's 330ci en 330dA en Peugeots)
iRay: Toyota Prius Executive 2010
Montalbano: Audi A6 Avant 2.0 Multitronic
Daaldijk: A4 cabrio3.0 multitronic (zakelijk) en Peugeot 5008 1.6 thp 7p (prive).
Durden: BMW 320i

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:57
door Montalbano
vroonhof schreef: <knip>

Afgesproken?
Subtiel, die verwijzing naar "subtop" :wink:

Volgens mij bestaat er geen "echte" <merk> rijder. De een vind nu eenmaal blingbling mooi en de ander geeft meer om soberheid en strakke lijnen.

Ieder zijn ding toch?

Geplaatst: 17.09.2013 - 11:43
door Marc Apeldoorn
@vroonhof, Audi en Volvo zijn beiden geen top...
En ik ben erg benieuwd waarin de Volvo qua afwerking tekort schiet op de Audi, gaarne deze ervaringen posten....
En persoonlijk heb ik geen afgunst als er mensen voor kiezen om in een Audi te rijden. Voor mij zijn het allemaal eenheidsworsten, dus ik ga er nooit één rijden, muv de RS6, die zou ik wel graag willen (kunnen) rijden..

Geplaatst: 17.09.2013 - 12:39
door jvov60
@vroonhof
Ik ben zelf een ex-Mercedes rijder (alleen nieuwe auto's). Dat is wat mij betreft meer top dan Audi, want dat zie ik niet als echt top-merk. Het zijn meer luxe Volkswagens met Volkswagen-techniek wat ook best regelmatig kapot gaat.
Afgunst jegens Audi heb ik totaal niet.

Ik heb in het verleden wel Audi gereden. Mijn ervaring is dat het mooie en kwalitatieve bij Audi vooral oppervlakkig is.

Volvo heb ik altijd een sympathiek merk gevonden en in mijn voorloop V60 (tot komst V60 PIH) rijd ik minstens net zo comfortabel als in mijn laatste Mercedes. De kwaliteit en uitstraling van de V60 vind ik zeer goed en erg prettig.

De meeste Audi-rijders zijn erg van het bling-bling en stralen dat ook uit. De tolerantie van Audi rijders op negatieve reacties op hun merk is volgens mij nul!...

Geplaatst: 17.09.2013 - 15:57
door vroonhof
Troost jullie met de gedachte dat ik ook geen Audi-fan ben. Ik geloof niet dat je echt een Audi-adept kunt zijn want het zijn vrij saaie en degelijke auto's. Audi en bling-bling is overigens al helemaal niet iets waar ik me in herken. Het dashboard van een PIH is echt veel meer bling bling dat dat van mijn Audi.

Niettemin is de A6 mij uitstekend bevallen. Het kunnen danwel veredelde Volkswagens zijn, maar ze zijn mooi afgewekt en rammelvrij. Ik geef toe dat als je echt gaat speuren je ook wel mindere afwerkingspunten vindt.

Het interesseert me eigenlijk ook niet zo. Je kiest een auto op een aantal gronden. En naarmate je ouder wordt worden die gronden steeds rationeler.

@Marc, veel auto's zijn eenheidsworsten. Per saldo zijn auto's samenraapsels van algemene technieken waarbij de toeleveranciers een grote rol spelen. Een V60 PIH is een mooie uitzondering, maar ook dat vind ik allemaal niet zo relevant.

@Jvov60: het is nu net mijn stelling dat je niet afgunstig moet zijn. Noch jegens Audi rijders noch jegens BMW-rijders. Het zijn allebei mooie auto's. Ik denk overigens dat er ook geen Audi of BMW rijder afgunstig jaloers is op een Volvo rijder. Daar is het merk weer te degelijk voor.
Ik ben overigens wel afgunstig als ik een mooie Jaguar E-type of Aston Martin DB4 zie.

