Pagina 5 van 7

Geplaatst: 05.08.2007 - 18:54
door paQ
rare vergelijkingen zeg...
je hebt het ineens over inbreuk op merkenrechten, maar soit...
En ik hoef verder niet te raden zeker naar welke lichtbron op jouw auto zit?

ik vind je reactie ietwat overdreven, en dat is nou eenmaal mijn mening :)

Geplaatst: 09.08.2007 - 21:43
door euerw
oke, en nu dus antwoord op de vraag, wie of waar moet ik zijn, het liefst doe ik het niet zelf, maar het moet geen bergen kosten maar wel goed zijn! en moet ik wel niet helderglas aanschaven, kan ik een kort antwoord krijgen?

Geplaatst: 09.08.2007 - 21:53
door bart simpson
goed is helaas niet goedkoop te realiseren

Geplaatst: 09.08.2007 - 22:25
door euerw
bart simpson schreef:goed is helaas niet goedkoop te realiseren
:? dus??? :?:

Geplaatst: 09.08.2007 - 22:30
door arnoud
Korte samenvatting:

- als je optimaal wilt moet je het bij de dealer laten inbouwen, de complete shabang en dat zal je waarschijnlijk dik 2000 euro gaan kosten.

- als je voor minimaal gaat ben je vanaf zo'n 150 euro en een beetje zelfknutselbaarheid klaar. Dan loop je wel de kans dat mede weggebruikers je minder aardig gaan vinden.

Geplaatst: 09.08.2007 - 22:39
door Paul
Ja of je bent 500 euro kwijt en koop je de originele xenonlampen. En koop je die sensor, is ook een heel verhaal over te lezen op het forum en dan ga ik er wel van uit dat je lampenwissers hebt.

Geplaatst: 09.08.2007 - 22:39
door Paul
Originele via sloop/marktplaats

Geplaatst: 14.08.2007 - 00:41
door arnoud
Mocht iemand ooit de originele pre-2004 Xenon lampen tegen komen voor een S60 hou ik me aanbevolen. Dus die met het heldere gedeelte voor het Xenon groot- en dim-licht en het matte knipperlicht...

Geplaatst: 14.08.2007 - 09:58
door Paul
Ja had het even eerder gezegd, dan had ik ze nog uit de T5 gehaald voordat we de auto hadden ingeleverd. (Jongen van de garage maakte het niet uit of ze er wel of niet in zaten)

Geplaatst: 14.08.2007 - 11:21
door cocacola
tommytommy schreef:Aftermarket xenon is inderdaad heel erg goed spul..indien je wel een degelijk setje koopt wat je rond de 200 e wel kan vinden.

Als 1 lamp niet opstart zal dat komen omdat je met bv je airco aan start...ik heb het ook 1 keer in de 3 maanden. Lichtknop aan -uit en hij start op. Hij heeft namelijk in het begin meer stroom nodig...daarna wordt het juist minder.

Ik begrijp niet dat dit spul niet verplicht is...zou zoveel ongelukken voorkomen.

Nu betelen wij extra geld voor onze verzekering omdat mensen die willen bezuinigen meer ongelukken veroorzaken.


Gr Tommy
Helemaal mee eens!

Geplaatst: 14.08.2007 - 11:33
door arnoud
Paul schreef:Ja had het even eerder gezegd, dan had ik ze nog uit de T5 gehaald voordat we de auto hadden ingeleverd. (Jongen van de garage maakte het niet uit of ze er wel of niet in zaten)
Oh helemaal leuk, wrijf het er maar in :)

Geplaatst: 14.08.2007 - 11:50
door Billy Road
Arnoud, wil niet lullig doen, maar wordt het niet n's tijd voor wat anders.......eentje met ALLES erop en eraan ;-)

Geplaatst: 14.08.2007 - 12:13
door arnoud
Daar is het ondertussen te laat voor :)

Geplaatst: 14.08.2007 - 12:42
door Billy Road
Of je koopt er een met de opties die je nu nog niet hebt en zet jouw halve auto over?

Te laat is het nooit!

Geplaatst: 17.08.2007 - 09:07
door tommytommy
Wat een onzin, aftermarket is evengoed als originele...weet natuurlijk niet of dat ook zo is met 100e setjes op marktplaats. Als je een 210 e set koopt is het resultaat gelijk als die van originele.

Ik heb nieuwe koplampen en binnen een stelschroef om de hoogte te stellen. Bij de keuring zijn ze onder de motorkap goed afgesteld.

Dat argument over de drempels klopt ook niet...aangezien halogeen het zelfde verblind als je over een drempel gaat.

Daarnaast denk ik dat veel mensen door freaks worden verblind door die leuke 100w halogeen xenon stijl, Phillips nightvision...mensen zetten de lampjes vaak extra hoog voor een beter resultaat.

Dan heb je nog de 55w Xenon..dat is idd erg schuw licht...weet nou niet of dit wel lekker is voor een tegenliggen.


Toen ik nog geen xenon had ging ik vaak mensen seinen die xenon hadden...aangezien ik dat ze met groot licht reden. Je weet ook niet beter...als je niet weet dat het op de markt is.

Gr Tommy

Geplaatst: 17.08.2007 - 09:31
door bart simpson
tommytommy schreef:Dat argument over de drempels klopt ook niet...aangezien halogeen het zelfde verblind als je over een drempel gaat
Jij neemt hier aan dat xenon qua verblinding gelijk is aan halogeen
tommytommy schreef:Toen ik nog geen xenon had ging ik vaak mensen seinen die xenon hadden...aangezien ik dat ze met groot licht reden. Je weet ook niet beter...als je niet weet dat het op de markt is.
Terwijl je hier uit eigen je ervaring aangeeft dat het niet zo is

Geplaatst: 17.08.2007 - 10:41
door Paul
Hier gaan we weer....

Geplaatst: 17.08.2007 - 15:03
door paQ
wat bart zegt is:
xenon is pas xenon als er OOK een reinigings installatie op de lamp zit en OOK een automatische hoogteregelaar.

tommytommy zegt:
xenon is een lamp met x Kelvin, gasontlading op een zeer hoog startvoltage.

(dat laatste is imo een xenon lamp)

Geplaatst: 17.08.2007 - 15:09
door bart simpson
@ paq, wat je daar zegt is waar, een lamp is een lamp en licht is licht, daar zit alleen ook het verschil, aan een lamp als zodanig stelde men geen nadere eisen aan verlichting door diezelfde lamp ineens wel.

Geplaatst: 17.08.2007 - 17:20
door Paul
Weet je trouwens dat bij BMW die automatische regeling ook erin zit als je geen xenon hebt. Vader van mijn vriendinnetje heeft tijdelijk zo'n 1-serieding en die lampen gaan op en neer als je hem start. Maar het is geen xenon!