Da´s inderdaad simpel te verhelpen. Even langs de aircoboer, laten vullen en klaar. Maar klopt het ook dat je dat sissende geluid alleen bij een bepaald toerental hoort en dat het daarna weggaat?
Ook is er af en toe een stotter in het gas tijdens constant rijden. Zelfs wanneer ik op de CC rijd.
Nieuwe aanwinst: '08 S60 2.5t Summum
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Wij hadden ook irritant inhouden bij ca 80 km/u, ook op cruise. Bleek dat er te weinig vloeistof in de airco zat. Koelde nog wel iets, maar daardoor schakelde de aircopomp steeds in en uit, waardoor de motor "stotterde". Airco afgevuld, problem solved. Koelt nu ook veel beter...bveenhof schreef: Da´s inderdaad simpel te verhelpen. Even langs de aircoboer, laten vullen en klaar. Maar klopt het ook dat je dat sissende geluid alleen bij een bepaald toerental hoort en dat het daarna weggaat?
Ook is er af en toe een stotter in het gas tijdens constant rijden. Zelfs wanneer ik op de CC rijd.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Klinkt logisch. Ik ga dan binennkort een afspraak maken bij een aircoboer. En voorlopig even voorzichtig met de airco. Kan me niet voorstellen dat het steeds in- en uitschakelen bevordelijk is voor de levensduur van het apparaat 

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
De pomp in- en uitschakelen? Maar dat zou je verder, afgezien van de eerste keer aanzetten, niet moeten merken tlch?
Er is me nog iets opgevallen aan de S60; hij heeft een vreemde ratel in zijn vrij. Zodra je de koppeling intrapt, is het weg. Is dit ook zoiets wat typisch bij de S60 hoort?
Ik heb hier een video van het geluid (en ja, de wielen zijn ongekend smerig
Ze zijn de straten hier aan het aanpakken en het is best wel een zandzooitje momenteel.).
[youtube]b4QmeZUsUMg[/youtube]
Er is me nog iets opgevallen aan de S60; hij heeft een vreemde ratel in zijn vrij. Zodra je de koppeling intrapt, is het weg. Is dit ook zoiets wat typisch bij de S60 hoort?

Ik heb hier een video van het geluid (en ja, de wielen zijn ongekend smerig

[youtube]b4QmeZUsUMg[/youtube]
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
bveenhof schreef:
Er is me nog iets opgevallen aan de S60; hij heeft een vreemde ratel in zijn vrij. Zodra je de koppeling intrapt, is het weg. Is dit ook zoiets wat typisch bij de S60 hoort?
Ik vind het vervelend om je deze boodschap te brengen, maar ik vrees dat het je dual-mass vliegwiel is. Geluid komt me bekend voor, ik heb koppeling en vliegwiel laten vervangen rond de 3 ton. Flinke kostenpost, maar het is een kwestie van slijtage. Je kunt er nog een tijd mee doorrijden, maar op een gegeven moment is het op. Bij mij was dat na een keer maximaal acceleren op de snelweg. Daarna was het echt over.
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Ik was er al een beetje bang voor dat het geen goed teken was. Alleen heeft deze S60 net 179.900km gedraaid. Bij 3 ton zijn dat soort reparaties enigzins te verwachten, maar dit lijkt me dan best vroeg. Alhoewel de kilometerstand natuurlijk nooit een gegeven is dat iets stuk moet gaan. Gelukkig zit ik nog vol in de garantie, dus ik ben benieuwd wat de diagnose van de dealer is. Ik heb het filmpje gisteren ook naar hun gestuurd en wacht nu op reactie.
Overigens hoor je het tikken ook niet altijd. Vanmorgen hoorde ik het bijvoorbeeld weer niet.
Overigens hoor je het tikken ook niet altijd. Vanmorgen hoorde ik het bijvoorbeeld weer niet.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Dat je het soms wel, soms niet hoort had ik ook. Dacht dat de boot ook aan mij voorbij zou gaan maar helaas. Ik heb destijds denk ik wel een aantal jaar dat geluid gehad dus je kan er mee doorrijden, maar als je nog garantie hebt zou ik het wel weten!
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Ik wil inderdaad wel gaan proberen dat ze het gaan vervangen. Mij benieuwen hoe ze het gaan afhandelen. In principe is bet nog niet stuk, maar het is natuurlijk wel een gebrek tijdens de garantieperiode. Ik wacht de reactie af 

