Pagina 5 van 5

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 19:25
door diesel01
Ik mis in al deze comments 1 persoon...
Waar is mister beleggingen?
Ik heb al een tijd geen tegel meer gelezen van hem.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 19:45
door V70/2.4D/2003
Die zit het geld wat hij na aanschaf van de PIH heeft ontvangen van de BV Nederland bestaande uit teruggaven, subsidie, korting en milieu premies tellen en is aan het bedenken hoe hij dat op de beurs het beste kan vermeerderen :bandit: .

Het credo van vandaag is: Als je geschoren wordt moet je stilzitten :alien: .
Ik zit stil, roept u maar! :whistle:

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 19:47
door lint
Wacht maar dadelijk komt hij met het bericht dat alle subsidies hem schathemel rijk gemaakt hebben door de activiteiten op de beurs.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 21:15
door V60Majolee
Paul schreef: Ken bedrijven die dat al doen. Je kiest een Plug IN, moet je minimaal 30% op elektra rijden.

Ik vind het heel goed!
Eens. Ik zie bij mij in de wijk een aantal outlanders en collega-V60 PIH's die echt nog nooit opgeladen zijn. Dus puur op hun benzine resp. dieselmotor rijden.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 21:18
door V60Majolee
friend schreef:
mga1600 schreef:Dat zal wel 'omgekeerde bewijslast' worden, Dus uitbreiding van de km-administratie. Mooie software-uitdaging!
Uitbreiding? In het kader van de bijtelling hoeft er juist helemaal geen km administratie te worden bijgehouden. Dus daar zit niemand op te wachten. En dit moet dan gekopeld worden aan de tankbeurten? Totaal onhaalbare en niet te controleren situatie. Hier kan je zo weer omheen door bv. een goedkoop bestelbusje als tweede auto erbij te nemen, dan is ook niet meer te controleren wat voor welke auto getanked wordt. Alleen de lease-rijders met verplichte km invoer bij het tanken hebben dan een sluitende controle. Hier zal uiteindelijk dus niets zinnigs uitkomen.
Belastingtechnisch is het aantrekkelijk toch een registratie bij te houden. Als je bijvoorbeeld 70-80% van de afgelegde km (aantoonbaar) zakelijk hebt afgelegd is de bijtelling niet het standaard 2,7% maar naar rato. En op de hoge catalogusprijs kan je dat zomaar E 1.000 op jaarbasis stelen. Daar moet je heel wat km elektrisch voor laden en rijden wil je dat terugverdienen.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 21:20
door mees
Ik kan mij niet herinneren, dat ik ooit 1 cent subsidie of zo gehad heb voor mijn benzine slurpende en milieu vervuilende auto's. (privé gekocht)
Maar oh, wat ben ik zielsgelukkig en 'schathemeltje rijk' !

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 21:25
door OGA244
V60Majolee schreef:
friend schreef:
mga1600 schreef:Dat zal wel 'omgekeerde bewijslast' worden, Dus uitbreiding van de km-administratie. Mooie software-uitdaging!
Uitbreiding? In het kader van de bijtelling hoeft er juist helemaal geen km administratie te worden bijgehouden. Dus daar zit niemand op te wachten. En dit moet dan gekopeld worden aan de tankbeurten? Totaal onhaalbare en niet te controleren situatie. Hier kan je zo weer omheen door bv. een goedkoop bestelbusje als tweede auto erbij te nemen, dan is ook niet meer te controleren wat voor welke auto getanked wordt. Alleen de lease-rijders met verplichte km invoer bij het tanken hebben dan een sluitende controle. Hier zal uiteindelijk dus niets zinnigs uitkomen.
Belastingtechnisch is het aantrekkelijk toch een registratie bij te houden. Als je bijvoorbeeld 70-80% van de afgelegde km (aantoonbaar) zakelijk hebt afgelegd is de bijtelling niet het standaard 2,7% maar naar rato. En op de hoge catalogusprijs kan je dat zomaar E 1.000 op jaarbasis stelen. Daar moet je heel wat km elektrisch voor laden en rijden wil je dat terugverdienen.
Het gaat hier nog steeds om hybrids met of 0% of 7% bijtelling.
Alles wat je privé meer rijdt dan 500km is bij mijn weten gewoon het geldende tarief

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 21:33
door V60Majolee
OGA244 schreef:
V60Majolee schreef:
friend schreef: Uitbreiding? In het kader van de bijtelling hoeft er juist helemaal geen km administratie te worden bijgehouden. Dus daar zit niemand op te wachten. En dit moet dan gekopeld worden aan de tankbeurten? Totaal onhaalbare en niet te controleren situatie. Hier kan je zo weer omheen door bv. een goedkoop bestelbusje als tweede auto erbij te nemen, dan is ook niet meer te controleren wat voor welke auto getanked wordt. Alleen de lease-rijders met verplichte km invoer bij het tanken hebben dan een sluitende controle. Hier zal uiteindelijk dus niets zinnigs uitkomen.
Belastingtechnisch is het aantrekkelijk toch een registratie bij te houden. Als je bijvoorbeeld 70-80% van de afgelegde km (aantoonbaar) zakelijk hebt afgelegd is de bijtelling niet het standaard 2,7% maar naar rato. En op de hoge catalogusprijs kan je dat zomaar E 1.000 op jaarbasis stelen. Daar moet je heel wat km elektrisch voor laden en rijden wil je dat terugverdienen.
Het gaat hier nog steeds om hybrids met of 0% of 7% bijtelling.
Alles wat je privé meer rijdt dan 500km is bij mijn weten gewoon het geldende tarief
je hebt altijd belastingtechnisch btw- betaling voor privegebruik. Ook bij 0% bijtelling. En dat is 2,7% of minder al je het kunt aantonen wat je privegebruik is.
zie hieronder tekst belastingdienst

