Pagina 5 van 25

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:23
door Jaromir
Wat ik wel vreemd vind is de foutmelding als de diesel nog 2 streepjes heeft en de accu ook vol is en aan de lader ligt, dat hij dan niet preconditionen kan ivm laag brandstofpijl...
als het goed is verbruikt hij toch in 1e instantie stroom en alleen bij nood brandstof?

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:37
door alexmem
Als je de buitenparkeer optie aan hebt staan kiest ie volgens mij eerst voor de brandstof als de buitentemperatuur < 15 graden is.

Geplaatst: 24.10.2013 - 00:14
door Pil
Preconditioneren met de auto aan de stekker (220V) gaat bij mij ten koste van een deel van de acculading. 15-30 minuten preconditioneren en er is nog maar 45km van de actieradius over, ook bij laden met 13A.
Maak ik een fout met instellingen?

Geplaatst: 24.10.2013 - 01:10
door RoaldH
Pil schreef:Preconditioneren met de auto aan de stekker (220V) gaat bij mij ten koste van een deel van de acculading. 15-30 minuten preconditioneren en er is nog maar 45km van de actieradius over, ook bij laden met 13A.
Maak ik een fout met instellingen?
Nee, dit merk ik ook. Je mist een klein deel van de capaciteit van de accu na het verwarmen van de auto.

Geplaatst: 05.11.2013 - 10:14
door basvolvo75
is het nog niet koud genoeg buiten in de ochtend om preconditioning op stroom aan te laten slaan?
Auto pas paar dagen in bezit maar afgelopen 2 dagen de pre conditioning op VOC app ingesteld om rijklaar te zijn om 645AM, kabel aangesloten en auto ingesteld op binnen parkeren, krijg ik om 615 bericht dat pre conditioning is afgebroken door storing?
Heeft iemand van de andere ervaren gebruikers dit ook wel eens bemerkt of dien ik in de instellingen nog iets te veranderen?

Geplaatst: 05.11.2013 - 11:25
door RichieB
Ik heb in april ook wat geƫxperimenteerd met indoor pre-conditioning, werkte wel maar niet heel merkbaar. Nu staat hij op outdoor en het werkt super. Het is nu natuurlijk ook kouder. Ik zal hem weer eens op indoor zetten. Nadeel daarvan was het dan stroom kost als ik op mijn werk 's avonds met een warme auto weg wil rijden (geen laadpaal hier).

Geplaatst: 05.11.2013 - 13:29
door RoaldH
@RichieB: pre-conditioning op de batterij (zonder ingeplugd te zijn), werkt toch voor maximaal 3 min?

@basvolvo75: heb je voor die locatie geen start en stoptijden ingevuld die de pre-conditioning kunnen beĆÆnvloeden?

Geplaatst: 05.11.2013 - 13:42
door basvolvo75
@roaldH: laden had ik ingesteld op mijn locatie tussen 22 en 6u, mogelijk is dat het probleem! zal dat dus aanpassen

Geplaatst: 05.11.2013 - 13:44
door RoaldH
basvolvo75 schreef:@roaldH: laden had ik ingesteld op mijn locatie tussen 22 en 6u, mogelijk is dat het probleem! zal dat dus aanpassen
Ik had ook eerder dat probleem (lampje achter klepje is dan blauw) en heb de stop timer verplaatst naar 9:00. Dan werkt het voor mij wel.

Geplaatst: 05.11.2013 - 13:57
door Thom
Maar...waarom de accu leegslurpen als er ook een standkachel is op diesel?

Geplaatst: 05.11.2013 - 15:41
door RoaldH
@basvolvo75: Ik zag je toch niet "per ongeluk" op de A12 richting Den Haag vanochtend?

Geplaatst: 05.11.2013 - 17:15
door basvolvo75
Dat denk ik niet, vanuit Arnhem juist andere kant op richting oberhausen!
Maar zwaaien is altijd aardig;-)

Geplaatst: 05.11.2013 - 17:26
door RichieB
Ik rij daar dagelijks, maar dan alleen het stuk vanaf de A13 richting het centrum. Ik heb al een paar keer een andere MY13 PIH zien rijden, maar nog geen oogcontact gehad.

Geplaatst: 05.11.2013 - 18:10
door Autozoeker
RoaldH schreef:@basvolvo75: Ik zag je toch niet "per ongeluk" op de A12 richting Den Haag vanochtend?
Waar ergens ? ;-) en hoe laat ? ik rijd daar elke ochtend, en avond

Geplaatst: 05.11.2013 - 19:37
door RoaldH
Autozoeker schreef:
RoaldH schreef:@basvolvo75: Ik zag je toch niet "per ongeluk" op de A12 richting Den Haag vanochtend?
Waar ergens ? ;-) en hoe laat ? ik rijd daar elke ochtend, en avond
Rond 10.00 op de A12 richting Den Haag, tussen Zoetermeer en de A13. Een pih in powerblue.

Geplaatst: 05.11.2013 - 19:38
door RoaldH
RichieB schreef:Ik rij daar dagelijks, maar dan alleen het stuk vanaf de A13 richting het centrum. Ik heb al een paar keer een andere MY13 PIH zien rijden, maar nog geen oogcontact gehad.
Als ik je zie zal ik beleefd zwaaien. ;)

Geplaatst: 05.11.2013 - 19:39
door RoaldH
basvolvo75 schreef:Dat denk ik niet, vanuit Arnhem juist andere kant op richting oberhausen!
Maar zwaaien is altijd aardig;-)
Jammer. Maar ik zag vanmiddag je foto's. Kleur staat goed op de MY2014.

Geplaatst: 06.11.2013 - 11:37
door Peekie
Heb de auto nu een paar dagen en leer iedere dag weer meer over de mogelijkheden . . . eerste indruk ronduit geweldig!!

Het preconditioneren werkt zowel Electrisch ('s nachts in garage) als op Diesel ('savonds buiten parkeerplaats) prima, maar valt me op dat de ramen 's avonds / smiddags op ingestelde tijdstip enorm beslagen zijn . . en de temperatuur in het voertuig alsof ik bij mijn schoonouders ben; veel te warm.

iemand hier ervaring mee, of is dit de nieuwigheid?

Geplaatst: 06.11.2013 - 11:43
door Durden
Peekie schreef:Heb de auto nu een paar dagen en leer iedere dag weer meer over de mogelijkheden . . . eerste indruk ronduit geweldig!!

Het preconditioneren werkt zowel Electrisch ('s nachts in garage) als op Diesel ('savonds buiten parkeerplaats) prima, maar valt me op dat de ramen 's avonds / smiddags op ingestelde tijdstip enorm beslagen zijn . . en de temperatuur in het voertuig alsof ik bij mijn schoonouders ben; veel te warm.

iemand hier ervaring mee, of is dit de nieuwigheid?
Beslagen ruiten zijn normaal. Zelfde effect als wanneer je een fles wijn uit de koelkast haalt :-)

Ik heb ook het idee dat het erg warm is als ik instap en dat het als ik aan het rijden ben direct "normaal' wordt.

Geplaatst: 06.11.2013 - 11:49
door Peekie
ahum, zit er in dan ook een koelkast in ?? ben ik nog niet tegengekomen :P