Pagina 5 van 11
Geplaatst: 11.12.2006 - 19:33
door Battlecruiser
Dan heb ik toch liever mijn 80 liter benzinetank...
Geplaatst: 11.12.2006 - 19:45
door Gideon_XC90
AlexV70,
Ik heb ook een bifuel, maar krijg maar 44L gas getankt, waarom? :angry4:
29L + 44L = 73L = 690Km
Geplaatst: 11.12.2006 - 19:53
door Barry (Grillmeister)
Ik vind het wel een mooie oplossing, bij verre ritten desnoods maar een paar jerrycans mee voor de benzine. in Oostenrijk is namelijk wel lpg te krijgen maar beduidend minder dan in Duitsland.
Geplaatst: 11.12.2006 - 20:36
door Gast
V70_Bifuel schreef:AlexV70,
Ik heb ook een bifuel, maar krijg maar 44L gas getankt, waarom? :angry4:
29L + 44L = 73L = 690Km
Uch.................uch, helemaal eerlijk? Iets te positief geweest.
Ik krijg er ook maar 44 à 45 liter in. :oops: Sorry, @Battlecruiser S80. ::oops:
Ik ben er nog (steeds) mee bezig.
Gastank heb ik een tijd geleden al iets gekanteld, is iets beter geworden.
Zat er niet helemaal recht onder. Maar 45 liter is ongeveer de max.
Er moet echt minimaal 55 liter getankt kunnen worden.
Als de tank echt leeg is.
We vullen nu iedere keer maar 65%.
Ik denk zelf aan:
1) niet goed afgestelde 80% beveiliging of
2) een onjuiste weergave van de meter.
Ik reageer ook op het oranje lampje onder de meter.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wanneer er automatisch over geschakeld wordt naar benzine.
A) Wordt dit ingegeven door de meter of
B) door druk bij de verdamper?
Leuke andere info:
Ik heb ooit in Belgie 52 liter kunnen tanken, maar daar stond mijn auto verschrikkelijk scheef (bestrating bij de pomp).
Rechterzijde stond hoger.
Geplaatst: 11.12.2006 - 20:51
door Ludo
Battlecruiser S80 schreef:Dat is juist (nogmaals) het probleem: ringtanken zijn superklein en bovendien een schijnoplossing, want dan heb je een reservewiel in je kofferbak.
hier heb je ergens wel gelijk.
de ringtanken zijn idd klein.
moest ik vandaag lpg monteren koos ik gewoon terug voor een cylindertank.
kofferruimte heb ik persoonlijk nergens voor nodig (ligt nu idd reservewiel in), al is er met een cylindertank nog plek zat.
voor een estate ligt dat natuurlijk weer anders...
anderzijds heb ikzelf ook maar een enkele keer ondervonden dat ik niet kon tanken door gebrek aan een pompstation in duitsland.
Geplaatst: 11.12.2006 - 20:53
door Ludo
AlexV70 schreef:
We vullen nu iedere keer maar 65%.
Ik denk zelf aan:
1) niet goed afgestelde 80% beveiliging of
2) een onjuiste weergave van de meter.
dat is idd wel jammer.
ik denk ook wel dat het vlottertje niet goed op zijn plaats zit.
Geplaatst: 11.12.2006 - 21:13
door Barry (Grillmeister)
Bij sommige pompen kreeg ik ook meer lpg in mijn tank gepompt, ik dacht altijd dat daar de pompdruk hoger stond afgesteld, de ondergrond was trouwens in alle gevallen recht.
Geplaatst: 12.12.2006 - 16:38
door Gast
Barry (Grillmeister) schreef:Bij sommige pompen kreeg ik ook meer lpg in mijn tank gepompt, ik dacht altijd dat daar de pompdruk hoger stond afgesteld, de ondergrond was trouwens in alle gevallen recht.
Meer LPG gepompt in mijn tank, heb ik ook wel eens gehad.
Maar dan drukt hij door de 80% beveiliging heen.
En dat maakt een lawaai, dat krast en gromt dan achter in/onder de auto.
De pompmeter gaat dan ook steeds langzamer lopen, wordt niet in één keer afgesloten.
Geplaatst: 12.12.2006 - 17:26
door Vampie
Als het goed is heb je naast je Gas tank een bezine tank, dus kan je nogmaals een flink aantal Km rijden tot de volgende pomp. Dit was bij mijn broers hyundai lantra wel het geval. Daarnaast vind ik dat bernardh een goed idee had en dat daar normaal op gereageerd kan worden.
Ik heb het mee gemaakt met een renault waar een gas aansluiting in zat. Deze vloog in brand onder het rijden. Dit kwam door een kabel van de accu die tegen de motor aan kwam en heel warm werd waardoor de accu zuur om een of andere reden ging koken/branden (zo is het mij verteld). Wij waren ook bang dat deze zou ontploffen dus zijn we hard weggerent. Achteraf zei de brandweer en de dealer (auto was 1 week oud...

