Veel mensen kon het niet geloven toen ik mijn stukje schreef of “Is een Volvo nog wel te betalen na de garantie”
Sommige mensen konden het niet geloven toen ik mijn stukje schreef over “23..24.. en naar de kl .. is de vakantie”
Anderen konden het niet geloven toen ik het stukje schreef over “veel te vroeg, maar liever te vroeg dan te laat”
Maar wat ik niet kan geloven en toch waargebeurd is, Hij is weer naar de …….. en dan zit ik toch al gauw aan de 30e keer dan ik in 10 maanden naar een dealer moet en dat binnen 32000 km.
Maar wat voor mij deze keer de kroon spant is de dealer organisatie van Volvo.
Omdat onze eerste vakantie afgebroken moest worden vanwege de problemen met mijn Volvo V40 D4 My 2015, had ik nog twee weken vakantie over. Daarvan wilde ik eind augustus twee weken naar Spanje. Maar op de 2e dag van de vakantie begon de ellende weer in Zuid Frankrijk. Alweer het lampje van de EGR. Dus op vrijdagmiddag om 16.00 uur Volvo assistance voor de zoveelste keer maar weer gebeld. Om een lang verhaal kort te maken. Mijn auto kon die dag niet gerepareerd worden. Een vervangende was er niet, dus ik moest in ieder geval tot maandag wachten op een camping in Zuid Frankrijk. Maandag zou een technicus van Volvo Assistance voor mij gaan bellen wanneer ik naar een dealer kon voor reparatie.
Maandag rond het middag uur werd ik gebeld door Volvo assistance. Pas volgende week, dus 7 dagen later had een dealer, waar ik 90 km vandaan zat gelegenheid om een diagnose te stellen in mijn auto. Nee geen reparatie, slecht een diagnose. Dat kon ook al de komende woensdag, maar dan moest ik 200 km naar het noorden rijden voor een dealer. Ja alleen voor een diagnose, maar wanneer een reparatie kon volgen was onbekend. Volvo adviseerde gewoon met mijn eigen auto daar naar toe te rijden en den een hotel te zoeken bij de dealer in de buurt. Dat was voor mij geen optie. Verder gaan met vakantie was al geen optie meer, want als je van de 14 dagen al 3 dagen kwijt bent met wachten voor er duidelijkheid is, dan kun je een doorreis wel vergeten.
Volvo assistance kon voor mij niets anders doen dan ons op de trein te zetten naar Nederland, de auto met een transport bedrijf naar Nederland laten brengen evenals mijn caravan. Want ik krijg maar max 3 dagen vervangend vervoer.
Kortom Volvo liet mij behoorlijk in de steek. Gelukkig ben ik ook nog ANWB lid en de ANWB nam mijn probleem over. Zij zorgde voor een vervangende auto waar ik rustig aan mee terug kon rijden naar huis. Om toch nog een aantal tussenstops te maken om zodoende nog een klein beetje vakantie te hebben.
Kortom, mijn Volvo staat in Frankrijk, te wachten op transport. Volvo was niet in bereidt om een klant met problemen te helpen, maar alle en meer dan alle lof voor de ANWB die mij toch heeft kunnen voorzien van vervangt vervoer
Dus zit ik nog steeds met dat brok ongeluk en een merk wat zijn eigen probleem niet kan oplossen. Niet in staat om een betrouwbare auto te maken. Twee keer achter elkaar de vakantie naar de knoppen. Zelf de telefoonkosten moeten dragen om hulp te krijgen, want daarin voorziet Volvo assistance niet. Vijf dagen verplicht moeten wachten voor ik weer mobiel was. De rekening heb ik reeds opgestuurd, maar die zal ook maar weer maximaal 3 nachten uit betalen, want in meer dagen voorziet Volvo niet.
Inmiddels is mijn emmertje van het merk Volvo flink overgelopen. En hoe nu verder??? Geen idee. Voor mij in ieder geval een nieuw spreekwoord, “EENS EEN VOLVO……………..” U snapt het wel denk ik
Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Jeetje... wat een maandagmorgenhok....
