@Jaromir
Is bekend wanneer deze (belangrijke) update is uitgebracht?
Wie heeft op de V60 PIH al een software update gehad?
- Jaromir
- 3rd Gear member
Je merkt deze update direct, tis een verschil van dag en nacht...
Laatste update was maart 2014, daar was het nog niet en nu in october 2014 is bij de nieuwe update een zeer duidelijke verbetering aanwezig
Laatste update was maart 2014, daar was het nog niet en nu in october 2014 is bij de nieuwe update een zeer duidelijke verbetering aanwezig
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- Starter
Klopt, de october 2014 softare update is zeer goed.
Ik merk het vooral in de AWD mode, ook de response van het multimedia systeem incl. navigatie is sterk verbeterd,
Advies: zo snel mogelijk deze laatste update (onder garantie) er op laten zetten !
Ik merk het vooral in de AWD mode, ook de response van het multimedia systeem incl. navigatie is sterk verbeterd,
Advies: zo snel mogelijk deze laatste update (onder garantie) er op laten zetten !
- Jaromir
- 3rd Gear member
Helemaal mee eens
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
-
- 5th Gear member
@japnsetuin Betreft het modeljaar 2014?japansetuin schreef: Klopt, de october 2014 softare update is zeer goed.
- V60_PHEV
- 4th Gear member
Vandaag heeft mijn Plug-In een beurt gehad, 2 jaar oud en 53.000 op de teller.Jaromir schreef: Je merkt deze update direct, tis een verschil van dag en nacht...
Viel gelukkig allemaal mee, alles tip top.
Ik had alleen gevraagd of de dealer de nieuwste versie van Sensus er op wilde zetten.
Af en toe ging het afspelen van MP3's vanaf mijn Iphone niet helemaal goed.
De dealer zegt dat hij nu de nieuwste versie heeft ingeladen, ik krijg alleen onder 'Kaart en software versie' nog steeds OC12 te zien.
Die had ik voor mijn beurt ook al. Ik had verwacht daar nu versie 1050 te zien, of nog nieuwer...
Mijn V60 is in augustus 2013 geleverd, het is dus een MY2014
Heb ik nu de nieuwste versie erop of is er nog een nieuwere versie die in mijn auto kan worden ingeladen?
-
- 5th Gear member
Na 2013 week 46 is de sensus vervangen door de sensus navigation, Hier blijven de updates gratis zolang dit type in productie is.
Je hebt dus dus census, wellicht dat ze alleen het systeem hebben geüpdatet zonder het kaartmateriaal van een nieuwe versie te hebben voorzien.
Je hebt dus dus census, wellicht dat ze alleen het systeem hebben geüpdatet zonder het kaartmateriaal van een nieuwe versie te hebben voorzien.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Vraag ze om een IAM update uit te voeren. Dan zal die OC12 ook wel veranderen als het goed is.V60_PHEV schreef:Vandaag heeft mijn Plug-In een beurt gehad, 2 jaar oud en 53.000 op de teller.Jaromir schreef: Je merkt deze update direct, tis een verschil van dag en nacht...
Viel gelukkig allemaal mee, alles tip top.
Ik had alleen gevraagd of de dealer de nieuwste versie van Sensus er op wilde zetten.
Af en toe ging het afspelen van MP3's vanaf mijn Iphone niet helemaal goed.
De dealer zegt dat hij nu de nieuwste versie heeft ingeladen, ik krijg alleen onder 'Kaart en software versie' nog steeds OC12 te zien.
Die had ik voor mijn beurt ook al. Ik had verwacht daar nu versie 1050 te zien, of nog nieuwer...
Mijn V60 is in augustus 2013 geleverd, het is dus een MY2014
Heb ik nu de nieuwste versie erop of is er nog een nieuwere versie die in mijn auto kan worden ingeladen?
- V60_PHEV
- 4th Gear member
Bedankt, dat was de bedoeling, dacht al dat het niet goed gegaan was.
De 60.000 km beurt was trouwens niet zo goedkoop: 630 euro incl. BTW
Ik zit nog eens naar de rekening te kijken en zie dat de basisservice slechts 239,67 ex BTW is.
Is het normaal dat Multifilter, Brandstoffilter en Luchtfilter motor apart in rekening worden gebracht?
