Kan dit topic verwijderd worden aub ik heb geen zin in een schop en sla topic te blijven voeden van info. Ik heb gemerkt dat er een hoop mensen zijn die niet willen geloven dat het probleem in de auto zit en het dus niet in de tuning en er dan ook maar structrueel over blijven zeiken en terug blijven komen zonder goed te lezen en een oordeel te vellen vanuit hun vooroordeel, lijkt wel of ik iets crimineels heb gedaan door de auto te tunen sorry daar pas ik voor.
Op mijn verzoek per direct dit topic verwijderen.
Gechipte T3 loopt niet zoals ik verwacht
-
- 2nd Gear member
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
V40Rdesign, Wij weten dat er mensen zijn die nogal overspannen reageren als een auto (niet polestar) getuned is. Het lijkt inderdaad dat de omschreven problemen niets met de tuning te maken hoeven te hebben en ik kan me voorstellen dat het dat vervelend is wanneer men consequent probeert "een punt" te maken waarvan de relevantie ontbreekt. Zelfs wanneer de problemen wel iets met de tuning te maken hebben is dat overigens redelijk zinloos. Ik zou het waarderen wanneer je de ervaringen blijft delen. Het is zinvol.
Overigens ken ik Rica als een buitengewoon serieuze partij met verstand van zaken.
Overigens ken ik Rica als een buitengewoon serieuze partij met verstand van zaken.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
ben ook wel geïnteresseerd hoe dit af loopt. Ik ga er van uit dat de auto weer ontdaan wordt van de tuning (kon met 1 druk op de knop) want dat is de enige manier om vast te stellen of het aan de tuning ligt of niet.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Zie hierboven: "Alle parameters zijn terug gezet naar de orgineel en het probleem is nog niet weg."Walter schreef:ben ook wel geïnteresseerd hoe dit af loopt. Ik ga er van uit dat de auto weer ontdaan wordt van de tuning (kon met 1 druk op de knop) want dat is de enige manier om vast te stellen of het aan de tuning ligt of niet.
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dan ben ik erg benieuwd naar de stappen die de dealer wil gaan nemen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
Dealer geeft aan als het probleem niet weg is de auto naar de importeur gaat en dat zijn er een oplossing voor moeten vinden.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
-
- 2nd Gear member
Ja die is goed volgens hun wel heb ik doordat ik mijn tas in de leenauto had laten liggen een andere heer gesproken van de dealer en deze geeft aan dat de auto een 2.0 software update heeft en daar kan zeker een aanpassing gedaan in de software. De power meter moet bij volgas volgens deze heer altijd gelijk met pijltje meelopen en dus als hij er onder blijft de auto niet goed is met pf zonder tuning maakt niks uit.
De auto gaat nu naar Beesd z.s.m. voor een check en de dealer gaf ook aan dat iedereen die deze klacht ook heeft om deze bij de dealer neer te leggen zodat er als dealers een case kan gemaakt worden om de problemen met deze auto zsm op te lossen. Net zoals er bij het lakprobleem is gedaan.
Software update 2.0 schijnt zeker een hele hoop dingen aan de auto aan te passen en deze heer melden mij dat het niks te maken heeft met de aandrijflijn o.i.d. dat de auto geknepen wordt maar meer met de CO2 uitstoot die waarschijnlijk veel te hoog is (speculatie van de heer bij dealer) Deze update krijgt elke auto welke aan de computer wordt gehangen tijdens onderhoud en of getuned wordt. Dus ook de Polestar tuning.
Ik wil op een normale manier info posten voor de gene die dezelfde problemen hebben.
De auto gaat nu naar Beesd z.s.m. voor een check en de dealer gaf ook aan dat iedereen die deze klacht ook heeft om deze bij de dealer neer te leggen zodat er als dealers een case kan gemaakt worden om de problemen met deze auto zsm op te lossen. Net zoals er bij het lakprobleem is gedaan.
Software update 2.0 schijnt zeker een hele hoop dingen aan de auto aan te passen en deze heer melden mij dat het niks te maken heeft met de aandrijflijn o.i.d. dat de auto geknepen wordt maar meer met de CO2 uitstoot die waarschijnlijk veel te hoog is (speculatie van de heer bij dealer) Deze update krijgt elke auto welke aan de computer wordt gehangen tijdens onderhoud en of getuned wordt. Dus ook de Polestar tuning.
Ik wil op een normale manier info posten voor de gene die dezelfde problemen hebben.
