Pagina 5 van 6

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 17.02.2016 - 14:38
door Fab1Man
Met mijn D4 werkt start/stop ook nog perfect na Polestar tuning.

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 17.02.2016 - 14:59
door zonoskar
Ik denk toch dat er bij @fret iets mis is met zijn start/stop systeem als ik dat zo lees hier.

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 17.02.2016 - 15:48
door Joh@n
Waarschijnlijk zal hij er zelf niet iets aan laten doen als ik het zo hoor ;) Overigens is bij mij het lampje een beetje van de wisselvallige soort. Soms brandt hij wel en soms weer niet. De laatste 200km is er niets aan de hand al heb ik wel het idee dat hij wat onzuiniger geworden is.

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 17.02.2016 - 16:54
door fret
Waarschijnlijk zal hij er zelf niet iets aan laten doen als ik het zo hoor
Haha, zit inderdaad niet te springen om er wat aan de laten doen. Voegt niet zoveel toe, vind ik, dat stop/start. Dus als "ze" (de garage) ernaar gaan kijken weet ik niet wat er allemaal daarna minder zou kunnen zijn. If it ain't broke, don't fix it. Of in dit geval "if it might be broken but it feels better, don't have it fixed"....

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 17.02.2016 - 17:06
door Fab1Man
Ik was al op zoek naar de optie om het permanent uit te zetten, in plaats van bij elke rit opnieuw haha.

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 17.02.2016 - 19:43
door bemmelenan
Ik was al op zoek naar de optie om het permanent uit te zetten, in plaats van bij elke rit opnieuw haha.
Heb hier een keer navraag over gedaan bij de dealer. Het schijnt wel te kunnen, maar dan krijg je wel weer constant een storingsmelding in je display. Dan moet je die weer wegdrukken. Schiet ook niet echt op!

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 16.03.2016 - 10:17
door zonoskar
Helaas is ook mijn EGR klep aan de beurt. 31K Km heeft het geduurd, maar vanmorgen een check engine lampje. Ik was 2 stoplichten van de dealer verwijderd, dus maar even binnen gereden. Ze constateerden error P012. Dus maandag wordt mijn EGR klep gerepareerd.

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 16.03.2016 - 10:38
door Joh@n
Volgens mij is het bij mij niet de klep maar de koeler die is vervangen. Dit is afgelopen donderdag gedaan, sinds die tijd lijkt hij ook weer wat zuiniger geworden. De andere reparatie waar hij voor bij de garage stond is helaas niet doorgegaan omdat de onderdelen niet binnen waren :( Voorlopig kan ik hopelijk weer even vooruit zonder egr problematiek :)

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 03.04.2016 - 21:14
door Priyantha
Priyantha schreef:
bemmelenan schreef:
De meneer achter de balie gaf mij aan dat zij niet bekend waren met het feit dat Volvo Zweden nog altijd bezig is met een definitieve oplossing en dat zij in de veronderstelling waren dat de oplossing die zij nu boden ook de daadwerkelijke oplossing zou zijn. Ook was hij niet extreem blij met het feit dat Customer Relations dit zo ronduit toegaf aan een eindklant zonder zelf op de hoogte gesteld te zijn, hij had het er ook over dat het slechte reclame is natuurlijk.
Ik zou toch wel heel erg twijfelen aan de integriteit van deze meneer achter de balie. Of hij wil zich nier verdiepen in het product wat hij verkoopt.
Heel Nederland weet zo'n beetje van de problemen rond de Egr klep, behalve de verkopende partij???
Lijkt mij sterk.
De meneer gaf aan wél kennis genomen te hebben van de problemen, en er derhalve ook wel van op te hoogte te zijn. Maar hij gaf aan in de veronderstelling te zijn dat de laatste revisie die zijn op dit moment monteren de revisie is welke alle problemen zou oplossen.
Bij het gesprek kwam ook 1 van de hoofdmonteurs(tenminste ik vermoed dat hij dat is) erbij staan en die vertelde het zelfde verhaal dat hij in ieder geen technical bulletin had gezien waarin zou staan dat Volvo Zweden er nog mee bezig is. Maar hij zou er vandaag nog verder in duiken.
De meneer achter de balie zou VolvoCars Nederland in ieder geval bellen hierover, ik vrees alleen dat daardoor de communicatie naar de eindklanten dan enigszins de mond gesnoerd gaat worden >_<
Om mijzelf even te quoten...vanaf het vorige bericht tot en met gisteren ging alles goed :X
Gisterenavond kwam het fantastisch mooie oranje lampje weer tevoorschijn.
Morgenochtend ga ik dus maar wéér eens langs bij de Volvo dealer Svala Lijnden, eens kijken of ze ondertussen hun oplossing al tot hun beschikking hebben 8)7.

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 04.04.2016 - 11:02
door zonoskar
Herkenbaar. Nadat bij mij de EGR klep gefixt was, kreeg ik ook weer (vrijwel meteen) dat oranje lampje. Bleek de temperatuursensor te zijn voor de katalysator. Nadat deze vervangen was, kreeg ik weer vrijwel meteen een oranje lampje. Ditmaal was het de temperatuursensor in de inlaat. Ook deze is vanmorgen vervangen. Hopelijk doe alle sensoren het vanaf nu, ben er wel een beetje klaar mee.

