En dus, wat gaan we straks doen na een weekje Centerparcs? Juist ja, handmatig wassen, drogen en uitzuigen. Wat zal ik mij weer gelukkig voelen

Lotgenoot, vriend........V70/2.4D/2003 schreef: Ehm, ik ben een soortgelijke idioot (of autist, of spast) dus het geeft allemaal niks. En verder zegt mijn psycholoog altijd dat ik moet doen waar ik me goed bij voel, dat zijn dan de zogenaamde positieve emoties en die maken je mentaal sterker omdat je een gevoel van gelukzaligheid voor jezelf hebt weten te bereiken enkel en alleen omdat die auto lekker schoon is.![]()
En dus, wat gaan we straks doen na een weekje Centerparcs? Juist ja, handmatig wassen, drogen en uitzuigen. Wat zal ik mij weer gelukkig voelen![]()
Ansich moet het kunnen, maar dan ga ik er vanuit dat of ze niet de hele auto polijsten of met meerdere mensen aan de auto werken.Strider schreef: Ik ben vandaag even langs het dealer poetsbedrijf gereden, de eigenaar gaf aan dat ze 3 tot 4 uur nodig gaan hebben. De auto wordt eerst gewassen, dan 3x gepolijst (grof, middel, fijn) en daarna in de was gezet.
Hij verzekerde mij dat de krassen na het polijsten niet meer zichtbaar zijn en dat er geen laag wordt aangebracht waarmee de krassen gemaskeerd kunnen worden. Ik heb aangegeven dat ik erg zuinig ben en daarom ook speciaal ben langs gekomen. Verder ben ik er niet op ingegaan want hij gaf aan dat hij al 20+ jaren in het vak zat etc.
Wat denken jullie? Het wordt hiermee iig lastig om te gaan beargumenteren dat ik het poetsbedrijf voorstel niet wil accepteren.
Klinkt niet echt hoopgevend voor een optimaal resultaat.V70/2.4D/2003 schreef: Kort en bondig: massa werk, produktie draaien. En inderdaad met twee man (minstens) los, niet afplakken, niet ontvetten en niet kleien. Waarschijnlijk ook nog eens met een roterende machine ipv een exentrisch roterende machine en lekker hoog in de toeren want dan ben je sneller klaar. Polish behandeling klopt dan weer wel.
Ik polijst circa 30 auto's per jaar, uit hobby, ik ben een detailer. Je kan een auto prima strak trekken in vier uur voor een gemiddelde gebruiker, niet iemand die met een ledlenser zijn polijstwerk bekijkt. Ik denk dat dit bedrijf voor jou een prima job kan doen.Strider schreef: Ik ben vandaag even langs het dealer poetsbedrijf gereden, de eigenaar gaf aan dat ze 3 tot 4 uur nodig gaan hebben. De auto wordt eerst gewassen, dan 3x gepolijst (grof, middel, fijn) en daarna in de was gezet.
Hij verzekerde mij dat de krassen na het polijsten niet meer zichtbaar zijn en dat er geen laag wordt aangebracht waarmee de krassen gemaskeerd kunnen worden. Ik heb aangegeven dat ik erg zuinig ben en daarom ook speciaal ben langs gekomen. Verder ben ik er niet op ingegaan want hij gaf aan dat hij al 20+ jaren in het vak zat etc.
Wat denken jullie? Het wordt hiermee iig lastig om te gaan beargumenteren dat ik het poetsbedrijf voorstel niet wil accepteren.
Bedankt voor je reactie, ik heb hier over nagedacht maar toch besloten om het anders te gaan aanpakken. Ik ga zelf opzoek naar een poetsbedrijf waar ik een goed gevoel bij krijg en daar ga ik een offerte opvragen. Deze offerte stuur ik met mijn onvrede terug naar mijn dealer, waarbij ik het voorstel van de dealer afwijs en zelf een nieuwe oplossing voorstel.Millimetervreter. schreef:Ik polijst circa 30 auto's per jaar, uit hobby, ik ben een detailer. Je kan een auto prima strak trekken in vier uur voor een gemiddelde gebruiker, niet iemand die met een ledlenser zijn polijstwerk bekijkt. Ik denk dat dit bedrijf voor jou een prima job kan doen.Strider schreef: Ik ben vandaag even langs het dealer poetsbedrijf gereden, de eigenaar gaf aan dat ze 3 tot 4 uur nodig gaan hebben. De auto wordt eerst gewassen, dan 3x gepolijst (grof, middel, fijn) en daarna in de was gezet.
Er zit een groot verschil tussen detailen en een auto netjes poetsen, dat vergeten een aantal mensen hier misschien.
Ik zeg ga ervoor!
Goed plan, het is jouw auto, dus jij mag bepalen wie de schade gaat herstellen, want dat is het i.m.o., de veroorzaker hoeft alleen te betalen.Strider schreef: Bedankt voor je reactie, ik heb hier over nagedacht maar toch besloten om het anders te gaan aanpakken. Ik ga zelf opzoek naar een poetsbedrijf waar ik een goed gevoel bij krijg en daar ga ik een offerte opvragen. Deze offerte stuur ik met mijn onvrede terug naar mijn dealer, waarbij ik het voorstel van de dealer afwijs en zelf een nieuwe oplossing voorstel.
Aan Steve heb ik wel gedacht maar ik heb ook eens gekeken wat er nog meer in de buurt ligt (dichterbij) en ben daarmee uitgekomen op: http://exclusive-carcare.nl/Mart van der Steeg schreef: Onze forum Steve?
Een ander ervaren bedrijf voor Volvo's is passie voor glans, marinus brouwer. Het zijn slechts tips.
Ik denk dat het juridisch wel iets anders ligt, maar ik hoef niet ieder voorstel te accepteren.Johan s60 schreef:Goed plan, het is jouw auto, dus jij mag bepalen wie de schade gaat herstellen, want dat is het i.m.o., de veroorzaker hoeft alleen te betalen.Strider schreef: Bedankt voor je reactie, ik heb hier over nagedacht maar toch besloten om het anders te gaan aanpakken. Ik ga zelf opzoek naar een poetsbedrijf waar ik een goed gevoel bij krijg en daar ga ik een offerte opvragen. Deze offerte stuur ik met mijn onvrede terug naar mijn dealer, waarbij ik het voorstel van de dealer afwijs en zelf een nieuwe oplossing voorstel.