Pagina 5 van 41

Geplaatst: 14.07.2013 - 19:08
door Fore
Stoelen zijn idd wat korter dan de vorige modellen. Bandbreedte is met 225 prima. Cranberry kleur is gewoon top!

Geplaatst: 14.07.2013 - 21:45
door edraket
Maar wat voor merk en type banden zit erop? 205 past er wel onder, maar is wel erg smal voor deze auto. Ik heb zelf ook 2 maatjes smaller als standaard. Normaal zit er 245/40/18 onder, ik ben naar 225/45/18 gegaan. Iets minder trekken in het stuur en iets beter comfort. Afrol omtrek is nagenoeg gelijk.

De auto moet ook gewoon gretig de bocht in gaan, beter als de vorige naar mijn mening. Als de banden goed zijn dan zou ik de auto laten uitlijnen.

Geplaatst: 14.07.2013 - 21:52
door Oceanracer
V70Joost schreef:Ik heb 245 onder de V70 en heb met de proefrit niet veel last gehad met rijden.
Ik ben vaste klant in Dokkum en kan misschien wel wat korting regelen voor forumleden!

Ik ga volgende week meteen bellen voor een afspraak, hij kan toveren met het onderstel!

Wanneer eens een meeting in Friesland of Groningen?
Ik moet er binnenkort ook eens heen en ben natuurlijk gék op korting!

En na de zomervakantie gaan we wat doen in Stadskanaal. Hoe, wanneer en waar volgt nog...

Geplaatst: 15.07.2013 - 06:54
door V70/2.4D/2003
edraket schreef:Maar wat voor merk en type banden zit erop? 205 past er wel onder, maar is wel erg smal voor deze auto. Ik heb zelf ook 2 maatjes smaller als standaard. Normaal zit er 245/40/18 onder, ik ben naar 225/45/18 gegaan. Iets minder trekken in het stuur en iets beter comfort. Afrol omtrek is nagenoeg gelijk.

De auto moet ook gewoon gretig de bocht in gaan, beter als de vorige naar mijn mening. Als de banden goed zijn dan zou ik de auto laten uitlijnen.
*kuch* Voor staat hij op Vredestein en achter op *hoest* Conti's :?

Geplaatst: 15.07.2013 - 11:21
door edraket
Op zich geen probleem toch? Je zou voor en achter eens kunnen wisselen, wellicht dat hij dan al anders stuurt. Zo niet dan toch maar even naar de uitlijner. Zou dat zowiezo doen met een nieuwe auto voordat je in een paar maanden een setje banden op rijdt.

Geplaatst: 15.07.2013 - 12:42
door V70/2.4D/2003
Is ook geen probleem maar, Michelin rules wat mij betreft. Banden slijten ook normaal af dus, qua uitlijning, zeg ik met mijn boerenondeskundige verstand: niks aan de hand.
Op de gok heb ik het vermoeden dat voor aanvang van de winterbandenperiode de Vredenstein's voor het wel gehad hebben. Dan zijn we 15.000 km verder met 185 PK geweld e gaan we nu al langzaamaan sparen voor een setje Michelin's. De winterset heeft dezelfde maat en is, maar dat dan weer omdat ik er dus geen verstand van heb, wel aardig breed voor de sneeuw.

Geplaatst: 15.07.2013 - 12:50
door edraket
Kun je aan de onderhoudshistorie zien wanneer de Vredesteins gemonteerd zijn? Misschien een dot code op de banden?

Geplaatst: 15.07.2013 - 12:58
door V70/2.4D/2003
DOT Vredestein: 0611
DOT Conti's : 2308

Geplaatst: 15.07.2013 - 13:04
door gsx750r
V70/2.4D/2003 schreef:DOT Vredestein: 0611 ; DOT Conti's: 2308
Vermoedelijk weet je dit al maar toch.

Vredesteins geproduceerd in week 6 van 2011 en de Conti's in week 23 van 2008.

Nu ben ik ervan overtuigd dat zeker jij de banden goed in de gaten houdt maar 5 jaar oud ............. droogtescheurtjes kunnen op de loer liggen !

