Pagina 5 van 7

Geplaatst: 13.06.2013 - 22:01
door E.T.
Eerlijk gezegd denk ik dat geen enkel bedrijf voor niets werkt, links of rechts om de uren zullen uiteindelijk toch betaald moeten worden. Of je doet het via de overhead of via uurtje factuurtje. Tis allemaal niet zo ingewikkeld, maar een kwestie van de balans zoeken. Uiteindelijk moeten we allemaal een boterham hebben.

Geplaatst: 13.06.2013 - 22:02
door Ben
Fijn dat mijn opmerking zo verhelderend was.
Overigens werk ik niet in de autowereld en heb ik dat ook nooit gedaan.
Ik heb wél 35 jaar ervaring in het internationale bedrijfsleven dus ik weet wel ongeveer hoe de hazen lopen..

Geplaatst: 13.06.2013 - 22:06
door diesel01
4wielen schreef:Ik sta volledig aan jouw kant Vincent65, begrijp geen sikkepit van de vergelijking van Diesel01. Waar komt dat bestellen en doorberekenen in 's hemelsnaam vandaan? Maar ja, hij heeft wel de grootste Volvo, dus klaarblijkelijk zien wij het verkeerd... ::D
Kijk dergelijke opmerkingen zorgen er voor dat ik maar niet meer reageer..tabee..

Geplaatst: 13.06.2013 - 22:13
door Blade
Gister kwam er een klant (geen idee of hij een vaste klant was) vragen om een ventieldopje, klein praatje gemaakt (1 a 2min) en gaf hem een paar oude ventieldopjes mee. Man was blij, en ik had een leuk praatje. Kwam echt niet bij me op om daar een factuur voor te laten maken... Zon kap erop klikken is net zoveel werk. Best raar in een tijd als dit dat nieuwe klanten zo afgeschrikt worden. Had de desbetreffende dealer hem er gewoon zo opgezet (binnen de 2min) dan had de dealer er misschien wel een nieuwe klant bij gehad, die in deze tijd zeer welkom is, want er gaat wel meer stuk dan alleen een spiegelkapje....

Geplaatst: 13.06.2013 - 22:18
door 4wielen
diesel01 schreef:
4wielen schreef:Ik sta volledig aan jouw kant Vincent65, begrijp geen sikkepit van de vergelijking van Diesel01. Waar komt dat bestellen en doorberekenen in 's hemelsnaam vandaan? Maar ja, hij heeft wel de grootste Volvo, dus klaarblijkelijk zien wij het verkeerd... ::D
Kijk dergelijke opmerkingen zorgen er voor dat ik maar niet meer reageer..tabee..
Als zelfs een smiley niet helpt om te laten zien dat je dat niet serieus moet nemen... Nee, dan kunnen wij beter niet met elkaar communiceren denk ik.

Re: Hoe duur denk je dat dat is?

Geplaatst: 13.06.2013 - 23:07
door Schorpioen
4wielen schreef:Vandaag reed een scooter de kap van de spiegel van onze geliefde V70 af. Gelukkig alleen het kapje, de (elektrische) spiegel was verder intact. Mijn (zwangere) vrouw reed naar een Volvo dealer in de buurt om hem er weer op te zetten. Half uurtje werk. Wat denk je dat ze moest afrekenen?
Is er niet iets meer gedaan dan alleen even een kapje er op klikken?

Als je het er niet mee eens ben, waarom ga je dan geen verhaal halen bij de betreffende dealer i.p.v. op het forum je beklag doen?
De meeste dealers hanteren het beleid van: "Een paar tellen werk, geen factuur. Meer werk, wel een factuur"
De hypotheken en huren van het personeel moeten ook betaald worden en voor niets gaat de zon op.

Daarbij hebben de meeste bedrijven ook het motto:
"Ben je ontevreden? Vertel het ons. Ben je tevreden, vertel het andere"
Geef de dealer de kans om zich te "verdedigen".

Geplaatst: 14.06.2013 - 08:03
door Janhertogh
Welkom in het transparantietijdperk. De dealer zal niet meer verdedigd worden maar juist de consument die een slechte of te dure service ervaart. Online naming and shaming helpt daar vast goed bij. Om te beginnen met de publicatie van de factuur van ts ;)

Geplaatst: 14.06.2013 - 12:52
door Oceanracer
Als het een half uur werk was, is het toch ook normaal dat er een half uur wordt gerekend?

Geplaatst: 14.06.2013 - 15:16
door Janhertogh
Als er wordt gewerkt aan de auto wel ja, maar als het op gaat aan bureaucratisch geleuter (serviceadviseurs etc) zou ik bedanken.

Geplaatst: 14.06.2013 - 19:10
door Oceanracer
Er staat in het openingsbericht dat er een half uur aan de auto is gewerkt. Wellicht moest e.e.a worden gelijmd. Was er door de klap iets ontzet. Moesten de spiegels worden gekalibreerd. Afijn, als er een half uur aan die auto is gewerkt, betaal je een half uur arbeidsloon. Lijkt mij logisch.

