Pagina 5 van 7
Geplaatst: 06.08.2007 - 17:13
door bart simpson
Ten tijde van de eerste series S80 (1998?) heeft Autobild een verlichtingstest gedaan tussen nogal wat auto's waarbij er van zowel BWM als MB een halogeenkandidaat alswel een xenonkandidaat beschikbaar waren, ook de S80 stond erbij, deze produceerde met "ouderwets halogeen"substantieel beter en scherper afgetekend licht dan beide Duitse met xenon uitgeruste concurrenten.
Geplaatst: 06.08.2007 - 17:16
door Skywalker
Hi Bart, dank voor je snelle reactie. Misschien was ik niet zo heel duidelijk in mijn vraagstelling. Er zijn b.v. van Philips lampen met meer lichtopbrengst (dat zegt de verpakking tenminste) en de vraag is eigenlijk of je die lampen gewoon kunt monteren zonder dat dit schade geeft aan reflectoren oid?
Geplaatst: 06.08.2007 - 17:18
door Gast
Mijn ervaring is ook dat de S80 erg veel licht geeft in het donker. Ik heb tot nu toe met weinig auto's gereden die zoveel lichtopbrengst hadden. Had Autoweek of Autovisie vorig jaar ook niet eens een test waarin de lichtopbrengst werd gemeten? Volgens mij kwam toen de S80 met normale halogeenlampen ook erg goed uit de bus.
Toch vind ik dat auto's waar origineel Xenon lampen inzitten niet echt hinderlijk zijn. De gastjes met gepimpte CRX'jes, Golfjes enz met van die blauwe koplampen zijn veel hinderlijker en je ziet het meteen. Dat licht is veel te blauw.
Geplaatst: 06.08.2007 - 17:31
door bart simpson
Geplaatst: 06.08.2007 - 17:37
door Skywalker
Bedankt voor de link, dit is precies wat ik bedoel.
Is b.v. de VisionPlus: +50% more light een aanrader of is dit alleen maar commercieel geleuter.
Als het zinvol is dan monteer ik binnenkort dit type! Of hebben jullie een beter advies?
Geplaatst: 06.08.2007 - 17:42
door bart simpson
ik heb die Vision plus idd gekocht, bevalt goed
Geplaatst: 06.08.2007 - 17:44
door Skywalker
OK, dank voor je advies.
Is de "kleur" anders? Maw kan ik het beste ook mijn grootlicht lampen vervangen?
Geplaatst: 06.08.2007 - 17:46
door Paul
Bart heb jij geen xenon dan?
Geplaatst: 06.08.2007 - 17:48
door bart simpson
Paul schreef:Bart heb jij geen xenon dan?
ik heb 2 Volvo's
Geplaatst: 06.08.2007 - 18:01
door Paul
Ah...
Welke dan?
Geplaatst: 06.08.2007 - 18:02
door bart simpson
Paul schreef:Ah...
Welke dan?
Nr1 en Nr2
Geplaatst: 06.08.2007 - 18:23
door Skywalker
Mooi antwoord, volgens mij is iemand hier een beetje "nosey"

Geplaatst: 06.08.2007 - 18:27
door Skywalker
@Paul
Mooie site trouwens die
www.volvosite.nl
complimenten!
Geplaatst: 07.08.2007 - 00:14
door Paul
Dankje, heb er helaas niet zo veel tijd voor, moet binnenkort weer even updaten

Thnx
Geplaatst: 07.08.2007 - 09:19
door Okke
bart simpson schreef:Nr1 en Nr2
Nr1: Achteraf xenon & LPG.
Nr2: D5 op biodiesel.
:twisted:
Geplaatst: 07.08.2007 - 09:45
door bart simpson
Okke schreef:bart simpson schreef:Nr1 en Nr2
Nr1: Achteraf xenon & LPG.
Nr2: D5 op biodiesel.
:twisted:
Hij is leuk!
Geplaatst: 04.10.2007 - 21:12
door yellowbanana
Heb met verbazing gelezen hoe men sceptisch staat tegenover achteraf xenon inbouwen. Mogelijk heb ik iets waar beide partijen zich in kunnen vinden....
Ik heb gezien dat volvo twee typen koplampglazen heeft voor de S80, nl de gewone en die voor de xenon koplampen. Ik ga dus een aftermarkt xenonset monteren maar wel met de originele xenonkoplampglazen. Laat de resultaten nog wel horen!
Geplaatst: 04.10.2007 - 22:27
door Paul
Het is ook niet alleen het glas, is heel de reflector. Als je gaat investeren in het glas heb je al heel de unit, dus dan heb je al heel de originele lamp.
Is alleen te bestellen als hele unit volgens mij, succes
Geplaatst: 05.10.2007 - 08:24
door Frumpy
Glas met pakking is ca. 75 euro ex. BTW.
Geplaatst: 05.10.2007 - 10:13
door bart simpson
Frumpy schreef:Glas met pakking is ca. 75 euro ex. BTW.
Alleen een helder glas op een niet daarbij behorende reflector geeft een compleet verkeerd lichtbeeld, zou dat zeker niet adviseren (is ook zeker APK afkeur)