- VolvoJanssen
- 2nd Gear member
Nog wat gehoord na het bezoek aan Beesd?
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
-
- 2nd Gear member
Heb jij nog wat vernomen.VolvoJanssen schreef:Nog wat gehoord na het bezoek aan Beesd?
Nee de auto gaat dinsdag naar de dealer en wat ze gaan doen weet ik niet. Ik weet wel dat de auto niet goed is en ik ben heel erg blij dat de tuning niet het probleem is anders had ik nu met een arrestatie busje opgehaald geworden om naar een TBS kliniek gebracht te worden volgens een hele hoop mensen hier
Ik heb nog even wat testen gedaan met 0 naar 100 en daar kom ik niet verder dan 10,8 terwijl 8,8 de opgave is van de fabriek. Ik heb op meerder manieren getest en mijn broer heeft ook meerdere malen gedaan zodat ik niet enige ben. De powermeter komt in zijn eerste versnelling helemaal niet bij het pijltje en in zijn tweede versnelling pas boven de 5000 toeren. Dealer geeft aan dat dat al niet klopt en dat de sprint tijd zeker niet klopt.
Verdere info zal volgen
-
- 4th Gear member
Ook in dit geval; zeer benieuwd. Symptomen zijn herkenbaar.V40Rdesign schreef: De powermeter komt in zijn eerste versnelling helemaal niet bij het pijltje en in zijn tweede versnelling pas boven de 5000 toeren. Dealer geeft aan dat dat al niet klopt en dat de sprint tijd zeker niet klopt.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
-
- 2nd Gear member
Vandaag de auto weer opgehaald bij de dealer er is nog niks aangedaan technisch gezien. Wel is er een journaal geschreven voor de importeur en deze gaan het naar de fabriek sturen. Mensen van de dealer hebben het nu ook ervaren en er was nog een klant die met een T3 dezelfde klacht had en deze auto stond ook bij de dealer misschien iemand van hier ik weet het niet. Bijkomend was dat ik een V60 T3 had welke exact de zelfde problemen had.
I keep you posted!!
I keep you posted!!
- lint
- Geartronic member
Goed dat het probleem serieus wordt opgepakt maar als ik het zo lees kan een definitieve oplossing wel even duren.V40Rdesign schreef:Vandaag de auto weer opgehaald bij de dealer er is nog niks aangedaan technisch gezien. Wel is er een journaal geschreven voor de importeur en deze gaan het naar de fabriek sturen. Mensen van de dealer hebben het nu ook ervaren en er was nog een klant die met een T3 dezelfde klacht had en deze auto stond ook bij de dealer misschien iemand van hier ik weet het niet. Bijkomend was dat ik een V60 T3 had welke exact de zelfde problemen had.
I keep you posted!!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
lint, Daar ben ik zelf ook bang voor.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Was die andere T3 ook gechipt (geweest) ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Nee deze auto is standaard net zoals de T4 van VolvoJanssen ik wist het zeker dat het geen probleem door het tunen kon zijn. Het is een probleem in de 2.0 software volgens de dealer. De auto's waar het om mee aan de hand is rijden erg slecht en je voelt het gelijk aan de auto als je er mee rijd en het euvel treed op.Ben schreef:Was die andere T3 ook gechipt (geweest) ?
- VolvoJanssen
- 2nd Gear member
Ik heb gisteren terugkoppeling gehad van Volvo NL en ze willen mijn auto nogmaals hebben voor een testrit.
op 4-9 gaat hij dus wederom naar de garage.... verder nog niks gehoord.
op 4-9 gaat hij dus wederom naar de garage.... verder nog niks gehoord.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
- alfapan
- 2nd Gear member
Succes, geloof ook dat de techniek je in de steek laat. Net zo goed is het iets lulligs zoals een sensor, die iets niet vrijgeeft.
Had zelf op mijn alfa een turbodruk begrenzing op temperatuur.
Ook al op problemcar of amt gekeken?
Mijn ervaring is met deze sites en forums dat veel al bekend is, en tevens maat voor wat nov komen gaat...
Had zelf op mijn alfa een turbodruk begrenzing op temperatuur.
Ook al op problemcar of amt gekeken?
Mijn ervaring is met deze sites en forums dat veel al bekend is, en tevens maat voor wat nov komen gaat...
Volvo 440
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd
Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd
Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
- reingraat
- 2nd Gear member
En?
Iets uitgekomen de 4e?
Iets uitgekomen de 4e?
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
-
- 2nd Gear member
Loopt nog is nog niks aan gebeurd.