City safety. Ik merk er niks van

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
diesel01
Geartronic member

twcoolen schreef:
diesel01 schreef:
twcoolen schreef: Prima toch? Geeft in ieder geval wat meer kleur aan het merk....
Nou..ik merk vooral een groep op die erg van de gadgets is en dergelijke systemen wil testen terwijl ik denk dat Volvo het als last line of defense bedoeld.
Ook zie ik deze groep een bijzonder rijstijl hebben, zie het topic over accelereren.
Er is ook een bepaalde groep die hele groepen mensen over 1 kam scheert, generaliseert, vooroordelen heeft en uit de hoogte reageert.

Dat maakt de boel er niet gezelliger op. Iedereen in zijn waarde laten.

Een opmerking in de trant van: "een typische Volvo rijder is een geitenwollen sokken figuur met een tandartsenpraktijk en een schapendoes achter in de kofferbak" slaat toch ook nergens op?

Ja ik ben leaserijder.
Ons leasebeleid zegt het volgende:
- Max. 10.000 kilometer prive per jaar
- Additionele privekilometers worden direct aan de berijder doorbelast
- Een verbruik van meer dan 15% boven de ECD-norm wordt direct aan de berijder doorbelast
- Tanken boven de norm qua literprijs aan de pomp wordt direct aan de medewerker doorbelast.

Ik denk dat ik net zo bewust met mijn lease Volvo omga als menig eigenaar.
Ja altijd weer dat woordje generaliserend :roll:
Die tandarts schijnt het anders best goed te doen alhoewel de mijne A6 Allroad rijdt.
Ik generaliseer helegaar niemand, jij wilt lezen dat ik generaliseer.
Het is altijd een bepaald type Volvo die in mijn kofferbak hangt terwijl ik 135km/u op de cruise doe.
Geen vooroordeel maar gewoon bevinding, en uit de hoogte...tja dat is de perceptie van de persoon die het zo opvat.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
CHRISITO
4th Gear member

eens uitproberen met een stapel kartonnendozen !!!

zou werken volgens de dealer ! bij een opendeurdag bij de dealer werkte het :)
eQuation
2nd Gear member

Nou geloof mij... HET WERKT!

(ik weet dat sinds 1,5 uur HEEL ERG zeker....)

:(
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Albert Einstein
Inny
2nd Gear member

En in welke situatie maakte jij het mee? Ik ben nog steeds City Safety-virgin..!
Volvo V40 D4 R-Design - MY2014 - 2019-
Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
twcoolen
3rd Gear member

diesel01 schreef:
twcoolen schreef:
diesel01 schreef: Nou..ik merk vooral een groep op die erg van de gadgets is en dergelijke systemen wil testen terwijl ik denk dat Volvo het als last line of defense bedoeld.
Ook zie ik deze groep een bijzonder rijstijl hebben, zie het topic over accelereren.
Er is ook een bepaalde groep die hele groepen mensen over 1 kam scheert, generaliseert, vooroordelen heeft en uit de hoogte reageert.

Een opmerking in de trant van: "een typische Volvo rijder is een geitenwollen sokken figuur met een tandartsenpraktijk en een schapendoes achter in de kofferbak" slaat toch ook nergens op?

Ja ik ben leaserijder.
- Een verbruik van meer dan 15% boven de ECD-norm wordt direct aan de berijder doorbelast
- Tanken boven de norm qua literprijs aan de pomp wordt direct aan de medewerker doorbelast.

Die tandarts schijnt het anders best goed te doen alhoewel de mijne A6 Allroad rijdt.
Het is altijd een bepaald type Volvo die in mijn kofferbak hangt terwijl ik 135km/u op de cruise doe.
Geen vooroordeel maar gewoon bevinding, en uit de hoogte...tja dat is de perceptie van de persoon die het zo opvat.
Prima, wat jij wil. Blijkbaar heb je een plank voor je kop aangezien je zelfs in deze reactie exact de woorden gebruikt die generaliserend bedoeld zijn.

Is die Volvo die in je kofferbak hangt soms een XC60 die getuned is zodat hij snel kan inhalen ten behoeve van zijn eigen veiligheid?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
OGA244
8th Gear member

Inny schreef:En in welke situatie maakte jij het mee? Ik ben nog steeds City Safety-virgin..!
er zijn hier ook nog zoveel airbag maagden (ik gelukkig ook)
diesel01
Geartronic member

twcoolen schreef:
diesel01 schreef:
twcoolen schreef: Er is ook een bepaalde groep die hele groepen mensen over 1 kam scheert, generaliseert, vooroordelen heeft en uit de hoogte reageert.

Ja ik ben leaserijder.

Prima, wat jij wil. Blijkbaar heb je een plank voor je kop aangezien je zelfs in deze reactie exact de woorden gebruikt die generaliserend bedoeld zijn.

Is die Volvo die in je kofferbak hangt soms een XC60 die getuned is zodat hij snel kan inhalen ten behoeve van zijn eigen veiligheid?
Haha wat zijn ze lang he...die tenen.
Ik heb geen plank voor mijn hoofd, ik ben een vliegtuig :lol:
En nee je moet er niet kort op..je moet er omheen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Voskuh
2nd Gear member

Zo hey, ik post alleen dat het toch werkt en het hele forum gaat weer los.
Moest weer even flink wat lezen, maar weinig gemist zo te zien ...
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Plaats reactie

Terug naar “V40”