Pagina 5 van 9

Geplaatst: 06.10.2013 - 11:51
door lint
Daar gaat hij vanzelf achter komen bij de volgende APK!

Geplaatst: 06.10.2013 - 11:52
door Marc Apeldoorn
MarioC70 schreef:Met de nieuwe apk regels die er aan komen,ga je denk ik toch een probeem krijgen..
Leg eens uit Mario (heb zelf geen diesel, maar vind dit wel een interessant onderwerp)?

Geplaatst: 06.10.2013 - 12:05
door MarioC70
lint schreef:Daar gaat hij vanzelf achter komen bij de volgende APK!

Geplaatst: 06.10.2013 - 12:08
door Marc Apeldoorn
Mario, ik haal er niet uit dat de APK eisen al strenger zijn of dat er een datum is waarop dit van kracht is, maar dat men alleen dit van plan is, klopt?

Geplaatst: 06.10.2013 - 12:29
door V70/2.4D/2003
Neen. Dit is wetgeving, al jaren.

Edit; Toen de katalysator kwam en aldus de eerste artiesten tot de conclusie kwamen wat het kost om indertijd dat ding te vervangen begon het eerste gedoe met het verwijderen.

Gevolg: voertuig voldoet niet meer aan eisen gesteld ten aanzien van geluid en milieu = Proces-verbaal, invordering deel 1 van het kentekenbewijs en 4 weken regeling ivm herkeuring RDW. Niet binnen 4 weken herkeuren was ongeldig verklaren van het kenteken.

Tegenwoordig is het heel simpel: na verwijdering van een RPF is het voertuig niet langer in overeenstemming met de typegoedkeuring ogv waarvan het kenteken is afgegeven. Oplossing: zie vorenstaande.

Geplaatst: 06.10.2013 - 12:36
door Marc Apeldoorn
Sorry, dan zal ik me iets verbeteren, lees voor eisen de apparatuur..

Geplaatst: 06.10.2013 - 13:26
door MarioC70
Dat komt eraan binnen niet al te lange tijd,maar er is al zoveel over geschreven,die discussie heeft verder weinig zin.

Geplaatst: 06.10.2013 - 14:43
door wim de jong
Het blijft moeilijk om eea te controleren.
Als je ziet dat je al een APK keuring hebt voor € 9,95 incl afmelden, (van de week gedaan voor die prijs met de diesel) lijkt het mij ondoenlijk voor garagehouders om uitgebreid in het motormanagement te wroeten of eea is aangepast, en het roetfilter is verwijderd. Als het voertuig binnen de marge valt qua uitstoot is het: GOEDKEUR !!!

Geplaatst: 06.10.2013 - 14:50
door Ben
Misschien zit de clou wel bij de nacontrole

Geplaatst: 06.10.2013 - 15:27
door Tempelier
Heren, net zoals Mario al heeft geschreven zijn er al de nodige topics / discussies over dit onderwerp geweest.

Dit topic gaat over het "onderhoud" in Uden en de tevredenheid hiervan. Laten we alsjeblieft on topic blijven zodat het topic niet vervuild raakt.

Geplaatst: 06.10.2013 - 15:34
door MarioC70
Ben schreef:Misschien zit de clou wel bij de nacontrole

Het blijft een delict in ogen van justitie en er staat een aardige sanctie op weet ik,rond de 1500 euro boete.

Geplaatst: 07.10.2013 - 22:47
door Gast
Eerst zien dan geloven.
Voor dat de apparatuur verplicht (betaalbaar) wordt om te kunnen checken of er gekloot is, ben ik met pensioen.
En zoals het nu lijkt moet ik nog 20 jaar werken en dat zei ik 10 jaar geleden ook al. :P

Geplaatst: 11.10.2013 - 19:42
door Bover
Nou ja dan is tunen van nieuwe auto's ook strafbaar. Immers je betaalt een lager tarief motor rijtuigen belasting en BPM.

Ik betaal met mijn MY2006 het hoogste motorrijtuigen tarief doe niemand pijn met aanpassing motormanagement en DPF aanpassing. Bij APK gister alles binnen wettelijke normen. Origineel nagekeken bij Volvodealer!
( die wisten niets van mijn aanpassingen )

En Alex mijn pensioen hoop ik te halen over 9 jaar. Ik ben gerust want jij zit er verder vanaf vermoed ik?

Geplaatst: 11.10.2013 - 19:45
door JeroenSpock
Bover schreef:Nou ja dan is tunen van nieuwe auto's ook strafbaar. Immers je betaalt een lager tarief motor rijtuigen belasting
Nee toch? De auto wordt er niet zwaarder van ;)

Geplaatst: 13.10.2013 - 10:00
door Bover
Ik ga een trekhaak bij Dennis laten monteren. Met originele bedrading volvo dat wel.
Was beduidend goedkoper dan bij een ander adres.
Kan ik dan zo wegrijden of moet er dan nog een update in van de dealer?

Geplaatst: 13.10.2013 - 11:53
door herbert (c5)
Ik denk dat Dennis jou dit wel gaat vertellen of dat zelf doet

Geplaatst: 13.10.2013 - 13:09
door Thijs
Ik heb het zonder update, dan werkt alles gewoon. Alleen mocht je de caravan aanhaken en je mistlamp aan doen gaat hij op de auto niet uit. Dat is het enige.

Geplaatst: 13.10.2013 - 13:10
door Bover
ha dat is prettig daar kan ik wel mee leven

Geplaatst: 13.10.2013 - 14:00
door Turbodesk
Het is verplicht dat de mistlamp op de auto uit gaat als de mistlamp op de aanhanger aan is.

Geplaatst: 13.10.2013 - 14:16
door lint
Dan toch maar even de software aanpassing doen!