Pagina 5 van 5
Geplaatst: 20.09.2013 - 18:12
door BlackcurrantV70
Discovery schreef:Ja, die is van 163 naar 181 gegaan, dus je mist niets.
Je mis wel een cylinder....
Geplaatst: 20.09.2013 - 18:19
door lint
BlackcurrantV70 schreef:Discovery schreef:Ja, die is van 163 naar 181 gegaan, dus je mist niets.
Je mis wel een cylinder....
Dat is altijd een gemis maar misschien is de nieuwe motor wel beter op gebied van prestaties en zuinigheid/uitstoot.
S60 T5 driver support line
Geplaatst: 22.09.2013 - 14:21
door Ab S
Heb in de car configurator bij de prijslijst van nov 2014 de driver support line tevergeefs gezocht, terwijl deze wel in de prijslijst staat. Ook (veel) andere lijnen lijnen ontbreken in de car configurator (van de S60 in ieder geval). Of kijk ik niet goed?
Overigens, als ik prijslijst en configurator combineer, dan kom ik voor een S60 T5 met 8-traps geartronic (nov 2014) op ongveer hetzelfde bedrag als een S60 T4 met 6-traps powershift! Zou dat alleen door de bijtelling komen? Zo ja, dan moeten we heel goed in de gaten houden of en zo ja wanneer er veranderingen komen in de NL belastingen..
In ieder geval is de nieuwe T5 prijstechnisch een enorme verbetering, en ook door de nieuwe motor en zeker door de 8-traps automaat zal het technisch/rijden ook een behoorlijke vooruitgang zijn.
De nieuwe T4 zal dan weer iets gunstiger geprijsd zijn dan de nieuwe T5.
Ben tzt benieuwd naar ervaringen.
Geplaatst: 22.09.2013 - 21:29
door Discovery
T4 powershift vs T5 geartronic scheelt inderdaad maar 800 euro, ligt deels aan de hogere BPM op de T4 PS en deels aan de vrij lage prijsstelling van de T5. Ik begrijp overigens niet waarom een automaat op de D2 duurder(2000 vs 1500) is dan een D2 R-design, iemand die dit kan verklaren?
Geplaatst: 22.09.2013 - 21:55
door bart simpson
door bredere banden een iets hogere CO2 uitstoot?
Geplaatst: 22.09.2013 - 22:09
door lint
Het zal zeker met een gewijzigde uitstoot te maken hebben!
Die uitstootgegevens zijn tegenwoordig bepalend voor de hoogte van de prijzen.
Geplaatst: 22.09.2013 - 22:28
door Discovery
De R-design heeft op papier dezelfde uitstoot als een normale S60(zelfde BPM bedrag zowel voor handbak als automaat), dus daar ligt het niet aan. Enige reden die ik mij kan bedenken is dat op een kale S60 met powershift de marge anders te klein is.
Geplaatst: 22.09.2013 - 22:45
door OGA244
de R design D2 automaat staat volgens mij op 17" velgen met smallere banden dan de handbak die op 18" staat
Geplaatst: 22.09.2013 - 22:54
door arnoud
Die huidige C02 regels geven wel interessante prijslijsten inderdaad.
Vroeger... Toen een luxere auto gewoon meer kostte dan een kale...
Geplaatst: 22.09.2013 - 23:17
door lint
arnoud schreef:Die huidige C02 regels geven wel interessante prijslijsten inderdaad.
Vroeger... Toen een luxere auto gewoon meer kostte dan een kale...
Vroeger was toch alles beter

Geplaatst: 23.09.2013 - 08:13
door Bart
Vroeger had je geen drempels, alleen kuilen...
