Pagina 5 van 5

Geplaatst: 13.08.2006 - 21:40
door SanderS40
Hoe kun je nou eigenlijk zien of je een 'i' hebt of een normale 1.8 ?

Staat er op zo'n 1.8i ook echt 1.8i op de achterkant van de wagen? Of op het kentekenbewijs?

Is er niet ergens iets te zien wat 100% bewijst of het een 'normale' of een 'i' is ?

Geplaatst: 13.08.2006 - 21:54
door bart simpson
er zou GDI op het blok moeten staan

Geplaatst: 13.08.2006 - 21:54
door joost
Onder de motorkap zit een plaatje waar van allerlei interessante info op staat. Hier staat ook het motortype bij, maar niet zoals jij hoopt... het is in code.
Kijk hier maar eens:
http://volvo.visachterhet.net/doku.php? ... 40_classic

Joost.

Geplaatst: 13.08.2006 - 21:58
door bart simpson
er zit ook een stalen beschermplaat over het spruitstuk, die kom je op een niet GDI niet tegen

Geplaatst: 13.08.2006 - 22:47
door SanderS40
joost schreef:Onder de motorkap zit een plaatje waar van allerlei interessante info op staat. Hier staat ook het motortype bij, maar niet zoals jij hoopt... het is in code.
Kijk hier maar eens:
http://volvo.visachterhet.net/doku.php? ... 40_classic

Joost.
Erg handige info daar op die site .. bedankt !!

Ik denk , aangezien het een bj. 04.2003 1.8 S40 is .... , het de 122 pk motor is. Ik heb de wagen al gekocht ... maar heb hem nog niet ... dus kan het ff niet checken.

Edit: Ik zie dat de cilinderinhoud van de GDI's ook groter is dan 1783 (van de normale 1.8 ) dus als de RDW gegevens kloppen in dat opzicht ... is het gewoon een 1.8 zonder i ;)

Geplaatst: 13.08.2006 - 23:25
door Hans
weet je zeker dat je geen 2.0 wilt.....hahaha

Geplaatst: 14.08.2006 - 00:18
door SanderS40
Hehe grapjas :) .. Hij reed wel erg lekker en vlot die 2.0 ja .. pfeeuww. Wat dat betreft wel jammer. Maar zo'n 1.8 is ook snel genoeg voor mij en ook nog ietsie zuiniger.

Geplaatst: 14.08.2006 - 06:40
door joost
Edit: Ik zie dat de cilinderinhoud van de GDI's ook groter is dan 1783 (van de normale 1.8 ) dus als de RDW gegevens kloppen in dat opzicht ... is het gewoon een 1.8 zonder i
En 1 pk meer dan de GDI, hè!

Joost.