Pagina 5 van 11
Geplaatst: 28.10.2013 - 00:07
door diesel01
Volgende week ga ik wisselen..
Midden novenber heeft mijn vrouw de auto nodig en vandaag meerdere aanrijdingen en glijpartijen tijdens winterse buien op de A28..
Beter WB in zomerse omstandigheden dan ZB in winterse omstandigheden..
Geplaatst: 28.10.2013 - 08:06
door Gast
lint schreef:Niels S60 schreef:Dus je zet de garagekrik gewoon onder de verdikking op de felsnaden/krikpunten? Ik durfde dat niet aan en heb de laatste keer de originele bijgeleverde Volvo krik gebruikt (wat een onding trouwens).
Ik gebruik een rubber blok tussen de krikschotel en het krikpunt om beschadigingen te voorkomen.
Ik gebruik tegenwoordig ook wel een nylon blok. Zacht genoeg om geen beschadigingen te veroorzaken, hard genoeg om niet te beschadigen (je krijgt wel een redelijke puntbelasting op de felsnaad)
Geplaatst: 28.10.2013 - 11:37
door guidof
dbosker schreef:lint schreef:Niels S60 schreef:Dus je zet de garagekrik gewoon onder de verdikking op de felsnaden/krikpunten? Ik durfde dat niet aan en heb de laatste keer de originele bijgeleverde Volvo krik gebruikt (wat een onding trouwens).
Ik gebruik een rubber blok tussen de krikschotel en het krikpunt om beschadigingen te voorkomen.
Ik gebruik tegenwoordig ook wel een nylon blok. Zacht genoeg om geen beschadigingen te veroorzaken, hard genoeg om niet te beschadigen (je krijgt wel een redelijke puntbelasting op de felsnaad)
Bedankt voor de tip, ik had er niet bij nagedacht en heb hem er gewoon onder gezet.
Geplaatst: 28.10.2013 - 12:52
door PeerTronic
Afgelopen zaterdag....bij een buiten temperatuur van rond de 25 graden
Was 2 weken daarvoor in het "Schwarzwald" en in de Alpen was het ook al chaos door de sneeuw. Heb toen maar besloten snel een afspraak te maken.
Tja, maar ik rijdt in ieder geval weer wat meer comfi op mijn 17" sloffen.
Geplaatst: 28.10.2013 - 13:05
door diesel01
guidof schreef:dbosker schreef:lint schreef:
Ik gebruik een rubber blok tussen de krikschotel en het krikpunt om beschadigingen te voorkomen.
Ik gebruik tegenwoordig ook wel een nylon blok. Zacht genoeg om geen beschadigingen te veroorzaken, hard genoeg om niet te beschadigen (je krijgt wel een redelijke puntbelasting op de felsnaad)
Bedankt voor de tip, ik had er niet bij nagedacht en heb hem er gewoon onder gezet.
Mijn 2.5ton krik heeft een rubber pad in het binnenste van de metalen kom liggen.
Ik pak gewoon per wiel het daarvoor bestemde krikpunt, gaat altijd goed.
Geplaatst: 28.10.2013 - 13:09
door lint
diesel01 schreef:guidof schreef:dbosker schreef:
Ik gebruik tegenwoordig ook wel een nylon blok. Zacht genoeg om geen beschadigingen te veroorzaken, hard genoeg om niet te beschadigen (je krijgt wel een redelijke puntbelasting op de felsnaad)
Bedankt voor de tip, ik had er niet bij nagedacht en heb hem er gewoon onder gezet.
Mijn 2.5ton krik heeft een rubber pad in het binnenste van de metalen kom liggen.
Ik pak gewoon per wiel het daarvoor bestemde krikpunt, gaat altijd goed.
Dat is wel een hele luxe krik, je hebt altijd baas boven baas!
Geplaatst: 28.10.2013 - 15:16
door diesel01
lint schreef:diesel01 schreef:guidof schreef:
Bedankt voor de tip, ik had er niet bij nagedacht en heb hem er gewoon onder gezet.
Mijn 2.5ton krik heeft een rubber pad in het binnenste van de metalen kom liggen.
Ik pak gewoon per wiel het daarvoor bestemde krikpunt, gaat altijd goed.
Dat is wel een hele luxe krik, je hebt altijd baas boven baas!
Neuh valt best mee.
http://www.tooltopper.nl/garagekrik/225 ... 15759.html
Geplaatst: 28.10.2013 - 15:18
door LightStar
@lint, hij moet ook wel met een XC60, je wil niet dat een 2 ton krik het niet houdt.
Geplaatst: 28.10.2013 - 18:55
door Fons099
LightStar schreef:@lint, hij moet ook wel met een XC60, je wil niet dat een 2 ton krik het niet houdt.
Krik tilt niet de hele auto op, maar slechts hooguit de helft.
Dus je hebt nogal wat marge over.
Geplaatst: 28.10.2013 - 19:04
door LightStar
Fons099 schreef:LightStar schreef:@lint, hij moet ook wel met een XC60, je wil niet dat een 2 ton krik het niet houdt.
Krik tilt niet de hele auto op, maar slechts hooguit de helft.
Dus je hebt nogal wat marge over.
Dat klopt maar toch zou ik met zo'n auto ook een zwaardere krik gebruiken (of bokjes plaatsen)
Geplaatst: 28.10.2013 - 19:07
door volvo 63
Ik verwissel niet de wielen maar de auto.
Geplaatst: 02.11.2013 - 19:41
door diesel01
En ze zitten er weer om.
17" Sargas met Michelin Alpin4
Geplaatst: 02.11.2013 - 20:08
door Fredhead
Denk dat ze er hier binnen een week of 2 ook onder komen als het zo door gaat qua weer
Geplaatst: 02.11.2013 - 20:22
door Gast
Mooie garagekrik trouwens !
Geplaatst: 02.11.2013 - 22:21
door diesel01
dbosker schreef:Mooie garagekrik trouwens !
Werkt perfect komt uit Deltzijl, Tooltopper.
Heeft helemaal geen probleem met XC60.
Geplaatst: 02.11.2013 - 22:25
door MyDJ
A.s. dinsdag, gelijk met de kleine beurt.
Geplaatst: 02.11.2013 - 23:25
door hertogjan6
dit jaar geen winterset voor de 855

Geplaatst: 02.11.2013 - 23:38
door Calimero
21 november komen de winterbanden op mijn huidige zomervelgen, wordt de c30 uitgelijnd en tevens laat ik direct APK doen. Kan ik er weer twee jaar tegen....
Geplaatst: 03.11.2013 - 15:42
door MarioC70
jaapburg schreef:Ergens deze week ga ik ze wisselen, ze hebben 5mm. Ik rij ze vervolgens helemaal op en vlak voor de wintersport gaan er nieuwe onder! (tenzij er een halve meter sneeuw in NL valt, dan gaan de nieuwe er eerder onder..)
Winterbanden met een profiel van rond de 4 mm zijn dus afgeschreven..
Hebben dus weinig functie meer..
Geplaatst: 03.11.2013 - 15:44
door MarioC70