Pagina 5 van 5
Geplaatst: 26.11.2007 - 19:43
door V70Rene
Oceanracer schreef:Volvo Rob,
De eerste heeft het bij het juiste eind: € 1.790,- voor een nieuw vliegwiel, maar dan wel met nieuwe koppelingsplaat en drukgroep.
Misschieneen stomme vraag , maar ik lees veel mee over een koppeling , massavliegwiel , maar heeft een automaat nu ook een massavliegwiel ??
Een vriend van me heeft het probleem met de koppeling dat deze niet terug opkomt na het schakelen van 1 naar 2. Weet niet of het een hydrolische koppeling is . Het is overigens geen Volvo ...maar een auto van de VAG groep.
Geplaatst: 27.11.2007 - 10:56
door josas
Ja, dat zou ik óók wel eens willen weten....levert een geartronic/automaat problemen op met het vliegwiel?
Er zit geen drukgroep in, of zoiets, wat de kosten zou kunnen verminderen bij eventueel vervanging?
Geplaatst: 27.11.2007 - 13:02
door Ramon&Ramon
een automaat heeft geen vliegwiel,de koppelomvormer fungeert als vliegwiel
de eerste heeft het bij het rechte eind wat de prijs betreft,maar de laatste ook,afhankelijk waar je de onderdelen koopt.
hetzelfde onderdeel is bij Volvo stuk duurder dan bij Luk zelf namelijk.
Geplaatst: 27.11.2007 - 17:46
door Gast
Luk zelf?
Heb je www. adres?
Geplaatst: 27.11.2007 - 19:43
door Ronald T5
Ik hoor eigenlijk twee verschillende verhalen. De auto trilt tijdens het rijden en de auto trilt bij stationair draaien. Bij het rijden is het eigenlijk voor 80 % de banden. Vaak zijn er onder onze bolides grote velgen, min 17"gemonteerd. Vaak hebben de banden, zeker als ze iets ouder worden er last van dat ze koud iets gaan hobbelen. warm heb je dan minder problemen. Zet er eens een 16"set onder en vergelijk. Ook worden de rubbers van de draagarmen na verloop van tijd minder. Dit is moelijk te zien. De rubbers scheuren in. Dit is ook een probleem bij S 60, S 80 en V 70.
Als de auto trilt bij stationair draaien kan dit niet aan de banden liggen. Je moet eerder denken aan inderdaad het vliegwiel of de prim. as die in de versnellingsbak slingert. Dit is alleen te constateren na demontage van de bak. Ook een duur geintje. Dan kun je gelijk je drukgroep en koppelingsplaat bekijken. Ook kun je je vliegwiel laten afdraaien, zodat deze weer recht is. Vertrouw op je koppelingsplaten zo slecht zijn ze vaak niet. Al met al is dit vaak wel een grote reperatie. Bij D5 motoren is chippen ook een oplossing, je motormangement wordt namelijk aangepast. Lopen nadien veel mooier en soepeler. Succes en probeer je probleem zoveel mogelijk te specificeren.