Dealer wasbeurt --> poetskrassen

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ehm, ik ben een soortgelijke idioot (of autist, of spast) dus het geeft allemaal niks. En verder zegt mijn psycholoog altijd dat ik moet doen waar ik me goed bij voel, dat zijn dan de zogenaamde positieve emoties en die maken je mentaal sterker omdat je een gevoel van gelukzaligheid voor jezelf hebt weten te bereiken enkel en alleen omdat die auto lekker schoon is. :fgrin:

En dus, wat gaan we straks doen na een weekje Centerparcs? Juist ja, handmatig wassen, drogen en uitzuigen. Wat zal ik mij weer gelukkig voelen :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9904
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

V70/2.4D/2003 schreef: Ehm, ik ben een soortgelijke idioot (of autist, of spast) dus het geeft allemaal niks. En verder zegt mijn psycholoog altijd dat ik moet doen waar ik me goed bij voel, dat zijn dan de zogenaamde positieve emoties en die maken je mentaal sterker omdat je een gevoel van gelukzaligheid voor jezelf hebt weten te bereiken enkel en alleen omdat die auto lekker schoon is. :fgrin:

En dus, wat gaan we straks doen na een weekje Centerparcs? Juist ja, handmatig wassen, drogen en uitzuigen. Wat zal ik mij weer gelukkig voelen :D
Lotgenoot, vriend........ :-) :-)
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28601
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Heren, er zijn ook grenzen aan deze schoonmaakverslaving.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5831
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Wat moet dat moet en voor sommige Volvoliefhebbers zelfs een wekelijkse hobby.
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

+1 :-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

Ik ben vandaag even langs het dealer poetsbedrijf gereden, de eigenaar gaf aan dat ze 3 tot 4 uur nodig gaan hebben. De auto wordt eerst gewassen, dan 3x gepolijst (grof, middel, fijn) en daarna in de was gezet.
Hij verzekerde mij dat de krassen na het polijsten niet meer zichtbaar zijn en dat er geen laag wordt aangebracht waarmee de krassen gemaskeerd kunnen worden. Ik heb aangegeven dat ik erg zuinig ben en daarom ook speciaal ben langs gekomen. Verder ben ik er niet op ingegaan want hij gaf aan dat hij al 20+ jaren in het vak zat etc.
Wat denken jullie? Het wordt hiermee iig lastig om te gaan beargumenteren dat ik het poetsbedrijf voorstel niet wil accepteren.
Gebruikersavatar
ex-Mooseman
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
Locatie: WVL

wassen/polijsten/waxen in vier uur tijd ? Dan moeten ze minstens met twee man aan de slag gaan.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Kort en bondig: massa werk, produktie draaien. En inderdaad met twee man (minstens) los, niet afplakken, niet ontvetten en niet kleien. Waarschijnlijk ook nog eens met een roterende machine ipv een exentrisch roterende machine en lekker hoog in de toeren want dan ben je sneller klaar. Polish behandeling klopt dan weer wel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Strider schreef: Ik ben vandaag even langs het dealer poetsbedrijf gereden, de eigenaar gaf aan dat ze 3 tot 4 uur nodig gaan hebben. De auto wordt eerst gewassen, dan 3x gepolijst (grof, middel, fijn) en daarna in de was gezet.
Hij verzekerde mij dat de krassen na het polijsten niet meer zichtbaar zijn en dat er geen laag wordt aangebracht waarmee de krassen gemaskeerd kunnen worden. Ik heb aangegeven dat ik erg zuinig ben en daarom ook speciaal ben langs gekomen. Verder ben ik er niet op ingegaan want hij gaf aan dat hij al 20+ jaren in het vak zat etc.
Wat denken jullie? Het wordt hiermee iig lastig om te gaan beargumenteren dat ik het poetsbedrijf voorstel niet wil accepteren.
Ansich moet het kunnen, maar dan ga ik er vanuit dat of ze niet de hele auto polijsten of met meerdere mensen aan de auto werken.
Maak gewoon de afspraak met je dealer dat als je niet tevreden bent over het resultaat, je dan zelf naar een goed bedrijf gaat zoeken.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
HSVD
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 14.10.2015 - 22:41

+1, met die afspraak moet dat lukken. Ff fotos maken vooraf en na die tijd

Gr Ger
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28601
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

V70/2.4D/2003 schreef: Kort en bondig: massa werk, produktie draaien. En inderdaad met twee man (minstens) los, niet afplakken, niet ontvetten en niet kleien. Waarschijnlijk ook nog eens met een roterende machine ipv een exentrisch roterende machine en lekker hoog in de toeren want dan ben je sneller klaar. Polish behandeling klopt dan weer wel.
Klinkt niet echt hoopgevend voor een optimaal resultaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Strider schreef: Ik ben vandaag even langs het dealer poetsbedrijf gereden, de eigenaar gaf aan dat ze 3 tot 4 uur nodig gaan hebben. De auto wordt eerst gewassen, dan 3x gepolijst (grof, middel, fijn) en daarna in de was gezet.
Hij verzekerde mij dat de krassen na het polijsten niet meer zichtbaar zijn en dat er geen laag wordt aangebracht waarmee de krassen gemaskeerd kunnen worden. Ik heb aangegeven dat ik erg zuinig ben en daarom ook speciaal ben langs gekomen. Verder ben ik er niet op ingegaan want hij gaf aan dat hij al 20+ jaren in het vak zat etc.
Wat denken jullie? Het wordt hiermee iig lastig om te gaan beargumenteren dat ik het poetsbedrijf voorstel niet wil accepteren.
Ik polijst circa 30 auto's per jaar, uit hobby, ik ben een detailer. Je kan een auto prima strak trekken in vier uur voor een gemiddelde gebruiker, niet iemand die met een ledlenser zijn polijstwerk bekijkt. Ik denk dat dit bedrijf voor jou een prima job kan doen.
Er zit een groot verschil tussen detailen en een auto netjes poetsen, dat vergeten een aantal mensen hier misschien.
Ik zeg ga ervoor!
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Nou ja zeg, als je het zo bekijkt heb je wel een punt inderdaad.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8159
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Als ik a die poetsverhalen hier lees, ben ik een echte prutser, ik was onze auto's elke week in de wasbox in de buurt, gebruik wel mijn eigen rastahandschoen ipv de wasborstel van de wasbox, hogedrukwassen, inzepen, met de hand wassen, spoelen, waxen, en terug spoelen, daarna naar huis rijden en met microvezeldoek even nadrogen.

