Pagina 5 van 21

Geplaatst: 04.01.2014 - 14:27
door jp-v60
diesel01 schreef:Vrouw naast je, kinders op de achterbank?
Het scheelt dat je ze niet vast hoeft te zetten, heeft toch geen zin als er een band afloopt.
Ben op de autobahn eens als 1 van eersten bij ongeval geweest op de 61 thv Heillbron daar waar de bestuurder zat was alleen bloed te zien en na controle van de brandweer heeft de Technische Hilfs Werke het wrak opgeladen om datgene wat er in zat er elders eruit te snijden.
Maar je hebt wel een goed verhaal :wink:
Of je nou een klapper maak met 150 of met 200+ Bij allebei vertel je het niet meer na.
Voor de goede orde, alle veiligheidssystemen zijn getest tot ca 60 km/u.

Geplaatst: 04.01.2014 - 14:46
door RichieB
Echt waar? Dus boven de 60 km/u moet ik weer zelf opletten? Bummer.

Geplaatst: 04.01.2014 - 18:42
door jp-v60
bedoelde meer de kreukelzone's en dergelijke. Al die sterren die de auto's krijgen. Is allemaal schijnveiligheid.

Geplaatst: 04.01.2014 - 18:52
door V60 PIH Power Blue
Nou, allemaal:

Maar tussen die 150 en 220 schijnt inderdaad niet zoveel verschil te zitten. Qua RIP dan :angel11:

Geplaatst: 04.01.2014 - 19:04
door RichieB
De les van dit filmpje: bij een frontale botsing, snel uitwijken zodat de pagagierskant de klap opvangt. En oh ja, dit forum niet aan mijn vrouw laten lezen. ;-)

Geplaatst: 04.01.2014 - 19:25
door jp-v60
RichieB schreef:De les van dit filmpje: bij een frontale botsing, snel uitwijken zodat de pagagierskant de klap opvangt. En oh ja, dit forum niet aan mijn vrouw laten lezen. ;-)
+1

Geplaatst: 04.01.2014 - 19:54
door s60magic
En waar is het motorblok van de Volvo gebleven in het filmpje

Geplaatst: 04.01.2014 - 20:51
door v60pih
s60magic schreef:En waar is het motorblok van de Volvo gebleven in het filmpje
Ach dat filmpje. Idd een geprepareerde Volvo zonder motorblok e.d. Staat een lang topic van hier op het forum (als het niet is verwijderd inmiddels).

Maar dergelijke Volvo is niet toch niet te vergelijken met een V60 PIH hoewel die paar honderd kilo aan accu's wel even wil doorduwen bij een frontaaltje.

160 km/hr:

edit; ter vergelijk wat foto's van een normale V60 en een PIH naast elkaar gezet:

Afbeelding

Geplaatst: 04.01.2014 - 20:58
door DutchVolvo
Even een heel ander onderwerp:

Ik heb mijn portieren ingesteld op automatisch sluiten bij wegrijden. Als ik nu ergens aankom en mijn bestuurdersportier open en vervolgens iets van de achterbank wil pakken via de passagiersdeur zit die deur nog op slot. Ik moet dan met de afstandsbediening (soms zelfs 2 keer) de deuren ontgrendelen. Erg onpraktisch. Het moet toch zo in te stellen zijn dat als bestuurder de deur opent alle deuren automatisch ontgrendelen? Ik kan dit echter nergens vinden, iemand suggesties?

Geplaatst: 04.01.2014 - 21:00
door jvov60
My Car > Auto Instellingen > Slot Instellingen en dan ergens iets van willekeurige deur veranderen naar alle open?

Geplaatst: 04.01.2014 - 21:30
door RichieB
@DutchVolvo: geen keyless drive zeker? Dan ontgrendelen de portieren vanzelf als je ze aanraakt.

Geplaatst: 04.01.2014 - 21:48
door Montalbano
jvov60 schreef:My Car > Auto Instellingen > Slot Instellingen en dan ergens iets van willekeurige deur veranderen naar alle open?
Ik heb hetzelfde "probleem" en deze oplossing geprobeerd. Werkt echter niet voor mij. Volgens mij heeft die instelling betrekking op het openen van buitenaf met de sleutel. Als hij op "eerst bestuurder, dan alle" staat dan gaat bij een keer drukken op sleutel alleen bestuurdersdeur open.

