Pagina 5 van 5
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 26.04.2017 - 19:33
door mees
De LPT naar HPT laten veranderen in 2002 door SCT in Kungälv.
Inderdaad aanmerkelijk zuiniger bij weinig 'gaspedaal' en sneller bij meer
maar: tot 2500 minder koppel.
Enkele jaren geleden bij een onderhoudsbeurt nog eens even terug laten zetten:
dat wil je echt niet meer.....
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 26.04.2017 - 22:22
door Kogelman
Daar heb je bij het plaatsen van een MBC geen last van. Trekkracht tot 2000 rpm blijft hetzelfde als zonder MBC omdat de turbo pas vanaf 2000 rpm opspoelt. Die Zweedse kit bevat meer aanpassingen en zet ook veel in op zuiniger rijden, dat levert een MBC niet echt op omdat je vaker het pedaal dieper intrapt vanwege die zalige versnelling. Een MBC plaatsen is in verhouding een goedkope vorm van turnen en kun je binnen 3 minuten weer verwijderen mocht deze niet bevallen. Het telkens opnieuw afstellen van een MBC heb ik niet meegemaakt. Het kan voorkomen dat de afstelling verloopt,dit merk je vanzelf of meet je tijdens het rijden als je een turbodrukmeter inbouwt. Opnieuw afstellen is niet moeilijk en binnen een kwartier te doen. Het hangt ook van het type MBC af. Je moet de metalen soort met het stalen kogeltje hebben die kent vrijwel geen verloop.
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 03.06.2017 - 22:15
door Polar334
Lang weekend naar Zeeland met de 940; heerlijke vakantieauto!
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 04.06.2017 - 10:19
door C30BlackStone
Veel ruimte en comfort!
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 04.06.2017 - 12:18
door HarroJansen
Polar334 schreef:
Lang weekend naar Zeeland met de 940; heerlijke vakantieauto!
Heerlijk zo'n weekend in Brouwershaven.
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 04.06.2017 - 23:07
door Polar334
Ruimte en comfort klopt helemaal! Heerlijk met twee kinderen op de achterbank en een Labrador achterin.
Het is idd Brouwershaven
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 09.01.2018 - 20:45
door Polar334
De motor loopt al een tijdje niet regelmatig en als de motor op bedrijfstempratuur is, gaat het stationair toerental naar 1500 rpm. Vandaag de oorzaak ontdekt; een lekke pakking van het inlaatspruitstuk. Pakking is besteld...
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 29.01.2018 - 19:28
door Polar334
Pakking van het inlaatspruitstuk is vandaag vervangen. De motor loopt weer mooi rond. Helaas is het probleem van het het hoge stationair toerental niet helemaal weg. Bij een koude motor draait hij 550 rpm en bij een warme 1100 rpm. Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 29.01.2018 - 20:16
door whitehorsekart
Je kunt beginnen met de CIS klep schoon te maken en te smeren. De computer regelt het stationnair tot 550 toeren en de CIS klep moet de rest doen, dus tot 800 t/m.
Hij zit onder je inlaatspruitstuk, slangen eraan en een electrisch contact.
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 29.01.2018 - 22:03
door Polar334
Bedankt! Ik ga ermee aan de slag.
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 24.02.2018 - 11:34
door Polar334
De motor loopr weer top! Blijkbaar is de ECU zelflerend. Omdat ik een tijdje met een lekke inlaatspruitstukpakking (vacuum niet optimaal) heb gereden, heeft de ECU zelf aanpassingen gemaakt. Nadat het inlaatspruitstuk weer dicht was, had de ECU nog wel de “aangepaste” settings. Daardoor draaide de motor, na reparatie, nog steeds niet optimaal. De ECU is gereset en hij loopt weer als een zonnetje
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 24.02.2018 - 13:33
door whitehorsekart
Mooi zo! Je kunt hem ook resetten door de accu een tijdje los te koppelen. Dan gaat hij opnieuw inleren..
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 24.02.2018 - 13:44
door Polar334
Klopt; zo is het ook gedaan!
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 24.02.2018 - 14:01
door Polar334
Ik heb een set orginele Volvo verstralers liggen. Deze week heb ik de orginele bijbehorende schakelaar op ebay kunnen kopen. Ik mis echter nog een orginele montageset. Als iemand zo’n set te koop weet, dan hoor ik het graag! Mag uiteraard een gebruikte set zijn van een sloopauto.
Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+
Geplaatst: 16.11.2018 - 19:33
door Polar334
De 940 heb ik ingeruild op een V70 D5 AWD Geartronic FOUR-C Summum uit 2007.
Over twee weken kan ik de V70 ophalen en staat de 940 te wachten op een nieuwe eigenaar.
Alle 940 spullen die ik over heb, staan op MP.
Groet