Hoe duur denk je dat dat is?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
E.T.
5th Gear member
Berichten: 1012
Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11

Eerlijk gezegd denk ik dat geen enkel bedrijf voor niets werkt, links of rechts om de uren zullen uiteindelijk toch betaald moeten worden. Of je doet het via de overhead of via uurtje factuurtje. Tis allemaal niet zo ingewikkeld, maar een kwestie van de balans zoeken. Uiteindelijk moeten we allemaal een boterham hebben.
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40990
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Fijn dat mijn opmerking zo verhelderend was.
Overigens werk ik niet in de autowereld en heb ik dat ook nooit gedaan.
Ik heb wél 35 jaar ervaring in het internationale bedrijfsleven dus ik weet wel ongeveer hoe de hazen lopen..
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

4wielen schreef:Ik sta volledig aan jouw kant Vincent65, begrijp geen sikkepit van de vergelijking van Diesel01. Waar komt dat bestellen en doorberekenen in 's hemelsnaam vandaan? Maar ja, hij heeft wel de grootste Volvo, dus klaarblijkelijk zien wij het verkeerd... ::D
Kijk dergelijke opmerkingen zorgen er voor dat ik maar niet meer reageer..tabee..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Gister kwam er een klant (geen idee of hij een vaste klant was) vragen om een ventieldopje, klein praatje gemaakt (1 a 2min) en gaf hem een paar oude ventieldopjes mee. Man was blij, en ik had een leuk praatje. Kwam echt niet bij me op om daar een factuur voor te laten maken... Zon kap erop klikken is net zoveel werk. Best raar in een tijd als dit dat nieuwe klanten zo afgeschrikt worden. Had de desbetreffende dealer hem er gewoon zo opgezet (binnen de 2min) dan had de dealer er misschien wel een nieuwe klant bij gehad, die in deze tijd zeer welkom is, want er gaat wel meer stuk dan alleen een spiegelkapje....
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

diesel01 schreef:
4wielen schreef:Ik sta volledig aan jouw kant Vincent65, begrijp geen sikkepit van de vergelijking van Diesel01. Waar komt dat bestellen en doorberekenen in 's hemelsnaam vandaan? Maar ja, hij heeft wel de grootste Volvo, dus klaarblijkelijk zien wij het verkeerd... ::D
Kijk dergelijke opmerkingen zorgen er voor dat ik maar niet meer reageer..tabee..
Als zelfs een smiley niet helpt om te laten zien dat je dat niet serieus moet nemen... Nee, dan kunnen wij beter niet met elkaar communiceren denk ik.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Schorpioen
5th Gear member
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
Locatie: Westland

4wielen schreef:Vandaag reed een scooter de kap van de spiegel van onze geliefde V70 af. Gelukkig alleen het kapje, de (elektrische) spiegel was verder intact. Mijn (zwangere) vrouw reed naar een Volvo dealer in de buurt om hem er weer op te zetten. Half uurtje werk. Wat denk je dat ze moest afrekenen?
Is er niet iets meer gedaan dan alleen even een kapje er op klikken?

Als je het er niet mee eens ben, waarom ga je dan geen verhaal halen bij de betreffende dealer i.p.v. op het forum je beklag doen?
De meeste dealers hanteren het beleid van: "Een paar tellen werk, geen factuur. Meer werk, wel een factuur"
De hypotheken en huren van het personeel moeten ook betaald worden en voor niets gaat de zon op.

Daarbij hebben de meeste bedrijven ook het motto:
"Ben je ontevreden? Vertel het ons. Ben je tevreden, vertel het andere"
Geef de dealer de kans om zich te "verdedigen".
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Janhertogh
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25

Welkom in het transparantietijdperk. De dealer zal niet meer verdedigd worden maar juist de consument die een slechte of te dure service ervaart. Online naming and shaming helpt daar vast goed bij. Om te beginnen met de publicatie van de factuur van ts ;)
VOLVO V50 Edition II
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Als het een half uur werk was, is het toch ook normaal dat er een half uur wordt gerekend?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Janhertogh
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25

Als er wordt gewerkt aan de auto wel ja, maar als het op gaat aan bureaucratisch geleuter (serviceadviseurs etc) zou ik bedanken.
VOLVO V50 Edition II
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Er staat in het openingsbericht dat er een half uur aan de auto is gewerkt. Wellicht moest e.e.a worden gelijmd. Was er door de klap iets ontzet. Moesten de spiegels worden gekalibreerd. Afijn, als er een half uur aan die auto is gewerkt, betaal je een half uur arbeidsloon. Lijkt mij logisch.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8499
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

