VOC? Wat bedoel jij daarmee? Dat ken ik alleen maar als de Vereniging Oost-Indische Compagnie.....

Okee Ben, ik heb die link even bekeken. Is wel aardig ja. Maar dan spreek je met VOC toch gewoon in de auto, zonder extra telefoon? Zo ging dat bij Opel in ieder geval wel. Dat ging gewoon via het systeem in de auto. Ik heb die service ooit 2x gebruikt in bijna 3 jaar. 1x was dat op zaterdagmiddag met een lekke achterband. Was in no-time geregeld, en opgelost.
Hahaha, alleen deze dan, mijn laptop. Ik fiets 2x per dag hier wat door de polder, of bij harde wind door het dorp (voor wat beweging) En s,middags meestal een rondje met de Scooter (blauw kenteken) En een 2x per week een ritje Zeeland met de auto. Dus nu regent het hier, en zit ik achter de laptop. (Ben vanmorgen al met de scooter op pad geweest, best wel fris) Maar "verslaafd" wil ik het niet noemen. Dit forum is wel een aardige afleiding, daar ik helemaal alleen ben. Het mot dus nie gekker worduh.....
Precies dit.teebee schreef: ↑27.10.2020 - 11:45Het beeld wat je schetst is overal aanwezig; mensen gekluisterd aan een scherm(pje). Dit is echter een keuze, je kan heel goed zonder, en het is afhankelijk van hoe je zo’n ding inricht, en dus wat je er mee doet. Zeker indien je de ‘anti-houding’ hebt welke jij toont (niks mis mee hoor) zal de kans zeeeeer gering zijn dat je jezelf zou deformeren tot een screen-zombie.Hans Eilander schreef: ↑27.10.2020 - 09:21Net wat je zegt, ik heb het al meerdere keren overwogen, maar tóch niet gedaan. Aan alles, zijn zowel voor als nadelen verbonden. Ik zie hier mensen voorbij komen, die de hond uitlaten, en alleen maar op dat kl....schermpje kijken. Ze zien niet eens waar ze lopen! Aan die verslaving hoop ik niet mee te doen. Ik kan heel goed zonder. Al heeft ook een smartphone ongetwijfeld mooie kanten. En....foto,s maak ik gewoon met een digitale camera. Met de meest smartphones kan je ook foto,s maken, muziek luisteren, en brood roosteren, en ....vul het maar aan.teebee schreef: ↑27.10.2020 - 08:13 Jaja, de wondere wereld van smartphones en functionele apps....., @Hans: zou het toch eens overwegen wat schreden te maken in de moderne digitale wereld welke aan je voeten ligt. We kunnen met zn allen vast zonder, maar je kan er zo veel leuke (en praktische) dingen mee doen.
Foto’s... jongen wat een genot om je camera (zeer compact) altijd bij de hand te hebben, je hoeft in principe geen (uniek) moment meer te missen omdat je je reguliere camera niet bij de hand hebt. En nogmaals, er gaat een wereld voor je open waar je zelf de controle over hebt.
Je zal zien dat je in no time een enthousiaste gebruiker zal worden al was het alleen al om VOC![]()
Mijn S90 is mijn 7e Volvo (heb ooit maar 1 Opel gehad en niet meer), mijn schoonvader was Opel fanaat, altijd Opel gereden, Record meestal tot hij een proefrit maakte op ons verzoek met een XC70, heeft na de proefrit direct de bestelbon getekend en na 10 jaar XC70, kwam hij op een avond op bezoek en zei me “ik ga een nieuwe XC70 kopen” er werd over Opel zelfs niet mee gesproken.teebee schreef: ↑27.10.2020 - 12:31 Hans, VOC is zoveel meer dan een alarmeringssysteem bij een ongeval. De betreffende app waar met name op gedoeld wordt biedt je een scala aan comfortabele mogelijkheden op afstand. Lees hier de bijzonderheden mbt die app: https://apps.apple.com/nl/app/volvo-on-call/id439635293
Aanrader om te gebruiken.
Dat zou nu bij mij ook best het geval kunnen zijn. Dat ik na deze XC 40, nooit meer terug stap op Opel (nu PSA)BlackcurrantV70 schreef: ↑27.10.2020 - 13:00 mijn schoonvader was Opel fanaat, altijd Opel gereden, Record meestal tot hij een proefrit maakte op ons verzoek met een XC70, heeft na de proefrit direct de bestelbon getekend en na 10 jaar XC70, kwam hij op een avond op bezoek en zei me “ik ga een nieuwe XC70 kopen” er werd over Opel zelfs niet mee gesproken.
Ik vrees als ik zo om me heen kijk, en waar ik ook kom, dat hele volksstammen dagelijks boven op dat ding zitten. Het is net als vriend @teebee zegt; Ga er met verstand mee om, dan is er niks aan de hand.
Ach, heb een Nokia en die is nog altijd redelijk stevig gebouwd dus dat moeten kunnen
Gewoon in eerste instantie alle meldingspiepjes uitzetten. Alleen de telefoon over laten gaan als er gebeld wordt, dat geeft al veel rust. Daarna kan je altijd nog beslissen of je één van de vele meldingspiepje aan wil zetten, bijvoorbeeld een piepje van VOC als je de auto niet vergrendeld hebt, of een raam open hebt laten staan.Hans Eilander schreef: ↑27.10.2020 - 14:26Ik vrees als ik zo om me heen kijk, en waar ik ook kom, dat hele volksstammen dagelijks boven op dat ding zitten. Het is net als vriend @teebee zegt; Ga er met verstand mee om, dan is er niks aan de hand.![]()
Ben, dat is tegen overmatig gebruik; het apparaat bedienen wanneer het zich onder het zitvlak bevindt, is vrij lastig. Zie het als een beperkende maatregel.
Dus als ik het goed interpreteer ga jij morgen aan de smartphone?Hans Eilander schreef: ↑27.10.2020 - 14:26 Het is net als vriend @teebee zegt; Ga er met verstand mee om, dan is er niks aan de hand.
Ok, overmorgen dan, maar toch zeker uiterlijk volgende week. Wil je optimaal genieten van je XC40 en al zn mogelijkheden (bv op afstand je portieren vergrendelen omdat je dat bent vergeten toen je hem in de stad parkeerde, je telefoon geeft je een signaal (de VOC app) en je vergrendelt je portieren vanaf de locatie waar je je op dat moment bevindt, need I say more?)
Nou beste vriend, zoveel rundvlees (Alzheimer) heb ik niet gegeten, dat ik dingen als, mijn auto op slot zetten, vergeet. Dat heb je meer met mensen die 1000 dingen tegelijk moeten/willen doen. Maar ik als gepensioneerde man, heb mijn auto recht voor mijn deur. En kom ik eens in de stad, dan ben ik 100% bij wat ik doe. Daarom heb ik bij Opel dat On-Star na 2 jaar gratis, niet verlengd. Het had voor mij geen toegevoegde waarde. En komt het zover, dat ik dingen ga vergeten, dan maak ik wel een briefje voor al mijn aandachtspunten.(checklist) Maar ik begrijp en waardeer je redenering.teebee schreef: ↑27.10.2020 - 19:57 Wil je optimaal genieten van je XC40 en al zn mogelijkheden (bv op afstand je portieren vergrendelen omdat je dat bent vergeten toen je hem in de stad parkeerde, je telefoon geeft je een signaal (de VOC app) en je vergrendelt je portieren vanaf de locatie waar je je op dat moment bevindt, need I say more?) Mocht dit je niet overtuigen, dan geef ik het op....