Pagina 5 van 5

Geplaatst: 07.10.2013 - 15:34
door dbt
M.b.t. de cruisecontrol: Afbeelding
Ik vind de cruise control ook prima werken.

1x drukken is 5 KM omhoog of omlaag
Vasthouden is stapjes van 1 KM omhoog of omlaag

Over de dimmende binnenspiegel: ik had geen budget om de ramen af fabriek te laten tinten dus de standaard achterruit. De spiegel vind ik perfect is zelfs lichter dan in de DS3 en dimt prima dus denk dat het inderdaad aan het tinten ligt :oops:

Geplaatst: 07.10.2013 - 15:52
door HakanC
7) Kantelen spiegels naar stoep had ik eigenlijk via knop gewilt ipv via menu aan/uit. Dus gewoon on-demand willen bepalen

Als je je versnelling in het achteruit zet, druk je op je spiegel knopje links of rechts (welke je omlaag wilt). Dan gaat deze naar beneden richten, Zodra je weg rijdt in 1 (boven de 15 km of zo) herstelt deze weer..

Je moet bij zo'n auto echt een keer de Manual lezen ;)

Instelling van mijn eq is Bass gedeelte lager, mid ongeveer gelijk en high tonen hoger..

Geplaatst: 07.10.2013 - 15:59
door pvdwaal
HakanC schreef:7) Kantelen spiegels naar stoep had ik eigenlijk via knop gewilt ipv via menu aan/uit. Dus gewoon on-demand willen bepalen

Als je je versnelling in het achteruit zet, druk je op je spiegel knopje links of rechts (welke je omlaag wilt). Dan gaan deze naar beneden richten, Zodra je weg rijdt in 1 (boven de 15 km of zo) hersteld deze weer..

Je oet bij zo'n auto echt een keer de Manual lezen ;)

Instelling van mijn eq is Bass gedeelte lager, mid ongeveer gelijk en high tonen hoger..
[schaam modus]
Zooooooo ok.... yup, ik ga zeker even de manual lezen haha.
Had ik eigenlijk wel zelf kunnen proberen, want zo zou ik het zelf ook geprogrammeerd hebben :P Thanks voor de tip!!!
[/schaam modus]

En equalizer heb ik zelf ook al zo gezet, ik hou van bass, maar het klinkt gewoon nergens naar als hij te hoog staat (A3 stond bijna op max en klonk goed). Maar zoals ik al zei hoor ik verschil tussen iPod en HDD. Moet er nog even mee spelen.

Geplaatst: 07.10.2013 - 16:38
door HakanC
Bij mij via USB echt strak geluid.. 320 kbps kwaliteit.. Je moet echter geen bass verwachten zoals een bij een systeem met losse versterker en woofer.. wand die zit er simpelweg niet. Hij moet het echt doen met de 5 speakers (10 met de tweeters).. Dan vind ik de kwaliteit zonder woofer toch heel goed

Geplaatst: 07.10.2013 - 16:45
door pvdwaal
HakanC schreef:Bij mij via USB echt strak geluid.. 320 kbps kwaliteit.. Je moet echter geen bass verwachten zoals een bij een systeem met losse versterker en woofer..
Mijn A3 had welliswaar een subje, maar geen aparte versterker. Het was het midden-segment die dus passief werd aangestuurd.

Als ik dit als referentie gebruik had ik gewoon veel meer verwacht van het high-end-top-level-audio-systeem-met-versterker van Volvo. En of ze wel of geen subs erin verwerken zou niet zo veel "mogen" zeggen.

Hopelijk vind ik snel de "perfecte" setting en/of gaat mijn gehoor er snel aan wennen :P Het verhelpen van de kraaktjes rechts zou ook al helpen denk ik. Misschien toch alvast maar een keer melden.


EDIT: wanner is de volgende meeting? :P
Kunnen we wat testen onderling

Geplaatst: 07.10.2013 - 16:54
door dbt
Ik heb het "high performance" pakket en dit is als ik het vergelijk met het hifi (beste/duurste) pakket uit de DS3 (waar wel een actieve subwoofer af-fabriek in zat) het geluid in de V40 stukken beter.

Dit was het enige punt waarop ik (dacht) in te gaan leveren op de DS3. Inderdaad trillen de ramen er bij de V40 niet uit bij een stevige bass maar het geluid "klopt" wel een stuk beter als in de DS3. En ik ben dus one happy camper :p

Ben toch ook stiekem wel benieuwd naar het premium sound nu...

