Hoe gaat de NL dealer daar mee om dan?Autozoeker schreef: Hebben jullie nog extra garantie gekocht ? Ik denk dat ik het wel ga doen (in belgie, want mijn NL dealer kon het niet leveren). Het is niet extreem prijzig voor 3 jaar en je heb er dan ook geen omkijken meer naar.
Garantie geimporteerde Volvo
- RoaldH
- 6th Gear member
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
Die heb gezegd dat de garantie europees is 

- RoaldH
- 6th Gear member
Dan moet ik eens even nagaan of ik (net zoals vele andere Duitse PIH's) 5 jaar kan regelen.Autozoeker schreef: Die heb gezegd dat de garantie europees is![]()
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- NielsPHEV
- 7th Gear member
ben wel benieuwd of het lukt om garantie bij te kopen en wat de kosten en dekking is, weet dat het nl wel kan voor de "normale" Volvo's maar om de een of andere reden gebeurt dat nauwelijks terwijl het in diverse andere landen heel normaal is
-
- 5th Gear member
Ik kan het zo aanschaffen bij de belgische dealer. Heb daarover contact gehad.
Ik heb ook even de procedures bekeken, maar het ergste wat ik daarin tegen kwam is dat voordat je garantie claimt, even je dealer belt waar je de garantie heb gekocht.
Aan de andere kant neem ik aan dat het gewoon geregistreerd wordt dat je volvo gewoon verlengde garantie heb en in principe overal in europa terecht kan. (ik doe dat feitelijk nu ook met een auto die ik in belgie heb gekocht)
Ik heb ook even de procedures bekeken, maar het ergste wat ik daarin tegen kwam is dat voordat je garantie claimt, even je dealer belt waar je de garantie heb gekocht.
Aan de andere kant neem ik aan dat het gewoon geregistreerd wordt dat je volvo gewoon verlengde garantie heb en in principe overal in europa terecht kan. (ik doe dat feitelijk nu ook met een auto die ik in belgie heb gekocht)
36 mnd met max van 150k km kost 1247 incl btw. en 24 mnd voor onbeperkt aantal km kost 920 incl btw.Snelle en betrouwbare afhandeling
Wanneer uw wagen moet worden hersteld, bent u optimaal gedekt door uw Volvo-verdeler. De uitzonderlijke dekking van Volvo Car Extended Protection houdt in dat wanneer uw wagen hersteld moet worden, uw garantieverstrekker, d.w.z. uw Volvo-verdeler, een snelle en probleemloze afhandeling kan garanderen. Wanneer uw voertuig in een ander Europees land moet worden hersteld, belt u gewoon naar uw verdeler, die indien nodig contact opneemt met de Volvo Warranty Administration Services. U ziet het, u bent praktisch overal en altijd gedekt.
- RichieB
- 6th Gear member
Dat klinkt wel verdomd interessant. 3 jaar garantie bijkopen in België, en dan bij problemen gewoon naar de NL dealer gaan. Je kan dit afsluiten tot 24 maanden na levering van de auto neem ik aan?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
-
- 5th Gear member
voor de beperkte km:
onbeperkt:LIMITED: een product voor klanten die weinig rijden, Dekking loopt 12, 24 of 36 maanden met een max. van 150.000km. (Verkrijgbaar gedurende de fabriekswaarborg (0-2j) en met minder dan 60.000 km op de teller). Verkoopprijzen inclusief BTW.
bron: http://www.volvocars.com/nl-be/sales-se ... rices.aspxUNLIMITED: een product voor klanten die veel rijden, Dekking loopt 12 of 24 maanden met een onbeperkt aantal km. . (Verkrijgbaar gedurende de fabriekswaarborg (0-2j) en met minder dan 150.000 km op de teller). Verkoopprijzen inclusief BTW.
-
- 5th Gear member
Ik denk dat de risicos iets hoger zijn met deze auto die vol zit met elektronica.
Ik heb wel vaak dat ik nieuwe software updates krijgt voor kleine probleempjes. BLIS die in de winter wat kuren heeft.
Het is meer dat voor 343/jaar ex btw voor problemen afgedekt bent. Wat betreft de Accu, op BE autos zit al max garantie op (die je in NL moet bij komen)....
Ik heb wel vaak dat ik nieuwe software updates krijgt voor kleine probleempjes. BLIS die in de winter wat kuren heeft.
Het is meer dat voor 343/jaar ex btw voor problemen afgedekt bent. Wat betreft de Accu, op BE autos zit al max garantie op (die je in NL moet bij komen)....
-
- 2nd Gear member
zie http://www.accountancynieuws.nl/actueel ... -nQk62_l9BNielsPHEV schreef:formeel terecht, praktisch onuitvoerbaar, weinig relevant (opbrengsten vs inspanning), beter controleren op prive rijdende niet bijtellers lijkt me meer op te kunnen leveren en doet mijns inziens meer recht aan het "rechtsgevoel" (voorzover dat dan weer relevant is als het om belastingsheffing gaat)lint schreef: Volkomen terecht als je voor langere tijd een leenauto van de garage mee krijgt dat de fiscus dat controleert en ook het verschil terug haalt.