Volvo is inderdaad een symphatiek merk voor degelijke mensen. Toen Saab nog bestond heb ik een tweetal 9-3's gehad, maar - als gezegd - de toenemende rationaliteit bracht mij bij een A6. Simpelweg omdat de leasetarieven beter waren.

Mijn vrouw vind overigens een Volvo totaal nietszeggend, maar ja, zij rijdt dan ook in een echte BMW :lol: Niettemin heb ik haar opmerkingen genegeerd en een Volvo gekozen.

We zullen de komende 5 jaar zien hoe de PIH gaat bevallen. Mijn fiscale voordelen vallen helaas wat tegen maar het is een mooie techniek.

Dit weekend nog even mijn laadpaal installeren!

Geplaatst: 17.09.2013 - 19:24
door jp-v60
zal ik nog wat olie op het vuur gooien :P Zonder mercedes waren de auto's niet zoals ze nu zijn. Uitvinder van de auto, veiligheidskooi, kreukelzone's, veiligheidssloten, airbags, abs, esp enz, enz.

Geplaatst: 17.09.2013 - 19:39
door Marc Apeldoorn
Tsja jp, zonder Ford hadden we wellicht helemaal niets gereden

Geplaatst: 18.09.2013 - 11:01
door heiko79
Na een tijdje vooral rondgekeken te hebben op het forum kriebelt het nu toch een beetje om iets te plaatsen. Zal me zelf voor de netheid eerst even voorstellen. Ben 34 jaar en rij zo een 50.000 voornamelijke zakelijke km's per jaar. Ik zit in de luxe positie dat ik een eigen bedrijf heb en daarmee behoorlijk wat vrijheid heb in de keuze voor auto's.

De afgelopen jaren ben ik van een bmw 3 serie overgestapt naar een V50 en daarna heb ik een a4 avant diesel gereden. Momenteel rijd ik weer a4 maar dan een getunede 2.0tfsi, quattro met dsg. Dat rijdt als de brandweer.

Over een paar weken verwacht ik mijn v60 pih op te kunnen halen, ben hier heel erg benieuwd naar. Eerlijk gezegd is de bijtelling de voornaamste reden geweest om voor de v60 te gaan. Los daarvan vind ik het ook gewoon een heel erg mooie auto.

Ik denk dat ik afgelopen jaren wel een redelijk objectief beeld heb gekregen van Volvo tov BMW of Audi. Ik ben geen audi fanaat en vindt de modellen behoorlijk eenheidsworst. Hoewel een volvo echt een mooie auto is en een hele goede afwerking heeft ben ik wel van mening dat het op een A4 allemaal net even iets mooier in vaak handiger in elkaar zit.

Naar mijn mening is een Volvo over het algemeen wel een ingetogener merk. Voor de een zal dit positief zijn, voor de ander negatief. Met alle r-design modellen (die ik prachtig vind) gaat dat ingetogene er overigens ook weer behoorlijk vanaf.

Kwalitatief denk ik niet dat de auto's elkaar veel ontlopen. Zowel met de volvo als audi's nooit echt noemenswaardige problemen gehad. Het ongeluk van een maandagochtend model kan je natuurlijk overal hebben.

Hoop niet dat dit als eerste post direct een schop tegen het zere been is van sommigen hier maar het blijft natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.

Geplaatst: 18.09.2013 - 11:12
door jvov60
heiko79 schreef:Hoewel een volvo echt een mooie auto is en een hele goede afwerking heeft ben ik wel van mening dat het op een A4 allemaal net even iets mooier in vaak handiger in elkaar zit.
Mee eens dat de Duitse topmerken erg ver gaan in doordachte ergonomie.
Maar Volvo is wat mij betreft juist leuk niet-Duits. Ik zie dat als Zweedse Flair en eigenzinnigheid van het Merk Volvo.

