Pagina 5 van 5
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 09:13
door Paul
Dus jij belt ook nooit in de auto?
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 09:39
door Risrael
Sterker nog. Wat is het verschil met een conversatie met een medepassagier. Ik denk dat dat nog veel meer afleidt. Gaan we dat dan ook verbieden?
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 09:42
door BlackcurrantV70
Ik zie echt het verschil niet tussen handsfree bellen met een telefoon en via Skype, misschien zullen dankzij de Skype app er weer enkelen niet meer met de telefoon aan hun oor gaan bellen !
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 10:09
door mees
Inderdaad, ik bel niet in de auto.
En als ik gebeld word, dan bel ik later terug.
Als ik met een bijrijder rij, dan beantwoordt hij/zij de oproep.
'kDoe ook geen 'computer-dingen' tijdens het rijden.
En ja, als ik opeens de navigatie anders moet instellen,
dan verlies ik (on)behoorlijk de concentratie van/voor het verkeer om mij heen.
Daar zal ik toch niet de enige in zijn?
Ik rij 42 jaar, 20.000 woon-werk, 16.000 privé en 50.000 bedrijfsmatig per jaar.
Het praten onderweg met je vrouw (ja, ik ben dan ook afgeleid), is iets anders dan een werkorder beluisteren (en opschrijven);
Sowieso ben ik tegen een verbod om te bellen, als je je gsm vasthoud of hoe dan ook.
Het al dan niet vasthouden (hoe dan ook) doet er niet toe; de concentratie is verlegd. (van verkeer naar bediening)
edit: Ik vind dus dat er wél gebeld mag worden en dat daar geen enkel verbod op moet zijn.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 10:11
door Paul
Een werkorder zetten ze meestal op de mail!
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 10:11
door diesel01
Paul schreef:
Dus jij belt ook nooit in de auto?
Noooiiit, sterker nog, mijn telefoon doet niets anders dan klingelen van de berichten die ik binnen krijg.
Vanmorgen 14 stuks op een ritje van 20minuten, dat getril irriteert mij zo dat het ding uit mijn broekzak naar middenconsule gaat waar hij blijft totdat ik op de plek van bestemming ben.
Ik heb nog nooit iets gemist.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 10:38
door IkeV70
Risrael schreef:
Sterker nog. Wat is het verschil met een conversatie met een medepassagier. Ik denk dat dat nog veel meer afleidt. Gaan we dat dan ook verbieden?
Groot verschil, Met name dat de passagier meekijkt en weet wanneer hij even stil moet zijn omdat de verkeerssituatie extra aandacht van de bestuurder vergt,
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 11:16
door Paul
Navi moet je trouwens gewoon via de App instellen, werkt zoveel makkelijker. Je typt in Artis en hij weet al dat je de dierentuin in Amsterdam bedoeld.
Maar zelfs dat hoef ik niet meer te doen, want dankzij Outlook en de App in Windows ziet de App dat ik een afspraak heb ergens en dan hoef ik alleen op zenden te drukken.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 11:28
door Rob M
Paul schreef:
Dit is super, dan kan je conference calls in de auto doen. Doe ik nu ook...
Navi moet je trouwens gewoon via de App instellen...
Klopt, doe ik dagelijks d.m.v. Cisco WebEx, werkt prima en is niet anders dan een gesprek met een passagier of regulier telefoongesprek. En de navigatie instellen doe ik inderdaad via mijn agenda of, als er een aparte afspraak tussendoor komt doet mijn assistente het vanaf haar bureau (en als mijn vrouw iets lekkers wil eten staat het adres van de toko of iets dergelijks in mijn navigatie als ik instap

)
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 12:37
door jalex_h
Paul schreef:
Dus jij belt ook nooit in de auto?
Jazeker, maar wel met mate. En zeker geen ingewikkelde gesprekken.
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 14:06
door NielsPHEV
mees schreef:
Sorry jongens,
maar jullie gaan mij toch niet vertellen,
dat je je kan concentreren op wat een bestuurder (van een auto) behoort te doen
(jezelf en vooral het overig verkeer een veilige reis bieden)
en dat je je kan bezighouden met communicatie met anderen (via wat en hoe dan ook) ?
De moderne systemen zullen best wel werken
maar jij blijft als bestuurder verantwoordelijk voor eventuele ellende die je een ander aandoet.
Het is met alles het gaat er om hoe je het doet of het gevaarlijk is of niet
Re: V90 in de pers
Geplaatst: 30.12.2016 - 15:36
door caterham
We moeten niet overdrijven. Een passagier weet ook niet altijd wanneer je je volledige aandacht nodig hebt. "FF je klep dicht nu" wil dan helpen. Datzelfde kun je bij een telefoongesprek in de auto ook toepassen.
Persoonlijk neem ik niet eens steeds minder op vanwege veiligheidsredenen maar omdat ik het 24/7 bereikbaar moeten zijn zat ben. Met die nieuwe onbeperkt bellen abonnementen kost het me ook geen cent extra als ik een half uur later terug moet bellen en de klant dan een uur aan de lijn hangt.