Ik denk dat ik er in jouw geval maar eens een juridisch spel van ging maken.
maar ik zou mjin vakantie er zeker niet door laten verzieken, het is maar een auto, en leve de ANWB.
Betrouwbare volvo's zijn er overigens genoeg, ik de\nk allen dat jij de pechauto van het jaar hebt helaas.
En als het een leasebak is, leg je je probleem lekker daar neer. Je koopt tenslotte mobiliteit, geen ergernis.
Ik denk dat ik er in jouw geval maar eens een juridisch spel van ging maken.
maar ik zou mjin vakantie er zeker niet door laten verzieken, het is maar een auto, en leve de ANWB.
Betrouwbare volvo's zijn er overigens genoeg, ik de\nk allen dat jij de pechauto van het jaar hebt helaas.
En als het een leasebak is, leg je je probleem lekker daar neer. Je koopt tenslotte mobiliteit, geen ergernis.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- PatrickOceanRace
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 29.06.2014 - 08:43
Dat blijft wel echt heel zuur en ik snap dat het vertrouwen weg is. Dat is zonde want als die het doet is het wel een hele fijn auto. Mijn ervaring met de Volvo organisatie en de importeur is een totaal andere dan beschreven hierboven deze ervaring heb ik meer met een andere importeur maar dit is geen goede zaak. Zou in ieder geval ook echt contact zoeken met de importeur.
Het belangrijkste in deze is een goed dossier vormen en dan zo snel mogelijk juridische stappen ondernemen om de koop te ontbinden. Dat lijkt mij niet heel moeilijk gezien de feiten niet betwist worden door Volvo. Was er overigens niet meer te rijden met de emissie storing? Ik heb bij een auto weleens behoorlijk lang doorgereden met een dergelijke storting omdat ik niks merkte qua rijgedrag. Was een vergelijkbaar geval dat de storing na dealerbezoek iedere keer terug bleef komen en soms wegbleef.
Succes in ieder geval met de afwikkeling!
Het belangrijkste in deze is een goed dossier vormen en dan zo snel mogelijk juridische stappen ondernemen om de koop te ontbinden. Dat lijkt mij niet heel moeilijk gezien de feiten niet betwist worden door Volvo. Was er overigens niet meer te rijden met de emissie storing? Ik heb bij een auto weleens behoorlijk lang doorgereden met een dergelijke storting omdat ik niks merkte qua rijgedrag. Was een vergelijkbaar geval dat de storing na dealerbezoek iedere keer terug bleef komen en soms wegbleef.
Succes in ieder geval met de afwikkeling!
MY20 S60 T5 Polestar R-Design, Bursting Blue
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Daar wordt je niet vrolijk van, 30 keer naar de dealer is niet normaal, zou er met volvo nl proberen uit te komen en alvast juridisch advies inwinnen, zoals hierboven al is geschreven. Mijn ervaringen met volvo assistance in het buitenland waren altijd erg goed, 4keer gebruik van moeten maken. Maar de laatste keer was al wel weer 3jaar geleden, dus ik weet niet of er dingen veranderd zijn. Op autoweek bij autoreviews heb ik ook al vergelijkbare verhalen gelezen over de slechte service van volvo assistance afgelopen zomer.
Hoop dat er snel een oplossing komt en dat je weer met plezier kan gaan autorijden!
Hoop dat er snel een oplossing komt en dat je weer met plezier kan gaan autorijden!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
ik heb hier wel een mooie stevige putter liggen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Get!em
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30
Ongelofelijk! Wederom een vakantie naar de knoppen. Dit gaat al lang niet alleen meer over de kosten, de technische staat van de auto, maar over het gevoel dat je overhoudt na nu een jaar Volvo rijden en het niet kunnen genieten van de nodige rust op je vakanties.
Ik zou er direct werk van maken.
1) Dealer en via dealer oplossing zoeken. En dat betekent dat je de manager tegenover je moet hebben!
Kom je er niet uit
2) Volvocars NL klanten/klachten commissie
3) Auto geschillen commissie
4) Rechter/juridische weg.
Wat wil je bij hen duidelijk maken: Volvo Garantie claimen en geheel nieuwe auto krijgen en/of geld terug (wat jij wil). Deze auto zou ik niet meer willen laten repareren, want dat is bewezen niet gelukt.
