Re: Ervaring T2 2 liter tuning
Geplaatst: 31.07.2019 - 08:40
Waarom zijn sommigen zo bitsig hier? Veel nuttige antwoorden op de oorspronkelijke vraag heb ik hier nog niet gezien.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Die T6 swap, was dat een chassis van na 1999?V70R^2 schreef: Heb het al gepost net, 't is heel simpel, gewoon even langs RDW, laat een vermogensuitsraai zien en klaar ben je.
Mogelijk even een proefritje Lelystad als het echt gek is wat je hebt gedaan, verder zijn ze heeeeeeel soepel in NL wat dit betreft.
Been there, got the T-shirt. Zelfs hele motorwissels van 4 cilinder the naar V8 is geen probleem, als het maar netjes zit, 200pk naar 400pk, no problem, als de koets maar stevig is.
Zelf had ik er 380mm Brembo's bij gemonteerd, dit was slechts een paar minuten testwerk en kon zo mee met de keuring, abs werkt, check, remafstand beter dan normaal, dus geslaagd.
Keuring RDW is paar tientjes, Lelystad geluid/handeling/remmen etc testen is ongeveer 150euro per uur baan, 120euro per uur testrijder, heb je alles veranderd dan zijn ze twee uur bezig (alleen als je wagen ná 1997 is, voor die tijd mag helemaal alles zolang het door de APK komt is het op kenteken direct goedgekeurd).
Er zal een reden zijn dat Polestar hem niet doet, dat is de tuner voor Volvo binnen de marge's zoals Volvo dat bedoelt heeft.yauwera schreef: Waarom zijn sommigen zo bitsig hier? Veel nuttige antwoorden op de oorspronkelijke vraag heb ik hier nog niet gezien.
Dikke diesel om vooruit te komen, rare redenering. En dan rij je die ook nog kapot... Misschien toch eerder een 'dikke benzine' volgende keer?diesel01 schreef:Er zal een reden zijn dat Polestar hem niet doet, dat is de tuner voor Volvo binnen de marge's zoals Volvo dat bedoelt heeft.yauwera schreef: Waarom zijn sommigen zo bitsig hier? Veel nuttige antwoorden op de oorspronkelijke vraag heb ik hier nog niet gezien.
Ik kies altijd een auto op basis van specs, awd om geen geneuzel te hebben op wintersport, dikke diesel om vooruit te komen.
Mijn auto is er ook als D3 met 150pk maar dat is niet wat ik wil en heb dus gekozen voor de D5 omdat die het vermogen heeft waar ik naar op zoek was.
De V40 is er met 120, 150, 190 en 250pk, koop je een 120pk terwijl je de 250pk nodig hebt dan heb je niet de juiste keus gedaan.
Kun je nagaan wat warmte doet met een T2 waar je van 120pk naar 225pk gaat.yauwera schreef:Dikke diesel om vooruit te komen, rare redenering. En dan rij je die ook nog kapot... Misschien toch eerder een 'dikke benzine' volgende keer?diesel01 schreef:Er zal een reden zijn dat Polestar hem niet doet, dat is de tuner voor Volvo binnen de marge's zoals Volvo dat bedoelt heeft.yauwera schreef: Waarom zijn sommigen zo bitsig hier? Veel nuttige antwoorden op de oorspronkelijke vraag heb ik hier nog niet gezien.
Ik kies altijd een auto op basis van specs, awd om geen geneuzel te hebben op wintersport, dikke diesel om vooruit te komen.
Mijn auto is er ook als D3 met 150pk maar dat is niet wat ik wil en heb dus gekozen voor de D5 omdat die het vermogen heeft waar ik naar op zoek was.
De V40 is er met 120, 150, 190 en 250pk, koop je een 120pk terwijl je de 250pk nodig hebt dan heb je niet de juiste keus gedaan.![]()
V70R^2 schreef: Heb het al gepost net, 't is heel simpel, gewoon even langs RDW, laat een vermogensuitsraai zien en klaar ben je.
Mogelijk even een proefritje Lelystad als het echt gek is wat je hebt gedaan, verder zijn ze heeeeeeel soepel in NL wat dit betreft.
Been there, got the T-shirt. Zelfs hele motorwissels van 4 cilinder the naar V8 is geen probleem, als het maar netjes zit, 200pk naar 400pk, no problem, als de koets maar stevig is.
Zelf had ik er 380mm Brembo's bij gemonteerd, dit was slechts een paar minuten testwerk en kon zo mee met de keuring, abs werkt, check, remafstand beter dan normaal, dus geslaagd.
