Gelukkig is het een klein stukje vanuit Gentteebee schreef: En nu het lange wachten....![]()

Banden / velgen kun je later altijd nog makkelijk vervangen, dus lijkt me geen probleem indien u in de toekomst daarover van mening verandertKai57 schreef: Kogel is door de kerk. Een prima gesprek met de dealer gehad en heel blij met de overeenkomst. We gaan wachten op de komst van een XC40, T4 Inscription, onyx black metallic, zwarte bekleding, zwarte hemelbekleding en zwart getinte achterruiten. Twijfelde nog even over de maat van de velgen. Toch maar gekozen voor de 18" ipv de 19". Fantastisch. Jullie allemaal heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de gegeven adviezen.
Ik moet zeggen dat 20" onder een XC40 niet veel inboet aan comfort. Betreft risico op schade is een andere zaak, maar komende van een smetteloze v40 met 18", ...Texels schreef:Banden / velgen kun je later altijd nog makkelijk vervangen, dus lijkt me geen probleem indien u in de toekomst daarover van mening verandertKai57 schreef: Kogel is door de kerk. Een prima gesprek met de dealer gehad en heel blij met de overeenkomst. We gaan wachten op de komst van een XC40, T4 Inscription, onyx black metallic, zwarte bekleding, zwarte hemelbekleding en zwart getinte achterruiten. Twijfelde nog even over de maat van de velgen. Toch maar gekozen voor de 18" ipv de 19". Fantastisch. Jullie allemaal heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de gegeven adviezen.
Extreem grote velgen lijken mij veel nadelen hebben, vaak qua comfort, maar ook kosten, een extreme maat is moeilijker te vinden op vakantie bijvoorbeeld, en een hoger risico op beschadiging van de velgen bij stoepranden / gaten in de weg e.d.
Of het technisch kan zonder toevoeging aan de auto weet ik ook niet. Maar of dat in strijd is met wetgeving hangt volgens mij nogal af van kleine lettertjes waar men al dan niet bewust mee akkoord is gegaan...Walter schreef: DB200, hoe doen ze dat dan? Ze hebben geen toegang tot de auto, ook Volvo lease niet. Daarnaast volgend best in strijd met heel wat wetgeving.