) dat de overdruk ventiel ervoor zorgt dat hij niet zou ontploffen en dat er all1 een grote steekvlam zou ontstaan.
[edit] p.s. had all1 blz 1 gelezen, d8 dat er maar 1 was [/edit]
Geplaatst: 12.12.2006 - 19:59
door Battlecruiser
Vroeger kwam het ook wel eens voor dat iemand de tank niet volledig vol kreeg. Een gekke truc (ik weet niet hoe dat inwendig werkt) hielp dan altijd wel: het kraantje een seconde of tien à 20 losdraaien. Sinds de vroege jaren 80 zit dat kraantje in de appendagekast, dus lastiger bereikbaar.
Dus wie weet?
Geplaatst: 12.12.2006 - 20:51
door Gast
Battlecruiser S80 schreef:Vroeger kwam het ook wel eens voor dat iemand de tank niet volledig vol kreeg. Een gekke truc (ik weet niet hoe dat inwendig werkt) hielp dan altijd wel: het kraantje een seconde of tien à 20 losdraaien. Sinds de vroege jaren 80 zit dat kraantje in de appendagekast, dus lastiger bereikbaar.
Dus wie weet?
Bestaat ook al niet meer sinds de jaren 80.
Dat was de vroegere "80%".

Geplaatst: 13.12.2006 - 08:55
door Battlecruiser
balle dus, nu...
Geplaatst: 14.12.2006 - 16:05
door Marijn!
We vullen nu iedere keer maar 65%.
Ik denk zelf aan:
1) niet goed afgestelde 80% beveiliging of
2) een onjuiste weergave van de meter.
Je kunt even kijken naar de hoek waaronder de tank is ingebouwd, er hoort een 80% vulling en meter bij die is gemaakt voor die hoek. Ik geloof dat dit er ook op staat als een getal, 78 is bijvoordeeld bedoeld voor een hoek van 78 graden. Op internet is vast wel ergens het precieze verhaal te vinden.
Geplaatst: 14.12.2006 - 18:56
door Gast
@Marijn
Als jij een link hebt, maak je in ieder geval 1 persoon blij.
Ik heb al her en der rond gevraagd, maar welke 80% beveliging gemonteerd is niet geheel duidelijk.
Zo ziet de montage eruit bij een BiFuel:

Geplaatst: 14.12.2006 - 21:28
door The Driver
Ik zie toch echt het probleem niet.
Ik tank mijn onderbouw-tankje 's-avonds altijd af, zodat ik 's-morgens met een volle (37 liter) tank kan vertrekken.
Rond de middag tank ik weer, eet gelijk een broodje en drink een kopje koffie en tank 's-avonds weer af.
Daarnaast spaar ik zoveel stempeltjes voor een gratis wasbeurt, dat ik die na een paar weken gewoon weg kan geven, zoveel heb ik er dan verzameld.
Ik ben blij dat ik 's-middag's kan gaan tanken, dan kom je weer eens de auto weer uit !
Geplaatst: 14.12.2006 - 22:35
door Gast
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk.
Maar toch, 2 x per dag tanken?
Zo, heb ik er ook geen probleem mee, maar met de vakantie met de caravan er achter en dan om de 300 km tanken. :?
(en soms in de heuvels na nog minder km's)
Nee, dat vind ik wat minder.
Ik weet nog niet wat de oplossing van dit probleem zal worden,
maar er achter komen zal ik, zoals alle Volvo "problemen".

Geplaatst: 15.12.2006 - 13:36
door Marijn!
Alex, ik kan het helaas ook niet vinden, maar als het aan de zijkant zit zoals op de afbeelding neem ik aan dat de meter en de 80% stop zijn gemaakt zoals in situatie C op deze pagina:
http://www.schramifa.com/page2-2.php?pid=3.4
Geplaatst: 15.12.2006 - 17:35
door Gast
Marijn! schreef:Alex, ik kan het helaas ook niet vinden, maar als het aan de zijkant zit zoals op de afbeelding neem ik aan dat de meter en de 80% stop zijn gemaakt zoals in situatie C op deze pagina:
http://www.schramifa.com/page2-2.php?pid=3.4
De meter wel, maar de 80% beveiliging niet.
We zoeken verder.

Geplaatst: 20.12.2006 - 15:50
door Laptom
Bij mijn ringtank was de 80% beveiliging gewoon een vlottertje. Dus een mechanisch systeem. Je kon deze eruit draaien en gewoon het vlottertje eraf schroeven. Er terug in en nu dus 100% vulling. In de zomer vul ik de tank maar 35-40ltr als ik niet meer verder rijd (woon vlakbij LPG tankstation) en anders vul ik altijd 48ltr af. Perfect op vakantie (makkelijk 550km op een LPG tank)! Er zit nog een overdruk beveiliging op die wat LPG dumpt als de druk te hoog wordt zodat de tank nooit scheurt.
Ik heb overigens de 80% tanklimiet eraf gehaald omdat de tank in eerste instantie maar 29ltr vulde. Erg irritant om na 300km weer te tanken, dus even kijken hoe dat het werkte en eigenlijk maar meteen de tanklimiet van 80% eraf gehaald.
Geplaatst: 20.12.2006 - 15:52
door bart simpson
Laptom schreef:Bij mijn ringtank was de 80% beveiliging gewoon een vlottertje. Dus een mechanisch systeem. Je kon deze eruit draaien en gewoon het vlottertje eraf schroeven. Er terug in en nu dus 100% vulling. In de zomer vul ik de tank maar 35-40ltr als ik niet meer verder rijd (woon vlakbij LPG tankstation) en anders vul ik altijd 48ltr af. Perfect op vakantie (makkelijk 550km op een LPG tank)! Er zit nog een overdruk beveiliging op die wat LPG dumpt als de druk te hoog wordt zodat de tank nooit scheurt.
Ik heb overigens de 80% tanklimiet eraf gehaald omdat de tank in eerste instantie maar 29ltr vulde. Erg irritant om na 300km weer te tanken, dus even kijken hoe dat het werkte en eigenlijk maar meteen de tanklimiet van 80% eraf gehaald.
Leuk als er iemand staat te roken naast je auto.