Pagina 5 van 6
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 19.07.2015 - 10:14
door MichelR
Het gaat ook meer over de prijs wat je betaald voor de D4 VEA waar je maar 10 pk en 40 Nm extra krijgt.
190 pk -> 200 pk en 400 Nm -> 440 Nm
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 19.07.2015 - 10:31
door BlackcurrantV70
Iedereen is toch vrij om te beslissen of ze die prijs eran willen spenderen of niet ?
Er zijn andere aanpassingen aan een auto die nog minder effect hebben op het weggedrag, bvb een spoiler of wrappen, velgen spuiten enz..
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 19.07.2015 - 14:31
door NielsPHEV
BlackcurrantV70 schreef:
Polestar geeft mijn XC70 215pk ipv 163 (als Polestar in Belgie zou toegelaten zijn).
Ik vind dit niet van 16" naar 16" voor de prijs van 18".....
Daar heb je een punt, bij die 163 pk D3 en de 163pk twin engine is er een meer dan substantiële de vermogens toename. Zo groot dat het ook weer lastig te begrijpen is maarja ben geen marketeer he.
Het mij om de upgrades waar er nauwelijks vermogens toename is maar waar vooral de automaat een stukje lekkerder met de auto samenwerkt, ik denk dat dit standaard zou moeten zijn maar inderdaad aan iedereen de vrije keuze
Nu die tuning nog op jouw auto....
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 19.07.2015 - 14:40
door BlackcurrantV70
Tja die tuning op mijn XC70 is al lang een doorn in het oog...
Voordelen :
Een veel lekkerdere motorcurve, meer rijplezier.
Nadelen :
Geen Polestar in Belgie, dus alleen officieuze tuning is mogelijk, dus verloes ik elke coulance mogelijkheid mocht ik ooit problemen krijgen.
Na iedere beurt is de tuning weg wegens seervice 2.0 en kan ik terug naar de tuner
Niet wettelijk toegelaten in Belgie, dus enig risico op serieuze problemen (auto voldoet niet meer aan het gelijkvormigheidsattest.
Als de technische controle ooit met uitlezen begint, mogelijk problemen bij jaarlijkse keuring.
De vermogenstoename is louter biven de 3000rpm, daar ik veelal op koppel rijd, zou ik alleen bij stevig doortrekken het verschil duidelijk voelen (denk ik toch)
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 19.07.2015 - 14:59
door V50 R
Delete
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 19.07.2015 - 15:12
door NielsPHEV
BlackcurrantV70 schreef:
Tja die tuning op mijn XC70 is al lang een doorn in het oog...
Voordelen :
Een veel lekkerdere motorcurve, meer rijplezier.
Nadelen :
Geen Polestar in Belgie, dus alleen officieuze tuning is mogelijk, dus verloes ik elke coulance mogelijkheid mocht ik ooit problemen krijgen.
Na iedere beurt is de tuning weg wegens seervice 2.0 en kan ik terug naar de tuner
Niet wettelijk toegelaten in Belgie, dus enig risico op serieuze problemen (auto voldoet niet meer aan het gelijkvormigheidsattest.
Als de technische controle ooit met uitlezen begint, mogelijk problemen bij jaarlijkse keuring.
De vermogenstoename is louter biven de 3000rpm, daar ik veelal op koppel rijd, zou ik alleen bij stevig doortrekken het verschil duidelijk voelen (denk ik toch)
Ik zou eens gaan rijden in een 215 pk twin turbo D5. Ben er van overtuigd dat de tuning dan niet lang op zich zal laten wachten. Zou het in gewoon in overleg met de dealer doen. Die weten (net als Volvo BE) dat de auto eigenlijk mechanisch gewoon een 215 pk versie is die polestar weer naar ca 230 pk brengt. Coulance zal toch vooral bij de dealer vandaan moeten komen cq door hen geïnitieerd worden. Ik heb in NL wel eens een nieuwe Volvo gekocht bij de dealer, met rica tuning gewoon op de bestelbon. Denk wel dat het verstandig zou zijn om voor Rica te gaan kan je de software er na een beurt gewoon weer zelf opzetten.
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 19.07.2015 - 15:19
door BlackcurrantV70
Ik heb tijdens de factory tour in 2012 even met een D5 Xc70 gereden en toen voelde ik weinig verschil, maar op dat "circuit" kon je ook niet erg lang doortrekken om in het gebied te komen waar het verschil echt gamaakt wordt (boven 3000rpm).
