Pagina 5 van 27

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 12.10.2015 - 20:50
door V4ever
jakob123 schreef: Ben gebeld door de dealer, auto komt morgen binnen. Afspraak gemaakt op 21-10, de auto op te halen. Komt alleen op andere velgen de 10 spaaks inscription.
De 21 inch 8 spaaks komen later... Besloten om rond de inscription velgen de winterbanden te leggen.
Wow! Je bent de eerste volgens mij met een harde afleverdatum!

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 13.10.2015 - 06:18
door trimitie
en dan iedereen foto's posten please !!!!

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 13.10.2015 - 07:02
door rsnhakan
V4ever schreef:
jakob123 schreef: Ben gebeld door de dealer, auto komt morgen binnen. Afspraak gemaakt op 21-10, de auto op te halen. Komt alleen op andere velgen de 10 spaaks inscription.
De 21 inch 8 spaaks komen later... Besloten om rond de inscription velgen de winterbanden te leggen.
Wow! Je bent de eerste volgens mij met een harde afleverdatum!
De T8 die bij onze dealer stond zou dit weekend worden afgeleverd.

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 13.10.2015 - 08:40
door NielsPHEV
Ben vooral benieuwd naar de rij ervaring, ik begreep dat er aan de aandrijflijn van de eerste pers demo's nog het nodige gefine tuned zou worden en zelfs daarover was men al enthousiast.

Mijn auto stond overigens een paar weken geleden nog op week 50.

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 13.10.2015 - 09:12
door Walter
lint schreef: De Volvodealers krijgen het nog druk om alle T8's op tijd af te leveren.
degene waarvan ik de foto plaatste staat vandaag voor de tweede dag in de werkplaats om alle accessoires erop te bouwen...

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 13.10.2015 - 09:21
door NielsPHEV
Walter schreef:
lint schreef: De Volvodealers krijgen het nog druk om alle T8's op tijd af te leveren.
degene waarvan ik de foto plaatste staat vandaag voor de tweede dag in de werkplaats om alle accessoires erop te bouwen...
wist niet dat dit nog zoveel werk kon zijn of komt er nog zo'n rugged luxury bodykit op ?

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 13.10.2015 - 09:32
door Walter
NielsPHEV schreef: wist niet dat dit nog zoveel werk kon zijn of komt er nog zo'n rugged luxury bodykit op ?
Geen idee wat er allemaal op komt, erom heen ligt het bezaaid met dozen en onderdelen. Zitten inderdaad wat bodydelen bij, maar niet die Rugged versie. Andere skidplate, skirts etc.

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 13.10.2015 - 11:14
door Summum
V4ever schreef:
jakob123 schreef: Ben gebeld door de dealer, auto komt morgen binnen. Afspraak gemaakt op 21-10, de auto op te halen. Komt alleen op andere velgen de 10 spaaks inscription.
De 21 inch 8 spaaks komen later... Besloten om rond de inscription velgen de winterbanden te leggen.
Wow! Je bent de eerste volgens mij met een harde afleverdatum!
Nee, V60_PHEV krijgt hem morgen afgeleverd.
Kan hij meteen zijn forumnaam laten wijzigen :lol:

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 12:12
door V60_PHEV
Nee, gisteren al. Ladies and Gentleman: We Got Him
En hoe rijdt dat nou?
Nou net zo lekker als de V60, maar dan allemaal wat stiller en smoother.
De vering vangt alles veel beter op (20" winterbanden en luchtvering).
Ik moet nog wel erg wennen aan het formaat van de auto en rij dus nog niet lekker door.
Het kan dus ook daaraan liggen, maar ik heb het gevoel dat de elektromotor wat meer kracht geeft dan die van de V60.
Ik heb zeker het gevoel dat je het gaspedaal verder kunt indrukken zonder dat de benzine motor bijspringt.
Het is in ieder geval ruim voldoende om in de stad en op provinciale wegen goed mee te komen.
Gisteren zo'n 25 km. kunnen rijden (tot 90 km/h) voor de accu leeg was, maar dat was met airco en stoelverwarming aan en zonder er ook maar een beetje op te letten. Als ik mijn best zou doen kan dat dus veel beter.
De automaat van de benzinemotor is ook een hele verbetering, je merkt het schakelen nauwelijks.
De benzine motor vind ik wel wat rauw klinken, het is echter heel zacht en kompleet in de achtergrond.
Dat stoort mij dus absoluut niet, maar echt soepel vind ik hem niet klinken.
Het enige wat ik hoor met rijden is het bandengeluid van de winterbanden, maar dan wel veel zachter dan dat ik dat bij de V60 hoorde.