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 26.07.2016 - 07:32
door redfox
Na 8 maanden en 29.100km is het bij mij ook zover. Vanmorgen rond de 130-135km per uur, cruisecontrol vlak na elkaar afwisselend aan en uit ivm invoegend verkeer ook ineens het oranje lampje. Merk verder niets aan de auto en volgens de telefonist bij Volvo assistance kon ik doorrijden. Morgen gaat de auto toevallig al voor onderhoud naar de garage. Daarna 2 weken op vakantie, dus niet het lekkerste moment om geklooi te krijgen :-S

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 31.08.2016 - 15:28
door pwesteinde
Ik heb het bekende lampje afgelopen weekend gekregen na 99000 km. De klep is vervangen, slang en sofware.
Gelukkig lang van bespaard gebleven. D4 My 2015

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 12.09.2016 - 09:47
door JuanF1
3 weken geleden na 8000 km (wagen net geen 2 maand oud) lichtte het lampje op. Garage heeft vervolgens de lambdasonde schoongemaakt. Ze waarschuwde me dat het terug kon komen en dat ze dan de sensor zouden vervangen...

Afgelopen vrijdag na 10000 km kreeg ik het lampje opnieuw te zien. VAB meld me dat de eerste garage mogelijk enkel gereset heeft en dat ik best niet meer in het Brusselse naar een garage ga (niet-klanten worden blijkbaar niet goed geholpen).
Vandaag naar de garage (waar ik de wagen heb afgehaald), en daar gaan ze op onderzoek gaan, maar ze vermoeden dus iets met de EGR...

Ben benieuwd. Alvast niet echt hoopgevend dat ik met een wagen van nog geen 3 maanden oud al 2x in de garage ben gepasseerd :'(

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 15.09.2016 - 12:15
door JuanF1
JuanF1 schreef: 3 weken geleden na 8000 km (wagen net geen 2 maand oud) lichtte het lampje op. Garage heeft vervolgens de lambdasonde schoongemaakt. Ze waarschuwde me dat het terug kon komen en dat ze dan de sensor zouden vervangen...

Afgelopen vrijdag na 10000 km kreeg ik het lampje opnieuw te zien. VAB meld me dat de eerste garage mogelijk enkel gereset heeft en dat ik best niet meer in het Brusselse naar een garage ga (niet-klanten worden blijkbaar niet goed geholpen).
Vandaag naar de garage (waar ik de wagen heb afgehaald), en daar gaan ze op onderzoek gaan, maar ze vermoeden dus iets met de EGR...

Ben benieuwd. Alvast niet echt hoopgevend dat ik met een wagen van nog geen 3 maanden oud al 2x in de garage ben gepasseerd :'(
Ondertussen de wagen terug, maar buiten het opnieuw schoonmaken van de sensor kon/mocht de garage niets doen...
Reden: de pechdienst had de foutcode gereset, waardoor de garage geen foutcodes meer kon uitlezen. Zonder een foutcode kan/mag de garage niets ondernemen van Volvo (of systemen opengooien/controleren).
Bovendien valt het nu niet onder garantie en moet de leasingmaatschappij opdraaien voor de kosten, want de pechdienst ontkent natuurlijk in alle toonaarden dat ze de foutcode verwijderd hebben...

M.a.w., het is wachten tot de oranje lampje weer gaat branden...

Anderzijds nog wel de raad gekregen om iets vaker in lagere versnelling te rijden. De wereld helemaal op zijn kop. Wanneer gaat men eindelijk eens doorhebben dat de toekomst van Diesel eigenlijk dood is : <_<

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 15.09.2016 - 13:07
door Joh@n
Gewoon doorrijden tot hij weer terug is en aangeven dat je hem al eerder hebt gehad. Dan kunnen ze gewoon de benodigde onderdelen vervangen.

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 15.09.2016 - 13:21
door OGA244
JuanF1 schreef:Wanneer gaat men eindelijk eens doorhebben dat de toekomst van Diesel eigenlijk dood is : <_<
en daarom koop JIJ toch nog even een splinternieuwe diesel?

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 16.09.2016 - 10:20
door JuanF1
OGA244 schreef:
JuanF1 schreef:Wanneer gaat men eindelijk eens doorhebben dat de toekomst van Diesel eigenlijk dood is : <_<
en daarom koop JIJ toch nog even een splinternieuwe diesel?
Leasingwagen, ik had dus geen keuze...
Wel voorgesteld om naar een hybride (benzine) te gaan, maar dan krijg je als antwoord: "te duur, misschien over 4 jaar"

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 20.09.2016 - 21:37
door Yurie
Hier ook Engine lampje bij 80k km, D4 DEA. Dealer heeft enkel een software update gedaan, geen onderdelen vervangen. Ze gaven wel aan dat als het terug komt (hoe groot is de kans...) hij iets langer mag blijven bij de dealer... Wat ik me afvraag, waarom doen ze die update niet preventief? Deze update had de v40 toch ook bij de vorige beurt kunnen krijgen? Of kan de update enkel uitgevoerd worden als er sprake is van de melding?

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 21.09.2016 - 01:24
door Paul
Hier ook bij mijn oude v40 met de nieuwe d2 motor (inmiddels rijdend met mijn schoonvader). Check engine.... Rapport gestuurd naar Beesd.

Re: Check engine light V40 D2 VEA

Geplaatst: 29.12.2016 - 18:55
door ErikRGV
ja daar zijn we weer, amper 1 week nadat ik de auto 1 dag bij VOLVO heb laten staan heb ik alweer een motor storing (het lampje brand).
Ik word er inmiddels moedeloos van. Het vertrouwen in VOLVO neemt af. Super fijne auto maar dit hebben ze NIET onder controle.

2 weken geleden gaven ze aan dat ze nieuwe software geladen hebben waardoor deze storing minder vaak zou voorkomen (grenzen ruimer ??) maar dat is dus NIET te oplossing.

Zo jammer. Heb hiervoor 3 jaar in een GOLF VI TDI 140 PK DSG gereden zonder één probleem. Ik begin nu ernstig te twijfelen aan de kwaliteit van de motoren van VOLVO.

Ik vind het zo'n mooie auto maar als iets kapot gaat dan kan ik er echt niet tegen :-) :-)