We zien wel, voorlopig ben ik er nog niet helemaal uit, mijn keuze zou zeker Polestar zijn, maar aangezien dat niet kan op een Belgische auto, zou Volvotune een mogelijkheid zijn.
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 19.07.2015 - 22:08
door Paul
In zweden kan je die d5 twin engine met polestar de fabriek uit laten rollen...
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 19.07.2015 - 22:11
door lint
Misschien kan dat binnenkort ook in meer landen nu Volvo Polestar heeft overgenomen.
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 21.07.2015 - 11:47
door arnoud
Ik zie op de Polestar website alleen de "D4 Drive-E" staan voor mijn V60, en daar staat dat deze 163pk heeft, terwijl het toch een 181pk model is?
Ik heb van de dealer een mailtje gehad dat ik van 181 naar 200pk zou gaan, maar dat is bij Polestar niet terug te vinden? Of kijk ik er overheen?
Ergens is het wel interessant, maar aan de andere kant ga ik nog max anderhalf jaar in deze auto rijden, dat maakt het weer een beetje zonde... Iemand met een V60 D4 automaat die het al wel heeft laten doen? Of een dealer die er eentje heeft staan?
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 21.07.2015 - 12:08
door BLACK DIESEL
Je kijkt er overheen !
Bij de "technical specification" 4 regels lager staat 181 pk piek naar 200 pk piek.
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 21.07.2015 - 12:13
door arnoud
Ah, right
Ok, dan blijft nog de vraag over: staat er ergens in Nederland een V60 D4 automaat met deze tuning al uitgevoerd?
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 23.07.2015 - 22:25
door zonoskar
Weet iemand of je speciale brandstof moet tanken als je deze tuning uitvoert? Ik mag van de baas alleen gewone brandstoffen tanken (dus geen V-power achting diesels). Mijn maandbedrag zou 10 euro omhoog gaan, dat vind ik nog te doen.
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 23.07.2015 - 22:30
door V50 R
Delete
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 24.07.2015 - 12:03
door zonoskar
V50 R schreef:
Kan gewoon op std diesel van de witte pomp. 10euro valt idd mee, welke lease zit je als ik mag vragen?
Mijn auto is van Leaseplan NL. Misschien is de prijs nog afhankelijk van ons contract en de resterende looptijd. Ze vonden het iig geen probleem om deze tuning toe te passen. Dus ik zit er ernstig over na te denken om het te doen. De Pk winst is dan wel minder hoog dan gewenst, maar het extra koppel en de gas-response is ook wat waard (heel veel).
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 27.07.2015 - 12:48
door BLACK DIESEL
De Polestar D4 GT8 software tuning is vanmorgen geïnstalleerd!
In de stromende regen heb ik het nog niet kunnen testen.
De indruk is wel, dat hij er in het middengebied als de brandweer vandoor wil.
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 28.07.2015 - 09:29
door zonoskar
Daar hoop ik ook op. Morgen mag die van mij aan de USB kabel

Krijg je er eigenlijk een badge bij? ZO van, zie mij lekker Polestar getuned zijn....
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 28.07.2015 - 09:39
door BLACK DIESEL
Ja, je krijgt er een Polestar badge bij.
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 28.07.2015 - 09:51
door Johann
Re: Polestar tuning voor elk model, het komt er aan!
Geplaatst: 30.07.2015 - 12:00
door zonoskar
Ok, dealer had dus geen pakketje liggen, dus dan maar bij Polestar geregistreerd. Moet er wel nog een tijdje op wachten. Maar goed, de software is al actief. Ik merk dat op de snelweg het extra koppel zorgt voor soepelere inhaalacties. Bij normaal rijden (<1800 rpm) voel ik niet veel verschil, maar dat was ook niet te verwachten. Gasresponse is mi. ook niet veel verbeterd. Maar misschien verwacht ik teveel (zal wel turbo-gat ofzo zijn). Het is in ieder geval nog steeds zo dat er een vertraging van 0.5-1 sec zit tussen gas indrukken en dat de toeren echt significant omhoog gaan. Boven de 1800 rpm is dit overigens wel beter. Ik ben er in ieder geval wel blij mee, ook omdat de leasemaatschappij netjes meewerkte. En het kost me niet eens 795,-, dus schijnbaar vindt de leasemaatschappij dat er een restwaarde zit in deze tuning.