En dan in NL met een XC60 D5 rijden ?
Kom op Diesel01 ! :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Janhertogh
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25

Hartstikke logisch, en dan toch een huilende klant. Knap werk..
VOLVO V50 Edition II
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ Janhertogh, wat is jouw vakgebied?
Volvo for life
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

BlackcurrantV70 schreef:En dan in NL met een XC60 D5 rijden ?
Kom op Diesel01 ! :-)
Je rijdt in in een V70 D5 185pk uit 2005 en moet €50 betalen om een spiegelkap die er af is gereden er weer op te laten zetten :roll:
Men is daar een half uur mee bezig geweest...ik zou blij zijn dat er geen hele nieuwe spiegel gemonteerd moest worden en zou van de bespaarde €250 mijn zwangere vrouw uit eten nemen en proosten op de goede afloop, en haar vragen of ze niet erg geschrokken is van de scooter.
Man, man wat kan de dealer er aan doen dat er een vrouw binnen komt met een auto waar de spiegelkap van af is, behalve de spiegelkap terug te plaatsen en het half uur 'a €50 in rekening te brengen.
Een lege tank kost meer :?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21392
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Precies dat is de reden dat ik zo reageer zoals ik woensdag gedaan heb. Gezeur om een paar tientjes.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

@diesel01: wat maakt het in hemelsnaam uit dat ik in een V70 D5 185pk uit 2005 rijd?!
Hartstikke leuk dat je op de fiets gaat zitten dat je je op je vrouw zou richten, maar dat doet helemaal niet terzake. Natuurlijk boeit het op een hoger niveau totaal niet. Zo kun je alles wel goedpraten. Ach wat boeit het dat je ontslagen wordt, als je maar gezond bent toch?!
Ik geef aan dat IK ervan versteld sta dat het even goedzetten van een spiegelkapje bij een Volvodealer E 50,-- kost. Een aantal mensen hier is dat met me eens, anderen zeggen dat het een realistische prijs is, prima. Daaruit ontstaat een leuk gesprek over wat service nou eigenlijk is en hoe (mogelijke) klanten daarop (kunnen) reageren.
Zou leuk zijn als je jouw bijdrage ook bij dit onderwerp zou houden en mij (en anderen) dus niet te vertellen dat het helemaal niet belangrijk is. Als dat het niveau van je bijdragen is, is het wel heel gemakkelijk om meer dan 6.000 postings te hebben...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

:angel7: :angel7: :angel7: ik vind €50 niet teveel als de auto een half uur heeft binnen gestaan of het nu een C30 betreft of een XC90 en alles daar tussen in.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

XC70 D5 2009 Ocean Race
Janhertogh
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25

Gaap.. Zo doen we dat. Door dit soort streken van dealers badinerend weg te zetten gaat het Volvo al veel te lang goed. Stel dat 50 procent van de dealers voor een kapje erop klikken dit bedrag rekent, en dat ook nog eens normaal vindt, dan is het instituut Volvo hartstikke ziek. Vanuit dat perspectief is het een heel groot issue. Het is namelijk niet normaal en dus moet je ook niet betalen. (Uiteraard wel even uitleggen waarom).
VOLVO V50 Edition II
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Ben schreef:Je kunt klantvriendelijk zijn zonder dat je voor Sinterklaas speelt.
Daar ben ik het mee eens. Ieder bedrijf kan alleen overleven als er betaald wordt voor de services/goederen die het levert.

3 zaken echter waarbij die klantvriendelijkheid niet altijd door mij bij de Volvo dealer wordt ervaren:

1) Klantvriendelijk zijn is helaas geen gemeengoed bij de Volvo dealer.Er zijn nog teveel arrogante Volvo verkopertjes die mij niet zien staan als ik op zaterdag in een spijkerbroek binnenkom maar liever een peukje willen opsteken alvorens zich te verwaardigen naar mij te komen. Volledig misplaatst.

2) En het doorbelasten van allerlei standaard tarieven (tenminste 1 liter ruitenvloeistof ad 5 Euro per liter, ook al kan er niets bij, de olie waar echt de hoofdprijs voor moet worden betaald etc.) schaar ik niet onder klantvriendelijkheid.

3) Berekenen absurde prijzen voor spare parts. Het berekenen van een opslag van meer dan 500% op een aantal spare parts (omdat alleen de Volvo dealer deze kan leveren) voor bv voorbumpers schaar ik niet onder klanttevredenheid
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”