Pagina 5 van 9

Geplaatst: 01.05.2007 - 22:13
door robertslaat
fotooooooooos

Geplaatst: 01.05.2007 - 22:15
door sbv
Ik wil eerst achter ook even af hebben. en het is nu donker. Zo pogen mogen deze te maken

Geplaatst: 01.05.2007 - 23:04
door edraket
Het is mij gelukt met standaard verenspanner, maar wel met heel veel kloten. Ik ben met de achterkant denk ik wel 3 uur bezig geweest. De tweede keer dacht ik: ik ga maar naar een professional. Die hebben dus net zo lopen rotzooien, en zijn flink met de hamer bezig geweest :x Volgende keer doe ik het weer lekker zelf.

Geplaatst: 02.05.2007 - 14:54
door sbv
misschien vanavond nog eens een poging wagen om het voor elkaar te krijgen. Anders kan ik eventueel morgen het laten doen. In Vadis al wel gevonden hoe het werkt. Ik heb drie van die losse verenspanners.

Morgen meer, of misschien vanavond al als het gelukt is. Schokbreker verwijderen was geen probleem

Geplaatst: 02.05.2007 - 15:14
door edraket
Aan de verenspanner heb je niets, deze passen er nl niet tussen. Als je het laat doen zou ik het bij de dealer laten doen. Die hebben als het goed is een speciale spanner die er wel tussen past.

Geplaatst: 02.05.2007 - 20:55
door sbv
Helaas, niet gelukt, zat er even aan te denken om achterwiel ophanging los te halen, bedacht me al gelijk, dat ik morgen rond 7 uur de auto echt weer nodig heb. Wil er geen nachtwerk van gaan maken
Word vervolgt

Geplaatst: 03.05.2007 - 21:22
door german
Voor de achterzijde heb je geen verenspanner nodig. Veerpoten aan de onderzijde losmaken en dan de veer er als het ware uitdraaien.

Geplaatst: 03.05.2007 - 23:24
door edraket
En hoe krijg je "veerpoot" er weer onder? Heb je het zelf al eens geprobeerd?

Geplaatst: 04.05.2007 - 00:04
door sbv
Zo klaar. Achter heb ik laten doen. Men heeft geen verenspanner gebruikt, maar de arm waar de veren op rusten aan de chasis kant losgedraaid met een kleine krik onder deze arm en vervolgens langzaam laten zakken. En terug plaatsen is ook geod gegaan.

Foto's volgen het weekend waarschijnlijk, nu eerst even een nachtdienstje wakker zien te blijven.

Geplaatst: 04.05.2007 - 10:23
door edraket
Zo staat het ook in Vadis, er staat echter zoveel spanning op de achteras, dat de bouten er heel moeilijk weer in te krijgen zijn.

Geplaatst: 04.05.2007 - 12:46
door sbv
Dat duurde dan ook best wel lang. In mijn versie van Vadis staat een verenspannen met extgra langelepels. Eerst remklauw verwijderen en dan de verenspanners erop en zo "kantelt" men de veer naar buiten.
Heb nu ook andere schokbrekers voor en achter erop en nieuw veerpootlagers voor, kan er voorlopig weeer tegen.

Geplaatst: 04.05.2007 - 13:20
door arnoud
Laat de foto's van het eindresultaat maar komen zou ik zeggen :D

Geplaatst: 06.05.2007 - 09:43
door sbv
Bij deze dan 2 foto's

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 06.05.2007 - 11:56
door edraket
Netjes Sander. Hoe vind je het rijden met de originele schokbrekers?
Wat met overigens direct opvalt is dat jouw auto aan de achterzijde een stuk lager is dan mijne, terwijl we dezelfde veren en auto hebben. Is de foto genomen met volle of lege tank?

Geplaatst: 06.05.2007 - 13:47
door robertslaat
Erg mooi geluk idd. Zo zie je maar weer dat een zelfde setje (naar alle waarschijnlijkheid) een andere "look" kan geven.

Ik zal van de mijne ook een paar foto's plaatsen en dan kunnen jullie zien dat die van mij nog weer anders is.

