zoals in eerdere berichten te lezen valt zou week 39 DÉ week van de update worden. Om even af te wachten op de reacties hier wilde ik in week 40 maar eens even de dealer bellen om te informeren naar de stand van zaken.
Als ik het allemaal aan de laatste reacties lees heeft dat dus geen zin.
Blijft hopeloos die airco in deze auto. Koelt wel goed, wordt soms links en rechts verschillend warm/koud. Ene dag goed, andere dag geluid etc.
Wordt je echt gek van en geen peil op de trekken wat de airco morgen weer in petto heeft.
Inderdaad erg treurig dat dit, toch wel grote, probleem zo lang moet duren om op te lossen. Het is echt schandalig.
Ook bij mij heeft het merk Volvo hierdoor schade in betrouwbaarheid en kwaliteit veroorzaakt. Dit is mijn eerste Volvo en ik wil er toch met plezier een paar jaar in rijden. Maar als dit zo blijft doorsukkelen zal ik mij toch eerder dan gepland gaan beraden op een andere auto en zeer zeker weer naar een ander merk gaan kijken. Wellicht weer terug naar VW waar ik betere ervaringen mee had?
Als er iemand is die toch positieve berichten over updates heeft in de komende periode graag laten weten. Ik zal zelf ook nog even informeren.
Koekoekgeluid in het ventilatiesysteem?
-
- 2nd Gear member
Volgens collega van Volvo Truck en Bus in Beesd schijnt na de update van vorige week de "koekoek" nu geheel te zijn verdwenen. De mijne moet volgende week (weer) naar de dealer (doen overigens hun best) en zal dan weer de nodige updates ondergaan........
Euro 4, EGR, PM-kat, ik weet het niet meer..........
Al gevraagd of de hele boel eraf te halen is, maar volgens Volvo is dit geen optie, dus....... :? afwachten maar na dinsdag....

Euro 4, EGR, PM-kat, ik weet het niet meer..........
Al gevraagd of de hele boel eraf te halen is, maar volgens Volvo is dit geen optie, dus....... :? afwachten maar na dinsdag....
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
- Harlem_guy
- 2nd Gear member
Ik ben NET gebeld door mijn dealer, de officiele software is binnen en ik ben als eerste aan de beurt... Donderdagmiddag is het zover, een werkje van een kwartiertje naar ik mij heb laten vertellen en dan zou het probleem definitief tot het verleden moeten behoren.
Wordt vervolgd!
Wordt vervolgd!
All that we see or seem is but a dream within a dream...
-
- 1st Gear member
Heb gisteren ochtend een telefoontje gehad van de dealer.
Ben die ochtend gelijk naar de dealer toe gegaan voor de update.
Tot nu toe het geluid niet meer gehoord, maar bij kouder weer was het geluid ook veel minder nadrukkelijk aanwezig.
Ben die ochtend gelijk naar de dealer toe gegaan voor de update.
Tot nu toe het geluid niet meer gehoord, maar bij kouder weer was het geluid ook veel minder nadrukkelijk aanwezig.
-
- 1st Gear member
Jawel, het rode monster is zojuist voorzien van een nieuw stukje software en inderdaad het geluid is weg.
Echter valt het nog te bezien of bij hogere temperaturen (als de airco dus een beetje zijn best moet doen) de koekoek niet stiekem weer uit zijn nestje komt......... ben benieuwd, voorlopig is het best zo.
PS Overigens is mijn "oude" probleem van het niet automatisch sluitende schuifdak wel weer terug. Ding gaat een slukje dicht om vervolgens open te blijven staan. Hier heeft de dealer ook al een paar keer naar gekeken, maar ook dit schijnt een bekend euvel te zijn waar nog geen oplossing voor is. Misschien een leuk item voor een nieuw topic
Echter valt het nog te bezien of bij hogere temperaturen (als de airco dus een beetje zijn best moet doen) de koekoek niet stiekem weer uit zijn nestje komt......... ben benieuwd, voorlopig is het best zo.
PS Overigens is mijn "oude" probleem van het niet automatisch sluitende schuifdak wel weer terug. Ding gaat een slukje dicht om vervolgens open te blijven staan. Hier heeft de dealer ook al een paar keer naar gekeken, maar ook dit schijnt een bekend euvel te zijn waar nog geen oplossing voor is. Misschien een leuk item voor een nieuw topic

S40 2.4 Edition II / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Sagitta 17"; / off-black(dala T/Tec)
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
-
- 2nd Gear member
Dat van dat schuifdak zou ik maar gewoon opgeven. Ik heb er o.a. 1 voor ingeruild, nadat ze de auto bij elkaar wel 2 weken gehad hebben voor dat dak. Sterker nog, er is een compleet nieuwe ingezet en dat hielp ook niet !! Mijn nieuwe V50 heeft er zo heel af en toe last van en dan vooral met warm weer. Om je helemaal te overtuigen het er maar bij te laten .... die van mijn vader heeft het ook ............ dus wordt standaard met het dak meegeleverd !!
Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
- Harlem_guy
- 2nd Gear member
Waarde forum-leden,
sinds vorige week donderdag ben ik geheel koekoek vrij! Het heeft een paar dagen geduurd voordat ik mijn terugkoppeling op dit forum heb gegeven, ik wilde namelijk zeker weten of het euvel later niet stiekum terug zou komen...
Software update heeft slecht een tiental minuten gekost dus binnen een kwartiertje was ik weer onderweg!
sinds vorige week donderdag ben ik geheel koekoek vrij! Het heeft een paar dagen geduurd voordat ik mijn terugkoppeling op dit forum heb gegeven, ik wilde namelijk zeker weten of het euvel later niet stiekum terug zou komen...
Software update heeft slecht een tiental minuten gekost dus binnen een kwartiertje was ik weer onderweg!
All that we see or seem is but a dream within a dream...
-
- 1st Gear member
Wederom hetzelfde positieve verhaal. Slecht 15min waren ze bezig en vreemd maar waar de software lost het continu openen en sluiten van de kleppen op. Dus ook deze bestuurder na 5mnd koekoek vrij.
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
-
- 1st Gear member
Weet er iemand welke referentie de software update heeft bij de Volvo dealers?
Mijn V50 had ook exact dezelfde koekoek geluiden. Bij de dealer geweest en over software update gesproken. Wist van niets. Ik was weeral eens de eerste die dit had. Na lang zoeken heeft hij er een update opgezet maar er is NIETS veranderd! Ik denk verkeerde update...
Mijn V50 had ook exact dezelfde koekoek geluiden. Bij de dealer geweest en over software update gesproken. Wist van niets. Ik was weeral eens de eerste die dit had. Na lang zoeken heeft hij er een update opgezet maar er is NIETS veranderd! Ik denk verkeerde update...