Geplaatst: 14.06.2013 - 19:16
door BlackcurrantV70
En dan in NL met een XC60 D5 rijden ?
Kom op Diesel01 ! :-)

Geplaatst: 14.06.2013 - 20:56
door Janhertogh
Hartstikke logisch, en dan toch een huilende klant. Knap werk..

Geplaatst: 14.06.2013 - 21:01
door bart simpson
@ Janhertogh, wat is jouw vakgebied?

Geplaatst: 14.06.2013 - 21:28
door diesel01
BlackcurrantV70 schreef:En dan in NL met een XC60 D5 rijden ?
Kom op Diesel01 ! :-)
Je rijdt in in een V70 D5 185pk uit 2005 en moet €50 betalen om een spiegelkap die er af is gereden er weer op te laten zetten :roll:
Men is daar een half uur mee bezig geweest...ik zou blij zijn dat er geen hele nieuwe spiegel gemonteerd moest worden en zou van de bespaarde €250 mijn zwangere vrouw uit eten nemen en proosten op de goede afloop, en haar vragen of ze niet erg geschrokken is van de scooter.
Man, man wat kan de dealer er aan doen dat er een vrouw binnen komt met een auto waar de spiegelkap van af is, behalve de spiegelkap terug te plaatsen en het half uur 'a €50 in rekening te brengen.
Een lege tank kost meer :?

Geplaatst: 14.06.2013 - 22:14
door Msuidgeest
Precies dat is de reden dat ik zo reageer zoals ik woensdag gedaan heb. Gezeur om een paar tientjes.

Geplaatst: 14.06.2013 - 23:38
door 4wielen
@diesel01: wat maakt het in hemelsnaam uit dat ik in een V70 D5 185pk uit 2005 rijd?!
Hartstikke leuk dat je op de fiets gaat zitten dat je je op je vrouw zou richten, maar dat doet helemaal niet terzake. Natuurlijk boeit het op een hoger niveau totaal niet. Zo kun je alles wel goedpraten. Ach wat boeit het dat je ontslagen wordt, als je maar gezond bent toch?!
Ik geef aan dat IK ervan versteld sta dat het even goedzetten van een spiegelkapje bij een Volvodealer E 50,-- kost. Een aantal mensen hier is dat met me eens, anderen zeggen dat het een realistische prijs is, prima. Daaruit ontstaat een leuk gesprek over wat service nou eigenlijk is en hoe (mogelijke) klanten daarop (kunnen) reageren.
Zou leuk zijn als je jouw bijdrage ook bij dit onderwerp zou houden en mij (en anderen) dus niet te vertellen dat het helemaal niet belangrijk is. Als dat het niveau van je bijdragen is, is het wel heel gemakkelijk om meer dan 6.000 postings te hebben...

Geplaatst: 15.06.2013 - 00:31
door diesel01
:angel7: :angel7: :angel7: ik vind €50 niet teveel als de auto een half uur heeft binnen gestaan of het nu een C30 betreft of een XC90 en alles daar tussen in.

Geplaatst: 15.06.2013 - 07:59
door mad

Geplaatst: 15.06.2013 - 08:15
door Janhertogh
Gaap.. Zo doen we dat. Door dit soort streken van dealers badinerend weg te zetten gaat het Volvo al veel te lang goed. Stel dat 50 procent van de dealers voor een kapje erop klikken dit bedrag rekent, en dat ook nog eens normaal vindt, dan is het instituut Volvo hartstikke ziek. Vanuit dat perspectief is het een heel groot issue. Het is namelijk niet normaal en dus moet je ook niet betalen. (Uiteraard wel even uitleggen waarom).

Geplaatst: 15.06.2013 - 08:42
door Marc Apeldoorn
Ben schreef:Je kunt klantvriendelijk zijn zonder dat je voor Sinterklaas speelt.
Daar ben ik het mee eens. Ieder bedrijf kan alleen overleven als er betaald wordt voor de services/goederen die het levert.

3 zaken echter waarbij die klantvriendelijkheid niet altijd door mij bij de Volvo dealer wordt ervaren:

1) Klantvriendelijk zijn is helaas geen gemeengoed bij de Volvo dealer.Er zijn nog teveel arrogante Volvo verkopertjes die mij niet zien staan als ik op zaterdag in een spijkerbroek binnenkom maar liever een peukje willen opsteken alvorens zich te verwaardigen naar mij te komen. Volledig misplaatst.

2) En het doorbelasten van allerlei standaard tarieven (tenminste 1 liter ruitenvloeistof ad 5 Euro per liter, ook al kan er niets bij, de olie waar echt de hoofdprijs voor moet worden betaald etc.) schaar ik niet onder klantvriendelijkheid.

3) Berekenen absurde prijzen voor spare parts. Het berekenen van een opslag van meer dan 500% op een aantal spare parts (omdat alleen de Volvo dealer deze kan leveren) voor bv voorbumpers schaar ik niet onder klanttevredenheid