Origineel besteld op 25mm verlaging voor en 35mm achter. maar volgens mijis ie wel meer gezakt dan de aangegeven mm. heb overigens wel het idee dat na montage de veren nog wel iets na zakken in de loop van de tijd. Ik heb ze er nu een jaar onder zitten. Kijk maar!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr Robert

Geplaatst: 06.05.2007 - 14:08
door edraket
Jouw auto staat gewoon erg mooi Robert! Op één of andere manier heb ik nooit geluk met verlagen. Altijd wel ergens te hoog of te laag. De Weitecs voor de S60 waren aan de voorkant te hoog, nu de Eibachs aan de voorkant weer netjes, maar achter te hoog. Altijd wat.

De Eibachs zakken overigens niet meer na, bij andere veren komt dat wel voor.

Heb jij de orignele (comfort) schokbrekers, of heb je ze vervangen voor sportievere? Of zat er bij jou al een sport onderstel onder?

Ik vind dat de auto wat springerig is geworden met de Eibach veren. Met de Weitecs had ik daar geen last van. Op lage snelheden is niets aan de hand, maar bij lange hobbels op de snelweg wordt het wat onrustig. Schokbrekers zijn allemaal nieuw, maar wel de standaard variant. Ik ben benieuwd hoe anderen dat ervaren met standaard dempers en verlagingsveren.

Geplaatst: 06.05.2007 - 14:17
door robertslaat
Ik overigens ook nooit geluk met verlagen. (of ik ben te precies daarin) Ik had hiervoor een S70 die ik heb verlaagd met een APEX setje. Nou, dat moest het zijn volgens de bandenboer. Goede ervaringen, nooit klachten, kortom dat moest het zijn. Ik wel afgesproken met hem dat de auto wel rondom 40mm moest zakken (zoals aangegeven). Als dit niet zo zou zijn dan zou ik kostenloos de hele rommel weer terug doen.

Je raadt het al; aan de voorzijde lag ie aan de grond en de achterkant helemaal niets gezakt. 1 dag mee gereden en toen alles er weer onder vandaan. Moest alleen het uitlijnen betalen. heb onder die S70 niet nog iets geprobeerd want ik was er goed zat van.

Met andere woorden, niet alleen jij hebt een beetje pech. Je kunt natuurlijk altijd nog je reservewiel vullen met 50 kg zand/grind. Zakt ie ook mooi van!

Geplaatst: 06.05.2007 - 14:23
door sbv
Tank was ca 75% vol, had er daar denk ik 250 km mee gereden. Het rijden moet originele schokbrekers valt me niet tegen. Er is nog wel wat gekraak linksachter, maar ik vermoed dat mijn stabi stangetjes kapot zijn, zal deze binnenkort vervangen. Tevens nog een nieuwe stabi voor achter klaar liggen om er eens onder te zetten.
Het veer comfort is wel een stuk(je) minder, maar hoor nog geen klachten van mijn wederhelft. Ze zag het niet eens dat er wat verlaagd was.
Voor is de auto ca 0,5 cm lager geworden en achter 3 cm.

Geplaatst: 06.05.2007 - 15:44
door edraket
Hoe hoog is hij nu, gemeten vanaf onderrand spatscherm tot midden v/d velg?

Geplaatst: 06.05.2007 - 17:25
door german
sbv schreef:Tank was ca 75% vol, had er daar denk ik 250 km mee gereden. Het rijden moet originele schokbrekers valt me niet tegen. Er is nog wel wat gekraak linksachter, maar ik vermoed dat mijn stabi stangetjes kapot zijn, zal deze binnenkort vervangen. Tevens nog een nieuwe stabi voor achter klaar liggen om er eens onder te zetten.
Het veer comfort is wel een stuk(je) minder, maar hoor nog geen klachten van mijn wederhelft. Ze zag het niet eens dat er wat verlaagd was.
Voor is de auto ca 0,5 cm lager geworden en achter 3 cm.
Mijn auto is 3cm rondom verlaagd met G&M veren (huismerk Brezan) Het comfort verlies valt mij erg mee, maar ik rij ook in combinatie met 17' velgen. Bij erg oneffen klinkerweggetjes heb ik ook last van gerammel achterin en af en toe bij het wegrijden wat gekraak. (als de auto wat langer heeft stilgestaan) Ben benieuwd wat bij jou de oortzaak is.
Ik heb overigens wel de indruk dat mijn auto iets hoger staat als die van Robert. Binnenkort plaats ik wel foto's.