Schakel je juridische hulp vanuit je verzekering ook aan, indien je die hebt.
Ik refereer tevens even naar de selekt garantie die oa volvo bluekens heeft, jij hebt een nieuwe auto en geen occasion, dus de voorwaarden en bedragen kloppen waarschijnlijk niet, maar de adressen van commissies kloppen wel:
http://www.bluekenscars.nl/2818/web/fil ... /16203.pdf
Ik zou er direct werk van maken.
1) Dealer en via dealer oplossing zoeken. En dat betekent dat je de manager tegenover je moet hebben!
Kom je er niet uit
2) Volvocars NL klanten/klachten commissie
3) Auto geschillen commissie
4) Rechter/juridische weg.
Wat wil je bij hen duidelijk maken: Volvo Garantie claimen en geheel nieuwe auto krijgen en/of geld terug (wat jij wil). Deze auto zou ik niet meer willen laten repareren, want dat is bewezen niet gelukt.
Schakel je juridische hulp vanuit je verzekering ook aan, indien je die hebt.
Ik refereer tevens even naar de selekt garantie die oa volvo bluekens heeft, jij hebt een nieuwe auto en geen occasion, dus de voorwaarden en bedragen kloppen waarschijnlijk niet, maar de adressen van commissies kloppen wel:
http://www.bluekenscars.nl/2818/web/fil ... /16203.pdf
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Het is jammer dat de moderator mijn nieuwe topic heeft ondergebrracht onder een eerder topic van mij. Mijn topic begon weer met een nieuw aantal garage bezoeken. Maar goed hij zal er wel een reden voor gehad hebben.
Hier thuis is de beslissing genomen dat we niet meer met deze auto op vakantie willen. Daarvoor is ons vertrouwen in dit merk voorzien van een te grote deuk.
Via een forumlid is mijn klacht doorgestuurd naar Volvo NL. Ik ben met de dealer bezig voor een eventuele andere optie. Maar dan kan uiteraard pas wat gaan doen wanneer mijn auto bij hem voor de deur staat.
Volgens de gegevens van het transport bedrijf wacht hij nog steeds op vervoer. Dat zou uiterlijk voor het eind van de week geregeld moeten zijn.
Wordt vervolgd, hopelijk in positieve zin!!
Hier thuis is de beslissing genomen dat we niet meer met deze auto op vakantie willen. Daarvoor is ons vertrouwen in dit merk voorzien van een te grote deuk.
Via een forumlid is mijn klacht doorgestuurd naar Volvo NL. Ik ben met de dealer bezig voor een eventuele andere optie. Maar dan kan uiteraard pas wat gaan doen wanneer mijn auto bij hem voor de deur staat.
Volgens de gegevens van het transport bedrijf wacht hij nog steeds op vervoer. Dat zou uiterlijk voor het eind van de week geregeld moeten zijn.
Wordt vervolgd, hopelijk in positieve zin!!
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Weg dat ding en de komende 10 jaar geen Volvo meer aanschaffen. Dat zal gewoon niet goed meer voelen.
Mijn vader heeft het met zijn eerste Volvo ook gehad. Een 240 volgens mij. Trok hij op bij het stoplicht, had hij het stuur in zijn handen... Pas 15 jaar later weer een Volvo aangeschaft, alle tussenliggende tijd kregen wij alleen maar te horen wat voor flutmerk Volvo is. Tja, het gebeurt de beste merken. Soms zit er een maandagmorgen-product tussen. Maar wanneer (h)erken je dat als producent? In jouw geval lijkt het me overduidelijk en zou ik ook wat meer coulance van Volvo verwachten. Helaas is Volvo ook maar een bedrijf en is het waarschijnlijk puur een zakelijke afweging om jou niet te servicen. Kunnen we van alles van vinden, maar jij maakt er geen rechtszaak van en Volvo verkoopt er geen auto minder door. Dus: weg met dt ding, take your loss en geen Volvo meer voor jou!
