Geplaatst: 11.10.2006 - 08:55
Als ik ze vergelijk met de franse prijzen (met name bij de D5). Is het echt huilen met de pet op.
Ik ga dat dus wijselijk maar niet meer doen.
Ik ga dat dus wijselijk maar niet meer doen.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Als je onze oudedagsvoorziening vergelijkt met de Franse of ons sociale stelsel moet je dan ook zo huilen?V480-V40 schreef:Als ik ze vergelijk met de franse prijzen (met name bij de D5). Is het echt huilen met de pet op.
Ik ga dat dus wijselijk maar niet meer doen.
Nee Bart, dan moet ik niet huilen. Maar je gaat daar appels met peren vergelijken. Ik gaf daarbij al aan dat ik de prijzen niet meer ga vergelijken.bart simpson schreef:Als je onze oudedagsvoorziening vergelijkt met de Franse of ons sociale stelsel moet je dan ook zo huilen?V480-V40 schreef:Als ik ze vergelijk met de franse prijzen (met name bij de D5). Is het echt huilen met de pet op.
Ik ga dat dus wijselijk maar niet meer doen.
Ik geef hier nog één keer een reactie op, en dan is wat mij betreft hier de discussie over BPM ook gesloten.bart simpson schreef:"Illegaal" is "wettelijk niet toegestaan" doe daar als jurist eens wat aan, zolang je dat niet kunt of doet is deze BPM discussie voor mij gesloten.
Zou jij dan ook niet ineens het idee krijgen dat je dubbel genaait wordt?
Ook niet als de btw naar 25% gaat en de onroerend goed belasting naar b.v. 5% van de taxatiewaarde? want dat worden dan opeens heel reeele opties om het onstane BPMverlies te compenseren, want hoe het verschil aangevuld moet worden daar hoor ik niemand over..V480-V40 schreef:Ik geef hier nog één keer een reactie op, en dan is wat mij betreft hier de discussie over BPM ook gesloten.bart simpson schreef:"Illegaal" is "wettelijk niet toegestaan" doe daar als jurist eens wat aan, zolang je dat niet kunt of doet is deze BPM discussie voor mij gesloten.
Zou jij dan ook niet ineens het idee krijgen dat je dubbel genaait wordt?
Er zijn diverse rechtszaken gewonnen voor het Europeese hof. De BPM (en voor de Belgen de ingebruikstellingsbelasting) is al behoorlijk vaak door dit Hof, en de Raad van Europa illegaal verklaard.
Alleen onze regeringen betalen gewoon vrolijk de boetes.
En nee, hoewel het niet prettig is, een forse éénmalige aderlating te doen qua afschrijving, zal ik mij niet echt dubbel genaaid voelen als die BPM eindelijk wordt afgeschaft.
Dat is ook een discussie die ik op een ander Forum volg. Was het maar zo simpel. Ook met datgene wat bart simpson zegt.Gmid schreef:Het meest rechlijnige zou zijn om tegelijk met afschaffen van bpm, de kilometerheffing in te voeren. En dan niet in plaats van wegenbelasting, maar er gewoon bovenop. De betaal je niet meer voor het bezit van de auto in de vorm van (dure) bpm, maar betaal je (fors) voor het gebruik van de auto.