Pagina 5 van 5

Geplaatst: 05.07.2013 - 15:55
door spacewagon
Dat is het inderdaad. Het is dan ook een antwoord van een nietsvermoedend social media meisje, denk ik.

Geplaatst: 05.07.2013 - 16:51
door sjefket
Bestaat er bij Volvo geen USB kabel en software programma waardoor je er zelf mee aan de slag kan? bij de VAG groep kan je dat namelijk wel, OBD1 / OBD2 .

De vraag is wel.. of je dat eigenlijk wel wil.. je kan misschien ook een hoop verpesten :)

Geplaatst: 05.07.2013 - 22:06
door djidee
spacewagon schreef:Dat is het inderdaad. Het is dan ook een antwoord van een nietsvermoedend social media meisje, denk ik.
Daarom staat mijn vraag op 3 plekken uit (werkplaats dealer, contact bij volvo nl en iemand in zweden)

Geplaatst: 06.07.2013 - 11:27
door LightStar
djidee schreef:
spacewagon schreef:Dat is het inderdaad. Het is dan ook een antwoord van een nietsvermoedend social media meisje, denk ik.
Daarom staat mijn vraag op 3 plekken uit (werkplaats dealer, contact bij volvo nl en iemand in zweden)
Ben net bij mijn dealer geweest gezien ik dit ook graag wil, deze geeft aan dat Volvo hier mee bezig is en er een apart stukje software voor komt (lichtupdate, dashboard zal gelijk blijven)

Geplaatst: 06.07.2013 - 11:33
door JosP
@Lightstar, Bedoel je een indicatie om te zien of de verlichting wel of niet aan staat? Dat zou inderdaad een hele verbetering zijn i.p.v dat kleine groene lampje boven de lichtschakelaar.

Geplaatst: 06.07.2013 - 11:50
door LightStar
JosP schreef:@Lightstar, Bedoel je een indicatie om te zien of de verlichting wel of niet aan staat? Dat zou inderdaad een hele verbetering zijn i.p.v dat kleine groene lampje boven de lichtschakelaar.
Dat weet ik niet, wellicht dat dat dan ook komt, wat ik bedoel is de achterlichten aan gelijk met DRL voor.

Geplaatst: 06.07.2013 - 14:54
door spacewagon
LightStar schreef:
JosP schreef:@Lightstar, Bedoel je een indicatie om te zien of de verlichting wel of niet aan staat? Dat zou inderdaad een hele verbetering zijn i.p.v dat kleine groene lampje boven de lichtschakelaar.
Dat weet ik niet, wellicht dat dat dan ook komt, wat ik bedoel is de achterlichten aan gelijk met DRL voor.
Plus de stadslichten.

Geplaatst: 06.07.2013 - 15:03
door LightStar
spacewagon schreef:
LightStar schreef:
JosP schreef:@Lightstar, Bedoel je een indicatie om te zien of de verlichting wel of niet aan staat? Dat zou inderdaad een hele verbetering zijn i.p.v dat kleine groene lampje boven de lichtschakelaar.
Dat weet ik niet, wellicht dat dat dan ook komt, wat ik bedoel is de achterlichten aan gelijk met DRL voor.
Plus de stadslichten.
Klopt !

Geplaatst: 06.07.2013 - 15:25
door MichelR
Zelf ook paar vragen open staan maar tot op heden nog geen respons terug..
Hou dit topic goed in de gaten.

En inderdaad indicatie op TFT of lampen branden zou natuurlijk helemaal mooi zijn..
Had er al gelijk in moeten zitten.