Een workaround voor het bovengenoemde probleem is om bij uitstappen in je portier de "ontgrendel" knop een keer in te drukken. Dan zijn alle deuren open en ook van buitenaf te openen. Is even wennen maar voor mij werkt het nu zo.

Geplaatst: 04.01.2014 - 21:57
door Pvdveen
Ik heb ook Keynes optie. En vindt dit inderdaad ook onhandig.
Wat ook lastig is dat als de auto een tijdje van slot is dan wordt na een aantal minuten de kabel weer geblokkeerd. Dan moet ik eerst de auto op slot doen en weer openen om de kabel er uit te halen.

Geplaatst: 05.01.2014 - 00:25
door RichieB
Als de kabel geblokkeerd is kan je ook op de ontgrendel knop van je sleutel drukken om hem te ontgrendelen. Is meestal sneller dan op slot en open doen via keyless.

Geplaatst: 05.01.2014 - 08:34
door rsnhakan
Dat automatisch vergrendelen icm keyless drive... hoe zit het als iemand de auto van buitenaf probeert te openen, terwijl jij bij een stoplicht aan het wachten bent? Dan heeft dat automatisch vergrendelen toch geen nut meer?

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:37
door RichieB
Volgens mij werkt dat niet. De auto weet bij welke deur je staat (een andere openen gaat niet). Dus een deur vanaf buiten openen terwijl de sleutel in de auto is kan ook niet lijkt me.

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:45
door V60 PIH Power Blue
Ik weet niet precies of ik je vraag goed begrijp, maar als je je afvraagt of automatisch vergrendelen nog werkt icm Keyless Drive dan is het antwoord 'ja'. Dat hebben ze wel vernuftig opgelost (PCC in de auto wordt genegeerd als er van buiten iemand een portier probeert te openen of zoiets).

Ik ga er voor het gemak van uit dat je het "nut" van automatisch vergrendelen nog wel ziet, toch?

Ik zal vandaag eens een praktijktestje doen n.a.v. de vraag van DutchVolvo; ik vond het vooral irritant in mijn V70 en het kan zijn dat ik er aan gewend ben of dat het bij mij toevallig goed gaat :crazy:

Geplaatst: 05.01.2014 - 13:01
door diesel01
Als ik in de auto zit met draaiende motor en mijn vrouw probeert de deur te open dan lukt dat niet en moet ik van binnen de deur ontgrendelen.
Heeft mijn vrouw de 2 sleutel op zak herkent het systeem dat en kan ze hem openen ook als ik de auto heb draaien op de eerste sleutel.
Iemand zonder 2e sleutel gaat de auto niet open krijgen.
Het je security line met gelaags glas aangevinkt kunnen ze er ook niet in komen met een hamer oid..

Geplaatst: 05.01.2014 - 13:06
door diesel01
jp-v60 schreef:
diesel01 schreef:Vrouw naast je, kinders op de achterbank?
Het scheelt dat je ze niet vast hoeft te zetten, heeft toch geen zin als er een band afloopt.
Ben op de autobahn eens als 1 van eersten bij ongeval geweest op de 61 thv Heillbron daar waar de bestuurder zat was alleen bloed te zien en na controle van de brandweer heeft de Technische Hilfs Werke het wrak opgeladen om datgene wat er in zat er elders eruit te snijden.
Maar je hebt wel een goed verhaal :wink:
Of je nou een klapper maak met 150 of met 200+ Bij allebei vertel je het niet meer na.
Voor de goede orde, alle veiligheidssystemen zijn getest tot ca 60 km/u.
Je hebt net even meer marge in je bedenk tijd.
Als in iemand stoomt vanaf de invoegstrook ineens naar links zoals recentelijk is gebeurd waarbij de persoon die met 200+ op links reed voor 40% aansprakelijk is.

Geplaatst: 05.01.2014 - 13:13
door Superfunky
diesel01 schreef: Je hebt net even meer marge in je bedenk tijd.
Als in iemand stoomt vanaf de invoegstrook ineens naar links zoals recentelijk is gebeurd waarbij de persoon die met 200+ op links reed voor 40% aansprakelijk is.
Ja, en bij 80km/h heb je nog meer tijd en mag je niet eens op links komen. Wat je punt?