Rob

Geplaatst: 15.07.2013 - 13:32
door Marc Apeldoorn
En dan afhankelijk welke Vredestein eronder liggen, ik vind (persoonlijk) michelin minder dan Brigdestone en Vredestein

Geplaatst: 15.07.2013 - 13:40
door V70/2.4D/2003
Banden-update: Toch altijd leuk dat je via wat discussie op een forum je banden eens beter bekijkt want wat zie je dan: droogtescheuren in de Conti's uit week 23 in 2008.

Overwegende dat er de komende 3 weken bijna 5.000 km gereden gaat worden en met inachtneming van het gegeven dat er drie kinderen, 2 volwassenen en de nodig belading in de auto zal zitten en tevens beseffende dat er 1600 kg Hobby achter hangt en ook nog eens op de achteras staat te duwen heb ik mij deskundig laten adviseren.

Volgens de eisen van de APK is er niks aan de hand, voldoende profiel op het loopvlak en het canvas is niet zichtbaar op de wangen.

Volgens mijn eigen eisen is er wel wat aan de hand en dat is:
* een toegenomen risico, gelet op de belading, heersende temperaturen in het zuiden.
* al naar gelang de rijtijd zal toenemen de temperatuur van de banden ook zal gaan stijgen

Is de conclusie mijnerzijds dat het risico van een klapband dusdanig is dat ik zojuist twee nieuwe banden heb besteld die morgenochtend om 08.00 uur Nederlandse tijd gemonteerd zullen gaan worden a raisson van 160 euro per band, dat dan weer wel.
O ja, 2 nieuwe Vredesteintjes komen er onder.

Maar, veiligheid is ook wat waard.

Geplaatst: 15.07.2013 - 13:51
door Carlsson 900
Jammer van de euro's, maar het beste besluit.
+1

Geplaatst: 15.07.2013 - 14:13
door V70/2.4D/2003
De banden die er nu af komen bewaar ik echter wel. Volgend voorjaar kunnen die dan eerst naar voren en tegen de tijd dat we dan weer aan de vakantie beginnen zijn ze waarschijnlijk wel op.....of anders maar niet, en gaan ze definitief weg.

Geplaatst: 15.07.2013 - 14:24
door Oceanracer
Gewoon op Markplaats gooien!

Geplaatst: 15.07.2013 - 14:46
door diesel01
Huh..banden die enigzins discutabel kunnen zijn op MP gooien?
Nee toch.
Vwb de bandenwissel de juiste keus, bloedlink om op de autoroute/vluchtstrook stil te staan met een heleboel vrachtverkeer.

Geplaatst: 15.07.2013 - 15:24
door Oceanracer
Hoezo? Aantal mm en DOT-code erbij vermelden, ik zou niet weten wat daar discutabel aan is?

Geplaatst: 15.07.2013 - 15:51
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:Banden-update: Toch altijd leuk dat je via wat discussie op een forum je banden eens beter bekijkt want wat zie je dan: droogtescheuren in de Conti's uit week 23 in 2008.

Overwegende dat er de komende 3 weken bijna 5.000 km gereden gaat worden en met inachtneming van het gegeven dat er drie kinderen, 2 volwassenen en de nodig belading in de auto zal zitten en tevens beseffende dat er 1600 kg Hobby achter hangt en ook nog eens op de achteras staat te duwen heb ik mij deskundig laten adviseren.

Volgens de eisen van de APK is er niks aan de hand, voldoende profiel op het loopvlak en het canvas is niet zichtbaar op de wangen.

Volgens mijn eigen eisen is er wel wat aan de hand en dat is:
* een toegenomen risico, gelet op de belading, heersende temperaturen in het zuiden.
* al naar gelang de rijtijd zal toenemen de temperatuur van de banden ook zal gaan stijgen

Is de conclusie mijnerzijds dat het risico van een klapband dusdanig is dat ik zojuist twee nieuwe banden heb besteld die morgenochtend om 08.00 uur Nederlandse tijd gemonteerd zullen gaan worden a raisson van 160 euro per band, dat dan weer wel.
O ja, 2 nieuwe Vredesteintjes komen er onder.

Maar, veiligheid is ook wat waard.
Scheurtjes?

Geplaatst: 15.07.2013 - 16:04
door edraket
En wat komt er nu onder en in welke maat?

Geplaatst: 15.07.2013 - 17:31
door V70/2.4D/2003
Vredestein, zelfde maat.

Geplaatst: 15.07.2013 - 18:20
door lint
Heel verstandig besluit als je met een vol beladen auto met caravan erachter op vakantie gaat!