Verder nog een paar tientjes extra voor slijtagecontrole, aandrijflijncontrole en controleren aandrijfriem
Ongeveer 50% duurder dan de eerste beurt, ik begreep dat de volgende beurt weer 50% duurder wordt, hoop dat dat niet doorzet
Ik zit nog eens naar de rekening te kijken en zie dat de basisservice slechts 239,67 ex BTW is.
Is het normaal dat Multifilter, Brandstoffilter en Luchtfilter motor apart in rekening worden gebracht?
Verder nog een paar tientjes extra voor slijtagecontrole, aandrijflijncontrole en controleren aandrijfriem
Ongeveer 50% duurder dan de eerste beurt, ik begreep dat de volgende beurt weer 50% duurder wordt, hoop dat dat niet doorzet

-
- 5th Gear member
Dat horen ze bij een beurt toch zonder meer te doen. Het lijkt wel dat je de basis prijs betaald om daar binnen te mogen komen. En dat de rest allemaal in rekening wordt gebracht. Vandaar ook prijs x 2. Toch een vreemde zaak.
Dat horen ze bij een beurt toch zonder meer te doen. Het lijkt wel dat je de basis prijs betaald om daar binnen te mogen komen. En dat de rest allemaal in rekening wordt gebracht. Vandaar ook prijs x 2. Toch een vreemde zaak.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
ik heb net bij 100.000 km mijn 90.000 km beurt gehad. kosten: E 900,=/V60_PHEV schreef: Bedankt, dat was de bedoeling, dacht al dat het niet goed gegaan was.
Ongeveer 50% duurder dan de eerste beurt, ik begreep dat de volgende beurt weer 50% duurder wordt, hoop dat dat niet doorzet![]()
Maak dus je borst maar nat. Ik ben het helemaal met je eens. De kosten rijzen de pan uit!
En geen aparte uitsplitsing van kosten. Tov jou beurt nu een riem vervangen. Dat moet dan dus incl. arbeidsloon minimaal E 300 kosten. Ik heb in de evaluatie dit ook erg duidelijk gemaakt. Ook naar Volvo Nederland toe.
Ik ga er vanuit dat bij 120.000 km de beurt weer E 300 of max. E 600 wordt. Anders ga ik toch eens naar alternatieve dealers zoeken.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 2nd Gear member
Hebben jullie het terugroep register van de rdw al wel eens gecheckt!!!!!
gezocht op v60
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx
Terugroepregister
Terugroepregister
U kunt hier zoeken naar terugroepacties in het terugroepregister van de RDW. De RDW publiceert terugroepacties sinds 1 november 2012. U heeft de mogelijkheid om te zoeken op een merk, aangevuld met (eventueel) een type en/of een periode.
Om een zoekopdracht te kunnen uitvoeren moet u minimaal één zoekcriterium invoeren en vervolgens op de knop Zoeken klikken.
merk
type
periode van (dd-mm-jjjj) tot en met (dd-mm-jjjj)
Gevonden terugroepacties
Referentiecode producent Merk Omschrijving defect Publicatiedatum RDW
R59750 VOLVO Door een softwarefout kan de electronisch handrem onbedoeld ontgrendelen. Dit kan gebeuren indien de motor loopt, de parkeerrem is aangetrokken en de schakelpook vanuit de neutraalstand in de richting van een versnelling geduwd wordt. 23-02-2015 Details terugroepactie
R29424 VOLVO De mechanische riemspanner vertoont voortijdige slijtage. Als gevolg hiervan kan de aandrijfriem van de riemspanner lopen. 13-01-2014 Details terugroepactie
© RDW Over deze site
Details terugroepactie
Referentiecode producent R59750
Meldende producent/distributeur Volvo Cars Nederland B.V.
Referentiecode RDW MGP150044
Publicatiedatum RDW 23-02-2015
Merk/Type - VOLVO S60
- VOLVO S80
- VOLVO V60
- VOLVO V70
- VOLVO XC60
- VOLVO XC70
Categorie defect Motorrijtuigen - krachtoverbrenging
Omschrijving defect Door een softwarefout kan de electronisch handrem onbedoeld ontgrendelen. Dit kan gebeuren indien de motor loopt, de parkeerrem is aangetrokken en de schakelpook vanuit de neutraalstand in de richting van een versnelling geduwd wordt.
