Pagina 5 van 24

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 21.11.2017 - 11:05
door edraket
net even op de HEico site gekeken, en ze spreken van 30mm verlaging. Kan me niet voorstellen dat hij alleen aan de voorkant 30mm zakt, dan is de balans volledig zoek lijkt me. Gebeurt er ook nog iets aan de achterkant om deze te laten zakken?

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 21.11.2017 - 19:13
door D5R-Design
Heico is veren voor een een plaatje achter?
Voor zitten gewoon spiraalveren achter heeft Volvo een moderne dwarsbladveer van kunststof.
Vanwege de altijd belading van mijn auto met gereedschap en de toch al lage ligging achteras heb ik besloten om deze verlagingsplaatjes niet te monteren zodat de lijn van de auto nu mooie horizontaal is...
Weggedrag is zeer goed in deze combi met alleen voor Eibach veren die voor Heico ontwikkeld zijn met het standaard onderstel.
Ik zal ter zijner tijd foto's plaatsen.
De dealer stond er eerst sceptisch tegen over maar heeft gisteren er mee rond gestuurd en vondt net zo als ik vandaag heb ondervonden mes scherp sturen...
zo ver je een volvo een scherp sturende auto vindt...

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 21.11.2017 - 19:18
door Carfreak
ben benieuwd naar de pics. jou kennende ziet het er gelikt uit.

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 21.11.2017 - 20:05
door Paul
Ben benieuwd!!

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 21.11.2017 - 21:06
door jrkalf
Afbeelding

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 21.11.2017 - 22:44
door D5R-Design
Zo even terug naar het verslag van de Grijze reus.
De Grijze reus heeft de eerste 10000 km erop staan.
Berlijn Keulen Brussel Bornem Leiden Venlo Sassenheim Aken en nog wat gehuchten...
Het blijft een super reisbak.
gemiddeld verbruik 6.6/100km top begrensd op 204 km/h wel te halen met lange aanloop weinig souplesse in deze dicht geknepen motor zeker in vergelijk met mijn oude V70.
Hij is rete stil en dat is nu ook geluk aan de buitenzijde. Waar ik mijn V70 vergeleek met een TDI van 2000 is deze motor zeer stil van buiten.
De michelin Pilot zijn er onder uit en de Nokian WRA4 winterbanden zitten nu op de 19 inch wielen.

Tevens heeft hij zijn eerste beurt gehad. Niet op de kilometers maar het aantal dagen. Gezien het het aanpassen van het motormanagement heb we besloten de olie en filters te wisselen.
Dus na het wisselen van de olie en banden heb ik de Dealer de software van Volvo laten wisselen voor de software van Rica.
gegevens 150pk 350nm gewisseld naar 228pk en 480nm.
Een woord WAUW wat een andere auto. Het verstopte beest van deze D3/4 is eindelijk vrijgelaten.. en we zullen hem laten lopen.
Met een ritje naar Warschau in het verschiet ben ik heel benieuwd waar de teller nu stopt.

Gelukkig staat de auto nu ook weer horizontaal.
door de voorveren van Heico te monteren is de neus eindelijk uit de hemel gekomen een snuffelt nu weer aan de grond staat stukken beter en stuurt ook nog eens beter.
genoeg geschreven hier de plaatjes van de afgelopen 10000km.

Afbeelding
Heerlijk cruisen bij onze oosterburen.

Afbeelding
Marienborn toegang naar het voormalig DDR

Afbeelding
Slapen in goed gezelschap

Afbeelding
Berlin Kreuzberg

Afbeelding
Buiten slapen bij een van de vele hotels

Afbeelding
Na 3,5 uur bijna thuis moet ik echt pauze nemen

Afbeelding
Nose Down

Afbeelding
Zelfs in dit troosteloze weer nog steeds een schoonheid

Dus op naar de volgende 20000km

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 21.11.2017 - 23:03
door Hans oet Twent
Mooi verhaal! Veel plezier met de aanpassingen.

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 07:46
door fredhead
Lekker bezig!

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 08:09
door Paul
Hangt hij nu op deze plaatjes ook minder naar achteren?

Goed te lezen hoor! En die D4 van ons klinkt ook echt als een oude Passat van 20 jaar geleden, schaam me af en toe als hij om 7.15 start hier in de straat...