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Tja als je altijd zware last hebt getrokken ( of de voorganger) dan is het wel mogelijk met 180k
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Da's absoluut waar. Misschien heeft de vorige eigenaar wel een hele dikke caravan door de bergen gestuurd. Of paardentrailers getrokken. Feit is wel dat die auto er helemaal strak uitziet, van binnen en van buiten. Het interieur is nagenoeg smetteloos en alle knopjes zijn als nieuw. Met andere woorden, hij is totaal niet uitgewoond of afgeleefd. Goed, dat is natuurlijk allemaal optisch. Ik ga gewoon even kijken wat de dealer ervan vindt. Ik verwacht wel dat ze het netjes oplossen.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
De dealer heeft gereageerd en vermoedde dat het uit de versnellingsbak komt. Aangezien het natuurlijk lastig is om op afstand een goede diagnose te stellen, mocht ik langs een garage gaan. Dit heb ik vanmorgen gedaan en... de auto was helemaal stil. Geen tik, ratel of iets. Toch de auto achtergelaten, zodat ze verder konden zoeken, maar hij verdomde het om te rammelen -_- Zodoende konden ze weinig voor me betekenen en kon ik terugkomen zodra het probleem erger is.
Hoop dan wel dat het nog duidelijk terugkomt, of dat ik met de dealer een regeling kan treffen. Het lijkt me niet zo best als dit soort problemen na 2,5 maand al naar boven komen en dat het een soort roulette wordt; gaat 'ie binnen de garantie stuk dan heb ik geluk, daarbuiten ben ik de lul
Hoop dan wel dat het nog duidelijk terugkomt, of dat ik met de dealer een regeling kan treffen. Het lijkt me niet zo best als dit soort problemen na 2,5 maand al naar boven komen en dat het een soort roulette wordt; gaat 'ie binnen de garantie stuk dan heb ik geluk, daarbuiten ben ik de lul

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Afgelopen vrijdag teruggekomen van vakantie en 4300km gestuurd in de S60. Het is en blijft een hele fijne auto! Zeker niet vrij van rammeltjes en kraakjes, maar wel een hele fijne reisauto. Het comfort is ook bijzonder hoog tijdens de langere ritten. Regelmatig heb ik 5+ uur gestuurd en dat geeft geen centje pijn. Mijn rug is niet heel beroerd, maar lang in dezelfde houding ga ik vaak wel voelen in mijn onderrug. Na een dikke 9 uur in gereden te hebben, met twee tussenstops, had ik nog steeds nergens last van. De auto zelf heeft ook geen krimp gegeven tijdens de ritten, regelmatig over beroerde wegen en (krappe) bergwegen.
Over eerder genoemde tikken doet de dealer niet moeilijk. Het is aangegeven tijdens de garantie, dus indien het buiten de garantie problemen geeft dan wordt het geregeld. Uiteraard zal dit niet onbeperkt zijn, maar ik heb goede hoop. Overigens heb ik de auto niet meer horen tikken, al een maand lang niet. Zodra het wel hoorbaar is, moet ik zorgen dat het op dat moment nagekeken wordt indien mogelijk.
Wat ik me verder nog afvroeg; ik las op het Audiforum dat mensen hun middendemper verwijderen voor beter geluid. Kosten zouden rond de 100 euro liggen. Gaat dit voor de S60 ook op?
Over eerder genoemde tikken doet de dealer niet moeilijk. Het is aangegeven tijdens de garantie, dus indien het buiten de garantie problemen geeft dan wordt het geregeld. Uiteraard zal dit niet onbeperkt zijn, maar ik heb goede hoop. Overigens heb ik de auto niet meer horen tikken, al een maand lang niet. Zodra het wel hoorbaar is, moet ik zorgen dat het op dat moment nagekeken wordt indien mogelijk.
Wat ik me verder nog afvroeg; ik las op het Audiforum dat mensen hun middendemper verwijderen voor beter geluid. Kosten zouden rond de 100 euro liggen. Gaat dit voor de S60 ook op?
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Goed verhaal!Stephan020 schreef: Amstelveen?![]()

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 06.09.2016 - 06:25
Hahha dacht dat ik je daar had zien rijden 

- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Ah!
Dat zou zomaar eens kunnen, maar dat zou dan wel op de snelweg langs Amstelveen geweest moeten zijn. De laatste keer dat ik daar was, had ik m'n A3 nog 