Materiële gevolgen Het voertuig kan ongewild in beweging komen. Hierdoor kan letsel ontstaan aan personen die zich in de directe omgeving van het voertuig bevinden, en/of er kan materiële schade ontstaan.
Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken bij de merkdealer. Deze zal nieuwe software in de auto laden.
Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief
Meer informatie op internet Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer 0345-688888
Opmerkingen RDW Geen
Details terugroepactie
Referentiecode producent R29424
Referentiecode RDW MGP130200
Publicatiedatum RDW 13-01-2014
Merk/Type - VOLVO S60
- VOLVO S80
- VOLVO V60
- VOLVO V70
- VOLVO XC60
- VOLVO XC70
Categorie defect Motorrijtuigen - motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
Omschrijving defect De mechanische riemspanner vertoont voortijdige slijtage. Als gevolg hiervan kan de aandrijfriem van de riemspanner lopen.
Materiële gevolgen Verlies van de aandrijving met immobiliteit van de auto en wegval van stuurbekrachtiging tot gevolg.
Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal het voertuig inspecteren en indien nodig een nieuwe riemspanner en aandrijfriem monteren.
Opmerkingen RDW Geen
gezocht op v60
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx
Terugroepregister
Terugroepregister
U kunt hier zoeken naar terugroepacties in het terugroepregister van de RDW. De RDW publiceert terugroepacties sinds 1 november 2012. U heeft de mogelijkheid om te zoeken op een merk, aangevuld met (eventueel) een type en/of een periode.
Om een zoekopdracht te kunnen uitvoeren moet u minimaal één zoekcriterium invoeren en vervolgens op de knop Zoeken klikken.
merk
type
periode van (dd-mm-jjjj) tot en met (dd-mm-jjjj)
Gevonden terugroepacties
Referentiecode producent Merk Omschrijving defect Publicatiedatum RDW
R59750 VOLVO Door een softwarefout kan de electronisch handrem onbedoeld ontgrendelen. Dit kan gebeuren indien de motor loopt, de parkeerrem is aangetrokken en de schakelpook vanuit de neutraalstand in de richting van een versnelling geduwd wordt. 23-02-2015 Details terugroepactie
R29424 VOLVO De mechanische riemspanner vertoont voortijdige slijtage. Als gevolg hiervan kan de aandrijfriem van de riemspanner lopen. 13-01-2014 Details terugroepactie
© RDW Over deze site
Details terugroepactie
Referentiecode producent R59750
Referentiecode RDW MGP150044
Publicatiedatum RDW 23-02-2015
Merk/Type - VOLVO S60
- VOLVO S80
- VOLVO V60
- VOLVO V70
- VOLVO XC60
- VOLVO XC70
Categorie defect Motorrijtuigen - krachtoverbrenging
Omschrijving defect Door een softwarefout kan de electronisch handrem onbedoeld ontgrendelen. Dit kan gebeuren indien de motor loopt, de parkeerrem is aangetrokken en de schakelpook vanuit de neutraalstand in de richting van een versnelling geduwd wordt.
Materiële gevolgen Het voertuig kan ongewild in beweging komen. Hierdoor kan letsel ontstaan aan personen die zich in de directe omgeving van het voertuig bevinden, en/of er kan materiële schade ontstaan.
Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken bij de merkdealer. Deze zal nieuwe software in de auto laden.
Opmerkingen RDW Geen
Details terugroepactie
Referentiecode producent R29424
Referentiecode RDW MGP130200
Publicatiedatum RDW 13-01-2014
Merk/Type - VOLVO S60
- VOLVO S80
- VOLVO V60
- VOLVO V70
- VOLVO XC60
- VOLVO XC70
Categorie defect Motorrijtuigen - motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
Omschrijving defect De mechanische riemspanner vertoont voortijdige slijtage. Als gevolg hiervan kan de aandrijfriem van de riemspanner lopen.
Materiële gevolgen Verlies van de aandrijving met immobiliteit van de auto en wegval van stuurbekrachtiging tot gevolg.
Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal het voertuig inspecteren en indien nodig een nieuwe riemspanner en aandrijfriem monteren.
Opmerkingen RDW Geen
V60 D6 MY14 Rood
- RichieB
- 6th Gear member
Interessant! Er staat bij dat je wordt geïnformeerd per brief. Geen brief gehad? Dan zal het waarschijnlijk niet van toepassing zijn op jouw Volvo.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk