Sensus Connected Touch GPS problemen

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
frankdebelg
Starter

Ik heb de wagen nu een week, mijn auto heeft nog geen enkele keer een satelliet gevonden. Op de kaart nog steeds het plaatje van een Zweedse stad.
Ik heb een tomtom moeten kopen. Ik kan hier niet goed lezen wat te doen, want de dealer doet niks dan zeggen dat het misschien vanzelf overgaat??
frankdebelg
Starter

O ja, elke dag gereset in de hoop dat er iets zou veranderen, naar Frankrijk geweest, Luxemburg en Nederland (4000km in 1week) zonder ook maar iets van GPS signaal.
Ook WIFI uitzetten helpt niet....

Help....
Ben
Executive Member
Contacteer:

Frank, je kunt een eigen bericht aanvullen door op de EDIT knop te drukken.
Daarvoor hoef je geen NIEUW antwoord te maken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Tankiej
3rd Gear member

Ik had gister tijdens het rijden opeens geen GPS ontvangst meer. iCoyote stond aan, reed op de snelweg en opeens gaf hij aan geen ontvangst meer te hebben.
Vervolgens iGO aan gezet, de kaart sprong van weg naar weg in een omtrek van +/- 1 kilometer om mij heen. Pas na 20 minuten had hij weer een fix en wist hij weer waar ik was..

Hopelijk is dit éénmalig :roll:
twcoolen
3rd Gear member

frankdebelg schreef:O ja, elke dag gereset in de hoop dat er iets zou veranderen, naar Frankrijk geweest, Luxemburg en Nederland (4000km in 1week) zonder ook maar iets van GPS signaal.
Ook WIFI uitzetten helpt niet....

Help....
Officieel melding van maken bij de dealer. In jouw geval verwacht ik dat de antenne niet (juist) aangesloten is. Er zijn specifieke instructies voor het aansluiten en positioneren van de antenne. Dit natuurlijk los van alle GPS problemen die je vervolgens ook nog kunt hebben (zoals in dit topic te lezen valt).

Maar bottom-line, dealer moet dit voor je oplossen. Het gaat zeker weten niet vanzelf over.

Een aanvullende vraag, aangezien de laatst bekende (of default) positie van de unit nog steeds in Zweden ligt, betekent dat dat jouw dealer na installatie van SCT zelf niet gecontroleerd heeft of de unit (en met name GPS) uberhaupt werkt?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
twcoolen
3rd Gear member

Tankiej schreef:Ik had gister tijdens het rijden opeens geen GPS ontvangst meer. iCoyote stond aan, reed op de snelweg en opeens gaf hij aan geen ontvangst meer te hebben.
Vervolgens iGO aan gezet, de kaart sprong van weg naar weg in een omtrek van +/- 1 kilometer om mij heen. Pas na 20 minuten had hij weer een fix en wist hij weer waar ik was..

Ik help het je hopen, maar ben er bang voor. Dit gebeurd bij mij dagelijks wanneer hij maar 3 satellieten met een ongunstige positie vind (bijvoorbeeld alle drie op 1 lijn).

Bij minimaal 3 satellieten kan de GPS ontvanger trilateratie uitvoeren om je positie te bepalen. Echter bij een ongunstige positie van de sattelieten kun je er meters/kilometers naast zitten. Een 4e satelliet verhoogt de betrouwbaarheid van je positie aanzienlijk.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
zakraket
4th Gear member

Mits de GPS het doet ben ik prima te spreken over SCT. Jammer dat iGo niet goed via het stuur te bedienen is, maar verder vind ik iGo een fijne navigatie.

(De ontbrekende functionaliteit van Mirrorlink en ontbrekende extra apps, en de onbruikbaarheid van bepaalde aanwezige apps, daargelaten natuurlijk)

BTW Vanmorgen kreeg ik ook een venster dat Coyote door de evaluatieperiode was. Dus die app maar uitgevinkt, daar ga ik de gevraagde bedragen niet voor betalen.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
twcoolen
3rd Gear member

zakraket schreef:
BTW Vanmorgen kreeg ik ook een venster dat Coyote door de evaluatieperiode was. Dus die app maar uitgevinkt, daar ga ik de gevraagde bedragen niet voor betalen.
Ik activeer het uitsluitend wanneer ik op vakantie ga. Tijdens mijn reis door Italie heb ik aan deze app veel gehad. Alle trajectcontroles en flitskasten worden perfect gerapporteerd.
zakraket
4th Gear member

Maar juist in het buitenland mag je het niet altijd gebruiken. Daarbij heb ik de app sinds de activering maar een keer of 3 gebruikt voor hij afgelopen week op slot sprong (na ws. exact 30 dagen)

Dit is gewoon een promotiestunt. Van de paar apps die Volvo's goedkeuring kon wegdragen één waarvan het gebruik een duur abonnement kost. Commerciële afspraak tussen Volvo en Coyote?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
twcoolen
3rd Gear member

zakraket schreef:Maar juist in het buitenland mag je het niet altijd gebruiken. Daarbij heb ik de app sinds de activering maar een keer of 3 gebruikt voor hij afgelopen week op slot sprong (na ws. exact 30 dagen)

Dit is gewoon een promotiestunt. Van de paar apps die Volvo's goedkeuring kon wegdragen één waarvan het gebruik een duur abonnement kost. Commerciële afspraak tussen Volvo en Coyote?
In Italie en Duitsland werkt iCoyote niet. Dan krijg je een melding dat er geen support voor dat land is.

Zolang ik niet in Zwitserland gepakt word vind ik het prima. Wikango werkte trouwens wel in Zwitserland, ondanks dat het in princiope verboden is.
Underdog
Starter

Ik heb sinds een maand ook een V40 met SCT. Dagelijks de voormelde problemen. Ik zal dit forum volgen en me melden bij de dealer.
superguppie
Starter

Tijdens een "GPS update" is de verbinding verbroken (denk ik) en nu blijft hij hier op hangen en kan ik niets meer doen. Er staat "bezig met update" in beeld. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
santu001
4th Gear member

Dat wordt de unit vervangen zoals vaak in dit topic te lezen valt!
Helaas is dit de enigste optie.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
twcoolen
3rd Gear member

superguppie schreef:Tijdens een "GPS update" is de verbinding verbroken (denk ik) en nu blijft hij hier op hangen en kan ik niets meer doen. Er staat "bezig met update" in beeld. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Inderdaad, bij mij en Paul al voorgekomen. De melding krijg je niet weg, alleen door de unit te laten vervangen. Dat is een bekend probleem bij Volvo.
iMartien
1st Gear member

Sinds gister (nu een week in gebruik) had ik ook pas na ongeveer na 5 minuten een fix. Vanmorgen had ik na 2 minuten een fix maar daarna viel de GPS ontvangst weer weg voor een minuut of 5.

Het lijkt dus steeds onbetrouwbaarder te worden, in beide gevallen (gister en vandaag) was het bewolkt...
Tankiej
3rd Gear member

twcoolen schreef:
Tankiej schreef:Ik had gister tijdens het rijden opeens geen GPS ontvangst meer. iCoyote stond aan, reed op de snelweg en opeens gaf hij aan geen ontvangst meer te hebben.

Ik help het je hopen, maar ben er bang voor. Dit gebeurd bij mij dagelijks wanneer hij maar 3 satellieten met een ongunstige positie vind (bijvoorbeeld alle drie op 1 lijn).

Bij minimaal 3 satellieten kan de GPS ontvanger trilateratie uitvoeren om je positie te bepalen. Echter bij een ongunstige positie van de sattelieten kun je er meters/kilometers naast zitten. Een 4e satelliet verhoogt de betrouwbaarheid van je positie aanzienlijk.
Bij mij is het tot nu toe bij die ene keer gebleven. Ik zet nu standaard iGO aan bij elke rit om te kijken of hij een fix krijgt en blijft behouden. Hij heeft nu elke keer al een fix voordat ik uberhaupt klaar ben met de bestemming invoeren.
Even afkloppen, maar het is nu dus nog goed na 1,5 week.. :)
santu001
4th Gear member

De laatste tijd vrijwel altijd direct een fix gekregen. Vandaag (slecht weer?) voor het eerst weer geen fix!
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Kurt1975
4th Gear member

Ik moet stilaan mijn mening gaan herzien. De laatste weken heb ik, op een uitzondering na, wel steeds redelijk snel een fix.
Het is natuurlijk nog niet perfect, maar beter dan enkele weken terug. Ligt dat nu aan het minder warm weer, ik weet het niet.
Zoals steeds staat de Volvo in de garage, waar ik soms zelfs, al is het singaal zwak, een fix krijg. De garage heeft aan de passagierskant een venster van 1.5 m breed en 0.75 m hoog. De stijl waar de GPS-ontvanger in geplaatst zit staat onder die venster, misschien daarbij, maar toch.

Nu moet ik zeggen dat de Astra van mijn vrouw, met standaard ingebouwde GPS wel betrouwbaarder is op vlak van GPS fix dan iGo in de connected touch.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
twcoolen
3rd Gear member

Ik heb zojuist een mail, met kritische noot, richting Volvo Nederland gestuurt.

De Volvo Dealer geeft aan dat er waarschijnlijk in week 41 inderdaad een update gaat komen die de problemen mogelijk oplost.

Dit betekent voor mij dat ik echter 15 weken met een onbruikbaar navigatiesysteem (nadruk op navigatie) rondrijd, wat ik een hele slechte zaak vind.

Daarnaast heb ik nogmaals aangegeven dat de 8 beschikbare apps in de appstore in schril contrast staan met de ~40 totaal beschikbare apps in de Asteroid Store. Hier hebben ze 8 weken geleden verbetering in beloofd, echter heb ik nog nog niets kunnen zien.
santu001
4th Gear member

Goed initiatief. Of het wat uit zal maken blijft de vraag, maar zo lang wachten op een eventuele oplossing is gewoon slecht. Het was toch ook een behoorlijke meerprijs vergeleken met de Asteroid versie en wat betreft apps ben ik het helemaal met je eens. Het worden er alleen maar minder met roadtrip die ook geld gaat kosten. Het aanbod en de termijn van uitbrengen van nieuwe apps is gewoon lachwekkend om maar niet dramatisch te zeggen.

Hopelijk helpt het iets, wellicht dat andere jouw voorbeeld moeten volgen om de ernst nog maar eens toe te lichten.
Mvg. Claudio,

Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”