V60 PIH MY14
-
- 2nd Gear member
Hieronder de fiscale gevolgen van de regeling mbt vervangend vervoer:
"Samenvatting fiscale consequenties:
14. Zekerheid van één bijtelling c.q. voorkomen dat ten onrechte dubbele bijtelling ontstaat.
15. De gekozen werkwijze houdt in dat er per saldo gedurende de vervangingsperiode bijtelling verschuldigd is voor het TVL. Voorbeeld: in mei wordt gedurende 5 dagen een TVL ter beschikking gesteld. Tot het loon van mei wordt dan tot het loon gerekend 5/31 van het maandbedrag van de bijtelling voor het TVL. Voor de hoofdauto is de bijtelling 26/31 van het maandbedrag van de hoofdauto.
16. Indien en voor zover de catalogusprijs en/of de bijtellingklasse van het TVL afwijkt van die van de hoofdauto, wordt de bijtelling voor de hoofdauto gecorrigeerd en verrekent de werkgever dit pro rato in zijn aangifte loonheffing."
Lijkt erop dat we inderdaad bijtelling moeten gaan betalen voor vervangend vervoer...
"Samenvatting fiscale consequenties:
14. Zekerheid van één bijtelling c.q. voorkomen dat ten onrechte dubbele bijtelling ontstaat.
15. De gekozen werkwijze houdt in dat er per saldo gedurende de vervangingsperiode bijtelling verschuldigd is voor het TVL. Voorbeeld: in mei wordt gedurende 5 dagen een TVL ter beschikking gesteld. Tot het loon van mei wordt dan tot het loon gerekend 5/31 van het maandbedrag van de bijtelling voor het TVL. Voor de hoofdauto is de bijtelling 26/31 van het maandbedrag van de hoofdauto.
16. Indien en voor zover de catalogusprijs en/of de bijtellingklasse van het TVL afwijkt van die van de hoofdauto, wordt de bijtelling voor de hoofdauto gecorrigeerd en verrekent de werkgever dit pro rato in zijn aangifte loonheffing."
Lijkt erop dat we inderdaad bijtelling moeten gaan betalen voor vervangend vervoer...
V60 PIH MY14
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Deze regeling doelt op het voorkomen van dubbele bijtelling dwz bijtelling over de auto die je meeneemt op vakantie + de reguliere auto dat is een ander scenario dan een vervangende auto waarbij je dan wel dubbelen bijtelling zou moeten hebben nl 0% + iets, nog steeds spijkers op laagwater. Wordt tijd dat die belachelijke regelingen op de schop gaan
-
- 2nd Gear member
Inderdaad het gaat over voorkomen van dubbele bijtelling voor een volledig jaar. De regeling geeft aan dat je bij vervangend vervoer alleen bijtelling hoeft/moet betalen voor het aantal dagen waarin je in het vervangend vervoer rijdt. Schijnt overigens niet niet of nauwelijks uitvoerbaar (controleerbaar) te zijn.
V60 PIH MY14
-
- 2nd Gear member
Mijn Volvo V60 PIH komt ook uit Duitsland, door dit topic navraag gedaan bij mij Volvo dealer over hoe te handelen bij problemen. Wagen is wel aangemeld bij Volvo on call maar geen recht op Volvo Assistance omdat de eerste beurt nog niet uitgevoerd is, zomerbeurt telt niet. Daarna Volvo assistance gebeld via de SOS knop, zelfde verhaal, ik moet Volvo assistance in Duitsland bellen bij pech. Onhandig dus.
Autobedrijf Vogel te Nijverdal waar ik de wagen heb gekocht heeft dit probleem netjes omzeild door bij de wagen een Bovag pechhulppas te leveren voor woonplaats, Nederland en Europa incl vervangend vervoer Nederland en Europa gedurende een jaar.
Bij problemen met de Volvo neem ik mooi contact op met de Bovag in Nederland en niet de omslachtige route van Volvo.
Autobedrijf Vogel te Nijverdal waar ik de wagen heb gekocht heeft dit probleem netjes omzeild door bij de wagen een Bovag pechhulppas te leveren voor woonplaats, Nederland en Europa incl vervangend vervoer Nederland en Europa gedurende een jaar.
Bij problemen met de Volvo neem ik mooi contact op met de Bovag in Nederland en niet de omslachtige route van Volvo.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
- RichieB
- 6th Gear member
Dus eigenlijk is die VOC knop in het buitenland helemaal niet bruikbaar? Lekker systeem dan. Dan wij hier zoveel last van hebben komt natuurlijk omdat wij de Volvo in het buitenland hebben aangeschaft, dat is onze eigen schuld natuurlijk..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
-
- 5th Gear member
wazig allemaal, ik dacht dat men vanuit volvo dit recht getrokken had (stond tijdje geleden iets hier over).
Maar goed gelukkig heb ik de 1e beurt al op zitten en ook al z'n volvo card ontvangen. Kan ik met gerust ermee op vakantie
Maar goed gelukkig heb ik de 1e beurt al op zitten en ook al z'n volvo card ontvangen. Kan ik met gerust ermee op vakantie

- Tukker999
- 4th Gear member
Natuurlijk was er eerst de vraag bij Volvo Nederland hoe het zat met mijn uit Frankrijk geïmporteerde V60 PIH.
Maar ik kan alleen maar zeggen dat de importeur helemaal niet moeilijk doet en alles wordt zonder problemen geregeld.
Chapeau Volvo!
Maar ik kan alleen maar zeggen dat de importeur helemaal niet moeilijk doet en alles wordt zonder problemen geregeld.
Chapeau Volvo!
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010: