Pagina 5 van 8
Geplaatst: 29.06.2013 - 00:02
door Oceanracer
diesel01 schreef:Begrijp ik het goed dat Jeroen hulp krijgt van deskundigen op het forum om voor weinig weer te kunnen rijden?
Toppie.
Uiteraard! Jeroen heeft al eens een setje wielen geleend, omdat ie even snel een setje nodig had. Als het kan, waarom niet?! M'n zoontje vond het prachtig dat ie ze toen met een gelede bus bij ons op de boerderij kwam ophalen. En zo kwam Jeroen mij ook al eens helpen met klussen. Dus ja, Jeroen kan altijd op mijn hulp/steun rekenen!
Geplaatst: 29.06.2013 - 10:58
door Gast
Oceanracer +3
Geplaatst: 29.06.2013 - 11:39
door V70/2.4D/2003
Wat is Jeroentje trouwens stil. Ik ben wel even benieuwd naar het antwoord op de vraag: Hoe nu verder met de S60?
Geplaatst: 29.06.2013 - 13:44
door lint
Die is zich nog steeds aan het afvragen hoe het mis is gegaan!
Geplaatst: 29.06.2013 - 14:04
door wim de jong
Nog even mijn mening over winter- en zomerbanden: (voor wat het waard is)
Volgens mij kan je 100 maal beter op winterbanden rijden met een profiel van rond de 3 mm in de zomer, dan spiksplinter nieuwe zomerbanden in de winter in sneeuw.
Ook de Wegenwacht reed het hele jaar door op winterbanden. (iig voor 2 jaar terug, mijn achterbuurman is WW-er.) De mogelijke extra kosten van slijtage wegen voor de Wegenwacht niet op tegen de kosten van de/montage (tijd !!!) en opslag. Qua veiligheid is er nagenoeg geen nadeel om met winterbanden te blijven rijden in de zomer. Ze hebben ongeveer 2000 auto's, dus maal 4 banden is ruim 8.000 extra banden.
Persoonlijk, als ik dus moet kiezen tussen het hele jaar op óf zomerbanden óf winterbanden, dan kies ik zonder enige twijfel voor het hele jaar winterbanden; het voordeel van winterbanden in de winter weegt ruim op tegen het voordeel van zomerbanden in de zomer. En die laatste zijn in de winter naar mijn idee te gevaarlijk om met goed verstand er onder te laten zitten.
Maar daar ging dit topic niet over......hopelijk dat de schade meevalt bij de TS, en hij gauw weer lekker kan gaan cruisen met de volvo.
Geplaatst: 29.06.2013 - 14:14
door Ben
Ik zou na zo'n klap ook wel even in de war zijn.
Take your time Jeroen !
Geplaatst: 29.06.2013 - 16:52
door JeroenSpock
OM de discussie over de soort band maar even af te maken, er komt één nieuwe zomerband, een primacy HP zodat er weer twee dezelfde banden op één as zitten. Die twee gaan dan op de achteras, de 2 winterbanden met 4 mm gaan voorop rijden.
Ik neem die bocht altijd met 100, en dit keer stond de CC ook op 100. Op het moment dat hij ging glijden heb ik iets tegen gestuurd, geen gas bijgegeven maar de cc laten lopen, en voor ik het wist zat hij rechts al in het gras.
Achteraf had ik hem misschien heel makkelijk op de weg kunnen houden door zelf dat gas stevig in te trappen en hem recht te trekken maar dat heb ik niet gedaan. Achteraf weet je altijd alles.
Op de route naar mijn werk zitten een paar mooie bochten waarvan ik weet hoe hard de auto er door heen kan. Afgelopen week heb ik met nat weer geprobeerd om hem te laten uitbreken maar dat is me gewoon niet gelukt. Elke keer kreeg ik onderstuur. Misschien toch een combinatie van nat/olie/snelheid/banden in die bocht op de A28.
Gelukkig heeft de lantaarnpaal de deur gemist, en het wiel ook. Het spatbord moet er even af voordat ik weet wat zich daar achter nog heeft afgespeeld, maar dat doe ik pas als ik een andere heb.
Ik ga deze even van achteren wat recht proberen te slaan zodat het er een beetje uit ziet.
AutoRima heeft een spatbord van een V70 liggen in kleur 019, ik zal ze maandag even bellen.
Vanavond voor de nachtdienst even de auto wassen, dan weet ik ook hoe het met mijn deur zit, want die heeft dat hectometerpaaltje ontworteld.
Erwin, Halfords heeft op de website nog wat nightguide lampen staan voor 25 euro. Ik ga proberen die naar Veendam te laten sturen.