2x per jaar gaat er Maguiars waxlaagje op.

En dan noemen vrienden en familie me een autowas verslaafde, als ik de verhalen hier lees valt het nog best mee :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Dat stelt idd weinig voor :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

@BlackcurrrantV70: in elk geval zien WIJ (want ik doe het net als jij) nog kans op genezing van onze verslaving :D :D en m'n collega's vinden de auto er altijd heel netjes bij staan...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

Millimetervreter. schreef:
Strider schreef: Ik ben vandaag even langs het dealer poetsbedrijf gereden, de eigenaar gaf aan dat ze 3 tot 4 uur nodig gaan hebben. De auto wordt eerst gewassen, dan 3x gepolijst (grof, middel, fijn) en daarna in de was gezet.
Hij verzekerde mij dat de krassen na het polijsten niet meer zichtbaar zijn en dat er geen laag wordt aangebracht waarmee de krassen gemaskeerd kunnen worden. Ik heb aangegeven dat ik erg zuinig ben en daarom ook speciaal ben langs gekomen. Verder ben ik er niet op ingegaan want hij gaf aan dat hij al 20+ jaren in het vak zat etc.
Wat denken jullie? Het wordt hiermee iig lastig om te gaan beargumenteren dat ik het poetsbedrijf voorstel niet wil accepteren.
Ik polijst circa 30 auto's per jaar, uit hobby, ik ben een detailer. Je kan een auto prima strak trekken in vier uur voor een gemiddelde gebruiker, niet iemand die met een ledlenser zijn polijstwerk bekijkt. Ik denk dat dit bedrijf voor jou een prima job kan doen.
Er zit een groot verschil tussen detailen en een auto netjes poetsen, dat vergeten een aantal mensen hier misschien.
Ik zeg ga ervoor!
Bedankt voor je reactie, ik heb hier over nagedacht maar toch besloten om het anders te gaan aanpakken. Ik ga zelf opzoek naar een poetsbedrijf waar ik een goed gevoel bij krijg en daar ga ik een offerte opvragen. Deze offerte stuur ik met mijn onvrede terug naar mijn dealer, waarbij ik het voorstel van de dealer afwijs en zelf een nieuwe oplossing voorstel.
Laatst gewijzigd door Strider op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Onze forum Steve?
Een ander ervaren bedrijf voor Volvo's is passie voor glans, marinus brouwer. Het zijn slechts tips.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2782
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Strider schreef: Bedankt voor je reactie, ik heb hier over nagedacht maar toch besloten om het anders te gaan aanpakken. Ik ga zelf opzoek naar een poetsbedrijf waar ik een goed gevoel bij krijg en daar ga ik een offerte opvragen. Deze offerte stuur ik met mijn onvrede terug naar mijn dealer, waarbij ik het voorstel van de dealer afwijs en zelf een nieuwe oplossing voorstel.
Goed plan, het is jouw auto, dus jij mag bepalen wie de schade gaat herstellen, want dat is het i.m.o., de veroorzaker hoeft alleen te betalen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

Mart van der Steeg schreef: Onze forum Steve?
Een ander ervaren bedrijf voor Volvo's is passie voor glans, marinus brouwer. Het zijn slechts tips.
Aan Steve heb ik wel gedacht maar ik heb ook eens gekeken wat er nog meer in de buurt ligt (dichterbij) en ben daarmee uitgekomen op: http://exclusive-carcare.nl/
Ik ben hier vandaag langs geweest, goed gevoel bij gekregen, positieve reviews op het internet, professionele uitstraling etc. Offerte mee gekregen, nu nog even een brief typen en de reactie van de dealer afwachten.
Johan s60 schreef:
Strider schreef: Bedankt voor je reactie, ik heb hier over nagedacht maar toch besloten om het anders te gaan aanpakken. Ik ga zelf opzoek naar een poetsbedrijf waar ik een goed gevoel bij krijg en daar ga ik een offerte opvragen. Deze offerte stuur ik met mijn onvrede terug naar mijn dealer, waarbij ik het voorstel van de dealer afwijs en zelf een nieuwe oplossing voorstel.
Goed plan, het is jouw auto, dus jij mag bepalen wie de schade gaat herstellen, want dat is het i.m.o., de veroorzaker hoeft alleen te betalen.
Ik denk dat het juridisch wel iets anders ligt, maar ik hoef niet ieder voorstel te accepteren.
Laatst gewijzigd door Strider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”