'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
zoals eerder gemeld zou het heel goed je 2massa vliegwiel zijn echter heb ik nog zo mn twijfels (voor zover je een diagnose op afstand kan doen)
als je googled en ook youtube erbij pakt is daar veel over te vinden.
ik had een filmpje gevonden onlangs van ieman die een raar geluid had bij koude start, jij hebt meer tikken terwijl bij hem een ander geluid te horen was.
hij heeft DMF vervangen en het was weg.
ik heb dit geluid ook (dus niet jou tikken maar van het filmpje) bij koude start maar na aantal km (supermarkt heen n weer bijv) is het weg. en ook dit geluid gaat weg als je de koppeling intrapt.
voor de rest heb ik helemaal geen symptomen of slip of trillingen etc dus rij lekker door..voor hetzelfde geld haal ik er nog een halve of misschien hele ton uit.
maaar wat ik eigenlijk wou opmerken is het volgende, de garage zegt dat ze het onder garantie hebben geconstateerd en buiten garantie alsnog bereid zijn dit aan te pakken, correct ?
in dat geval zou ik daar niet op rekenen
1. het is en blijft een slijtage onderdeel
2. stel je komt pas na 5mnd buiten garantie aankakken omdat het dan echt aan vervanging toe is
gaat hij alsnog zeggen ja "we komen je tegemoet' maar de dealert die ff 1300euro eigen rekening neemt.
waarom er niet prat op gaan dat ze de stier(eland) direct bij de horens pakken en dit rateltje direct verhelpen.
ik las het topic vluchtig door dus als ik het verkeerd heb begrepen my bad..
als je googled en ook youtube erbij pakt is daar veel over te vinden.
ik had een filmpje gevonden onlangs van ieman die een raar geluid had bij koude start, jij hebt meer tikken terwijl bij hem een ander geluid te horen was.
hij heeft DMF vervangen en het was weg.
ik heb dit geluid ook (dus niet jou tikken maar van het filmpje) bij koude start maar na aantal km (supermarkt heen n weer bijv) is het weg. en ook dit geluid gaat weg als je de koppeling intrapt.
voor de rest heb ik helemaal geen symptomen of slip of trillingen etc dus rij lekker door..voor hetzelfde geld haal ik er nog een halve of misschien hele ton uit.
maaar wat ik eigenlijk wou opmerken is het volgende, de garage zegt dat ze het onder garantie hebben geconstateerd en buiten garantie alsnog bereid zijn dit aan te pakken, correct ?
in dat geval zou ik daar niet op rekenen
1. het is en blijft een slijtage onderdeel
2. stel je komt pas na 5mnd buiten garantie aankakken omdat het dan echt aan vervanging toe is
gaat hij alsnog zeggen ja "we komen je tegemoet' maar de dealert die ff 1300euro eigen rekening neemt.
waarom er niet prat op gaan dat ze de stier(eland) direct bij de horens pakken en dit rateltje direct verhelpen.
ik las het topic vluchtig door dus als ik het verkeerd heb begrepen my bad..
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 06.09.2016 - 06:25
Haha nee dan was het een andere mooie s60 

- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
@roadrage - Ik snap wat je bedoeld en ik denk ook wel dat het in de vorm van een "coulante" tegemoetkoming zal zijn buiten de garantie. Ik heb er immers ook alweer bijna 15k mee gereden sinds de aanschaf. Het punt is echter dat het tikken sporadisch gebeurd. Verder merk je weinig aan de auto, hij koppelt en schakelt naar mijn idee prima. De dealert zegt als 'ie tikt; onmiddelijk naar een garage die een diagnose kan stellen. Ik ben laatst naar een Volvo specialist gegaan en daar was geen getik meer te horen. Toch de auto op de brug gehad, geluisterd en gekeken. Helaas is het zonder symptoom heel lastig om te zeggen waar het vandaan komt. Het zou het 2massa vliegwiel kunnen zijn, misschien ook niet. Ze gaan natuurlijk niet die hele auto uit elkaar trekken om te kijken of de tik die er soms is, heel toevallig daar vandaan komt. En da's niet heel gek.
Verder heb ik nog eens gekeken naar de symptomen van een slecht 2massa vliegwiel. Je zou dit vooral moeten merken wanneer je met slippende koppeling rijdt? Ik merk daar niets. Ik heb er net 4300 vakantiekilometers mee gereden en die bak geeft geen krimp. Vlakke wegen, heuvelwegen, 9% bergwegen (volgens mij hebben we de Oberalppas ook gehad)... hij gaat als een kanon in iedere versnelling. Overigens ook geen tik meer gehoort. Mijn enige optie is dus zodra ik 'm hoor tikken, naar de garage en direct een diagnose laten maken waar de dealert iets mee kan.
Verder heb ik nog eens gekeken naar de symptomen van een slecht 2massa vliegwiel. Je zou dit vooral moeten merken wanneer je met slippende koppeling rijdt? Ik merk daar niets. Ik heb er net 4300 vakantiekilometers mee gereden en die bak geeft geen krimp. Vlakke wegen, heuvelwegen, 9% bergwegen (volgens mij hebben we de Oberalppas ook gehad)... hij gaat als een kanon in iedere versnelling. Overigens ook geen tik meer gehoort. Mijn enige optie is dus zodra ik 'm hoor tikken, naar de garage en direct een diagnose laten maken waar de dealert iets mee kan.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module