Check engine light V40 D2 VEA
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik denk toch dat er bij @fret iets mis is met zijn start/stop systeem als ik dat zo lees hier.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Waarschijnlijk zal hij er zelf niet iets aan laten doen als ik het zo hoor
Overigens is bij mij het lampje een beetje van de wisselvallige soort. Soms brandt hij wel en soms weer niet. De laatste 200km is er niets aan de hand al heb ik wel het idee dat hij wat onzuiniger geworden is.

- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Haha, zit inderdaad niet te springen om er wat aan de laten doen. Voegt niet zoveel toe, vind ik, dat stop/start. Dus als "ze" (de garage) ernaar gaan kijken weet ik niet wat er allemaal daarna minder zou kunnen zijn. If it ain't broke, don't fix it. Of in dit geval "if it might be broken but it feels better, don't have it fixed"....Waarschijnlijk zal hij er zelf niet iets aan laten doen als ik het zo hoor
-
- 2nd Gear member
Heb hier een keer navraag over gedaan bij de dealer. Het schijnt wel te kunnen, maar dan krijg je wel weer constant een storingsmelding in je display. Dan moet je die weer wegdrukken. Schiet ook niet echt op!Ik was al op zoek naar de optie om het permanent uit te zetten, in plaats van bij elke rit opnieuw haha.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Helaas is ook mijn EGR klep aan de beurt. 31K Km heeft het geduurd, maar vanmorgen een check engine lampje. Ik was 2 stoplichten van de dealer verwijderd, dus maar even binnen gereden. Ze constateerden error P012. Dus maandag wordt mijn EGR klep gerepareerd.
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Volgens mij is het bij mij niet de klep maar de koeler die is vervangen. Dit is afgelopen donderdag gedaan, sinds die tijd lijkt hij ook weer wat zuiniger geworden. De andere reparatie waar hij voor bij de garage stond is helaas niet doorgegaan omdat de onderdelen niet binnen waren
Voorlopig kan ik hopelijk weer even vooruit zonder egr problematiek 