Geplaatst: 18.09.2013 - 20:30
door heiko79
Maar Volvo is wat mij betreft juist leuk niet-Duits. Ik zei dat als Zweedse Flair en eigenzinnigheid van het Merk Volvo.
klopt helemaal, zeker voor de eigenzinnigheid is wat te zeggen. Hou ik ook erg van bij Volvo.

Geplaatst: 17.10.2013 - 21:02
door noten093
In volgorde:
Opel Manta 2.0 8)
VW polo station
Golf 3 TDI sport
Volvo V70 LPG
BMW 535D Touring chiptuned M pakket
Nog een Seat Cupra totaal los gereden van werknemer...oeps
BMW X5 3.nogwat diesel 6 cylinder chiptuned 340pk :evil: . 20 inch velgen
Crisis................ X5 verkocht
Tijdje gave BMW 1 serie 2.3d ofzo M pakket gereden van ex werknemer
Nieuw bedrijf opgezet en gespaard. Dus Prius en Renault Twizy electrisch ( Mario Kart)
Weer genoeg bedrijfsreserves. Koop ik o.a. de fiscaal verstandige PIH voor. Prius blijft voor de vrouw.
Zet mij anders maar op de lijst met Renault Twizy... :lol:

Geplaatst: 26.10.2013 - 21:45
door noten093
Superfunky: A6, 3.0 TDI quattro
pih60: Audi A6 2.7 TDi quattro
Samura: Audi Q5 & BMW 320i touring
Bluemagics: Alfa 159 (nu tijdelijk de mini one van mijn vriendin:-))
WouterJ: VW Golf 6 GTI
Pvdveen: A6 3.0 tdi S-Line 270 pk 580 NM
Magliaveli: BMW 120d
P-V60: SEAT Leon 2.0 TDi 'FR'
Bjeff: 2012 BMW 325D
J83: 2012 BMW 320 EDE
Wouter81: Golf 6 GTI
Ojee99: Audi A4 1.9 tdi
Alexmem: Opel Insignia Sports Tourer
Pimmetje: Opel Insignia 2.0 CDTI Ecoflex Business Edition
EQ: BMW 335i Touring
Vroonhof: A6 2.0 TFSI
Blokstra: Laguna Estate 2.0 Dti
Ganzewin: 2004 Volvo S60 2.5T - 2007 BMW 325D - 2010 VW Passat CC
IV39: Audi A4 2.0 TDI
Alex V70R: BMW 335i (daarvoor wel meerdere Volvo's, dus niet helemaal nieuw)
Dr. Schupp: Toyota Avensis Panoramic 2009 D4D (daarvoor ook o.a. 4 volvo's)
AdS: Audi A4 Avant 2.0 TFSI MT
BoBBLinG: VW Golf 6 GTD
Markgp: BMW 545i
Smartbart: OPEL Ampera[/quote
HansBb: alleen maar BMW's, laatste BMW520DA High Executive 2012
jp-v60: Mercedes ML 280 cdi 2008 260 pk 600 NM
Yovol: Opel Insignia 1.6T (180pk) Cosmo Plus
Jaromir: Seat Ibiza 1.2 ST
Autowina: na verkoop BMW 120d vorige week nu een Smart
Rappe Henderik: Audi A4 Avant 3.0tdi proline S 2010
uaebroc: Mercedes E estate 2010
RoaldH: BMW 520dA Touring High Executive 2010 (daarvoor veel BMW's 330ci en 330dA en Peugeots)
iRay: Toyota Prius Executive 2010
Montalbano: Audi A6 Avant 2.0 Multitronic
Daaldijk: A4 cabrio3.0 multitronic (zakelijk) en Peugeot 5008 1.6 thp 7p (prive).
Durden: BMW 320i
Noten093: Renault Twizy (LOL)

Geplaatst: 02.11.2013 - 23:47
door MvD-PIH
Renault grande Espace Initiale. En die gaat niet weg! Ik kan het ruimteconcept niet loslaten. Langzaamafkicken denk ik.