Tips en trics instellingen direct na aflevering

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Voskuh
2nd Gear member

kisman schreef:Voor degene die interesse heeft. Blijkbaar heb ik een dubbele bestelling gedaan van de lampjes. Nu dus een setje over.
Stuur een PM als je ze wilt overnemen.

Het gaat hier om de LED's voor de 'grondverlichting' vanuit de spiegelkappen.

http://dx.com/p/t10-2w-90lm-13-smd-1210 ... pcs-161186
Is dat makkelijk in te bouwen?
Zo ja, dan heb ik wel interesse
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
kisman
2nd Gear member

Voskuh schreef:
kisman schreef:Voor degene die interesse heeft. Blijkbaar heb ik een dubbele bestelling gedaan van de lampjes. Nu dus een setje over.
Stuur een PM als je ze wilt overnemen.

Het gaat hier om de LED's voor de 'grondverlichting' vanuit de spiegelkappen.

http://dx.com/p/t10-2w-90lm-13-smd-1210 ... pcs-161186
Is dat makkelijk in te bouwen?
Zo ja, dan heb ik wel interesse
Check je forum mailbox.
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
Lampo
1st Gear member

Hier wordt ook melding gemaakt dat je het aantal meldingen bij de navigatie kan instellen, maar helaas geen link naar het draadje. Ik heb gisteren met het instructieboekje gekeken, maar niet een menu gevonden waar je kunt instelllen hoe vaak een alternatieve route aangeboden wordt of hoe vaak een instructie herhaald wordt.

Werd vanochtend in de spits wel een beetje gek van al die alternatieve routes die ik steeds weg moest klikken namelijk...
Gerardv
1st Gear member

Vanmorgen dit ook nagevraagd bij de aflevering, ook dealer gaf aan dat dit niet mogelijk was...terwijl ik dit wel degelijk op dit forum heb gelezen. Dus wie o wie verlost ons van de hoge frequentie?
In bestelling Levering op 16 oktober
V40 D2 Momentum / buss pack pro / panoramisch dak / Bliss / 17"; Mannan velgen / black sapphire / en kleine extra's
reingraat
2nd Gear member

Geen geluk met de ledverlichting...

De lampjes voor de spiegels deden helemaal niets.
Bij de achteruitrijverlichting werkte er maar 1, deze doet nu ook niets meer.
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
Voskuh
2nd Gear member

Gerardv schreef:Vanmorgen dit ook nagevraagd bij de aflevering, ook dealer gaf aan dat dit niet mogelijk was...terwijl ik dit wel degelijk op dit forum heb gelezen. Dus wie o wie verlost ons van de hoge frequentie?
In het navigatiemenu bij verkeersinformatie de berichten op geen zetten
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Voskuh
2nd Gear member

Ohja, als je beide knopjes indrukt waarmee je normaal de spiegel selecteert die je wilt stellen, dan klappen beide spiegels in.
Wellicht wel eens handig.

Volvo V40 R-design !!
Mike Philippens
3rd Gear member

Voskuh schreef:Ohja, als je beide knopjes indrukt waarmee je normaal de spiegel selecteert die je wilt stellen, dan klappen beide spiegels in.
Wellicht wel eens handig.
Je kunt er bumperklevers gek mee maken. Een kennis deed dat nóg leuker: die had zo'n electrisch gordijntje op de achterruit en als iemand zat te douwen, klapte hij zijn zijspiegels in en deed het gordijntje dicht. Ofwel ze haken af en snappen dat je je niet laat opjagen, of ze ontploffen omdat je in feite zegt 'ik zie je niet meer...'
Afbeelding
MvR
2nd Gear member

Vandaag de buitenspiegel lampjes vervangen met de LEDs van DX. Binnen 5 minuten zijn ze vervangen en het ziet er direct een heel stuk netter uit!

Tevens heb ik de achteruitrijlampen vervangen door de LED's en ik heb 2 V40s R-designs langs elkaar gezet. De 1 met de LED's en 1 met de standaard lampen maar mijn collega, mijn vader (automonteur) en ik zelf vinden de lichtopbrengst van de LED toch zeker wel wat beter en vooral een heel stuk mooier!
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
LightStar
4th Gear member

Heb je van dat laatste een foto ? ben eigelijk wel benieuwd hoe zo'n led lamp staat.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
MvR
2nd Gear member

Ik kan wel een foto maken, maar ik heb alleen helaas geen foto meer van het verschil tussen beide want bij mijn collega zitten de LED's er nu ook in. Is dat voldoende? Dan maak ik er straks wel even 1.
In bestelling
Huidig
Voorheen
LightStar
4th Gear member

MvR schreef:Ik kan wel een foto maken, maar ik heb alleen helaas geen foto meer van het verschil tussen beide want bij mijn collega zitten de LED's er nu ook in. Is dat voldoende? Dan maak ik er straks wel even 1.
ik ben eigelijk meer benieuwd naar hoe het lampje staat (standaard is het een rond bol lampje, led ziet er vaak anders uit)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
MvR
2nd Gear member

Helaas gaat hem niet worden, ik moet hem natuurlijk in zijn achteruit zetten en dan een foto maken. Ben maar alleen vandaag dusja:P Heb er 1 met auto timer kunnen maken maar daar zie je 't niet echt goed op.. Sorry zal dus een andere keer moeten.
In bestelling
Huidig
Voorheen
pkrielen
Starter
Contacteer:

Gerardv schreef:In de verschillende posts die ik de afgelopen maanden heb (mee)gelezen komen regelmatig handige tips en trics naar voren om de configuratie van de auto in te stellen na aflevering.