-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Om mijzelf even te quoten...vanaf het vorige bericht tot en met gisteren ging alles goed :XPriyantha schreef:De meneer gaf aan wél kennis genomen te hebben van de problemen, en er derhalve ook wel van op te hoogte te zijn. Maar hij gaf aan in de veronderstelling te zijn dat de laatste revisie die zijn op dit moment monteren de revisie is welke alle problemen zou oplossen.bemmelenan schreef:Ik zou toch wel heel erg twijfelen aan de integriteit van deze meneer achter de balie. Of hij wil zich nier verdiepen in het product wat hij verkoopt.De meneer achter de balie gaf mij aan dat zij niet bekend waren met het feit dat Volvo Zweden nog altijd bezig is met een definitieve oplossing en dat zij in de veronderstelling waren dat de oplossing die zij nu boden ook de daadwerkelijke oplossing zou zijn. Ook was hij niet extreem blij met het feit dat Customer Relations dit zo ronduit toegaf aan een eindklant zonder zelf op de hoogte gesteld te zijn, hij had het er ook over dat het slechte reclame is natuurlijk.
Heel Nederland weet zo'n beetje van de problemen rond de Egr klep, behalve de verkopende partij???
Lijkt mij sterk.
Bij het gesprek kwam ook 1 van de hoofdmonteurs(tenminste ik vermoed dat hij dat is) erbij staan en die vertelde het zelfde verhaal dat hij in ieder geen technical bulletin had gezien waarin zou staan dat Volvo Zweden er nog mee bezig is. Maar hij zou er vandaag nog verder in duiken.
De meneer achter de balie zou VolvoCars Nederland in ieder geval bellen hierover, ik vrees alleen dat daardoor de communicatie naar de eindklanten dan enigszins de mond gesnoerd gaat worden![]()
Gisterenavond kwam het fantastisch mooie oranje lampje weer tevoorschijn.
Morgenochtend ga ik dus maar wéér eens langs bij de Volvo dealer Svala Lijnden, eens kijken of ze ondertussen hun oplossing al tot hun beschikking hebben 8)7.
-2007-2007: (MY1993) Renault 19 16v Sedan
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Herkenbaar. Nadat bij mij de EGR klep gefixt was, kreeg ik ook weer (vrijwel meteen) dat oranje lampje. Bleek de temperatuursensor te zijn voor de katalysator. Nadat deze vervangen was, kreeg ik weer vrijwel meteen een oranje lampje. Ditmaal was het de temperatuursensor in de inlaat. Ook deze is vanmorgen vervangen. Hopelijk doe alle sensoren het vanaf nu, ben er wel een beetje klaar mee.
-
- 1st Gear member
Na 8 maanden en 29.100km is het bij mij ook zover. Vanmorgen rond de 130-135km per uur, cruisecontrol vlak na elkaar afwisselend aan en uit ivm invoegend verkeer ook ineens het oranje lampje. Merk verder niets aan de auto en volgens de telefonist bij Volvo assistance kon ik doorrijden. Morgen gaat de auto toevallig al voor onderhoud naar de garage. Daarna 2 weken op vakantie, dus niet het lekkerste moment om geklooi te krijgen :-S
Laatst gewijzigd door redfox op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb het bekende lampje afgelopen weekend gekregen na 99000 km. De klep is vervangen, slang en sofware.
Gelukkig lang van bespaard gebleven. D4 My 2015
Gelukkig lang van bespaard gebleven. D4 My 2015
Huidig: XC40 My19 Momemtum D3 GT, - Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, ,Versatility Line, Connectivity Line, DAB+, Verwarmbare voorruit, Verlichtingspack 2, Trekhaak
Verwacht oktober 2023: XC40 Recharge Plus Extended Range - Trekhaak
Verwacht oktober 2023: XC40 Recharge Plus Extended Range - Trekhaak
-
- 1st Gear member
3 weken geleden na 8000 km (wagen net geen 2 maand oud) lichtte het lampje op. Garage heeft vervolgens de lambdasonde schoongemaakt. Ze waarschuwde me dat het terug kon komen en dat ze dan de sensor zouden vervangen...
Afgelopen vrijdag na 10000 km kreeg ik het lampje opnieuw te zien. VAB meld me dat de eerste garage mogelijk enkel gereset heeft en dat ik best niet meer in het Brusselse naar een garage ga (niet-klanten worden blijkbaar niet goed geholpen).
Vandaag naar de garage (waar ik de wagen heb afgehaald), en daar gaan ze op onderzoek gaan, maar ze vermoeden dus iets met de EGR...
Ben benieuwd. Alvast niet echt hoopgevend dat ik met een wagen van nog geen 3 maanden oud al 2x in de garage ben gepasseerd
Afgelopen vrijdag na 10000 km kreeg ik het lampje opnieuw te zien. VAB meld me dat de eerste garage mogelijk enkel gereset heeft en dat ik best niet meer in het Brusselse naar een garage ga (niet-klanten worden blijkbaar niet goed geholpen).
Vandaag naar de garage (waar ik de wagen heb afgehaald), en daar gaan ze op onderzoek gaan, maar ze vermoeden dus iets met de EGR...
Ben benieuwd. Alvast niet echt hoopgevend dat ik met een wagen van nog geen 3 maanden oud al 2x in de garage ben gepasseerd