Keuring RDW is paar tientjes, Lelystad geluid/handeling/remmen etc testen is ongeveer 150euro per uur baan, 120euro per uur testrijder, heb je alles veranderd dan zijn ze twee uur bezig (alleen als je wagen ná 1997 is, voor die tijd mag helemaal alles zolang het door de APK komt is het op kenteken direct goedgekeurd).
Dan valt daar nog een boel te winnen op het gebied van preventieve verkeersveiligheid.verder zijn ze heeeeeeel soepel in NL wat dit betreft
Een 2015/2016 3.0 T6 350pk en dat in een 1998 V70R gehangen.Jelmer de Jong schreef:Die T6 swap, was dat een chassis van na 1999?V70R^2 schreef: Heb het al gepost net, 't is heel simpel, gewoon even langs RDW, laat een vermogensuitsraai zien en klaar ben je.
Mogelijk even een proefritje Lelystad als het echt gek is wat je hebt gedaan, verder zijn ze heeeeeeel soepel in NL wat dit betreft.
Been there, got the T-shirt. Zelfs hele motorwissels van 4 cilinder the naar V8 is geen probleem, als het maar netjes zit, 200pk naar 400pk, no problem, als de koets maar stevig is.
Zelf had ik er 380mm Brembo's bij gemonteerd, dit was slechts een paar minuten testwerk en kon zo mee met de keuring, abs werkt, check, remafstand beter dan normaal, dus geslaagd.
Keuring RDW is paar tientjes, Lelystad geluid/handeling/remmen etc testen is ongeveer 150euro per uur baan, 120euro per uur testrijder, heb je alles veranderd dan zijn ze twee uur bezig (alleen als je wagen ná 1997 is, voor die tijd mag helemaal alles zolang het door de APK komt is het op kenteken direct goedgekeurd).
9 van de 10 keer is zo'n wagen een heel stuk veiliger dan wat Volvo ooit als nieuw verkocht.teebee schreef:Dan valt daar nog een boel te winnen op het gebied van preventieve verkeersveiligheid.verder zijn ze heeeeeeel soepel in NL wat dit betreft
De regels van voor chassis voor 1999 zijn wat ruimer. Als het maar goed vast zit en een minimale remvertraging heeft dan krijg je een stempel. Na 1999 moet men een bestaand model met typegoedkeuring hebben als referentie, anders is het 'computers says no' en mag iemand in Lelystad het met dezelfde computer nog een keer proberen.V70R^2 schreef:
Een 2015/2016 3.0 T6 350pk en dat in een 1998 V70R gehangen.
Ik ook niet, wel als je het vergelijkt met wat er soms op miraculeuze wijze nog door de APK wandelt. Doe dan maar een T6 er in door iemand die wel het beste voor heeft met de techniek.OGA244 schreef: En daar geloof ik helemaal niets van..
Ik ben meer van het meten is weten, en heb de data het te onderbouwen, wat iemand wel of niet geloofd moet die uiteraard zelf weten, of dat in sprookjes is of dat volvo's uit de fabriek perfect zijn en niet beter kunnen staat hen vrij.OGA244 schreef: En daar geloof ik helemaal niets van..
Blok is niet zwaarder of langer, de 5 cilinders zijn op 1,5mm na precies dezelfde afmeting als de 3.0 T6.OGA244 schreef: Het blok is zwaarder en langer, stuuruitslag wordt minder, koersvastheid zal minder zijn
Aardig gefröbel maar dat komt natuurlijk niet in de buurt van wat n fabrikant aflevert.
zoals gezegd, ik geloof het niet, je bent ook geen constructeur maar een goedwillende hobbyist die lekker heeft lopen kloten.V70R^2 schreef:Ik ben meer van het meten is weten, en heb de data het te onderbouwen, wat iemand wel of niet geloofd moet die uiteraard zelf weten, of dat in sprookjes is of dat volvo's uit de fabriek perfect zijn en niet beter kunnen staat hen vrij.OGA244 schreef:En daar geloof ik helemaal niets van..Blok is niet zwaarder of langer, de 5 cilinders zijn op 1,5mm na precies dezelfde afmeting als de 3.0 T6.OGA244 schreef:Het blok is zwaarder en langer, stuuruitslag wordt minder, koersvastheid zal minder zijn
Aardig gefröbel maar dat komt natuurlijk niet in de buurt van wat n fabrikant aflevert.
Mogelijk dat de regeling een jaar is verschoven naar 1999, mijne is wel degelijk compleet herkeurd volgens EU type goedkeuring op Lelystad