Hebt u een personenauto of een bestelauto tot uw bedrijfsvermogen gerekend? En wordt deze auto door u of uw personeel ook privé gebruikt? U kunt dan de btw op de aanschaf, onderhoud en gebruik aftrekken, voor zover de auto wordt gebruikt voor belaste omzet. Dit geldt ook voor leaseauto’s. Omdat de auto ook privé wordt gebruikt, moet u voor het privégebruik btw betalen. Hierbij geldt woon-werkverkeer voor de btw als privégebruik.

Voor het bepalen van het privégebruik maakt het uit of u een kilometeradministratie bijhoudt.

Kilometeradministratie

U betaalt btw over het werkelijke privégebruik. Om dit privégebruik te bepalen moet u een sluitende kilometeradministratie bijhouden. Met behulp van deze kilometeradministratie kunt u dan berekenen wat de verhouding is tussen zakelijk gebruik en privégebruik. Hoe u met die gegevens de te betalen btw berekent, leest u bij Voorbeeld privégebruik auto van de zaak met kilometeradministratie. In dit voorbeeld leest u ook hoe u het privégebruik berekent als de auto voor zowel belaste als vrijgestelde omzet wordt gebruikt.

Houdt u geen kilometeradministratie bij? Lees dan hieronder hoe u het privégebruik uitrekent.

Geen kilometeradministratie

Hebt u geen kilometeradministratie? Dan stelt u de btw die u moet betalen voor het privégebruik vast op 2,7% van de catalogusprijs van de auto, inclusief btw en bpm.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 10.11.2014 - 06:57
door jp-v60
mees schreef: Ik kan mij niet herinneren, dat ik ooit 1 cent subsidie of zo gehad heb voor mijn benzine slurpende en milieu vervuilende auto's. (privé gekocht)
Maar oh, wat ben ik zielsgelukkig en 'schathemeltje rijk' !
Ik ook niet met mijn PIH, wel wat aftrekposten mits de bv winst maakt.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 10.11.2014 - 07:03
door V70/2.4D/2003
....maar daar heb je dan weer een goede accountant voor die dat feilloos weet te . ja wat eigenlijk, "verbloemen" of "budgetneutraal te houden"?

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 10.11.2014 - 07:25
door ruuds70

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 10.11.2014 - 07:58
door jp-v60
Dit stukje stond ook op de site, klinkt veelbelovend. http://www.demorgen.be/wetenschap/doorb ... -a2089444/

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 10.11.2014 - 15:24
door vaudi
Vreemd verhaal.
Door de grotere slijtage van de remmen, de banden en het wegdek veroorzaken elektrische wagens slechts een verwaarloosbare fractie minder fijn stof dan gewone,


Wij remmen elektrisch heb nog nooit zulke mooie schone velgen gehad, wegens het nagenoeg ontbreken van remstof doordat de
elektro rem het grote werk doet.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 12.11.2014 - 20:41
door Poni
Wat een kletsverhaal.
Ook ik heb zeer schone velgen, zelfs als ik weken gereden heb, nagenoeg geen remstof.
En omdat je, of in ieder geval ik, tracht zolang mogelijk met de acculading te doen, rij ik op een dergelijke manier dat ik ook niet veel bandenslijtage heb, die overigens behalve door de rijstijl ook vooral door de wieluitlijning wordt bepaald.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 13.11.2014 - 09:40
door RoaldH
Poni schreef: Wat een kletsverhaal.
Ook ik heb zeer schone velgen, zelfs als ik weken gereden heb, nagenoeg geen remstof.
En omdat je, of in ieder geval ik, tracht zolang mogelijk met de acculading te doen, rij ik op een dergelijke manier dat ik ook niet veel bandenslijtage heb, die overigens behalve door de rijstijl ook vooral door de wieluitlijning wordt bepaald.
Hier hetzelfde. Alleen bij langdurig op diesel rijden (vakantieritten) en weinig kunnen laden, zie ik wat remstof op de velgen. Ook de aanname in het onderzoek dat elektrische voertuigen sportiever worden bereden lijkt me ook twijfelachtig, omdat er dan te weinig overblijft van je range.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 13.11.2014 - 09:57
door IkeV70
Mijn PIH heeft geen opvallend schone velgen. Geen verschil met vorige auto's. Ik gebruik kennelijk mijn remschijven meer dan jullie.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 13.11.2014 - 10:03
door RoaldH
IkeV70 schreef: Mijn PIH heeft geen opvallend schone velgen. Geen verschil met vorige auto's. Ik gebruik kennelijk mijn remschijven meer dan jullie.
Je trekt toch ook regelmatig een paardentrailer? Dan heb je veel meer hulp van de remblokken nodig.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 13.11.2014 - 10:14
door IkeV70
RoaldH schreef:
IkeV70 schreef: Mijn PIH heeft geen opvallend schone velgen. Geen verschil met vorige auto's. Ik gebruik kennelijk mijn remschijven meer dan jullie.
Je trekt toch ook regelmatig een paardentrailer? Dan heb je veel meer hulp van de remblokken nodig.
Dat zou er iets mee te maken kunnen hebben ja :-)