Volvo V40 D2 (MY17)
Ford Focus 1.6 Tdci (aanloopwagen)
Alfa Romeo MiTo 1.4 TCT
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo MiTo 1.4 TCT
Alfa Romeo 156
-
- 1st Gear member
Ondertussen de wagen terug, maar buiten het opnieuw schoonmaken van de sensor kon/mocht de garage niets doen...JuanF1 schreef: 3 weken geleden na 8000 km (wagen net geen 2 maand oud) lichtte het lampje op. Garage heeft vervolgens de lambdasonde schoongemaakt. Ze waarschuwde me dat het terug kon komen en dat ze dan de sensor zouden vervangen...
Ben benieuwd. Alvast niet echt hoopgevend dat ik met een wagen van nog geen 3 maanden oud al 2x in de garage ben gepasseerd![]()
Reden: de pechdienst had de foutcode gereset, waardoor de garage geen foutcodes meer kon uitlezen. Zonder een foutcode kan/mag de garage niets ondernemen van Volvo (of systemen opengooien/controleren).
Bovendien valt het nu niet onder garantie en moet de leasingmaatschappij opdraaien voor de kosten, want de pechdienst ontkent natuurlijk in alle toonaarden dat ze de foutcode verwijderd hebben...
M.a.w., het is wachten tot de oranje lampje weer gaat branden...
Anderzijds nog wel de raad gekregen om iets vaker in lagere versnelling te rijden. De wereld helemaal op zijn kop. Wanneer gaat men eindelijk eens doorhebben dat de toekomst van Diesel eigenlijk dood is :

Volvo V40 D2 (MY17)
Alfa Romeo MiTo 1.4 TCT
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo MiTo 1.4 TCT
Alfa Romeo 156
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
Leasingwagen, ik had dus geen keuze...OGA244 schreef:en daarom koop JIJ toch nog even een splinternieuwe diesel?JuanF1 schreef:Wanneer gaat men eindelijk eens doorhebben dat de toekomst van Diesel eigenlijk dood is :![]()
Wel voorgesteld om naar een hybride (benzine) te gaan, maar dan krijg je als antwoord: "te duur, misschien over 4 jaar"
Volvo V40 D2 (MY17)
Alfa Romeo MiTo 1.4 TCT
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo MiTo 1.4 TCT
Alfa Romeo 156
-
- 1st Gear member
Hier ook Engine lampje bij 80k km, D4 DEA. Dealer heeft enkel een software update gedaan, geen onderdelen vervangen. Ze gaven wel aan dat als het terug komt (hoe groot is de kans...) hij iets langer mag blijven bij de dealer... Wat ik me afvraag, waarom doen ze die update niet preventief? Deze update had de v40 toch ook bij de vorige beurt kunnen krijgen? Of kan de update enkel uitgevoerd worden als er sprake is van de melding?
- Paul
- Geartronic member
Hier ook bij mijn oude v40 met de nieuwe d2 motor (inmiddels rijdend met mijn schoonvader). Check engine.... Rapport gestuurd naar Beesd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- ErikRGV
- 1st Gear member
ja daar zijn we weer, amper 1 week nadat ik de auto 1 dag bij VOLVO heb laten staan heb ik alweer een motor storing (het lampje brand).
Ik word er inmiddels moedeloos van. Het vertrouwen in VOLVO neemt af. Super fijne auto maar dit hebben ze NIET onder controle.
2 weken geleden gaven ze aan dat ze nieuwe software geladen hebben waardoor deze storing minder vaak zou voorkomen (grenzen ruimer ??) maar dat is dus NIET te oplossing.
Zo jammer. Heb hiervoor 3 jaar in een GOLF VI TDI 140 PK DSG gereden zonder één probleem. Ik begin nu ernstig te twijfelen aan de kwaliteit van de motoren van VOLVO.
Ik vind het zo'n mooie auto maar als iets kapot gaat dan kan ik er echt niet tegen

Ik word er inmiddels moedeloos van. Het vertrouwen in VOLVO neemt af. Super fijne auto maar dit hebben ze NIET onder controle.
2 weken geleden gaven ze aan dat ze nieuwe software geladen hebben waardoor deze storing minder vaak zou voorkomen (grenzen ruimer ??) maar dat is dus NIET te oplossing.
Zo jammer. Heb hiervoor 3 jaar in een GOLF VI TDI 140 PK DSG gereden zonder één probleem. Ik begin nu ernstig te twijfelen aan de kwaliteit van de motoren van VOLVO.
Ik vind het zo'n mooie auto maar als iets kapot gaat dan kan ik er echt niet tegen