V90 D4 motor oet Twente update
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Avondje Racebaan gedaan. En ik heb NIET gereden. Ook daar hetzelfde verhaal. Pieken ging fenomenaal! wind in de rug en bultje af en dondersen lange aanloop. Allemaal ... met peren. Dus meten is weten en we gaan meten.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26875
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mijn gevoel blijft iets met een luchtmassameter of iets in die trend zeggen.
Ik weet dat de oude is gecontroleerd, maar hebben ze er ook al eens een nieuwe op gezet?
Ik weet dat de oude is gecontroleerd, maar hebben ze er ook al eens een nieuwe op gezet?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Hans, wat ik even niet begrijp...Je zegt dat het misschien de turbo's en/of de verstuivers zijn. Kan best allemaal, maar waarom is die auto nog steeds nergens op een rollenbank gezet? Je kan best aanvoelen dat de auto minder bijterig is en achter blijft, maar als er staat dat de volle 190 pk geleverd wordt heb je in elk geval iets. Het blijft nu een beetje gissen. Hier een beetje draaien, daar een beetje duwen en de rekening loopt maar op. Leuk verhaal van dat rapport naar Zweden, maar daar gaan ze weinig mee doen denk ik. Lang niet alle D4 motoren voldoen exact aan de specificaties. Als jij vervolgens aantoont met een rollenbankmeting dat er bijvoorbeeld maar 175 pk geleverd wordt, heb je iets om de dealer mee om de oren te meppen. En ik trek je gevoel echt niet in twijfel. Iedereen die een beetje feeling met de auto heeft weet of deze achterblijft of juist als een dolle eraan trekt.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
.......dus meten is weten en we gaan meten!Nomad schreef: Hans, wat ik even niet begrijp...Je zegt dat het misschien de turbo's en/of de verstuivers zijn. Kan best allemaal, maar waarom is die auto nog steeds nergens op een rollenbank gezet? Je kan best aanvoelen dat de auto minder bijterig is en achter blijft, maar als er staat dat de volle 190 pk geleverd wordt heb je in elk geval iets. Het blijft nu een beetje gissen. Hier een beetje draaien, daar een beetje duwen en de rekening loopt maar op. Leuk verhaal van dat rapport naar Zweden, maar daar gaan ze weinig mee doen denk ik. Lang niet alle D4 motoren voldoen exact aan de specificaties. Als jij vervolgens aantoont met een rollenbankmeting dat er bijvoorbeeld maar 175 pk geleverd wordt, heb je iets om de dealer mee om de oren te meppen. En ik trek je gevoel echt niet in twijfel. Iedereen die een beetje feeling met de auto heeft weet of deze achterblijft of juist als een dolle eraan trekt.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
En voor wanneer staat dit gepland?Hans oet Twent schreef:.......dus meten is weten en we gaan meten!Nomad schreef: Hans, wat ik even niet begrijp...Je zegt dat het misschien de turbo's en/of de verstuivers zijn. Kan best allemaal, maar waarom is die auto nog steeds nergens op een rollenbank gezet? Je kan best aanvoelen dat de auto minder bijterig is en achter blijft, maar als er staat dat de volle 190 pk geleverd wordt heb je in elk geval iets. Het blijft nu een beetje gissen. Hier een beetje draaien, daar een beetje duwen en de rekening loopt maar op. Leuk verhaal van dat rapport naar Zweden, maar daar gaan ze weinig mee doen denk ik. Lang niet alle D4 motoren voldoen exact aan de specificaties. Als jij vervolgens aantoont met een rollenbankmeting dat er bijvoorbeeld maar 175 pk geleverd wordt, heb je iets om de dealer mee om de oren te meppen. En ik trek je gevoel echt niet in twijfel. Iedereen die een beetje feeling met de auto heeft weet of deze achterblijft of juist als een dolle eraan trekt.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Er is gemeten waardoor we nu het resultaat weten.
Ik kan U melden dat mijn gevoel en mijn ervaring bevestigd zijn.
Wordt vervolgd
Ik kan U melden dat mijn gevoel en mijn ervaring bevestigd zijn.
Wordt vervolgd
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Houd ons nou niet langer in spanning.....
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1552
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Details, we want details...
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Daar is topicstarter een expert inHoud ons nou niet langer in spanning.....

XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1271
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Tis stil in Twent
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Een gokje dan maar? Minder PK's en dus ook minder Nm.....maar de vraag is dan nog steeds waar de oorzaak daarvan is gelegen.
Alles zo lezende heeft Han betaald voor en D4, die type aanduiding staat er ook achterop, maar dat gaat nu een omgekatte D3 blijken te zijn.
Desondanks, benieuwd zijnde naar de verlossende woorden en het gegeven dat Han zijn gevoelens wel bleken te kloppen, verlos ons met uw woorden Han.
Alles zo lezende heeft Han betaald voor en D4, die type aanduiding staat er ook achterop, maar dat gaat nu een omgekatte D3 blijken te zijn.
Desondanks, benieuwd zijnde naar de verlossende woorden en het gegeven dat Han zijn gevoelens wel bleken te kloppen, verlos ons met uw woorden Han.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Ik heb zo maar het vermoeden dat Han onderhand ook weel eens wil weten wat er aan de hand is....
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1552
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Misschien moet een onderzoeks- en/of auto journalist dit eens oppakken. Eens precies uitzoeken wat er speelt en waar Volvo mee bezig is. Al dat geklooi met deze diesel motoren...
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Stel dat...dan mist hij 40pk en 80nm of zoiets?V70/2.4D/2003 schreef: Een gokje dan maar? Minder PK's en dus ook minder Nm.....maar de vraag is dan nog steeds waar de oorzaak daarvan is gelegen.
Alles zo lezende heeft Han betaald voor en D4, die type aanduiding staat er ook achterop, maar dat gaat nu een omgekatte D3 blijken te zijn.
Desondanks, benieuwd zijnde naar de verlossende woorden en het gegeven dat Han zijn gevoelens wel bleken te kloppen, verlos ons met uw woorden Han.
Dat maakt het verschil tussen vlot inhalen en er niet voorbij komen..
Nu ik met acc rijdt zie je precies op afstand hoe hard je voorganger rijdt, steeds vaker gebeurt het dat mensen 20 onder de max rijden en wanneer ik dan daar op toe loop en ga inhalen dan moet de D5 ineens vol op het orgel als ik er schuin achter zit om er voorbij te komen.
Dan is het best prettig dat hij zijn vermogen geeft die de fabriek bedoelt heeft.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Maar, waarde Tom, jij hebt het geluk dat je nickname "Herr Bleifuss " is dus dat pedaal door de bodem trappen gaat je lukken....zelfs met een V40 achter je




V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Die Audi's zijn tegenwoordig een probleem, dat red je met je D5'je alleen nog als ze warme banden hebben.