Geplaatst: 07.10.2013 - 17:46
door Inny
Ik heb Premium Sound besteld, en ben nu wel erg benieuwd hoe deze mij gaat bevallen. Zal wel fantastisch zijn t.o.v. het haast-mono geluid uit mijn huidige auto. Maar als ik het zo hoor was High Performance ook al goed geweest..! Nog drie weekjes wachten... :D

Geplaatst: 07.10.2013 - 18:14
door pvdwaal
Ben echt benieuwd naar jullie mening hoor, maar wie weet ben ik wel te perfectionistisch (hoor ik wel vaker :D)
Heel veel succes met wachten!

Geplaatst: 08.10.2013 - 09:28
door pvdwaal
Na het reset van alle settings en werken vanaf de USB HDD krijg ik nu wel een stuk beter en voller geluid. Een stuk beter dan de A3 nu. Ben weer een happy-camper :P

En de spiegel tip van HakanC werkt perfect!

Geplaatst: 08.10.2013 - 16:39
door spacewagon
spacewagon schreef:
pvdwaal schreef:
  • 5) Cruisecontrol werkt vreemd. Bij A3: iedere klik = 1 KM, lang inhouden = per 10KM. De V40: 1 klik = 1km, 2 snel = ineens 5 omhoog, langindrukken = per 1 KM. Het is dus lastig om hem op bv van 130 naar 137 te zetten.
Ik vind het ideaal:

- Eén keer drukken is + of - 5 kilometer.
- Langer ingedrukt houden is stapjes van + of 1 kilometer.

Ik werk eigenlijk altijd met die stapjes van 5 kilometer en heb 'm altijd op de maximumsnelheid + 5 staan en gebruik geen andere stapjes meer dan 5.
Overigens vind ik niet ideaal dat de auto ook zelf met de rem afremt als ik de cruisecontrol van 135 naar bijvoorbeeld 105 zet. Mijn vorige auto liet het gas los tot 105. De V40 trapt de rem in tot 105. Dat vind ik niet nodig. Dus maak daarom de stapjes van 135 naar 105 maar wat langzamer. Komt dit doordat 'ie ACC heeft, of is dit standaard?

Geplaatst: 08.10.2013 - 19:35
door Mike Philippens
spacewagon schreef:Overigens vind ik niet ideaal dat de auto ook zelf met de rem afremt als ik de cruisecontrol van 135 naar bijvoorbeeld 105 zet. Mijn vorige auto liet het gas los tot 105. De V40 trapt de rem in tot 105. Dat vind ik niet nodig. Dus maak daarom de stapjes van 135 naar 105 maar wat langzamer. Komt dit doordat 'ie ACC heeft, of is dit standaard?
Misschien om de achterliggers erop te attenderen dat je aan het vertragen bent. Op zich wel iets slims. Bij vrachtwaggels zie je het ook. Teveel mensen die niet opletten en niet in de gaten hebben dat ze steeds dichterbij komen.

Geplaatst: 09.10.2013 - 09:21
door pvdwaal
Dat remmen heb ik nog niet ondervonden, maar ik vind de A3 vele malen makkelijker op een snelheid vast te zetten, gewenning of niet.
Daarbij had de A3 een hendel waarmee hij permanent aangezet kon worden. In de V40 moet ik hem iedere rit handmatig activeren :( (..of is dit weer een geval van RTFM?)

Gisteren trouwens voor het eerst pilot-parking gebruikt.
Ik moet nog een beetje wennen aan de auto en zelfs met A3 had ik toch even moeten tobben denk ik. Dus ik dacht: tadaaaa...pilot aanzetten. En ja hoor: hij gaf aan dat er plek voldoende was en hij zetten hem er echt in 1x in MET voldoende ruimte tussen velg en stoeprand gelukkig :D

Ik was wel een beetje bang voor de velgen, maar het werkt echt beter dan ik dacht :D

Geplaatst: 09.10.2013 - 11:01
door kisman
Hier zal mijn vriendin heel erg blij zijn. ;-)

Geplaatst: 09.10.2013 - 11:13
door pvdwaal
En jij indirect ook :D

Geplaatst: 09.10.2013 - 11:41
door SaturN
Mooie config pvdwaal, ik heb een vergelijkbare besteld echter zonder de folie dingetjes. Die van mij is iig ook wit met zwart panoramadak :) Aflevering verwacht ik volgende week.

edit: oja en ik heb gewoon de OEM 17" R-Design velgen ;)

Geplaatst: 24.10.2013 - 14:04
door RDS
@ Pvdwaal, ik zie op een van je foto's ook aan de voorkant (voorruit) afplaktape zitten? Wat is daar gedaan? Ben speciaal naar de dealer gereden om te zien of er geen streep lak zit (tussen voorruit en pano dak).