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 08:44
door Carfreak
Op de plaatjes idd nog een licht verschil waarneembaar tussen voor en achter maar zeker niet storend. Gewoon een beladen auto.
Rijd je ook weleens zonder belading? Staat de achterkant dan echt een stuk hoger dan op deze foto's?

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 10:08
door diesel01
Aanpassingen staan hem goed!!
Gewoon een erg mooie auto die met Rica nu niet alleen sportief oogt maar dat ook nog eens is.
Het mooie is dan natuurlijk dat jij, met awd, dat vermogen ook nog kwijt kunt.
Dergelijke vermogen alleen op de voorwielen geeft ongetwijfeld een nerveuze voortrein.

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 10:14
door Casey
Mooie plaatjes!
Maar lijkt het nu zo of is het gezichtsbedrog dat de ruimte tussen band en wielkast voor groter is dan achter? Terwijl zo te zien de auto wel horizontaal staat?

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 10:49
door jrkalf
Ziet er mooi uit met de nieuwe vering er onder. Zeker geen verslechtering.
diesel01 schreef: Dergelijke vermogen alleen op de voorwielen geeft ongetwijfeld een nerveuze voortrein.
Deze verbetering van D3 richting D4.5 / D5 is zeker een geslaagde actie.
Een standaard T5 heeft 254bhp op de voorwielen. Niets nerveus gemerkt aan de auto. Kan het prima hebben.

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 10:59
door diesel01
jrkalf schreef: Ziet er mooi uit met de nieuwe vering er onder. Zeker geen verslechtering.
diesel01 schreef: Dergelijke vermogen alleen op de voorwielen geeft ongetwijfeld een nerveuze voortrein.
Deze verbetering van D3 richting D4.5 / D5 is zeker een geslaagde actie.
Een standaard T5 heeft 254bhp op de voorwielen. Niets nerveus gemerkt aan de auto. Kan het prima hebben.
Niet zo zeer de pk's maar 80nm koppel is wat het verschil maakt.

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 10:59
door Jelmer de Jong
Die T5 heeft 'maar' 350NM koppel, Rica weet de D3AWD/D4 naar 550NM te duwen. Dat merk je echt wel met FWD bij wegrijden op een nattig wegdek.

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 12:17
door edraket
Ziet er een heel stuk beter uit. Als je nog een keer een mooi plaatje kunt schieten van de zijkant!

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 16:54
door Rudyvg
Mooi apparaat!

Is de software van Rica via de Volvo dealer gegaan? Zijn wel wat andere waarden dan Polestar aanbiedt op de D4 (heb Polestar besteld op mijn nieuwe auto, maar die gaat maar tot 200 pk en 440 nm, vandaar de vraag).

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 22.11.2017 - 18:21
door D5R-Design
Dank je heren voor de complementen...
Als het beter weer is en ik heb tijd zal ik plaatjes van de zijkant maken..
Ik zal binnen kort wat plaatjes uit de PDF van Heico posten.
Dan kan je zien waar de hoogte verandering plaats vind voor de achteras. Zijn bij mijn niet gemonteerd..
Ja de Dealer heeft de software van Rica er in gezet...
Ja wel wat meer als Polestar.
Het rare is dat polestar niks leverd voor de D3 en al helemaal niks voor de D3 AWD..
Ik zeg een gemiste kans..
Kan me voorstellen dat mensen graag een V90 willen maar luxe verkiezen boven vermogen en dan is er bij de D3 niks mogelijk bij de instapper D3..
Ik had best wel trek in een R design de demo's bij de dealers die betaalbaar zijn zijn D3 dus een schaap in wolfskleren en hier is bij de dealer normaal niks mogelijk...

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 24.11.2017 - 20:51
door Max
Gave auto.
Ik heb vandaag voor het eerst in een V90 gereden, wat een monsterbak!
Mooi dat je de auto naar eigen zin hebt weten te verbeteren.

Re: De Grijze Reus D3 AWD

Geplaatst: 24.11.2017 - 21:53
door D5R-Design
Hoi Max dank je wel.
Maar blauw is wit geworden.
en een hogere instap ;-) ;-)