Mijn vader heeft het met zijn eerste Volvo ook gehad. Een 240 volgens mij. Trok hij op bij het stoplicht, had hij het stuur in zijn handen... Pas 15 jaar later weer een Volvo aangeschaft, alle tussenliggende tijd kregen wij alleen maar te horen wat voor flutmerk Volvo is. Tja, het gebeurt de beste merken. Soms zit er een maandagmorgen-product tussen. Maar wanneer (h)erken je dat als producent? In jouw geval lijkt het me overduidelijk en zou ik ook wat meer coulance van Volvo verwachten. Helaas is Volvo ook maar een bedrijf en is het waarschijnlijk puur een zakelijke afweging om jou niet te servicen. Kunnen we van alles van vinden, maar jij maakt er geen rechtszaak van en Volvo verkoopt er geen auto minder door. Dus: weg met dt ding, take your loss en geen Volvo meer voor jou!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Haha, Jij wilt de spanning er in blijven houden met mijn vakanties. Heb je al eens gezien hoe vaak het treinverkeer plat ligt bij Schiphol. Heeft iets te maken met een tunnel geloof ik!!NielsPHEV schreef: ik zou ook gaan vliegen op vakantie, trein naar schiphol is ook relaxed !

Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
Das balen ja
wat ik niet helemaal uit je verhaal kan opmaken is die 2e dag op vrijdag middag in Zuid Frankrijk toen je om 16:00 Volvo Assistance ging bellen: je kon niet verder omdat een lampje ging branden??
De auto is toch nog gewoon bruikbaar? EGR lampje of niet?
Was zomaar benieuwd
wat ik niet helemaal uit je verhaal kan opmaken is die 2e dag op vrijdag middag in Zuid Frankrijk toen je om 16:00 Volvo Assistance ging bellen: je kon niet verder omdat een lampje ging branden??
De auto is toch nog gewoon bruikbaar? EGR lampje of niet?
Was zomaar benieuwd
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tja ik ben dan enig moment ook zo, gas d'r bij en gaan zolang hij het doet.V40-4ever schreef: Das balen ja
wat ik niet helemaal uit je verhaal kan opmaken is die 2e dag op vrijdag middag in Zuid Frankrijk toen je om 16:00 Volvo Assistance ging bellen: je kon niet verder omdat een lampje ging branden??
De auto is toch nog gewoon bruikbaar? EGR lampje of niet?
Was zomaar benieuwd
Tas met bankpassen, paspoort en creditcard onder handbereik en fakkelt hij af dan ben je er iig vanaf.
Soortgelijk verhaal eens meegekregen van iemand die al jaren Volvo reed en na meerdere nieuwe auto's een S80 kocht waar van alles mee mis was.
Nadat het ding tijdens een vakantie in de fik vloog en ze ternauwernood de caravan gered hebben liet Volvo hem volledig in de kou staan waarna hij is overgestapt op een Eklasse.
Ook voor deze man nooit geen Volvo meer.
Er heeft nog lange tijd een review op AW gestaan met foto's van een brandende S80 in Frankrijk.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29554
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik kan mij het erg goed voorstellen dat je na deze belevenissen helemaal klaar bent met Volvo en nooit meer een auto van Volvo wilt hebben. Ook wel jammer dat Volvo niet iets actiever is met het vinden van een oplossing om deze klant binnen te houden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Als je een probleem auto hebt die ineens in de fik vliegt zou ik als fabrikant ook even achter mijn oren krabben. Zou best wel eens per ongeluk met opzet gedaan kunnen zijn.
Als het een leaseauto is, zou ik overleggen met de maatschappij. Meestal zijn ze wel voor rede vatbaar en kan er wat geregeld worden. Of anders hebben zij wat meer pressie mogelijkheden dan een enkele consument. Anders de rechtsbijstand erop zetten als je die hebt. Ook weer als pressie medium. Ik kan me best voorstellen dat je klaar bent met dit merk, dat zou ik ook zijn.