Al met al is het geen verrassing, het voelt een beetje als de V60 plug-in, maar allemaal iets soepeler en stiller en veel groter.
Maar ik was dan ook heel tevreden met de V60 en vind dat een erg prettige auto.

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 12:14
door V50 R
Gefeliciteerd! Heb je ook een foto van je nieuwe speelgoed? ;)

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 13:11
door Conradi
Gefeliciteerd, veel rijplezier!

Hie rij je 'm eigenlijk in? Moet je de eerste 1000 km vooral op benzine rijden of maakt dat niet uit?

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 13:28
door trimitie
Een dikke proficiat en heel veel rijplezier met je prachtaankoop !!
popel om toch paar foto's te kunnen bewonderen van je super XC90 ! :lol:

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 13:29
door diesel01
Tjaa leuk hoor

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 14:32
door NielsPHEV
inrijden kent net als de V60 PHEV voor zover ik weet geen speciale instructies. Wat ik doe is als ik weet dat ik niet de volledige rit electrisch kan doen ik de wagen rustig op AWD op temperatuur laat komen voordaat ik de snelweg opga en na enige tijd zet ik de auto weer op hybride.

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 15:20
door Conradi
Dank je wel!
Mijn auto staat straks sowieso in een garage en aan de lader, dus die is al opgewarmd ;-)

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 16:15
door XCEL
@V60_PHEV Gefeliciteerd! Leuk dat er nu ook 'echte' rijervaringen zijn/aankomen.... Nu nog foto's of gaat dat een new topic worden?

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 16:18
door lint
Gefeliciteerd met de XC90, wel nog even mooie foto's maken.

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 17:01
door diesel01
Ben erg benieuwd naar de auto en de rijervaringen.
Al in het donker met de auto gereden? Erg benieuwd naar de led verlichting.

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 18:11
door Duufje
@V60_PHEV, gefeliciteerd. Zit zelf ook te popelen. Nog paar weken wachten maar zo te zien in het het wachten waard.

Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

Geplaatst: 14.10.2015 - 18:30
door V60_PHEV
In het donker geeft de Orrefors pookknop licht, dat is een leuk gezicht.
Voor mooie foto's moet je verder echt niet bij mij zijn en wat valt er te fotograferen dat niet al eerder en beter op de foto is gezet?
Ik heb hem vanmiddag even ergens langs de kant van de weg gezet, maar het weer speelt niet mee en ik had al direct weer spijt want ik stond tot m'n enkels in de derrie.
Vind het opvallend dat ik een knopje voor mistlampen voor heb aan het linker stengeltje aan de stuurkolom.
Wel een knopje, maar geen mistlampen voor =)
Om de één of andere reden zit er een knopje op het dashboard voor het ontgrendelen van de klepje om benzine te tanken.
Alle ander gemotoriseerde XC90's hebben dat blijkbaar niet =) =)
Het vakje in de middenarmsteun is wat minder diep dan de andere XC90's en de voetenruimte voor de middelste zitplaats achter is wat hoger.
Voor alle toerenteller fetisjisten: die heeft de T8 niet. Zelfs niet als je de Performance skin kiest voor de klokkenwinkel
Enkel een power meter, waarbij de lijn met electro en druppeltje voor brandstof de grens aangeeft waarboven de benzine motor inschakelt (het teken van het druppeltje is dan niet meer leeg van binnen)
De grens van 'ready' is de nullijn, waar geen electro verbruikt en opgewekt wordt, dus hoe verder je met remmen onder deze lijn uitkomt, hoe meer je regenereert. (de Plug-In rijders zullen de belletjes missen)