Geplaatst: 29.06.2013 - 17:31
door Philken
[beterweter modus aan]eenmaal winterbandjes de leeftijd van +3 jaar hebben, is het beter om ze op te rijden in de zomer(de samenstelling 'droogt' uit en verliest kleefkracht na 3 jaar)
wel opletten omdat de 'kleefeigenschappen' enorm achteruit gaan bij hogere temperaturen!!
ook ALTIJD op alle wielen ofwel winterbanden ofwel zomerbanden te leggen, zeker geen mix van de 2
bij een voorwiel aangedreven wagen is het beter (normale chauffeur) om de beste bandjes achteraan te leggen(leeftijd/profieldiepte)[beterweter modus uit]
wel jammer van de schade, hopelijk vind je een spatbord in hetzelfde kleur(lijkt me een redelijk zeldzaam kleur)
Geplaatst: 29.06.2013 - 20:49
door Gast
Jeroen, schrale troost misschien, maar achterwielslip is bijzonder lastig, danwel nagenoeg jiet te corrigeren
Geplaatst: 29.06.2013 - 21:09
door Philken
dbosker schreef:Jeroen, schrale troost misschien, maar achterwielslip is bijzonder lastig, danwel nagenoeg jiet te corrigeren
is op te vangen maar énorm moeilijk
Geplaatst: 02.07.2013 - 20:55
door Bover
Ha Jeroen, hoe is die nu na de schrik en mina trauma dat je niet onfeilbaar bent als chauffeur.
Heb ik ook wel eens gehad naast de weg beland met een combi in Noorwegen geladen met 26 ton hout. ( 2006 )
Vond het ergste dat ik moest ervaren dat mij dat ook kon overkomen....
Tja de cruise control is een handig ding, maar ff je gas los laten in een bocht dat kan die niet....
Fijn dat je S60 weer aan de rol komt. Bij RIMA demontage in druten hebben ze 5000m2 volvo staan.Ik heb die als een klant vriendelijk bedrijf ervaren.
gr Bob

Geplaatst: 02.07.2013 - 23:47
door JeroenSpock
AutoRima heeft toevallig een spatbord liggen van een V70 in kleur 019

Geplaatst: 03.07.2013 - 08:33
door Buurtje
Vervelend om te horen, Jeroen.
Succes met het repareren. Gelukkig genoeg mensen met tips en adviezen hier.
Geplaatst: 03.07.2013 - 18:46
door Bover
Moet je gaan kijken bij Auto Rima, een voetbalveld loods aan Saab en Volvo onderdelen. Fijn dat ze je spatbord nog hadden Jeroen.
Gtr Bob
Geplaatst: 11.08.2013 - 13:57
door JeroenSpock
Inmiddels nog steeds geen spatbord. Heb wat rond gekeken en gemaild, Rima heeft 1 op de website staan maar ze hebben hem niet zeggen ze. Verwijst heeft 3 op de website staan maar alle 3 geen spatbord meer.
De Witte Boerderij in Ede heeft er één liggen voor 150 euro, en dan moet ik hem komen halen want versturen doen ze niet.
CarpartsVeendam.nl (ja ja;)) heeft een nieuwe imitatie voor 62 euro, matzwart dus moet gespoten worden.
Ook rijdt de auto nog steeds op winterbanden, 2 oude die afgereden worden in de zomer, en 2 nieuwe die op mijn Ursa wintervelgen zitten.
Het zat financieel even niet mee en kan nu eindelijk banden kopen. Ik zit wat te zoeken op
www.autobanden365.nl. De primacy HP staat er niet tussen voor 240km/u. Ik weet wel zo hard rijdt ik nooit en de auto is begrensd op 210, maar de band gaat tot 210 en je zou het maar een keer wel rijden.
Ze hebben wel de
Primacy 3, 91V.
Maar, je mag toch niet 2 verschillende banden op 1 as hebben? Anders koop ik 3 van die banden.
Geplaatst: 11.08.2013 - 14:05
door V70/2.4D/2003
De wet (Voertuigreglement) spreekt over de carkasstructuur. Die mogen op -1- as niet verschillen. In plat nederlands: Radiaal- en diagonaalband mogen niet op -1- as.
Nu kunnen we gaan discussiëren over het gegeven dat het niet verstandig is om twee verschillende profielen of profieldieptes op -1- as te hebben. Daar is vast wel iets nuttigs van te zeggen evenzo over een winter- en zomerband op -1- as.
Geplaatst: 11.08.2013 - 14:14
door MarioC70
Bover schreef:Moet je gaan kijken bij Auto Rima, een voetbalveld loods aan Saab en Volvo onderdelen. Fijn dat ze je spatbord nog hadden Jeroen.
Gtr Bob
Op de onderdelenlijn zetten,dat werkt sneller..
Met kleurnummer erbij..
Geplaatst: 11.08.2013 - 14:24
door Rolf-01
Waarom kijk je niet even bij
profile (nog even Michelin selecteren)
Daar hebben ze de Primacy HP 205/55 R16 91V voor 93,=
Geplaatst: 11.08.2013 - 14:24
door Philken
voor 't spatbord probeer
www.volvo-csparts.be eens
you never know
Geplaatst: 11.08.2013 - 14:32
door lint
Het lijkt mij dat 4 identieke banden fijner rijden dan voor/achter verschillende banden.