Een voorbeeld is het instellen van navigatie zodat je niet continu een oproep krijgt om bij file toch echt een andere route te kiezen. Of het inladen van flitspalen als POI. Deze en de ander tips staan vaak in een aparte topic over dat onderwerp, maar niet overzichtelijk bij elkaar. Eventueel voorzien van korte stappenplan.

Voorstel om, net als bij de KM-standen en Verbruikscijfers, de hele post te kopiëren en de nieuwe instelling toe te voegen waar mogelijk voorzien van linken naar uitwerking.

De complete lijst, d.d. 26-10:

1. SilverVision's bestellen en in je V40 steken
2. Instellen frequentie herberekening/melding: Navigatie -> instellingen- bij verkeersinformatie de berichten op geen zetten
3. Instellen favorieten-knop (bv: navigatiestem aan/uit)
4. Lampjes in de zijspiegels vervangen voor Led
5. POI's importeren in de navigatie (b.v. vaste fliters)
6. Telefoonhouder plaatsen en kabel wegwerken
7. de EXIT knop (hetzij op het stuur of op de middenconsole) enkele seconden ingedrukt houden, krijg je shortcuts met opties voor de diverse bronnen (radio / navigatie / bellen etc.)
8. Je kan de sleutel na het starten gewoon verwijderen. Handig als je een dikke sleutelbos hebt. Wel opletten bij het afslaan dat je de sleutel binnen handbereik hebt Smile
9. Je muziek HDD aansluiten
10. 3G data dongle aansluiten / instellen?
11. Achteruitrijlichten door LED-lampjes vervangen (http://dx.com/p/1157-2-2w-110lm-22-smd- ... 12v-160940
12. Bandenspanning bij D2 verlagen naar 2.3. Is standaard 2.6 (ECO) maar slechtere rijervaring.
13. Kilometers per rit ipv totale KM. My Car --> Verbruik -> OK knop (of scrollweel op je stuur). Dan krijg je een menu, daarin kun je aangeven dat je hem elke cyclus weer wilt resetten.
Puntje 8 is leuk, maar hou in de gaten dat als je dit langdurig doet de batterij in je sleutel leegraakt en je dus niets meer kunt.. Dus af en toe even een ritje op zijn plaats laten zitten zodat de batterij kan bijladen..
Volvo V40 R-Design D2 MY2013 || Ice White || Volledig R-Design leder
Opties: Intro line || Panoramisch zonnedak || Park Assist Pilot || Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel || Instaplijsten voor en achter || Extra getinte ramen achterportieren en achterklep || Laadvloer met 2 niveaus || Zonder motor en modelaanduiding
Tankiej
3rd Gear member

Ik heb mijn sleutel nog nooit in de auto gestoken, keyless start. Ook niks gehoord over dat je het soms wel moet doen (of beter is om te doen) omdat anders de batterij niet bijgeladen wordt :o
Agnax
2nd Gear member

Ik vind dat hele punt 8 nogal raar. Als je niet wil dat je hele sleutelbos aan je autosleutel hangt dan hebben we daar toch gewoon een bestaande oplossing voor?

Afbeelding

Voor een paar euro bij je lokale schoenmaker/sleutelkloner.
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
eQuation
2nd Gear member

Agnax schreef:Ik vind dat hele punt 8 nogal raar. Als je niet wil dat je hele sleutelbos aan je autosleutel hangt dan hebben we daar toch gewoon een bestaande oplossing voor?

Voor een paar euro bij je lokale schoenmaker/sleutelkloner.
Ik hou me aanbevolen als ze bij jou ergens liggen dan, want ik zoek deze en kan ze niet vinden. Op Internet ook niet. Zoek ook nog de juiste "Google term" :wink:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Albert Einstein
Agnax
2nd Gear member

eQuation schreef: Ik hou me aanbevolen als ze bij jou ergens liggen dan, want ik zoek deze en kan ze niet vinden. Op Internet ook niet. Zoek ook nog de juiste "Google term" :wink:
Met de term "koppelstuk sleutelbos" kom ik een heel eind. Verder kan ik ze hier (=Leeuwarden) gewoon kopen bij de lokale schoenmakers (die maken immers ook sleutels na en verkopen deze aanverwante artikelen).
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Voskuh
2nd Gear member

Vind het zonder sleutel toch een stuk makkelijker. Gewoon erin duwen, starten en weer eruit.

Volvo V40 R-design !!
jeroen733
1st Gear member

Wie heeft de equalizer instelingen van het high performance multimedia systeem aangepast? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar de instellingen.
XC60 T5 FWD Polar+ MY16
Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra Sport Lease Edition
VW Golf Variant 1.0 TSI Highline
V40 2.0 D2 R-design MY13
Plaats reactie

Terug naar “V40”