Als het een leaseauto is, zou ik overleggen met de maatschappij. Meestal zijn ze wel voor rede vatbaar en kan er wat geregeld worden. Of anders hebben zij wat meer pressie mogelijkheden dan een enkele consument. Anders de rechtsbijstand erop zetten als je die hebt. Ook weer als pressie medium. Ik kan me best voorstellen dat je klaar bent met dit merk, dat zou ik ook zijn.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Onze eerste C70 2.0D in 2010 had ook vanaf het begin problemen met de "Slowershift" automaat, wij zijn 3-4 keer bij de dealer terug geweest, die telkens alle moeite gedaan heeft om het probleem op te lossen.
Na 18 maand en 17.000km heb ik een aangenaam gesprek gehad met de aftersales director bij mijn dealer en eerlijk verteld dat we geen vertrouwen meer hadden in deze auto, en ik die wilde inruilen voor een D3 GT, gezein de aanhoudende problemen met de automaat.
De dealer heeft een super overname gemaakt en ook Volvo BE is tussen gekomen, met als resultat dat wij nu al 4 jaar probleemloos met een C70 D3 GT rijden.
Dus het kan wel....ik geeft je wel 1 goeie raad, maak je nooit kwaad en begin niet te roepen en tieren of dreigen met advokaten, dat werk omgekeerd...
Na 18 maand en 17.000km heb ik een aangenaam gesprek gehad met de aftersales director bij mijn dealer en eerlijk verteld dat we geen vertrouwen meer hadden in deze auto, en ik die wilde inruilen voor een D3 GT, gezein de aanhoudende problemen met de automaat.
De dealer heeft een super overname gemaakt en ook Volvo BE is tussen gekomen, met als resultat dat wij nu al 4 jaar probleemloos met een C70 D3 GT rijden.
Dus het kan wel....ik geeft je wel 1 goeie raad, maak je nooit kwaad en begin niet te roepen en tieren of dreigen met advokaten, dat werk omgekeerd...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Gisteren van mijn dealer het bericht gekregen dat mijn auto bij hem geariveerd is. 2 september ingeleverd in Frankrijk en op 15 september hier. Duurt altijd te lang natuurlijk als je je auto moet missen, maar het zou max 15 werkdagen duren. Dus toch eigelijk wel goed te doen.
Nu wachten op mijn dealer. Maar ik weet zeker dat die zijn best doet om zo snel mogelijk achter deze oorzaak te komen. Tot die tijd kan ik mij nog voortbewegen met een leenauto van de dealer.
En dank voor alle goede adviezen. Gelukkig houd ik er niet van om te schelden e.d. tegen mijn dealer. Het is duidelijk dat ook hij er mee in zijn maag zit. Voor zover ik kan zien is niet de dealer schuldig aan het grootste deel van mijn problemen maar het product dat niet helemaal doet wat hij moet doen.
Juristen zijn nooit weg, maar dan pas al het echt niet anders kan. Mijn rechtbijstands verzekering is niet ingeschakeld en zolang de dealer zijn best blijft doen dan is dat niet nodig. Komt er op een goed moment een padstelling, dan kan dat altijd nog.
Maar voor nu??? Vol verwachting klopt mijn hart!!!!
Nu wachten op mijn dealer. Maar ik weet zeker dat die zijn best doet om zo snel mogelijk achter deze oorzaak te komen. Tot die tijd kan ik mij nog voortbewegen met een leenauto van de dealer.
En dank voor alle goede adviezen. Gelukkig houd ik er niet van om te schelden e.d. tegen mijn dealer. Het is duidelijk dat ook hij er mee in zijn maag zit. Voor zover ik kan zien is niet de dealer schuldig aan het grootste deel van mijn problemen maar het product dat niet helemaal doet wat hij moet doen.
Juristen zijn nooit weg, maar dan pas al het echt niet anders kan. Mijn rechtbijstands verzekering is niet ingeschakeld en zolang de dealer zijn best blijft doen dan is dat niet nodig. Komt er op een goed moment een padstelling, dan kan dat altijd nog.
Maar voor nu??? Vol verwachting klopt mijn hart!!!!
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
In dit geval dient in mijn optiek de dealer de auto naar de importeur te brengen en deze dient de auto compleet door te lichten. Bij bewezen onbetrouwbaarheid dient de dealer (met ondersteuning van de importeur) met een goed voorstel te komen. Iets met produktaansprakelijkheid.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)