Geplaatst: 07.07.2013 - 10:20
door Paul
Bij peugeot is het nog slechter geregeld, daar zie je zoveel 208jes van rijden die helemaal niet door hebben dat hun licht in stand 0 staat en daarom niet brandt. En snachts zijn die led lampjes aan de voorkant fel... maar ze zien er als het goed is niks mee en achter is het donker.... maar goed. Helaas snappen ze het ook niet als je gaat seinen

Geplaatst: 08.07.2013 - 10:29
door Poolrev
Paul schreef:Bij peugeot is het nog slechter geregeld, daar zie je zoveel 208jes van rijden die helemaal niet door hebben dat hun licht in stand 0 staat en daarom niet brandt. En snachts zijn die led lampjes aan de voorkant fel... maar ze zien er als het goed is niks mee en achter is het donker.... maar goed. Helaas snappen ze het ook niet als je gaat seinen
Dat is niet helemaal waar :-). Als je bij de 208 automatische lampen hebt, en deze dus ook op 'Auto' zet, gaat het allemaal vanzelf. En als de dimlichten gaan branden, gaat er netjes een indicatielampje in de klokkenwinkel branden. Tenminste, bij onze 208 wel :wink: .

Geplaatst: 08.07.2013 - 11:15
door zakraket
Dat is de essentie van "automatisch" dan ook ;) Maar weet je ook altijd welke lichten branden?

In mijn huidige Leon werkt de automatische verlichting perfect. In 7 jaar heb ik de knop nog nooit van auto afgehaald. Ik hoop dat ik de knop in de Volvo ook niet nodig heb.

Geplaatst: 08.07.2013 - 11:25
door Paul
Als hij op Auto staat werkt het wel ja, maar je hebt ook een 0 NUL Stand en dan branden aan de voorkant wel de LEDjes.
En daar staat hij dan op.

Geplaatst: 09.07.2013 - 10:32
door Poolrev
Tja, dat is bij welk ander merk toch precies hetzelfde? Is niet echt specifiek voor Peugeot... Daar zie je tenminste in je klokkenwinkel of de Auto stand aan of uit staat, en of je dimlicht wel of niet aan is. Bij Volvo moet je in alle gevallen naar de lichtschakelaar kijken.

Geplaatst: 09.07.2013 - 10:43
door zakraket
En dat terwijl ze met zo'n TFT klokkenwinkel juist alles kunnen doen wat ze willen.

Moeten ze wel willen natuurlijk.

Geplaatst: 03.10.2013 - 22:43
door kisman
sjefket schreef:Bestaat er bij Volvo geen USB kabel en software programma waardoor je er zelf mee aan de slag kan? bij de VAG groep kan je dat namelijk wel, OBD1 / OBD2 .

De vraag is wel.. of je dat eigenlijk wel wil.. je kan misschien ook een hoop verpesten :)
Op deze vraag is volgens mij nog geen antwoord gegeven. Kan iemand daar duidelijkheid over geven?

Geplaatst: 03.10.2013 - 23:45
door Mike Philippens
sjefket schreef:Bestaat er bij Volvo geen USB kabel en software programma waardoor je er zelf mee aan de slag kan? bij de VAG groep kan je dat namelijk wel, OBD1 / OBD2 .

De vraag is wel.. of je dat eigenlijk wel wil.. je kan misschien ook een hoop verpesten :)
ODB is On Board Diagnostics. En dat heeft niet zoveel te maken met dingen aanpassen aan de auto.

Je kunt wel zo'n odb plug kopen zodat je zelf de auto kunt uitlezen, maar programmeren gaat niet. Tenminste, niet zonder meer. Het zal wel via dezelfde plug gaan (weet ik niet zeker) maar je moet weten hoe je dat moet bedraden en hoe je het aanstuurt. De dealer zal daar een specifieke Volvo computer hebben of in ieder geval een Volvo programma.

De ODB pluggen die je kunt kopen en de software die je bv op je Android smartphone of tablet kunt draaien (Torque bv) om de auto uit te lezen zijn alleen om te lezen, niet schrijven. ODB is een verplichte aansluiting die er sinds +/- 2000 op moet zitten. Wat echter niet 100% is beschreven is hoe bepaalde info eruit ziet, dus moet je soms wat speurwerk verrichten om achter bepaalde zaken te komen. Maar zoiets als Torque heeft een vrij grote community achter zich dus je komt er altijd wel achter.